Is beter van wel en dan zo laag mogelijk in de oven, zo krijg je een zo lekker mogelijke bodem. Met hete lucht heb je sneller verbrande kaas en randen maar nog een slappe bodem in het midden en als er iets vies is...quote:Op maandag 26 januari 2009 15:13 schreef Bastard het volgende:geld dat overigs voor alle homemade pizzas, geen hete lucht maar gewone stand?
Had ik het daarover in de OP? Dé vriendin is inderdaad de date waar dit topic mee begon.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hebben we het nu over de dame uit de OP?
Ik wil ook een pizzasteen
Worden broodjes daar ook goed gaar in btw? 260 graden is alleen niet super veel. Echte pizzaoven gaat tot 300 ofzo?quote:Op maandag 26 januari 2009 19:50 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb zelf 2 van die pizzaovens, die Bestron en een Elta, ik vind die van Elta ook erg fijn:
[ afbeelding ]
link
maar ik heb een erg kleine keuken dus uiteindelijk doe ik het toch weer gewoon in de normale oven, anders moet ik elke keer dat ding pakken, zo'n gedoe
Kheb het nog niet geprobeerd dus ik doe alleen maar een suggestie.. oven warmer zetten of deeg dunner rollen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:28 schreef Innocence het volgende:
Gisteren toevallig weer gedaan. Het midden was deze keer alleen erg nattig/zacht. Dikker maken of minder nat deeg?
Heb je de pizza op een plaat gebakken?quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:59 schreef Innocence het volgende:
Nog dunner juist?
Ik had juist het idee dat het vocht van de vulling de bodem minder zou doorweken als ie dikker zou zijn.
Oven stond op 250.
Mja dat gaat nooit ècht werken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:36 schreef Innocence het volgende:
Op crust-plaat in een combimagnetron met hete lucht, dat ging echter de vorige keer wel goed. Misschien had ik 'm toen op een hoger plateautje gezet.
Oh ja, note to first user... Probeer achteraf niet met alle geweld die steen weer "mooi" of "schoon" te krijgen. Gewoon beetje grove korsten eraf raggen. Niet met zeep gaan klooien ofzo. (ik vond het ook moeilijk)quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
Dit topic moet ik even onthouden tot het weekend, ik kreeg een pizzasteen bij mijn oven en die is nog nooit gebruikt.
Dan dus in het midden van de oven, op de plaat, een minuut of 5.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:07 schreef Flaccid het volgende:
Ik ga binnenkort weer eens zelf pizza bakken. Ik wil een lekkere bodem die een beetje stevig is. Oven kan tot 250 graden, is hetelucht.
Slim!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:01 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dan dus in het midden van de oven, op de plaat, een minuut of 5.
Als de bodem enigszins stevig is van de plaat af en op het rooster, nog 5 minuten of langer, tot hij helemaal klaar is.
Zo voorkom je een soppige bodem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |