Plaatje 1Plaatje 2Plaatje 3Wtf??
Nooit geweten dat iemand zo vol kan zitten met wratten
Een Indonesische man met een zeldzame wrattenaandoening is vandaag na negen maanden te hebben doorgebracht in een ziekenhuis, weer thuisgebracht. Het lichaam van de 37-jarige Dede uit West-Java is bedekt met een soort 'houtachtige' laag wratten (foto). Doktoren verwijderden inmiddels al zo'n zes kilo aan wratten, meldt News.com.au.
Normaal
De man hoopt dat hij nu eindelijk een normaal leven kan leiden. Hij droomt zelfs van een nieuwe vrouw en een normale baan. In het verleden kon Dede, alias de 'Boomman', alleen terecht in een rondreizend kermis.
In de steek gelaten
Dede werd in de steek gelaten door zijn vrouw en moest toezien hoe zijn kinderen bij familie introkken omdat hij niet meer in staat was voor ze te zorgen. "Nu kan ik weer bij mijn kinderen wonen, weer gewoon rondwandelen en mijn armen en benen weer vrij bewegen", vertelt Dede.
Gigantisch
Dede kreeg last van de gigantische wratten toen hij een puber was. Een combinatie van het papillomavirus en een genetische afwijking gaven hem het afschrikwekkende uiterlijk. In oktober, na de Ramadan, zullen doktoren de overige driehonderd gram wratten wegsnijden.
[ Bericht 4% gewijzigd door de_boswachter op 25-08-2008 14:32:54 ]