abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 september 2008 @ 19:52:18 #101
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_61300662
N.a.v. de "linux-discussie" kon ik het echt niet laten... sorry :
Linux is user friendly, it's just very picky about who its friends are.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  maandag 1 september 2008 @ 20:03:29 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61301049
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:52 schreef Marijkezwolle het volgende:
N.a.v. de "linux-discussie" kon ik het echt niet laten... sorry :
Linux is user friendly, it's just very picky about who its friends are.
Mwah, dat soort vrienden hoef ik niet, ik zit niet te wachten op vrienden die bij het halen van een rondje eerst willen dat je het bier brouwt en de glazen blaast en vervolgens nog gaan janken dat je niet de juiste distro bier hebt .

Nee serieus, het is allemaal leuk en aardig, maar zeker op dit soort speeltjes moet het gewoon werken en niet allerlei gepiel vereisen voor iets simpels. OSX zou ook wel ok zijn erop trouwens .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 1 september 2008 @ 20:12:13 #103
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_61301327
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Mwah, dat soort vrienden hoef ik niet, ik zit niet te wachten op vrienden die bij het halen van een rondje eerst willen dat je het bier brouwt en de glazen blaast en vervolgens nog gaan janken dat je niet de juiste distro bier hebt .
Hoe kom je daar bij? Mijn vrienden verwachten alleen dat als ik weet hoe het bier nog lekkerder kan dat ik dat dan verander, niets mis mee toch?
quote:
Nee serieus, het is allemaal leuk en aardig, maar zeker op dit soort speeltjes moet het gewoon werken en niet allerlei gepiel vereisen voor iets simpels. OSX zou ook wel ok zijn erop trouwens .
Bij mij werkt het prima, en ik vind het juist wel leuk dat gepiel, ik heb alles zoals ik het hebben wil Maar goed, ieder zijn voorkeur natuurlijk
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  maandag 1 september 2008 @ 20:20:33 #104
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_61301621
ach ik begin linux steeds meer te waarderen, zeker naarmate je het systeem begint te leren kennen en je een beetje weet wat waar staat en hoe dingen moeten. Gebruik het dan ook stukken vaker dan windows de laatste tijd het werkt gewoon fijn.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_61302077
Oeh. Nieuwe MSI Wind, 8,9", 1024px, 80gig hd, ~¤333 adviesprijs.
Dat kan wel eens een 901 beater worden.
pi_61303008
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:11 schreef Adelante het volgende:
Verzendbevestiging van Bol.com, m'n asus eee 901 voor 279 euro is verzonden
Had je al vooruit betaald?
*gauw site checkt.... hij is nu weer 349* Geluksvogel
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 1 september 2008 @ 21:05:59 #107
3185 Adelante
To let it go now
pi_61303217
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:59 schreef Syrena het volgende:

[..]

Had je al vooruit betaald?
*gauw site checkt.... hij is nu weer 349* Geluksvogel
hij is zelfs 379 (link) en ik krijg er een accept giro bij gewoon mazzel gehad, mag ook wel eens...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61306144
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:05 schreef Adelante het volgende:

[..]

hij is zelfs 379 (link) en ik krijg er een accept giro bij gewoon mazzel gehad, mag ook wel eens...
Oja verkeerd gekeken Ik heb zelf twee jaar geleden zo'n voordeeltje gehad, was de Zen Vision ineens 100 euro afgeprijsd Meteen gekocht, en even later was ie weer 100 euro duurder.

En die ga ik nu als harde schijf gebruiken bij mijn EEE (die ik nog moet aanschaffen, klein detail)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_61311379
Ik heb ook een 701 met win xp, en het werkt allemaal heel erg fijn en prima
  dinsdag 2 september 2008 @ 01:15:35 #110
104871 remlof
Europees federalist
pi_61311657
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 00:52 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik heb ook een 701 met win xp, en het werkt allemaal heel erg fijn en prima
Ah, je wifi doet het weer?
pi_61311764
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 01:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Ah, je wifi doet het weer?
ja al lang!was iets heel stoms
  dinsdag 2 september 2008 @ 09:09:07 #112
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61314037
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:20 schreef Metro2005 het volgende:
ach ik begin linux steeds meer te waarderen, zeker naarmate je het systeem begint te leren kennen en je een beetje weet wat waar staat en hoe dingen moeten. Gebruik het dan ook stukken vaker dan windows de laatste tijd het werkt gewoon fijn.
Sja, ik heb het dus best wel leren kennen (was ook al geen totale leek op *nix gebied hoor) maar voor een hobby bakkie voor onderweg moet alles het gewoon doen, en als ik ergens iets ff snel moet aanpassen moet het meteen kunnen, zonder gescript etc .

