Goed gezien!quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 21:51 schreef Detroit het volgende:
Gaaf huus! In de hoofddorpplein-buurt ofzo? Hoeveel m2 is het?
Thanks!quote:
Ik heb het gekocht voor EUR 228.500, budget voor de verbouwing is zo'n 30.000. Dat wordt veel zelf doen dus, want er moet veel gebeurenquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 22:15 schreef Syytön het volgende:
Leuk huis, flinke klus. Hoeveel m2 is het? En mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? Zal wel niet weinig zijn in OZ.
Ga je veel zelf doen of veel laten doen?
Nee, dat is ook zo, ik heb ze in Amsterdam ook zat slechter gezien. Die van mij heeft tenminste nog een inbouwtoilet! Okee, het is een gewoon toilet met het reservoir achter een voorzetwandje, en een gat in het wandje ter hoogte van de spoelknopquote:Op zondag 31 augustus 2008 04:18 schreef Metus het volgende:
Ziet er goed uit, leuk! En die badkamer valt me nog best mee -- voor Amsterdamse begrippen is het niet eens heel gek![]()
Dat klopt. Vroeger hadden al die jaren-30 appartementencomplexen aan de achterkant 3 kamers. Eén "grote" slaapkamer (de kamer waar nu nog de keuken in staat), in het midden de keuken (de kamer met een gewone deur) en nog een slaapkamerje (de andere openslaande deuren). De muur tussen de kleine slaapkamer en de keuken is niet dragend, die wordt er dus meestal uit gesloopt. Zo kan je ook +/- 1M2 hal bij de vergrote kamer trekken.quote:Heb je nu een gewone deur én openslaande deuren in je slaapkamer?
Maar wat een leuk huisquote:Als u in een huis woont dat voor 1960 is gebouwd, zou het kunnen zijn dat uw kraanwater uit loden waterleidingen komt. Water dat uit loden leidingen komt is niet geschikt voor consumptie door kinderen jonger dan één jaar. De waterleidingbedrijven streven ernaar om de ondergrondse loden leidingen voor het jaar 2005 te vervangen. Het waterleidingbedrijf komt slechts tot voor de voordeur. De huiseigenaar is verantwoordelijk voor het vervangen van loden leidingen in de woning zelf. Wat voor een leidingen in de woning zitten weet de huiseigenaar. Bij twijfel kunnen de leidingen gecontroleerd worden door een loodgieter.
De loden waterleiding is een minpunt, maar niet direct gevaarlijk. Het is vooral schadelijk voor baby's, en die heb ik voor zover ik weet niet. De gietijzeren standleiding is denk ik een groter probleem, omdat ik sporen van lekkage zie. En dat roestige afvoerwater wil ik straks niet bovenop mijn strak gestuucte plafonnetjequote:Op maandag 1 september 2008 07:02 schreef lady-wrb het volgende:
mijn tip voor de waterleiding: vraag of je bovenburen ook plannen voor vervanging hebben/of zelf al vervangen hebben.
misschien wilden ze wel, maar lagen de onderburen dwars en doen ze meteen mee, of misschien hebben ze boven je al vervangen en loop jij je suf te piekeren hoe je die aansluiting met lood moet maken, terwijl als je even verder kijkt, je gewoon op koper door kan.
Ja, dat is hier heel dichtbijquote:Op dinsdag 2 september 2008 19:45 schreef dennisdotcom het volgende:
Mijn vader is vroeger opgegroeid in de Piet Gijzenbrugstraat. Is het daar ergens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |