Had je hem bij een andere shop moeten kopen, die ik aandroeg bijvoorbeeldquote:Op woensdag 27 mei 2009 20:18 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik moet helaas nog wachten op een overheerlijk pizza.De kut hoeren klote onlineshop is super traag met het verwerken van de bestelling.Bom erop.![]()
Welke dan?quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:51 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Had je hem bij een andere shop moeten kopen, die ik aandroeg bijvoorbeeld
Daar helpt ook het volgende tegen; ik bak de bodem eerst een minuutje of 10 en beleg deze daarna pas; heerlijke niet natte bodem met welke beleg dan ook als de pizza voor de tweede keer uit de oven komtquote:Op donderdag 28 mei 2009 12:56 schreef The_Hives het volgende:
Vorige keer niet echt geslaagd omdat er van het beleg te veel sappen vrijgekomen waren. Dus vanavond bij de plakjes tomaat het sap/zaadjes eruit halen en geen paprika oid. Gewoon met champignons, vlees, rode uien, tomatenpuree, kaas en plakjes tomaat zonder de pitten/vocht
thnx voor de tipquote:Op donderdag 28 mei 2009 18:33 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Daar helpt ook het volgende tegen; ik bak de bodem eerst een minuutje of 10 en beleg deze daarna pas; heerlijke niet natte bodem met welke beleg dan ook als de pizza voor de tweede keer uit de oven komt
dat je de vorm zo groot krijgt met 200 gram deeg, of vertekent het bord?quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:33 schreef JeOma het volgende:
[ afbeelding ]
Tadaaaa! Hij is weer ouwerwets lekker.
Nee joh, makkelijk! Het is zelfs een echt pizzabord (30cm diagonaal), de pizza had zeker nog een stuk groter gekund, die bodem kan (wat mij betreft, maar smaken verschillen) bijna zo dun dat je er doorheen kunt kijken!quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:45 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dat je de vorm zo groot krijgt met 200 gram deeg, of vertekent het bord?
Dat vind ik ook lekker, ja. Dat ie dan zo superdun en crispy wordtquote:Op donderdag 28 mei 2009 18:51 schreef JeOma het volgende:
[..]
Nee joh, makkelijk! Het is zelfs een echt pizzabord (30cm diagonaal), de pizza had zeker nog een stuk groter gekund, die bodem kan (wat mij betreft, maar smaken verschillen) bijna zo dun dat je er doorheen kunt kijken!
quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:20 schreef GuitarJJ het volgende:
Zoh! Pizza was super lekkerBodem was precies goed en lekker saus. (had Wyko Pizzasaus van de bakkerij meegenomen, lekker pittig). Verder zat er op: ham, salami, kaas, mais, rode paprika, ui, champignon en ananas. Nog wat basilicum kruiden en wat pizza kruiden erop. En knoflookkruiden op de rand, erg lekker!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er lekker uit, maar vind het wel wat veel ingredienten op 1 piza...teveel herrie op het bord, om een gevulde Rotterdamse kok te quoten. Maar mijn oven zuigt ook nogal qua temperatuur, dus ik moet de bodem dun houden en niet teveel erop gooien om het niet zompig te laten worden, en ben dat lekkerder gaan vinden. Met een betere oven zou ik mischine ook wat uitbundiger gaan beleggen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:20 schreef GuitarJJ het volgende:
Zoh! Pizza was super lekkerBodem was precies goed en lekker saus. (had Wyko Pizzasaus van de bakkerij meegenomen, lekker pittig). Verder zat er op: ham, salami, kaas, mais, rode paprika, ui, champignon en ananas. Nog wat basilicum kruiden en wat pizza kruiden erop. En knoflookkruiden op de rand, erg lekker!
Mja ik had er best veel ingredienten op (pizza was bijna 2 cm) Maar toen die uit de oven kwam was hij zo dun als een ristorante pizzaquote:Op maandag 8 juni 2009 10:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit, maar vind het wel wat veel ingredienten op 1 piza...teveel herrie op het bord, om een gevulde Rotterdamse kok te quoten. Maar mijn oven zuigt ook nogal qua temperatuur, dus ik moet de bodem dun houden en niet teveel erop gooien om het niet zompig te laten worden, en ben dat lekkerder gaan vinden. Met een betere oven zou ik mischine ook wat uitbundiger gaan beleggen.![]()
Trouwens zondag piza staan bakken als ontbijt, had vrijdag een portie deeg gemaakt voor in de vriezer voor de Mrs. maar toen die zaterdag dat wilde gebruiken, bleek het nogal stijfbevroren dus had ze het maar in de koelkast gelegd. Het rook een beetje zuur die zondagochtend, maar bakte nog best aardig.
was wel zo slaperig dat ik zowat de mozarella vergat, zowat een piza met alleen maar saus gemaakt als eerste
Ja, dat probleem ken ik. Ik heb ook niet zo'n dure kitchenaid met maar 1 deeghaak. Op een gegeven moment vormt zich een bal rond de haak die in zijn geheel maar een beetje meedraait en waarbij het binnenste wordt doorgedraaid. Het liefst haal ik de bal dan van de haak, en kneed met de handen verder. Heb je verder geen plank bij nodig. Gewoon een paar minuten boetseren, net als een stuk klei. Het is wel handig voor deze excercitie als je deeg niet te plakkerig is, dan is het net of je met verwarmde kauwgum in je handen staat. Wat mijn keukenmachine ook niet kan, is het kneden van wat natter deeg ivm met diezelfde plakkerigheid. Dan blijft het deegmengsel gewoon onderin de schaal zitten, terwijl die haak er wat kansloos in ronddraait. Een paar posts terug schreef ik dat nat deeg goed is, dit zal ook best zo zijn, maar een iets minder sticky variant werkt voor de hobbypizzaman wel veel prettiger. Denk ook aan het uitrollen van de bodem, en dat hij dan op een plaats vast blijft zitten. Gat in de bodem, kun je de deeglap eigenlijk wel weggooien. Maar over het algemeen gaat het me redlijk goed af.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:58 schreef NutKees het volgende:
Mijn kitchen aid is eindelijk binnen, een vraagje voor de kenners: het lijkt wel of mijn pizza-deeg zich gewoon om de haak vastgrijpt en ipv kneden gewoon met de haak meedraait. Is dat normaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |