Beetje een lekkere wegkijker. In tegenstelling tot de andere delen is er vrij weinig aandacht besteed aan de auto's, er zitten ook meer muscle's in dan de vorige delen. Ik heb in elk geval de Skyline R34, de GT-R, een Porsche (model weet ik even niet), een Ford, Mustang GT, Plymouth (ofzo) en de nieuwe Impreza gezien. Ook een klein rolletje voor de NSX en de Nissan 240.
Er zijn wel een hoop auto's in beeld bij de partyscenes, maar het accent daar ligt meer bij de (bijzonder) schaars geklede en met elkaar zoenende dames (jawel, dat zit er ongeveer drie/vier keer in, best lange shots

). Ook niet verkeerd, maar toch mis ik dat hele tuning/styling element wat in de andere delen wel belangrijk was.
De film zit qua timeline tussen deel 2 en 3, Hahn heeft ook nog een klein rolletje, en de auto waar Toretto aan het eind van de eerste film mee verongelukt is blijkbaar onverwoestbaar, die zit ook al in deel drie dus kan je nagaan.
De special fx zijn okee, ik had meer het idee dat ik naar daadwerkelijke races aan het kijken was als bij de andere delen, of de afdeling CGI heeft beter zijn best gedaan. Acteerwerk vond ik eigenlijk maar matigjes, was nergens een moment dat het echt uit de verf kwam. De karakters blijven een beetje plat en het plot is wat karig en voor een groot gedeelte gerycycled van deel 2.
Eigenlijk is dit meer een zomerfilm, zodat iedereen weer met de auto naar de bios kan karren. Volgens mij is ie te vroeg gereleased.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas