abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 november 1999 @ 22:34:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_221694
Twee hoogtepunten vanavond, eigenlijk drie, als we het Cum Shot Of The Year op Barts trui tijdens het yoghurt eten meerekenen.
Karin heeft net de weekopdracht voorgelezen, snel, voordat Maurice zich er over ontfermt en we een halve dag verliezen. Maurice mag af en toe ook de receptuur voorlezen aan Willem als hij iets uit een pakje bakt of kookt. "Maak....de....verpakking...aan, wat staat daar nou... "de", o er staat "de", randen... open". Willem, vanuit de woonkamer naar de keuken roepend: "Maurice kom je nog mee-eten anders is alles koud joh. Mag je vanavond nog even in je pyjama bij ons zitten en dan lees je het eind van het recept."
Maar ik dwaal af. De momenten.
Karin is klaar met voorlezen van weekopdracht en de rest van de groep staat spontaan op en bestormt de kamer met kartonnen dozen. Behalve Willem. Ik heb er wel vier keer naar gekeken. Nooit zal de ware aard van deze aalgladde streber onbarmhartiger gefilmd worden. Hij zit te balen. Ze vragen aan hem, Oebi Wan Willem, De Friese Doorloper Door Stilstand, Deelnemer en dan pas Mens, niet hoe ze het aan zullen pakken. Gewoon een beetje grotestads ongeorganiseerd op die kamer af hollen! Wat had hij ze graag willen voorhouden: "Luister, we kunnen met zijn allen die dozen gaan pakken, kan, maar dat wordt een rotzooi". Gerol met ogen. "Want dozen kunnen een, Ruud, dozen kunnen een....., een scherpe wat hebben, een scherpe rand hebben, precies. Dus ik stel voor dat ik helemaal vooraan ga staan, gezien mijn compacte lichaam, wat die psycholoog gisteren ook nog zei, dat mensen met heel kleine, tanige lichaampjes toch dan heel veel hersens kunnen hebben en dat ik dat best wat meer mag laten merken. Maar ik ga dan vooraan staan en dan geef ik jullie die dozen door. Dus jullie moeten dan steeds op mij wachten tot ik zeg, ok, die doos kan doorgegeven worden. Daarna weer gezamenlijk eten, de buitenkant van het huis zandstralen en allemaal nog 47 keer naar de boodschap van mijn kinderen kijken en zeggen dat ze op mij lijken."
Maar nee, het ging allemaal vanzelf. O wat een mooi beeld, Willem demonstatief achteraan in de chain gang, lusteloos de doosjes opstapelend. De eeuwige ruzie tijdens het verhuizen magnifiek in beeld gebracht. Goed, joh, als jij eerst dat kleine spul wilt verhuizen dan ga ik toch lekker naar huis.

Andere favoriete moment. Karin op de bank over haar pleegkinderen met aan haar voeten haar nieuwste tijdelijke adoptie. Moeilijk Geval Maurice. Is net van permanente begeleiding weer vervallen in crisisopvang. Zolang Maurice zich focust op handwerk is hij totaal ongevaarlijk. Echt een lieverd.
Karin is tijdens het leven door Veronica Heilig verklaard. In de komende week zal blijken dat zij een nieuw medicijn voor zwemmerseczeem heeft ontwikkeld, dat zij zonder er enkele ruchtbaarheid aan te geven een groot gedeelte van de deltawerken heeft ontworpen en heeft helpen bouwen en dat zij uit medelijden af en toe middelgrote zalen voor Ronnie Tober boekt en dan aan willekeurige voorbijgangers vraagt of zij in ruil voor Handwerk Aan Huis een concert van deze grote artiest bij willen wonen. Heb overigens tot vorig jaar gedacht dat Bonnie St Clair een duo was, maar het blijkt hier om 1 persoon te gaan. Maar dit terzijde.

Wat een bewonderenswaardige zelfbeheersing van Anouk tijdens haar Haai verhaal. Ieder verbale diareeaanval van Ruud of Willem wordt met grote, al dan niet geveinsde aandacht , gevolgd, maar als zij iets vertelt gaat men massaal over tot jongleren met appels, heel hard in yoghurt roeren, gipsautootje van de onderkant bekijken etc. Met midgetgolfstick in een keer dat hele Mr.Ed gebeuren van Maurice er uit ronselen, dat zal hem leren. Anouk moet harder de beuk er in gooien. Heeft volgens mij de potentie om iedereen genadeloos te ontmaskeren maar doet dat te weing. Jammer.

Leuk om weer eens het woord "homootje" voorbij te horen komen. Populair in de jaren 70. Was gisteren nog bij Antoine van café Eeuwig Dorst. Homootje, wist jij dat? Ik zag het opeens toen ie een tosti aansneed, hoe die het mes vasthoudt, homootje gewoon. Hij is het wijfie van de twee, kan je zien. Kijk daar aan de overkant, bij die bushalte, ook homootjes, allemaal, joh, zo wacht een hetero niet op een bus, is typisch wachten op homobusje. Moet je opletten als ik ze roep: homootjeeeeeeees!!!
Toch wel erg genoten van Ruuds werkverhalen. Alweer een prachtig script voor dit keer een Nederlandse Softcore film met Ruud, na zijn rol als De Vlaai, dit keer getypecast als zichzelf, namelijk De Geile Meteropnemer. Heb altijd gedacht dat dit een metafoor was voor OmiddelijkeLust Op Afroep, de meestal in vage erotische filmpjes figurerende timmermannen en meteropnemers die het ene moment met een overall en een koffertje binnekomen bij radeloze blondine om 2 minuten later al wreed de vrouw des huizes door de hele inbouwkeuken te schuiven. Maar we weten het nu, hij bestaat echt.

Vanaf volgende week, net voor de sinterklaas, de Ruud Action Figure. Trek aan zijn rugharen en zie hoe zijn lid zich verheft. Nederlands gesproken teksten!! Potverdikke en la je nie ge mahe. Tot 26 november gratis een Maurice er bij!! Druk op zijn voortand en er klapt een autootje uit zijn mond. Nederlands gesproken!!! Buig De Karin naar Maurice toe en hij zegt: "Ben ik ook een charmeur, ben ik ook een charmeur? " Spaar ze allemaal!!

Tot morgen, Nico Dijkshoorn

zaterdag 20 november 1999 @ 22:40:00 #2
1259 Panther
Ik Ben Niet Aardig!
pi_221695
En vergeet de bonustrack niet bij het indrukken van ruud's harige borstkas: "Effe lekker knuffelen!". Speciaal voor Sinterklaas met bijbehorende gitaar met chip voor liedjes zoals: Big City en dat ene nummer wat Mona zo vals zong, maar wat ik heb verdrongen.
Groowwwl!

zaterdag 20 november 1999 @ 22:43:00 #3
1259 Panther
Ik Ben Niet Aardig!
pi_221696
En Willem als DE PROTAGONIST, gemene man, met een vergrote valse grijns en fries accent.
Oorlog aan Friesland!! Feyenoord in Rotterdam is er niks bij.
Dit jaar zal de elfstedentocht desnoods geskeelerd worden, maar we houden de trots hoog. Frislan Boppe, Laat Willem nie Kloppe!!
Groowwwl!

zaterdag 20 november 1999 @ 22:50:00 #4
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_221697
Ook bij Bart Smit?
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 20 november 1999 @ 22:56:00 #5
1259 Panther
Ik Ben Niet Aardig!
pi_221698
Bij de betere speelgoedspeciaalzaken.
Groowwwl!

pi_221699
quote:
op 11-20-1999 om 10:34 PM schreef doordevil het volgende:

Goed, joh, als jij eerst dat kleine spul wilt verhuizen dan ga ik toch lekker naar huis.

Wat een bewonderenswaardige zelfbeheersing van Anouk tijdens haar Haai verhaal. Ieder verbale diareeaanval van Ruud of Willem wordt met grote, al dan niet geveinsde aandacht , gevolgd, maar als zij iets vertelt gaat men massaal over tot jongleren met appels, heel hard in yoghurt roeren, gipsautootje van de onderkant bekijken etc. Met midgetgolfstick in een keer dat hele Mr.Ed gebeuren van Maurice er uit ronselen, dat zal hem leren. Anouk moet harder de beuk er in gooien. Heeft volgens mij de potentie om iedereen genadeloos te ontmaskeren maar doet dat te weing. Jammer.

Tot morgen, Nico Dijkshoorn

Ik had eigenlijk het hele stuk willen quoten.

(Joepie dat je Noukie erkent.)

pi_221700
Zo mogen er nog veel volgen DD! Bedankt.
Na het lezen van dit sterke stuk weer een hoop problemen met mijn keyboard.
Tijdens het proesten weer schuimend bier gemorst. Gaf geen vlekken, maar plakt nog steeds....

Grtz.

Voice-over: 'Wat doen de bewoners met die 465 kartonnen dozen?'
Doordevil: 'Ik persoonlijk denk dat ze er het ego van Willem mee gaan verhuizen.'

pi_221701
Ai Nico, wat heb je vanavond weer een fraai exemplaar aan je oeuvre toegevoegd!

En wat heerlijk dat je mijn stille vreugde om de assertiviteit/(schijnbare?)onverstoorbaarheid van Anouk en mijn weerzin tegen rationele Willem zo lekker weet te verwoorden.

Morgen met Arjuno naar NYC, moeten we je stukkies 2 weken missen ....

The trick is to keep feeling
  zondag 21 november 1999 @ 00:41:00 #9
995 PeteRp
What a decade!
pi_221702
Je zou bijna de ultieme Willwm-gadget vergeten: Action-man!! Wordt geleverd met camou-pak. Druk op zijn rug en hij haalt uit! Inclusief bionisch oog (met richt-kruis)
Tell the others!
pi_221703
en een poppetje van Anouk
trek aan de haren en ze huilt!!!!!

of nog beter: ze zegt(vandaag tegen Willem):
"Eikel!! Man doe eens ff niet zo flauw joh!!!

Leuk stukje weer

Lucky 13
  zondag 21 november 1999 @ 08:52:00 #11
215 misterDre
Paint it black!
pi_221704
Ga ik toch voor een Willempop die zegt:
"ik ben een geboren leider". en "wat vind je er zelf van".

Wederom vijf sterren, Nico!

pi_221705
Deze vind ik weer mooi.
dit stukje vond ik het best
quote:
Ze vragen aan hem, Oebi Wan Willem, De Friese Doorloper Door Stilstand, Deelnemer en dan pas Mens

geweldig.
  zondag 21 november 1999 @ 13:51:00 #13
242 Pinball
Electric Monk
pi_221706
quote:
op 11-20-1999 om 10:34 PM schreef doordevil het volgende:
Karin is tijdens het leven door Veronica Heilig verklaard.

Inderdaad, het nieuwe boegbeeld voor het alles-overkoepelend goede doel is ontdekt

, werderom heerlijk om te lezen!!

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zondag 21 november 1999 @ 22:16:00 #14
374 beelzebub
master of disaster
pi_221707
Tjeezus zeg, die doordevil schrijft gewoon wat ik denk. Waar heeft die man leren schrijven??? Waarom is hij niet eerder ontdekt? Elke morgen een column op de voorpagina in de Volkskrant, is dat niks Nico?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')