Bron: http://www.thesun.co.uk/s(...)l/article1615143.ecequote:Wenger in for £12m Guzman
ARSENAL are poised to land Feyenoord’s Jonathan De Guzman for £12million.
Gunners boss Arsene Wenger has made his move for the tough-tackling midfielder, 20, who is known as the Dutch version of Owen Hargreaves.
Canadian-born De Guzman has been on Arsenal’s radar for the past two years and now Wenger wants him to be Cesc Fabregas’ minder.
And the player is keen on the deal despite rival interest from Everton.
De Guzman, whose older brother Julian plays for Deportivo La Coruna in Spain, acquired Dutch citizenship in January.
And he snubbed the chance to play for Canada in order to make his debut for Holland’s Under-21 team in March.
He recently claimed: “My dream clubs are Arsenal and Barcelona. If clubs of that stature are interested in you then you cannot say no.
“I’m certainly open to interest from Arsenal and from what I hear Feyenoord are happy to hear from them as well.”
TARGET Jonathan de Guzman...
quote:Dutch version of Owen Hargreaves.
Bron: http://www.nu.nl/news/171(...)tien_miljoen%27.htmlquote:'Wenger wil De Guzman voor vijftien miljoen'
AMSTERDAM - De Engelse club Arsenal, woensdagavond nog bedwinger van FC Twente in de voorronde van de Champions League, wil Jonathan De Guzman overnemen van Feyenoord, meldt de Engelse krant The Sun.
Arsene Wenger zou de middenvelder voor twaalf miljoen pond (omgerekend 15 miljoen euro) naar London willen halen, aldus de krant. De Guzman wordt de Nederlandse versie van Engels international Owen Hargreaves genoemd.
Arsenal zou de 20-jarige international van Jong Oranje al twee jaar volgen.
Everton
Eerder deze week werd De Guzman in verband gebracht met Everton. De Britse middenmotor lijkt echter af te haken voor de Feyenoorder, nu de club een akkoord heeft bereikt met Rode Ster Belgrado over de middenvelder Segundo Castillo.
De speler uit Ecuador moet nog wel medisch gekeurd worden in Liverpool.
quote:Roemeense aanvaller in verband gebracht met Feyenoord
Het Roemeense Pro Sport brengt de Roemeense aanvaller Bogdan Stancu in verband met Feyenoord. De 21-jarige aanvaller komt momenteel uit voor Steaua Boekarest. Dit seizoen scoorde hij tot nu toe vier keer in vier duels.
Ze kopen toch wel? Je noemt immers zelf de twee namen van spelers die gekomen zijn. Iedereen lijkt, in haar wensen om meer spelers, te vergeten dat er in een vroeg stadium al twee goede spelers zijn gekocht. Tel daarbij het aantrekken van Verbeek, wat ik een meesterzet vind, bij op en ik durf dan te stellen dat we een goed aankoopbeleid hebben. De financiële situatie beperkt ons echter om verder te handelen op de transfermarkt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:42 schreef Dr.Crane het volgende:
Dat we de afgelopen jaren geen geld hadden om spelers als Alves te halen ben ik het alleen niet met je eens. Alleen Lee kostte ons al 2 miljoen, en Landzaat (ook overbodig) was ook niet gratis. Die inkomsten hadden juist gegenereerd moeten worden met de verkoop van De Guzman en al die losse overbodige spelers. Het is een beetje makkelijk om te roepen "vroeger kocht Feyenoord alles wat loszat" en vervolgens niets meer te kopen. Zo kan ik het ook wel.
Overigens ben ik ook wel tevreden met Tomasson en El Ahmadi, maar ik had toch wel op een vertrek van overbodige spelers gerekend en op nog een stuk of 3 spelers voor achterin.
Wat denk je te bereiken met het eeuwige gejank? Iets wat, op dit moment, heel veel supporters doen. Iedereen weet dat Feijenoord financiële problemen heeft en toch eist iedereen maar van ze dat er spelers gekocht moeten worden. We kennen de situatie allemaal. Er zijn nog een aantal spelers die het niveau van Feijenoord laag houden en die weg mogen van de club. Feijenoord heeft er in het verleden in geïnvesteerd en wil daar graag een vergoeding voor terug zien. Daar hebben ze het volste recht toe. Ik vind daarom ook niet dat de club genoegen moet nemen met een kleine vergoeding. Zeker niet voor spelers als Hofs, Buijs en Greene. Misschien wel in het geval van Derijck. Worden ze niet verkocht, dan kunnen we ze gebruiken voor de breedte van de selectie. Redelijke spelers die vast wel kunnen renderen in een draaiend team.quote:Nu heb ik het idee : geduld? Waarvoor moet ik geduld hebben? Tot de ervaren spelers stoppen en er geen geld voor nieuwe talenten is? Hopelijk gaat dat idee nog weg komend seizoen. Waar ik op hoop is dat de komende 2 jaar langzamerhand spelers als Buijs en Greene vertrekken en vervangen worden door jeugdtalenten en aankopen die dicht tegen het basisniveau aanzitten.
Dan kom je weer uit op geld. Iets wat ze niet hebben. Feijenoord kan niet voor elke speler die ze willen vier miljoen op tafel leggen. Lee en Landzaat vulde twee posities op waar Feijenoord op dat moment versterking voor wilde hebben. Dat ze beide niks brachten in het eerste seizoen is vervelend, al verwacht ik van Landzaat wel een beter tweede seizoen.quote:Wat dat betreft hadden ze beter een jong team op kunnen gaan bouwen, dan had iedereen veel meer geduld gehad. Er staan nu eigenlijk te goede spelers in het veld om te zeggen dat je slechts 5e hoeft te worden. Bovendien zei je dat vorig jaar ook al, en dat kan niet als je vooruitgang wilt boeken.
Hoef je niet te hopen, daar werken ze al aan.quote:Waar ik op hoop is dat de komende 2 jaar langzamerhand spelers als Buijs en Greene vertrekken en vervangen worden door jeugdtalenten en aankopen die dicht tegen het basisniveau aanzitten.
Idd, op het vliegtuig ermee, voor zo'n bedragquote:Op donderdag 28 augustus 2008 08:46 schreef Happel het volgende:
Laat Arsenal even opschieten.
Denk niet dat je zo'n 'grote' transfer zo snel doet. Zal wel net voor de deadline afgehandeld worden.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:20 schreef ruud_fr het volgende:
mag zeker weg voor 15 miljoen
maar dan wel vandaag, zodat we nog 1 of 2 aankopen kunnen doen
quote:Feyenoord op hypermodern gras
Door MARK SCHOPMAN
ROTTERDAM - Heracles Almelo en Feyenoord trappen zondag af op een bijzonder veld. De ondergrond in het Polman Stadion is het meest geavanceerde dat er te krijgen is op het gebied van kunstgras. In de mat is een sensorsysteem ingebouwd dat zelf aangeeft wat het veld nodig heeft.
Kunstgras. FOTO ANP
Dat systeem bestaat uit vijftig ‘damschijven’, die registreren hoe vaak ze gebruikt zijn, hoe vaak ze onderhouden zijn en hoe de staat van het kunstgras in hun gebied is.
De gegevens komen niet binnen bij de eigenaar van het veld, maar bij een bedrijf dat aan de hand van de data advies uitbrengt.
Daarvoor is bewust gekozen. ,,Wij geven de garantie dat ons veld enkele jaren meegaat, maar dan moet het wel goed onderhouden worden,’’ legt Martin Olde Weghuis uit. Hij is hoofd onderzoek en ontwikkeling bij Koninklijke Ten Cate. ,,Het is aannemelijk dat het onderhoud er sneller bij inschiet als de club zelf de beschikking krijgt over de gegevens. Wij monitoren niet alleen de behoefte van het veld, maar ook of het onderhoud uitgevoerd wordt.’’
Behalve de opdracht om het veld te borstelen of om het vulmateriaal aan te vullen, zal soms ook het verzoek binnenkomen om de andere kant van het veld een tijdje te gaan gebruiken. Geen overbodige tip, zo blijkt. ,,Heracles gebruikt het veld in het stadion met de verschillende elftallen ongeveer tweeduizend uur per jaar. Veel trainingsvormen spelen zich af op één speelhelft, en in de praktijk is gebleken dat steevast dezelfde helft gekozen wordt.’’
Als een helft meer gebruikt wordt, heeft die logischerwijs ook meer onderhoud nodig, maar om dat tegen te gaan wordt dus aan de club verteld welk deel van het veld het beste gebruikt kan worden.
De intrede van sensoren is niet de enige innovatie in het nieuwe veld. Ook de kunstgrasvezel is weer verder ontwikkeld. Ten goede, volgens de gebruikers. ,,De mat is lekker zacht,’’ vindt Jan Wuytens, de Belgische verdediger die al drie seizoenen zijn thuiswedstrijden op surrogaatgras afwerkt. ,,Het lijkt weer wat meer op echt gras. Ook door de kleur. De korrels op het veld zijn nu groen, terwijl dat bij het vorige veld wit was, en daarvoor zwart.’’
Het is belangrijk dat het veld goed bevalt, want het stadion van Heracles is de etalage van Ten Cate. Voordat de Almeloërs de mat ter beschikking kregen, was hij al uitvoerig getest op plaatsen die tot voor kort angstvallig geheim werden gehouden. ,,Het zou natuurlijk niet goed zijn als er problemen optreden met een veld waar onze naam aan verbonden is,’’ zegt Olde Weghuis.
Het testen gebeurde bij een school en een voetbalvereniging in Noorwegen en bij Spaanse en Italiaanse scholen. Op deze testlocaties wist men zelf ook niet dat ze het (volgens Ten Cate) beste imitatiegras ter wereld op hun complex hadden liggen. ,,Het zijn accommodaties die in de markt zijn voor een normaal veld, maar als ze geschikt zijn voor een testveld, gebruiken we de duurdere materialen.’’
Kandidaten moeten ten eerste veel gebruik maken van hun veld, maar bovendien bereid zijn feedback te geven en regelmatig medewerkers van Ten Cate te ontvangen voor bijeenkomsten.
Alle inspanningen van Ten Cate zijn erop gericht het ideale substituut voor natuurgras te ontwikkelen. Als er een nieuwe ‘generatie’ gereed is, komt het onmiddellijk in het stadion van Heracles te liggen.
Hoewel het huidige sensorsysteem erop gericht is de levensduur van het kunstgras te rekken, zal dat in Almelo niet nodig zijn. Olde Weghuis: ,,We zijn alweer bezig met een nieuwe ontwikkeling, kunstgrasvezels die vocht kunnen opnemen. Ik denk dat het in 2011 beschikbaar zal zijn voor het Polman Stadion. Dus volgend jaar zal het waarschijnlijk al ergens op een stil plekje liggen.’’
quote:Overstap Ekramy afgerond
Door onze Telesportredactie
ANKARA - De overstap van Sherif Ekramy naar Ankaragücü is afgerond. De Egyptische doelman wordt door Feyenoord voor een jaar verhuurd, terwijl Ankaragücü een koopoptie heeft bedongen.
Sherif Ekramy speelt het komende seizoen in Turkije. Foto: Dijkstra b.v. Ads door Google
Ekramy doorstond woensdag in de Turkse hoofdstad de medische keuring en bereikte overeenstemming met zijn nieuwe werkgever over de laatste details in het contract, die nog besproken moesten worden.
Ekramy kwam in 2005 van de Egyptische topclub Al Ahly over naar Feyenoord en gold als een groot keeperstalent. De Egyptenaar kreeg echter nooit een echte kans en wist niet door te breken. In drie jaar tijd keepte hij slechts zeven duels.
Hebben jullie tegenwoordig de Telesportredactie nodig om de transfers af te handelen?quote:
Ja, gekut altijd bij het copy-pasten van berichten van de Telegraaf.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:30 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hebben jullie tegenwoordig de Telesportredactie nodig om de transfers af te handelen?
*edit* je hebt het al veranderd zie ik
Inpakken en een strik d'r omquote:
Niks mis mee toch. Investeerders blij en wij weer geld.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:42 schreef sjimz het volgende:
Maar van die 15 miljoen blijft toch effectief 11.25 miljoen over voor Feyenoord of heb ik het mis?
Hoe zo? Gaat er kansspelbelasting af ofzo?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:42 schreef sjimz het volgende:
Maar van die 15 miljoen blijft toch effectief 11.25 miljoen over voor Feyenoord of heb ik het mis?
talentenpoolquote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:44 schreef Adelante het volgende:
[..]
Hoe zo? Gaat er kansspelbelasting af ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |