Zal wel door licenties en/of landgebonden producten komen, maar ik heb al verschillende keren gehad dat een product niet op de normale site van de producent (www.[merk].nl of com) te vinden was.
Eerst had ik een AEG dvd speler waar ik wat info over wilde hebben. Op
www.aeg.nl en
www.aeg.de zijn helemaal geen dvd-spelers te vinden. Bleek pas na wat mailen dat ik op
http://www.etv.de/ moest zijn.
Wat later had ik weer een dvd speler alleen nu van Toshiba. Hetzelfde verhaal: niets over de betreffende speler te vinden op
www.toshiba.nl of
www.toshiba.com en je werd ook niet doorverwezen. Uiteindelijk toch op
www.toshiba-russia.com terechtgekomen, maar dat Russisch kan ik weer niet echt goed lezen.
Onlangs had ik nog een supergadget aangeschaft: een zonnebril met ingebouwde mp3-speler

(¤ 7,50 Lidl), alleen was de halve handleiding in het Deens.
Achter op de handleiding werd verwezen naar
www.mysilvercrest.de, maar daar was het product (en handleiding) niet te vinden. Juist deze keer moest ik natuurlijk wel gewoon het merk wat op het doosje stond als url invoeren.
Vandaag weer zo'n geval. Ik zoek een handleiding voor een digitaal fotolijstje van Braun (digiframe 7007), maar op
www.braun.nl of
www.braun.com zijn helemaal geen digitale fotolijstjes te vinden en dus ook geen gebruiksaanwijzigingen. Dus als iemand weet waar dat te vinden is meld het ff aub.
Samenvatting klacht: zie TT.