abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61113739
In navolging van:
Thuiswoners
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:34:39 #2
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_61113789
He, ik heb een plan.

Als iedereen nu doet waar ie lekker zelf zin in heeft? En de rest in z'n waarde laat?

Geldt ook voor mensen die lid willen worden van een studentenvereniging.
Gourmetten of steengrillen?
pi_61113795
@Catbert

Op zich kan ik mij best wel verplaatsen in jouw punten. Maar ik vind wel dat je te rechtlijnig bent. Neem bijvoorbeeld dat punt van die collega van jou van in de 30. Je zegt dat hij een enorme nerd is met weinig sociale vaardigheden. Wat is daarmee je punt? Wil je daarmee laten zien hoe sociaal vaardig jij zelf bent?

Ik snap sommige mensen niet hoor. Probeer eens buiten de veilige kaders van de stereotypetjes te denken en aanvaard dat mensen redenen hebben voor hun keuzes.
pi_61113941
Ik merk dat de mensen van mijn studie die thuis zijn blijven wonen, gewoon geen leven hier hebben opgebouwd. Iets drinken kan ook vaak niet want dan moeten ze naar huis of hun moeder bellen. Je legt jezelf beperkingen op ook al zien ze dat zelf niet. Maargoed iedereen moet doen wat die zelf wil. Ik vind het alleen onzin dat mensen beweren net zo zelfstandig te zijn.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:41:48 #5
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61113973
Wie wil er nou thuiswonen als ie boven de 20 is?
pi_61113977
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:40 schreef ssebass het volgende:
Iets drinken kan ook vaak niet want dan moeten ze naar huis of hun moeder bellen.
OMFG

Wat zijn dat voor vrienden man
U MAD?
pi_61114013
ach, ik zal ook niet tegen een studiegenoot zeggen dat hij het huis uit MOET en dat ik anders niet met m praat, maar als hij mn mening vraagt over zijn 'thuis wonen' en elke dag anderhalf uur moet treinen om op de faculteit te komen én geen kostgeld hoeft te betalen, zal ik hem ook mijn op smaak gebrachte mening voorschotelen.

Maar zoals ik al zeg, het is mijn mening, ik vind nu eenmaal dat je wanneer je volwassen bent (18 jaar) je je vleugels uit moet gaan slaan en zelfstandig moet worden (en gaan wonen). Als je 21 bent ben je wel écht laat, me dunkt. En ja, de mensen die ik ken die nog thuis wonen op hun zoveelste na 21 zijn OF:

...blijven hangen in de middelbare schooltijd en leren nauwelijks nieuwe mensen kennen. Moeten ze zelf weten, maar toch zonde als je een leuk studie-jaar hebt.. je hoeft niet meteen je verleden en oude vrienden te dumpen, maar wat ondernemen in de stad waar je nu studeert is ook niet rot?

...social retards die naast werk/studie geen leven hebben, bij paps en mams wel kneuterig vinden het maar wat fijn vinden dat ze geen enkele verantwoordelijkheid hoeven te dragen over het huishouden of hoe ze hun financiën deze maand eens in gaan delen.

Dan kun je wel de auto hebben die je wilt, en elk jaar 4 keer naar spanje kunnen, maar in mijn ogen heb je dan nog helemaal niets bereikt van waar het om draait in het leven: op eigen benen leren staan.
Ja doei.
pi_61114020
een post zonder smilies
Ja doei.
pi_61114031
@Cathbert

Wat is er precies zo zielig aan thuiswonenden rond de leeftijd van 24 ofzo? Ik ga over 2 weken op kamers en na de 3-jarige opleiding lijkt het me wel zo logisch dat ik even terug naar huis ga totdat ik een vast inkomen heb.

Die bewijzingsdrang van "kijk mij eens zelfstandig zijn!'' van sommigen is nogal absurd soms, sorry.

Je MOET gewoon het huis uit na een bepaalde leeftijd omdat het anders zielig is? Veel plezier ermee dan.
Ron Paul 2012
pi_61114040
quote:
Ik merk dat de mensen van mijn studie die thuis zijn blijven wonen, gewoon geen leven hier hebben opgebouwd. Iets drinken kan ook vaak niet want dan moeten ze naar huis of hun moeder bellen. Je legt jezelf beperkingen op ook al zien ze dat zelf niet. Maargoed iedereen moet doen wat die zelf wil. Ik vind het alleen onzin dat mensen beweren net zo zelfstandig te zijn.
Natuurlijk zijn mensen die op zichzelf wonen zelfstandiger, dat is inherent aan het op jezelf wonen. Maar dat betekent niet dat die mensen per definitie bijvoorbeeld beter met geld om kunnen gaan, of beter hun zaakjes kunnen regelen. Dat is vooral ook een persoonsgebonden eigenschap. Zie de volgende vier soorten mensen met betrekking tot om kunnen gaan met geld:
1. Persoon woont uit huis en kan goed met geld omgaan.
2. Persoon woont uit huis en kan niet goed met geld omgaan.
3. Persoon woont thuis en kan goed met geld omgaan.
4. Persoon woont thuis en kan niet goed met geld omgaan.

Zie hier, het één sluit het ander niet uit.
pi_61114043
niet omdat het zielig is anders, maar omdat je dan gewoon een luie donder zonder grijntje zelfstandigheid dreigt te worden....
Ja doei.
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:44:54 #12
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61114044
Denk dat je als jongere gewoon veel meer leert van "het echte leven" als je op kamers gaat tijdens je studie.
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:47:11 #13
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_61114104
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:44 schreef Buschetta het volgende:
Denk dat je als jongere gewoon veel meer leert van "het echte leven" als je op kamers gaat tijdens je studie.
'Het echte leven'

WC, badkamer en het gasfornuis delen + opgekropt zitten met vies, langharig, werkschuw tuig in één of ander klooster hoop ik toch nooit mee te maken in 'het echte leven'.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_61114111
je leer meer over de échte waarde van geld... wat écht alles kost, en niet 'bwoah, ongeveer dit en dit..'

Je leert dat je moet werken voor je geld (op rijkeluiskinderen na die álles van paps en mams krijgen ook als ze het huis uit zijn) je leert dat je je huishouden moet doen, omdat je anders geen bord hebt om van te vreten, je leert zoveel... dingen die je m.i. niet leert als je onder moeders vleugels blijft vertoeven tot je 30ste..

dan heb je álles kunnen sparen wat je verdiend hebt, en misschien 300 euro kostgeld hoeven betalen, máximaal, en dan denk je álles te kunnen doen als je wel je vleugels uitslaat als je bijna rijp bent voor huize avondrood, maar dan blijkt alles ineens veel sneller op te zijn
Ja doei.
pi_61114131
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:41 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

OMFG

Wat zijn dat voor vrienden man
Dat zijn dus ook geen vrienden. Ik geef iedereen gewoon een kans, maar dit werkt gewoon niet. Dat bedoel ik dus met jezelf beperken. Maargoed jij zal dat niet weten want aan jouw posts te zien ben jij niet de meest sociale persoon.
pi_61114148
quote:
pi_61114189
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
ach, ik zal ook niet tegen een studiegenoot zeggen dat hij het huis uit MOET en dat ik anders niet met m praat, maar als hij mn mening vraagt over zijn 'thuis wonen' en elke dag anderhalf uur moet treinen om op de faculteit te komen én geen kostgeld hoeft te betalen, zal ik hem ook mijn op smaak gebrachte mening voorschotelen.

Maar zoals ik al zeg, het is mijn mening, ik vind nu eenmaal dat je wanneer je volwassen bent (18 jaar) je je vleugels uit moet gaan slaan en zelfstandig moet worden (en gaan wonen). Als je 21 bent ben je wel écht laat, me dunkt. En ja, de mensen die ik ken die nog thuis wonen op hun zoveelste na 21 zijn OF:

...blijven hangen in de middelbare schooltijd en leren nauwelijks nieuwe mensen kennen. Moeten ze zelf weten, maar toch zonde als je een leuk studie-jaar hebt.. je hoeft niet meteen je verleden en oude vrienden te dumpen, maar wat ondernemen in de stad waar je nu studeert is ook niet rot?

...social retards die naast werk/studie geen leven hebben, bij paps en mams wel kneuterig vinden het maar wat fijn vinden dat ze geen enkele verantwoordelijkheid hoeven te dragen over het huishouden of hoe ze hun financiën deze maand eens in gaan delen.

Dan kun je wel de auto hebben die je wilt, en elk jaar 4 keer naar spanje kunnen, maar in mijn ogen heb je dan nog helemaal niets bereikt van waar het om draait in het leven: op eigen benen leren staan.
Nee, je zegt het verkeerd: waar het wat JOU betreft in het leven om draait . Iedereen geeft zijn eigen doelen aan zijn eigen leven.

Ik ben uit huis gegaan destijds vanwege simpele noodzaak (afstand), in eerste instantie niet vanwege het avontuur ofzo . Natuurlijk heb ik wel de voordelen van uit huis wonen ervaren bij nader inzien, maar dat ik op mijn eigen benen sta is toch echt niet iets wat me veel interesseert. Bevredigender vind ik het dat ik inderdaad in een mooie bak kan rijden en het huis mooi kan inrichten enzo. Dat op eigen benen staan is zo overrated.
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:51:59 #18
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_61114226
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:47 schreef motorbloempje het volgende:
je leer meer over de échte waarde van geld... wat écht alles kost, en niet 'bwoah, ongeveer dit en dit..'

Je leert dat je moet werken voor je geld (op rijkeluiskinderen na die álles van paps en mams krijgen ook als ze het huis uit zijn) je leert dat je je huishouden moet doen, omdat je anders geen bord hebt om van te vreten, je leert zoveel... dingen die je m.i. niet leert als je onder moeders vleugels blijft vertoeven tot je 30ste..

dan heb je álles kunnen sparen wat je verdiend hebt, en misschien 300 euro kostgeld hoeven betalen, máximaal, en dan denk je álles te kunnen doen als je wel je vleugels uitslaat als je bijna rijp bent voor huize avondrood, maar dan blijkt alles ineens veel sneller op te zijn
Dat leer je ook wel als je na je studie gaat werken, en dan pas op jezelf gaat wonen.
Ook geen sig dus
pi_61114264
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:47 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

'Het echte leven'

WC, badkamer en het gasfornuis delen + opgekropt zitten met vies, langharig, werkschuw tuig in één of ander klooster hoop ik toch nooit mee te maken in 'het echte leven'.
Ik woon midden in het centrum, vies is het neit want we hadden een schoonmaakster, en werkschuw ook niet.
pi_61114322
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:47 schreef motorbloempje het volgende:

En dat bedoel ik nu, er zijn dus ook mensen die wèl lang thuis wonen en die echt geen enkel probleem ondervinden wanneer ze eenmaal uit huis gaan voor wat betreft de financiën. Dat heeft simpelweg: inzicht in geldzaken.
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:57:12 #21
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_61114352
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:43 schreef motorbloempje het volgende:

Waarom zou ik perse geforceerd nieuwe mensen moeten leren kennen? Ik heb nu een groep vrienden om me heen (waarvan er ook een aantal op kamers zitten..) waarvan ik weet wat ik aan ze heb, en zij aan mij.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:57:48 #22
157922 fathank
pi_61114362
En waarom persé op je 18e het huis uit om je vleugels uit te slaan. Hoezo geforceerd proberen volwassen over te komen .
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:58:45 #23
157922 fathank
pi_61114395
En het doordeweeks ergens blijven zuipen kan ik ook niet, omdat ik de volgende dag weer moet werken. Sommige mensen hebben andere verantwoordelijkheden dan hun gasfornuisje en toiletje schoonmaken.
pi_61114419
Het enige wat ik zal delen is de stofzuiger ofzo, gelukkig heb ik de rest voor mij alleen (badkamer, keuken) anders zou het voor mij echt niet hoeven. Maar goed, ik zou ook niet van plan zijn om elke dag 1.5 uur heen en weer te reizen, dat lijkt me vooral klote als je 2 uur les hebt, dan 3 uur niks en dan weer een paar uur les.
Ron Paul 2012
pi_61114420
Bovendien heeft niet iedereen behoefte aan grootse vernieuwingen. Walgelijk hoe sommigen hun levenswijze en -visie aan anderen proberen op te dringen, terwijl ze op universele schaal niets voorstellen. Kijk eens naar ons universum. De aarde is van zo weinig betekenis en het leven erop nog minder. Ga je een beetje druk maken over op welke leeftijd je uit huis moet gaan, zeg .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')