abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61245944
hi ik heb een vloer met lijmresten, plm 30m2, hoog een paar mm, foto is bijgesloten

bij boels een schuurmachine huren voor de betonlaag af te schuren is dat voldoende? egaliseren kost een flinke smak geld en het is een ruimte waar niet vaak wordt gelopen dus het hoeft niet supermooi te zijn

http://www.pic-upload.de/view-936359/CIMG3687.JPG.html

bedankt!

Bob

[ Bericht 0% gewijzigd door Vonkenboer op 30-08-2008 17:26:42 ]
pi_61247224
plamuurmesje en een middagje tijd. Hupsakee!
pi_61247615
lijm die 6 jaar vastzit op beton uhm nee ik denk dat dat niet gaat lukken

schuren lijkt me nog t beste, ik wil alleen geen vinyl dat na een half jaar kapot is gelopen door een slechte onderlaag vandaar

iemand verstand er van?
pi_61247814
Je hebt kans dat een plamuurmes wel gaat werken, maar dat hangt een beetje van het soort lijm af.
Bij een bouwmarkt hebben ze vast wel een middeltje wat (bepaalde soorten) lijm oplost/verzacht... maar ook dat hangt weer van het soort lijm af.
pi_61257742
Het is ws een watergedragen lijm, leg eens wat natte lappen op de lijm. En probeer de volgende dag eens e.e.a. weg te halen?
pi_61260655
marsepein

je hebt gelijk het laat los maar wel in superkleine stukjes, je krabt het totaal kapot er blijft veel restant lijm achter, naschuren met de hand zou ms kunnen of met een vlakschuurmachine? het is niet zo hoog de lijmlaag alleen het zit er al jaren dus is totaal verhard met de vloer vandaar

bedankt voor je reactie!
pi_61260953
Als het echt een watergedragen lijm is, dan kun je na een nacht lang natte doeken er op te hebben gehad de lijmlaag er zo afsteken. Als je het hebt over brokken, en vooral kleine brokken, dan is het geen watergedragen lijm en zul je naar oplosmiddelen of zwaar schuurmaterieel moeten grijpen.
pi_61285815
marsepein

het zijn allemaal kleine stukken, maar het laat wel los, ik weet alleen niet hoever de vloer glad moet zijn zodat het vinyl niet stuk gelopen wordt, ik maak het zo goed mogelijk schoon, zegt de vinyl legger nee, dan huur ik zon schuurmachine bij boels, dat lijkt me de beste oplossing

bedankt!
pi_61285985
Gewoon verf afbijt er over heen gooien
  woensdag 3 september 2008 @ 00:55:50 #10
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_61337489
Staalborstel en krabben maar! (eventueel zo'n opzetborstel voor op de boormachine)
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_61345207
misschien is afbranden ook een mogelijkheid, met een verfafbrander?

een staalborstel zoals hierboven gesuggereerd wordt is ook een mooie oplossing. met name als je een staalborstel voor de haakse slijper koopt!
  woensdag 3 september 2008 @ 13:37:42 #12
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61345746
Bruine lijm is bijna altijd een lijm op basis van oplosmiddelen en ik verwacht gezien de foto dat dit ook hier het geval is. Zeker als een nacht weken met natte lappen nauwelijk resultaat geeft.

Twee opties in dit geval

• Mechanisch verwijderen met bijvoorveeld een grote schuurmachine (maar lijkt me niet zo heel groot succes omdat je waarschijnlijk meer beton dan lijm schuurt en je schuur'papier' harder slijt dan de lijm zelf) of met een staalborstel, verfkrabber, plamuurmes, etc. Het isee van SteveBigArms is niet verkeerd, ik heb ze inderdaad gezien bij bouwmarkten ja, die staalborstels voor een haakse slijper. Dat gaat wel zo hard! Volgens mij ben je dan echt in een half uurtje klaar.
  • Chemisch verwijderen. Smerige troep, meestal schadelijk voor huid en longen vooral voor grote oppervlakken en echt verwijderen doe je het er nog niet helemaal mee. Da's meer oplossen en uitsmeren.

Benieuwd naar de vorderingen
  • pi_61346114
    Ik had de hele foto niet gezien

Maar nu ik die wel zie, dat lijkt me geen 'paar' mm hoog, hooguit een halve mm. Dat is voor geen enkele vloerbedekking een probleem. Je hebt altijd een ondervloer die enige oneffenheid op kan vangen.
    pi_61347018
    Is vloeicement geen oplossing? Met 1 zo'n pak van 5 kg kan je geloofik 15m2 doen van 1 mm dik, 4 pakken en dan een laagje van 2 mm?
    pi_61680952
    ik heb het eea geprobeerd

schuren klinkt niet slecht maar een betonschuurmachine schuurt waarschijnlijk alles eraf dus ook de toplaag van het beton, chemisch geprobeerd was niks branden geeft behoorlijke vlekken, ik ga een bandschuurmachine proberen, vloeicement egaliseren etc is een enorm werk, en het zal toch moeten gebeuren anders is het vinyl binnen een maand kapot

ik hou jullie op de hoogte bedankt voor al het advies!
      dinsdag 16 september 2008 @ 18:38:17 #16
    110933 F4T4L_3RR0R
    R.I.P. webicon ;(
    pi_61681376
    Gewoon een staalborstel gebruiken, heb ik vaak genoeg gedaan, werkt perfect.
    Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')