Hmm, dat is het overwegen waard. Alleen de kleur van de vloer is "donker eiken" (niet zo erg donker), maar dat is niet echt een typische laminaatkleur, ik betwijfel of ik dan plinten kan vinden. Zie promoplaatjequote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:28 schreef titanio het volgende:
Plinten ..... pffff, wanneer je een platte plintstrip in de kleur van de vloer op de randen van de laminaatvloer plakt blijft de kamer optisch groter dan wanneer je plinten op de muur bevestigt.
Hmm.. dat gaat dus grondverven en lakken worden. Echt geen trek in, heb al genoeg gelakt (alle deurposten) en we zijn het spuugzatquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:34 schreef jack4ya het volgende:
Als je gewoon recht-toe-recht-aan plinten ook mooi vindt (en geen goot achterin nodig hebt)
Je kan ook bij de bouwmarkt een mdf plaat in repen laten zagen. Velen velen malen goedkoper... want gronden/verven moet je echt wel even doen. Tenzij je nooit stofzuigd of nooit tegen de plint/muur aankomt. (In praktijk eigenlijk nooit)
Ervaring mee? Die van Drayer hebben mijn ouders, en mijn vader was er erg over te spreken:quote:Plinten met een klip systeem zou ik alleen in een huis met überrechte muren doen, die krengen springen er anders echt af.![]()
Duidelijk. Wel een tegenstrijdig verhaal met wat hier eerder gepost werdquote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:18 schreef bbtb77 het volgende:
Die witte standaard plinten bij de bouwmarkt zijn al voorzien van een lakdraagfolie en hoef je niet nog eens wit te schilderen. MDF laten zagen is leuk, maar als je er geen schuine bovenkant aan freest, blijft al het stof liggen op je plinten, en geloof me: Juist de kopse kant van het MDF is erg lastig glad te krijgen en nog veel lastiger schoon te maken.
Heb dat systeem ook gezien, lijkt me ideaal werken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:32 schreef Syytön het volgende:
Ik heb bij Praxis een plintsysteem gehaald wat wel makkelijk werkt. Je schroeft in de muur cirkelvormige haakjes. Hij kan je de plinten aan vastklikken. De plinten waren in verschillende hoogten en modellen verkrijgbaar, zijn gemaakt van MDF, standaard wit maar wel overschilderbaar, en hebben een kabelgoot.
Heb alleen even geen idee hoe het systeem heette en kan ook geen foto vinden, maar ik zal er wel een maken. het is volgens mij wel een redelijk bekend systeem dus misschien dat iemand anders het weet.
Ik heb trouwens een jaren '30 woning, de kamer is wel recentelijk gestuucd door de vorige bewoner, hoe waterpas/recht de muren nu zijn zou ik niet weten, maar omdat de plinten maximaal 1,5 tot 2 meter lang zijn en redelijk buigzaam, kun je ze volgens mij zonder veel problemen bevestigen. Ik heb ze echter nog niet vastgezet, omdat de kabels nog achter de plinten moeten worden gelegd.
Die grenen is idd ook een goede tip... Misschien idd beter dan mijn mdf optie.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:43 schreef nelsonmandeli het volgende:
Ik heb dezelfde vloer als op de foto van Jape. Daarbij heb ik eerst de dure bijpassende plinten besteld maar later heb ik die toch gecancelled. Reden: een oom van me gaf me een gouden tip: haal grenen latten bij de boumarkt van 5 x 2 en een metertje of 2,5 lang. Deze beits je met blanke (of iets donkere lak), schuren, nog een keer beitsen en je hebt een geweldig bijpassend plintje voor nog geen ¤ 40 voor een heeeeeeeele kamer.
Deze kun je ook makkelijk tegen de muur schroeven (wél even voorboren) en omdat ze niet zo ontzettend hard zijn, kun je deze ook langs een niet helemaal rechte muur schroeven zonder dat ze breken/scheuren.
Kost even tijd maar dan heb je wel wat!!
eensch!!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:20 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Die grenen is idd ook een goede tip... Misschien idd beter dan mijn mdf optie.![]()
Die foto waarbij je een plint over een muurstrip heen schuift lijkt me een betere dan die "muntjes" die je op de muur moet schroeven. Het lijkt me (in praktijk!) een moeilijke om al die muntjes precies goed te krijgen. Ik zou er niet voor kiezen. (Maar ik ben dan ook een überdwars muts)![]()
Het niet willen schilderen/aflakken van een grondlaag kan je doen, maar het is wel gevoeliger voor vlekken en moeilijker schoonmaken. Kan een bron van irritatie worden.
Leg gewoon al die plinten op een rij en gewoon alles in eens afwerken.
Dat zou ik ook doen.quote:Op maandag 29 december 2008 13:18 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ja: vul de muur op... het hoeft niet de schoonheidsprijs te verdienen, gaat puur om de functionaliteit, het vlakkrijgen van de de plint... iedereen kan dat, gewoon voor 10 euro een zak roodband halen en zit er met een spaan in doen, kan bijna iedereen...
raar, vrouwen willen normaal altijd alles opgevuld hebbenquote:Op maandag 29 december 2008 22:22 schreef PiperMaru het volgende:
Opvullen. Stom genoeg had ik daar nog helemaal niet aan gedacht
Niet als je schroeven en pluggen van één centimeter gebruikt, nee:quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:52 schreef DroogDok het volgende:
Hoe ga je de plinten dan bevestigen? Het lijkt me niet dat een beetje rooband genoeg houdkracht geeft om ze vast te zetten met schroeven en pluggen.
quote:Op maandag 29 december 2008 10:53 schreef PiperMaru het volgende:
...en dat stuk ligt dus ook ongeveer 0,5 - 1 cm naar achteren ten opzichte van het gestucte deel.
...
Dan hoef je ook niet te stucen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:56 schreef DonJames het volgende:
[..]
Niet als je schroeven en pluggen van één centimeter gebruikt, nee:
[..]
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |