abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61515903
TVP'tje voor DonJames en gelijk een vraag:
DJ betekent dit ook dat je minder gaat posten in WGR? nu je zo gaat klussen?
pi_61519918
quote:
Op woensdag 10 september 2008 01:43 schreef Charisma het volgende:
bah, moet er niet aan denken, al die rotzooi die zo maar in de pijp valt zonder afdichting brrrrr
De rotzooi die in de pijp valt is niet zo'n probleem.
quote:
Op woensdag 10 september 2008 08:05 schreef tinny het volgende:
TVP'tje voor DonJames en gelijk een vraag:
DJ betekent dit ook dat je minder gaat posten in WGR? nu je zo gaat klussen?
Ja, nu ik zo veel klus duikt m'n posts-per-dag-gemiddelde behoorlijk omlaag.

Zo, nu tegels shoppen
pi_61522337
Je zou in plaats van die standaard pijp buigen met een buigtang ook buigzame koperleiding op rol kunnen gebruiken. Dat is zonder tang met een beetje verstand goed zelf te buigen.. Scheelt in het aantal koppelingen en je hoeft geen tang te huren / aan te schaffen
  woensdag 10 september 2008 @ 13:15:08 #54
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_61522359
Zo, qua WC is het iig al een hele verbetering in vergelijking met de oude! Keep up the good work!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_61524322
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:21 schreef DonJames het volgende:
Ik heb het gekocht voor EUR 228.500, budget voor de verbouwing is zo'n 30.000. Dat wordt veel zelf doen dus, want er moet veel gebeuren
Wow, dan moet het wel een hele goede buurt zijn zeg.

Ik vind die jaren 30 huizen er van de buitenkant altijd wel heel mooi uit zien trouwens, jammer dat heel vaak de binnenkant niet meer geheel up-to-date is. In ieder geval wel spannend, je eerste écht eigen huis. Veel plezier.
  vrijdag 12 september 2008 @ 13:04:06 #56
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_61574765
ga je die tegels achter je wc nog veranderen?

veel succes
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_61586744
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 13:04 schreef Fortitudo het volgende:
ga je die tegels achter je wc nog veranderen?

veel succes
Die zie je toch niet als het toilet klaar is ?
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_61591121
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:49 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Wow, dan moet het wel een hele goede buurt zijn zeg.

Ik vind die jaren 30 huizen er van de buitenkant altijd wel heel mooi uit zien trouwens, jammer dat heel vaak de binnenkant niet meer geheel up-to-date is. In ieder geval wel spannend, je eerste écht eigen huis. Veel plezier.
Zeker spannend! Ook omdat ik m'n hele leven op de Veluwe gewoond heb, en nu dus naar grote boze stad verhuis
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 21:07 schreef m3nster het volgende:

[..]

Die zie je toch niet als het toilet klaar is ?
Dat dus. Er komt een gipswand voor (want het inbouwtoilet staat verder van de muur af) die wordt betegeld.

De muur tussen badkamer en keuken staat ook weer. De overburen kunnen dus weer rustig uit het raam kijken zonder dat ze het risico lopen mij op de pot te zien zitten

Aan de kant van de muur die je nu ziet komen hoge kasten (228 cm. hoog) met daarin de koelkast (links), voorraadkast met combi-oven (midden) en achter een enkele schuifdeur de wasmachine en de CV-ketel (rechts). De schuifdeur wordt van hetzelfde materiaal als de keukenkasten. Het wordt een schuifdeur omdat een wasmachine breder en dieper is dan de binnenmaat van een keukenkast en dus niet in een standaard keukenkast past, en ik wil zo'n ding niet in het zicht hebben. Als het zo wordt zoals ik het bedacht heb wordt het mooi
pi_61592228
Ziet er goed uit.
Is het veel werk om zo'n muurtje te bouwen ?
Zijn Ytong blokken neem ik aan ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 13 september 2008 @ 08:18:44 #60
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_61595151
Is dit ergens bij de Deen in de buurt? Ik heb jaren op de Haarlemmermeerstraat gewoond. Leuke buurt. Hoe is dat nou; vrijdagmiddag bij Sophia deftig lopen doen en dan zaterdagochtend in je bouwput wakker worden?
Maar het klussen ziet er goed uit: succes!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_61611360
Gave appartementen zijn dat, als ik in A'dam zou gaan wonen, dan zou ik ook in die buurt gaan kijken. Je lost de problemen mooi op, ik ben heel benieuwd naar het eind resultaat straks
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_61629270
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:11 schreef junkiexp het volgende:
Ziet er goed uit.
Is het veel werk om zo'n muurtje te bouwen ?
Zijn Ytong blokken neem ik aan ?
Ik vond het tegenvallen hoeveel werk het is. Bedenk wel dat er 80 ytong blokken in het muurtje zitten, die allemaal ingemeten, op maat gezaagd en en/of waterpas gelijmd moeten worden. Al met al ben je er wel een tijdje zoet mee, maar moeilijk is het niet.
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 08:18 schreef Hyperdude het volgende:
Is dit ergens bij de Deen in de buurt? Ik heb jaren op de Haarlemmermeerstraat gewoond. Leuke buurt. Hoe is dat nou; vrijdagmiddag bij Sophia deftig lopen doen en dan zaterdagochtend in je bouwput wakker worden?
Maar het klussen ziet er goed uit: succes!
Klopt, de Deen is 80 meter hier vandaan En Sophia kwam ik niet in met m'n besmeurde stoffige klus-outfit

Gisteren en vandaag is er gedaan (met wat hulp van familie): enkele CV-leidingen aanleggen, elektraleidingen in het plafond van de woonkamer aanleggen, de metalen profielen (waar de stucplaten tegenaan komen) tegen de plafondbalken aanschroeven, en het plafond geisoleerd. En nu heb ik overal jeuk (glaswol)

pi_61635434
Wat een werk! Hopelijk krijg je voldoende hulp bij deze in mijn ogen megaoperatie
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
  maandag 15 september 2008 @ 12:24:11 #64
60533 Quara
R3Ð Ðév¡l
pi_61641946
quote:
Op maandag 15 september 2008 00:05 schreef m3nster het volgende:
Wat een werk! Hopelijk krijg je voldoende hulp bij deze in mijn ogen megaoperatie
Maar als je alles helemaal hebt opgeknapt kan je er als je het ooit gaat verkopen meer voor vragen dan dat je er zelf voor gegeven hebt. Het is iig geen zinloze investering.
[url=http://www.]www.[/url]
Thinking to be is quite the opposite of being one
pi_61667094
Woow wat een locatie! En dat huis
Ik blijf je volgen!
pi_61670571
tvp
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  zondag 28 september 2008 @ 00:09:46 #67
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61962187
Hoe staat het er mee, zijn er al weer vorderingen?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61981412
quote:
Op zondag 28 september 2008 00:09 schreef maok het volgende:
Hoe staat het er mee, zijn er al weer vorderingen?
De eerste 2 weken had ik vrij van werk, toen schoot het wel aardig op. Nu moet ik alles in de weekenden doen en gaat het dus een stuk langzamer. Maar natuurlijk zijn er vorderingen

De oude keuken is er nu uit (verkocht via marktplaats). Helemaal goed, ik heb er geld voor gekregen en ze hebben hem er zelf uitgehaald

moeders is druk aan het verf afkrabben

Verf afkrabben dus. Een hoop werk, in zo'n oud huis zitten overal architraven.

En ik ben ook bezig met alle leidingen aanleggen naar de CV-ketel en de elektriciteit in de keuken:

Ook ben ik bezig met een stucadoor uitzoeken. Het hele huis moet gestuct worden, en ik wil ook de plafonds en muren laten sausen of spuiten wat een k*twerk is dat De prijzen verschillen nogal, de duurste vroeg EUR 6.250, de goedkoopste EUR 3.400
  zondag 28 september 2008 @ 21:58:22 #69
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61982325
Vreemd dat de prijzen zo uit elkaar lopen. Zit er wel het zelfde bij in? Als je bij de ene het materiaal zelf moet aanleveren en de andere het zelf mee neemt kan dat het verschil bijvoorbeeld zijn.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61983146
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:58 schreef maok het volgende:
Vreemd dat de prijzen zo uit elkaar lopen. Zit er wel het zelfde bij in? Als je bij de ene het materiaal zelf moet aanleveren en de andere het zelf mee neemt kan dat het verschil bijvoorbeeld zijn.
Yep, is allemaal inclusief materiaal. Het enige wat er bij de één wel bij zit en bij de ander niet is de BTW
pi_61988804
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:28 schreef DonJames het volgende:

[..]
Verf afkrabben dus. Een hoop werk, in zo'n oud huis zitten overal architraven.
[ afbeelding ]
Dat heb ik ook overal in huis. Ben je ook alles aan het afbranden? Wat een kutwerk is dit. Er zitten bij mij ook 3 lagen dikke verf op al het houtwerk.
Wat voor verf ga je er op doen?
pi_61989464
Zo op de foto's te zien begint het al wel ergens op te lijken. Leuke tegeltjes trouwens in de keuken!
pi_61991379
quote:
Op maandag 29 september 2008 08:26 schreef Syytön het volgende:

[..]

Dat heb ik ook overal in huis. Ben je ook alles aan het afbranden? Wat een kutwerk is dit. Er zitten bij mij ook 3 lagen dikke verf op al het houtwerk.
Wat voor verf ga je er op doen?
Het afbranden vind ik wel meevallen, het schuren word ik wel snel zat.. Verf wordt hoogglans gebroken wit.
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:12 schreef Susanne81 het volgende:
Zo op de foto's te zien begint het al wel ergens op te lijken. Leuke tegeltjes trouwens in de keuken!
Thanks! Voor wat betreft de tegeltjes, laten we het erop houden dat smaken verschillen
  maandag 29 september 2008 @ 11:12:08 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_61991658
NB Laat maar, na grondiger doorlezen van dit topic zie ik dat je dit zelf ook al in de gaten had.

Over loden waterleidingen:
Toen ik (vlak bij TS) in 1995 in deze buurt kwam wonen was er een plan om die loden waterleidingen te vervangen. Ook omdat er nu 2 hoofdleidingen omhoog lopen (net zoals de 2 gietijzeren standleidingen) en er geen watermeter per appartement kon worden aangelegd. Ik neem aan dat TS nog steeds geen watermeter heeft? In 2002; toen ik de boel heb verkocht, was er nog steeds niets gedaan aan de waterleiding.

Weet je zeker dat er de komende tijd niet alsnog loden leidingen vervangen MOETEN worden; lullig als de boel weer open moet net nadat je laatste kozijntje hebt gelakt.

NB. Gietijzeren standleidingen hebben hun beste tijd ook wel gehad. Beetje hetzelfde verhaal als hierboven. Wij hadden ook met enige regelmaat last van wortelingroei van bomen voor de deur. Dan lekt het het eerst op de begane grond. Ik woonde op 2 hoog.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 29-09-2008 11:19:17 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_61994645
quote:
Op maandag 29 september 2008 11:12 schreef Hyperdude het volgende:
NB Laat maar, na grondiger doorlezen van dit topic zie ik dat je dit zelf ook al in de gaten had.

Over loden waterleidingen:
Toen ik (vlak bij TS) in 1995 in deze buurt kwam wonen was er een plan om die loden waterleidingen te vervangen. Ook omdat er nu 2 hoofdleidingen omhoog lopen (net zoals de 2 gietijzeren standleidingen) en er geen watermeter per appartement kon worden aangelegd. Ik neem aan dat TS nog steeds geen watermeter heeft? In 2002; toen ik de boel heb verkocht, was er nog steeds niets gedaan aan de waterleiding.

Weet je zeker dat er de komende tijd niet alsnog loden leidingen vervangen MOETEN worden; lullig als de boel weer open moet net nadat je laatste kozijntje hebt gelakt.

NB. Gietijzeren standleidingen hebben hun beste tijd ook wel gehad. Beetje hetzelfde verhaal als hierboven. Wij hadden ook met enige regelmaat last van wortelingroei van bomen voor de deur. Dan lekt het het eerst op de begane grond. Ik woonde op 2 hoog.

De situatie bij mij is gelijk. Geen watermeter, en 2 loden waterleidingen omhoog met daarnaast 2 gietijzeren standleidingen. De loodgieter is langsgeweest om te bepalen of de standleiding in de (toekomstige) keuken vernieuwd moet worden (ja dus), die wil gelijk de loden waterleiding ook vervangen. Prima, wat mij betreft. Verder kan zelfs ik niet in de toekomst kijken, dus of het gebruik van loden waterleidingen verboden wordt weet ik niet. Er zijn geen aanwijzingen voor, dus ik hoef er wat mij betreft geen rekening mee te houden. De gietijzeren standleiding in de badkamer is nog in prima staat, dus daar geldt de aloude regel "if it ain't broken, don't fix it"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')