quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:14 schreef Lois het volgende:Zal ik dan maar even de andere kant vertellen? Oke, ik snap dat het niet fijn is als ze de baby overstuur maken, maar 3 keer in de week op visite vind ik niet veel hoor. Mijn ouders, en dus Jeroens schoonouders, kwamen dagelijks in de kraamtijd. Hoefden echt niet vooraf te bellen, of een afspraak te maken, maar waren gewoon op alle momenten van de dag welkom. Zij waren nl. opa en oma geworden, en dat is ook heel spannend voor ze. Zo ook mijn schoonouders, van nature wat terughoudender, waren elke dag welkom en vroegen we ook voor de leukere dingen zoals in badje doen enzo.
Het zijn niet alleen (schoon)ouders maar ook opa en oma! Dat is bijzonder vind ik, en dat mag je best wat meer respecteren. Sure, jouw huis, jouw baby, jouw regels, maar vergis je even niet in de liefde die die mensen voelen voor dat kleine babietje wat je vast hebt.
nja, als jij dat niet als vervelend ervaart is dat erg fijn voor jou, ik ervaar hoe dit alles gaat wel als vervelend. en het is niet zo zo dat ze niet welkom zijn, ik vind alleen het gedrag wat ze vertonen vervelend. ga dan gewoon rustig zitten, en knuffel wat met selene. vraag dan gewoon wanneer ze in badje gaat, en kom dan. maar nee: dat willen ze niet, dat komt dan weer niet uit. dan krijg ik te horen dat ze wel genoeg gestimuleerd moet worden (schoonma heeft tenslotte ervaring met hoogbegaafde kinderen) blablabla. ze is net 3 weken oud! seleentje moet gewoon geknuffeld worden, en verzorgd, en niet teveel gedoe eromheen! en ik snap dat ze opa en oma en tante geworden zijn. dat is ook de enige reden waarom ik ze er nog niet uitgezet heb! ik probeer heel hard om dat te snappen, maar dat maakt wangedrag nog altijd niet goed, en als ik ze niet zeg dat het zo niet fijn is, dan weten ze het niet en verandert er helemaal niks. ik vind het erg moeilijk om rustig en redelijk te blijven hoor, liefst zou nik seleentje pakken en weggaan, dat ze leuk elders spelen!
weet je, normaal kan ik niet overweg met mijn moeder, en dat gaat nu juist helemaal goed en fijn! die kan hier een hele dag zijn, en dat gaat onwijs fijn dan! voor seleentje dus ook. dan huilt ze 's avonds niet hoor. maar die blijft rustig. die gaat niet hysterisch 50 foto's maken, en 4 speeltjes voor haar neus wapperen, en hard hard praten en mij negeren als ik zeg dat dat niet fijn is. die geeft een flesje en gaat dan lekker knuffelen.
oh: en het is 3 x in de week *per stuk* (schoonma, schoonpa en schoonzus), ze zijn gescheiden en komen allemaal apart meestal. samen is helemaal een ramp dus. en ze zijn ook onder;ling jaloers! (jazeker: ik kreeg al eens een "de andere opa's en oma's zijn allemaal vaker geweest" om mijn oren!)
ik zweer het je: ik gun het ze echt best! ik wring me in de gekste bochten om het ze maar aan hun verstand te peuteren hoe het allemaal *wel* fijn kan! da's nu juist mijn grote frustratie, en het dilemma: hoe blijf je nu aardig terwijl je eigenlijk best boos bent?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh