ben bang van wel... hoe vlakker de muur, hoe mooier het resultaat... als je het nu in 1 keer goed doet dan krijg je straks geen spijt als je overal kieren en spleten tussen hebt....quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:01 schreef PiperMaru het volgende:
Hmm.. we hadden een mooi systeem gezien met klemmetjes (van Cando). Met een plint die we mooi vonden en ook hoog genoeg is. Maar ja, helemaal vlak is de muur niet te krijgen. Dus dat kan ik wel op m'n buik schrijven?
iemand die tegen de 90 loopt moet je ook geen plinten meer laten monteren....quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:35 schreef maedel het volgende:
Ja, ik heb door een parketbedrijf met 70 jaar ervaring ofzo dure te duur betaalde plinten laten bevestigen met schroeven en al, en dat is het zelfde verhaal met kieren. Dus gewoon lekker die cando-dingen pakken. Doe ik de volgende keer ook.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 10:01 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
iemand die tegen de 90 loopt moet je ook geen plinten meer laten monteren....
quote:Op maandag 29 december 2008 10:53 schreef PiperMaru het volgende:
*kickje*
In ons nieuwe huis hebben we de oude plinten verwijderd. Deze moesten weg, zodat we de houten vloer helemaal tot aan de muur door konden leggen. Achter de plint kwam een erg beschadigde muur tevoorschijn (er is tot op de plint gestuct) en dat stuk ligt dus ook ongeveer 0,5 - 1 cm naar achteren ten opzichte van het gestucte deel.
Nu de vloer gelegd is, moeten er nieuwe plinten komen. Ik vraag me alleen af wat nou het handigst is.
Zie tekening:
[ afbeelding ]
Optie 1: MDF plinten. Voordeel: mooi en in allerlei soorten verkrijgbaar. Nadeel: duur, en hoe krijg je ze tegen de muur? Ze moeten sowieso hoger zijn dan de oude plint om het beschadigde deel te verbergen, maar ze kunnen dan dus niet strak er tegenaan. Tegen het kleine randje goeie muur aan kitten lijkt me niet kunnen. Of je moet op de eoa manier het de ruimte tussen de beschadigde muur en de plint overbruggen. Kan dat dmv schroeven?
Optie 2 Vuren latten op maat laten zagen. Zelfde probleem als optie 1, of je laat ze precies op maat zagen zodat ze op de plek van de oude plint komen. Maar dan kan je dus geen sierrand/ronde kant o.i.d. erin laten frezen.
Iemand advies?
quote:Op maandag 29 december 2008 10:53 schreef PiperMaru het volgende:
*kickje*
In ons nieuwe huis hebben we de oude plinten verwijderd. Deze moesten weg, zodat we de houten vloer helemaal tot aan de muur door konden leggen. Achter de plint kwam een erg beschadigde muur tevoorschijn (er is tot op de plint gestuct) en dat stuk ligt dus ook ongeveer 0,5 - 1 cm naar achteren ten opzichte van het gestucte deel.
Nu de vloer gelegd is, moeten er nieuwe plinten komen. Ik vraag me alleen af wat nou het handigst is.
Zie tekening:
[ afbeelding ]
Optie 1: MDF plinten. Voordeel: mooi en in allerlei soorten verkrijgbaar. Nadeel: duur, en hoe krijg je ze tegen de muur? Ze moeten sowieso hoger zijn dan de oude plint om het beschadigde deel te verbergen, maar ze kunnen dan dus niet strak er tegenaan. Tegen het kleine randje goeie muur aan kitten lijkt me niet kunnen. Of je moet op de eoa manier het de ruimte tussen de beschadigde muur en de plint overbruggen. Kan dat dmv schroeven?
Optie 2 Vuren latten op maat laten zagen. Zelfde probleem als optie 1, of je laat ze precies op maat zagen zodat ze op de plek van de oude plint komen. Maar dan kan je dus geen sierrand/ronde kant o.i.d. erin laten frezen.
Iemand advies?
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:55 schreef zwaan12 het volgende:
[..]
gewoon zoveel mogelijk beschadiging met b.v. roodband aanhelen dan is de plinten ook makkelijk te plaatsen
Heb boven vurenhoutenplinten met montagekit aan de muren, maar op sommige stukken sluit het wel goed aan op de muur en anderen niet. Dat is geen optie voor mij om het zo beneden ook te doen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:38 schreef josvr het volgende:
Wat doen jullie allemaal moeilijk:Plinten gewoon met montagekit aan de muur lijmen. Leuk zo'n systeem waarbij je eerst uitstekenende schroeven aanbrengt en dan een plint met een gleufje er overheen schuift, maar waarom niet kitten? Oke als het gekit is dan is het moeilijk te verwijderen. Maar die schroeven beschadigen de muur ook. Ik weet ook zeker dat dat bouwmarkt systeem relatief zeer duur zal zijn. Verder is al dat voorboren/schroeven een hoop tijd kosten nogal heb je een mal. Met kit is gewoon aanbrengen en aandrukken, en klaar. Inderdaad, gewoon vurenhout halen en zelf kwart rond aan de bovenkant frezen (of net wat je leuk vindt), etc. veel goedkoper dan dure plinten kopen. Van die platte plakplintjes (die je tegenwoordig overal ziet) is zo ontzettend lelijk. Soms zie je ook nog huizen waar oude opstaande plinten zijn, daar hebben ze dan laminaat gelegd en dan hebben ze ook nog platte plintjes geplakt tussen laminaat en de opstaande plint. Hoezo lelijk?
Hoezo?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:18 schreef Mute_Me het volgende:
Je plinten aan de muur kitten is zo'n sjonnie oplossing, leuk voor je woningbouwhuis waar het geen ruk uitmaakt. Maar voor je eigen huis zou ik voor een wat duurzamere oplossing gaan.
Hoezo? Waarom is een geschroefde plint duurzamer? Die krijg je er ook niet zonder schade af. En je moet plamuren etc. Een plint met montagekit blijft zeer goed zitten. Valt er echt niet zomaar vanaf.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:18 schreef Mute_Me het volgende:
Je plinten aan de muur kitten is zo'n sjonnie oplossing, leuk voor je woningbouwhuis waar het geen ruk uitmaakt. Maar voor je eigen huis zou ik voor een wat duurzamere oplossing gaan.
Als je muur/vloer erg krom/scheef is dan gaat de plint schroeven ook niet helpen. Je kunt dan natuurlijk de plint ook krom sjorren met je schroeven maar volgens mij ziet dat er ook niet uit.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:06 schreef Ratjepoepe het volgende:
Heb boven vurenhoutenplinten met montagekit aan de muren, maar op sommige stukken sluit het wel goed aan op de muur en anderen niet. Dat is geen optie voor mij om het zo beneden ook te doen.
je hebt toch nooit een plint bij een stenen/ tegelvloer??quote:Op maandag 6 juni 2011 09:16 schreef Stansfield het volgende:
Wij zitten ook met het plintenvraagstuk. We hebben nu een stenen vloer en witte muren. We kunnen met het restafval van de stenen een stenen plint maken. Maar dat vind ik ook niet alles. Dus waarschijnlijk wordt het een witte houten plint in de kleur van de muur waarbij je dus ook mooi je kabels kan wegwerken.
Als je dan ergens vals verstek hebt, kijk je zo tegen onbehandeld MDF aan, mijn advies zou luiden: ongeverfd/ onbehandeld op maat maken, dan schilderen, ook de koppen schilderen en dan plaatsen...toch?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:27 schreef Mute_Me het volgende:
Plinten maken de kamer af, lelijke plinten betekent lelijke kamer. Waarom zou je het snel en makkelijk en lelijk doen terwijl je in de rest van de kamer zoveel moeite steekt?
Bij mij thuis heb ik MDF in stroken laten zagen van 11cm hoog. Aan de onderkant 45 graden schuin af laten zagen zodat er eventueel een snoertje doorheen kan.
Vervolgens de bovenkant ingesmeerd met houtlijm (de witte versie) en alles een keer opgeschuurd. Daarna grondverf, grondverf, lakken, lakken. Plinten op maat zagen en vastschroeven tegen de muur met degelijke lange schroeven. Naar mijn inziens veel mooier dan die standaard gamma meuk. En nog een veel goedkoper ook
Jawel hoor. In de badkamer niet maar in je huiskamer zeker wel.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:23 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
je hebt toch nooit een plint bij een stenen/ tegelvloer??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |