abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61257118
In het begin van mijn relatie was ik eigenlijk amper jaloers. Misschien wel een klein beetje maar wie is dat niet nu je net verliefd wordt. Als mijn vriendin toen met een jongen praatte of iets vertelde over het verleden maakte me dat helemaal niks uit eigenlijk. Ik wist namelijk dat IK de jongen was waarmee ze 's avonds het bed in duikt, dus maakte me nergens zorgen over.

Nu, naarmate de relatie vordert (nu inmiddels een jaar) word ik eigenlijk alsmaar jaloerser, terwijl daar geen aanleiding voor is.
Mijn vriendin is niet vreemd gegaan, doet in haar vrije tijd niks met andere jongens, heeft grootste toekomstplannen met mij en is zo trouw als een hongerige schoothond

Misschien heeft het iets te maken dat ik zo ongeloofelijk veel van haar hou en me steeds weer realiseer dat ze perfect voor me is. Ik wil haar gewoon absoluut niet kwijt.
Dat is op zich wel in meer relaties zo denk ik alleen ik begin nu soms aardig onzeker en bang te worden om niks.

Een voorbeeld is bv dat ze een paar dagen terug in de auto met haar (mannelijke) collega een gesprek aan het voeren was en dat ze tegen mij helemaal niks zei.
Ik voelde me direct klote en jaloers.

Vandaag werd ze ineens gebeld door een andere collega (en oude studiegenoot) die effe wou vragen hoe het ging en haar mede deelde dat het op hun vakantie (met de andere collega's) allemaal goed gaat.

2 voorbeelden van niks dus maar beide roepen bij mij direct een slecht gevoel op. Ik krijg vragen door mijn hoofd als 'waarom belt die gast haar?' 'vindt hij haar leuk?' 'geeft ze hem (valse) hoop'?
Ik vind het nu gewoon al niet meer leuk als ze naar der werk gaat omdat ik weet dat ze met die gasten moet samenwerken

Met andere woorden, een janktopic om niks. Maar hoe kom ik van deze steeds verergerende jaloezie af?
pi_61257222
Mun vriendin heeft al hangtieten, dumpen?

Ze heeft hangtieten
Wat moet je nog met dr? Waarom ben je jaloers? Wees blij als iemand dr wil over nemen.
pi_61257253
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:36 schreef Godlike02 het volgende:
Mun vriendin heeft al hangtieten, dumpen?

Ze heeft hangtieten
Wat moet je nog met dr? Waarom ben je jaloers? Wees blij als iemand dr wil over nemen.
Haha sorry was even in de mood voor een onzin topic met wat sarcastische humor. Mijn vriendins borsten zijn eigenlijk heel mooi

Dit topic is wel serieus...
pi_61257288
TS heeft moodswings
pi_61257339
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:29 schreef RobRobert het volgende:

Met andere woorden, een janktopic om niks. Maar hoe kom ik van deze steeds verergerende jaloezie af?
Ik weet niet hoe, ik ben nooit jaloers, maar als je jaloezie voort laat bestaan gebeurd er juist waar je zo bang voor bent
Een heer met stijl
pi_61257432
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe, ik ben nooit jaloers, maar als je jaloezie voort laat bestaan gebeurd er juist waar je zo bang voor bent
Dat begrijp ik ja... Het stomste wat je kunt doen is de zwakkeling uit hangen die overal paranoide wat achter zoekt en dat ook laat blijken aan de vriendin.
Dan maakt je niet aantrekkelijker en de relatie niet plezieriger...

Daarom wil ik er nu ook vanaf maar hoewel ik op een helder moment nergens last van heb kan ik mijn vervelende gedachtens op sommige momenten niet meer onderdrukken. Als ze bv gebeld wordt door een mannelijke collega die op vakantie is

Het probleem is misschien ook dat ik teveel voor andere mensen denk. Als IK namelijk op vakantie ben en mijn (knappe) vrouwelijke collega wil bellen, dan vind ik haar waarschijnlijk heel leuk, anders zou ik niet bellen.
(ze hadden het blijkbaar over hun werk en kregen zo het idee om haar te bellen, maar ik blijf het vreemd vinden)
Zoals je ziet kan ik deze gedachtens dus niet zo maar van me af zetten en daar heb ik tips voor nodig
pi_61257648
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:50 schreef RobRobert het volgende:

[..]
geneuzel...

en daar heb ik tips voor nodig

Ga naar bed. .

En als je geluk hebt swaffel je in je dromen nog een stel geinige hangtieten. .
pi_61257668
Bedenk waarom een jongeman, in de kracht van zijn leven jaloers zou moeten zijn.

Vrouwen vinden het gewoon leuk om te flirten, jij toch ook. Laat dr lekker, beetje vrijheid is goed hoor.

Als zij weghuppelt neem je toch gewoon een andere. ^_^
pi_61258330
Zeichhund.
pi_61262724
Realiseer je dat jaloezie juist vaak relaties verpest. Probeer je erover heen te zetten, ze wil jou.
pi_61263180
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:50 schreef RobRobert het volgende:

Zoals je ziet kan ik deze gedachtens dus niet zo maar van me af zetten en daar heb ik tips voor nodig
Misschien is dit een hele rare suggestie hoor, maar heb je al eens met je vriendin hierover gepraat?
pi_61264896
Als ze vreemdgaat, was je jou toch uiteindelijk ook niet waard? Iemand proberen op te eisen heeft vaak alleen maar een tegengesteld effect: je stoot haar af omdat je wanhopig en afhankelijk overkomt. Het ergste is dus, ironisch genoeg, om haar te onthouden van elk vorm van contact. Als je als man bezitterig overkomt is het alsof je onbewust zegt "Ik voel me inferieur aan de kerel waarmee je nu praat." Zo onzeker overkomen heeft geen goed effect op je relatie.

Verder is het ook zo dat je iets probeert te controleren wat niet te controleren valt. Je kan alleen maar jezelf controleren. Probeer geen macht uit te oefenen op zaken waarbij dat niet kan, maar ga juist met volle overgave het leven in.
  zondag 31 augustus 2008 @ 14:29:28 #13
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_61264975
heb je soms ervaring met deze situatie waarbij je vorige vriendin ervandoor ging met die ander waardoor je nu bang wordt dat het weer gaat gebeuren?
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_61265037
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 13:02 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Misschien is dit een hele rare suggestie hoor, maar heb je al eens met je vriendin hierover gepraat?
Dat, en probeer t te draaien naar iets positiefs! Als je je even zo voelt geef je dr gewoon een dikke knuffel en probeer je jaloezie om te zetten in verliefd gevoel. Je kan namelijk heel snel "gewend" raken aan jaloezie, klinkt stom, maar je raakt er aan verslaafd.
pi_61266135
als ik zo'n gekke kronkel in me hoofd krijg lukt het me altijd wel om het weg te redeneren. Mocht dat niet lukken heb ik het erover met mijn vriend. Vanaf het begin van de relatie weet hij al alles over mijn onzekerheden e.d. en begrijpt de rare dingen die ik in mijn kop haal ook altijd en praat ze in een minuutje ook weer eruit :y. Alleen raar soms dat je daar bevestiging voor nodig hebt.
pi_61279124
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 14:24 schreef Friek_ het volgende:
Als je als man bezitterig overkomt is het alsof je onbewust zegt "Ik voel me inferieur aan de kerel waarmee je nu praat." Zo onzeker overkomen heeft geen goed effect op je relatie.
Dit is wel heel treffend verwoord. Daar komt jaloezie in feite wel op neer.
pi_61283356
Je houdt dus eigenlijk helemaal niet zoveel van haar
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
  maandag 1 september 2008 @ 11:23:09 #18
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_61286892
Probeer het te onderdrukken

Overigens denk ik dat de mannelijke collega je vriendin wel wil batsen, maar dit terzijde
pi_61287584
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:23 schreef aaipod het volgende:
Probeer het te onderdrukken

Overigens denk ik dat de mannelijke collega je vriendin wel wil batsen, maar dit terzijde
Dat denk ik inderdaad ook. Al is hij wel al lang een 'studie vriend' en een verlegen kerel die mij niet het type lijkt om in een relatie te stoken. Daar is hij sowieso te verlegen voor maar zo'n kerel lijkt het me ook niet.

Ze gingen blijkbaar met een paar collega's op vakantie voor een weekend en ze hadden het over het werk. Toen besloten ze mijn vriendin effe te bellen en hij zei zelfs nog 'doe de groeten aan RobRobert' ...

Het zal allemaal wel vriendschappelijk zijn maar ik weet zelf gewoon hoe een man denkt. En als jij continu met een mooie dame moet samenwerken en je hebt geen vriendin, dan voel je daar automatisch wel een soort van aantrekking bij.

Dus ik geloof best dat hij mijn vriendin wil batsen maar gelukkig ligt die beslissing bij haar. Ik weet dat ze zielsveel van mij houdt en absoluut niet denkt aan andere jongens op dat gebied.

Toch is het nooit leuk
pi_61287726
is die jaloezie mogelijk niet een onderbewuste uiting van onzekerheden over hoe de relatie nu gaat?

vooral dat je zo jaloers reageert op het geven dat ze een lang en mogelijk 'interessant' gesprek met een collega voert en jou 'niks zegt' kan daarop wijzen...
Dan kan ze nu wel 'trouw als een schoothondje' zijn als je op dat put niet een duidelijke 'persoonlijke connectie' met elkaar hebt als partners kan het wel degelijk een belasting voor een relatie vormen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_61288997
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:55 schreef RM-rf het volgende:
is die jaloezie mogelijk niet een onderbewuste uiting van onzekerheden over hoe de relatie nu gaat?

vooral dat je zo jaloers reageert op het geven dat ze een lang en mogelijk 'interessant' gesprek met een collega voert en jou 'niks zegt' kan daarop wijzen...
Dan kan ze nu wel 'trouw als een schoothondje' zijn als je op dat put niet een duidelijke 'persoonlijke connectie' met elkaar hebt als partners kan het wel degelijk een belasting voor een relatie vormen.
Nee dat is toch niet het geval. Normaal nooit geen last van namelijk.
Alleen op dat moment zaten we in de auto terug, 10 minuten ofzo, en ze zat met wat collega's over werk gerelateerde dingen te praten enzo. Het was een luchtige conversatie maar op dat moment vond ik het wat vreemd dat ze tegen mij niets zei uit haarzelf.

Maar ja, wij zijn dan ook weer de hele avond samen en is het dus niet vreemd eigenlijk dat je even 10 minuten met wat anderen in gesprek gaat terwijl ze gewoon naast me zit.

Ze heeft trouwens door haar afkomst wel een beetje moeite met haar 'liefde' tentoonstellen aan de buitenwereld. Waar zij vandaan komt is dat namelijk onbeschoft en dat doe je niet. En aangezien we als we samen zijn daar juist heel veel aan doen is het op zich wel begrijpelijk dat ze niet zo aanhankelijk doet waar anderen bij zijn.
Er is naar mijn idee niks mis met die "persoonlijke connectie" zoals je aangaf.

Bedankt voor je input, ik zoek wel naar alle oorzaken en oplossingen voor mijn jaloezie.
  donderdag 4 september 2008 @ 14:13:37 #22
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_61375107
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:40 schreef Hertog_Martin het volgende:
TS heeft moodswings
En zn vriendin boobswings
  donderdag 4 september 2008 @ 14:25:21 #23
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_61375396
Ik ben ook wel eens jaloers (terwijl dat dus ECHT niet nodig is)

Maar soms kun je er gewoon niets aan doen..niet teveel laten merken hoor, want dat pakt alleen maar negatief uit
Primum non nocere
  donderdag 4 september 2008 @ 16:20:14 #24
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_61378030
gewoon op de man af vragen of ze heeft gebatst met een ander. wat ook goed werkt (weet ik uit ervaring) is een gesprek als volgt:

jij: het is over ik weet wat er is gebeurd
zij: waar heb je het over?
jij: doe maar niet of je van niets weet (eventueel sletje als toevoeging gebruiken)

zij kan nu in huilen uitbarsten en zeggen: sooorry!! je weet dan dat ze een ander heeft geknuffeld of ze weet echt van niets je kunt je er dan van afmaken met een grapje van: ik bedoelde het niet zo dit en dat. doe dit gesprek niet vaker dan 1 keer per week anders wekt het argwaan
  donderdag 4 september 2008 @ 16:38:55 #25
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_61378538
quote:
Op donderdag 4 september 2008 16:20 schreef henkzijlstra het volgende:
gewoon op de man af vragen of ze heeft gebatst met een ander. wat ook goed werkt (weet ik uit ervaring) is een gesprek als volgt:

jij: het is over ik weet wat er is gebeurd
zij: waar heb je het over?
jij: doe maar niet of je van niets weet (eventueel sletje als toevoeging gebruiken)

zij kan nu in huilen uitbarsten en zeggen: sooorry!! je weet dan dat ze een ander heeft geknuffeld of ze weet echt van niets je kunt je er dan van afmaken met een grapje van: ik bedoelde het niet zo dit en dat. doe dit gesprek niet vaker dan 1 keer per week anders wekt het argwaan
1 keer per week Neuk je breezers ofzo dat ze niks doorhebben na de 2e keer
Primum non nocere
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')