Alleen al het toevoegen van een programmatje. eerst moet je kijken welke repo het heeft, dan moet je zorgen dat je niet 100 versies hebt, pinning dus. Dan het zooitje binnenhalen, kijken of het niet afhankelijk is van tig andere dingen en dan is het hopelijk geinstalleerd. Niet dat je het dan meteen terug kan vinden in het startmenu, nee ff zoeken met "whereis" en dan kijken hoe en wat.

vs

www.maker.com/downloads, nieuwe versie aanklikken, dubbelklikken, klaar.

Goh, wie is er nou makkelijker bezig? .
Get woke, go broke!
  dinsdag 2 september 2008 @ 09:43:03 #113
104871 remlof
Europees federalist
pi_61314582
Mwah ik weet niet hoe het zit met de Linux versie op de EEE, maar met Ubuntu bijvoorbeeld (ook beschikbaar als Eeebuntu) is het bijhouden van je software echt stukken makkelijker dan met Windows
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:19:03 #114
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61315176
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 09:43 schreef remlof het volgende:
Mwah ik weet niet hoe het zit met de Linux versie op de EEE, maar met Ubuntu bijvoorbeeld (ook beschikbaar als Eeebuntu) is het bijhouden van je software echt stukken makkelijker dan met Windows
Tuurlijk, het is ook allemaal geen drama perse, maar op een EEE zit nou eenmaal standaard Xandros .

Out of the box voor de standaard user werkt een EEE prima, niets tegen in te brengen, maar wil je iets meer controle en invloed moet je eigenlijk een ander OS installeren, en Eeebuntu is wellicht ook een prima alternatief, maar XP zeker ook .

En ik moet eerlijk zeggen dat ik Jedi Knight 2 toch wel stoer vind op mijn EEE .
Get woke, go broke!
pi_61324324
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:38 schreef Metro2005 het volgende:

* Metro2005 moet eerlijk bekennen dat ie op zijn eee ook windowsxp heeft staan omdat de eee vaak misbruikt wordt voor GTA vice city en san andreas

Werkt dat noig een beetje? en heb je dan de normale versies of de "portable" versies?

Heeft er verder nog iemand de eeepc samen met een kpn mobile usb modem? Want elke keer dat ik mijn stick erin douw, moet ie hem helemaal opnieuw installeren, en dat kost veel tijd, helemaal als je snel wat wil opzoeken.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  dinsdag 2 september 2008 @ 17:05:41 #116
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61324548
Raar, gebruik je wel elke keer dezelfde USB poort?

Ik heb ook wat, ben niet de enige hoor. Maar blijkbaar ondersteunt de EEE 701 onder XP niet alle SDHC SD kaarten, je moet dan overclocken om hem te laten werken, hij krijgt gewoon niet genoeg stroom, (onder Linux werkt het wel) en Asus erkent het probleem wel opzich, maar ja, boeiend .

Koop dus iig GEEN A-data SD kaart erbij, die geeft dus problemen. Ik heb hem nu maar even overclocked en heb een Transcend besteld die het wel goed doet als het goed is. Vreemde zaak.
Get woke, go broke!
pi_61327431
Ik heb de 901 een paar dagen.

Ben er zeer tevreden mee.

Voor de gene die het boeit:
De volgende games die ik heb getest en draaien soepel:
UT2003 (demo)
Quake 3 arena (Deze gaat als een trein)
Call of duty 1 (demo)
World of Warcraft. (Draait goed maar blijf uit de drukke zones) (Full)
Age of Empire
Starcraft
Baldur's Gate + Neverwinternights
En ofc Diablo II

De grafische kaart ondersteund openGL dus de wat oudere games speelt ie redelijk soepel.

Echter is een keyboard + muis is geen overbodige luxe.
pi_61338944
ik weet dus iig wat ik ga doen in de trein de komende tijd!
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  woensdag 3 september 2008 @ 11:40:54 #119
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61343154
had inmiddels ook al een aantal oudere spellen getest ja, werkt wel ok qua performance, maar idd een los KB en muis is wel nodig voor veel spellen. En ja, dan schiet de EEE zijn doel als ultra portable weer voorbij natuurlijk....
Get woke, go broke!
  donderdag 4 september 2008 @ 11:30:24 #120
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61371500
Sinds gister heb ik een 900 Black (Met Linux). Denk wel dat ik er iets anders op ga knallen, deze Xandros versie is een beetje childish en alles is toch anders dan ik gewend ben van een linux omgeving. (Welke user ben ik überhaupt?)

Zijn er hier (bv.) Eeebuntu gebruikers en werkt dan ook alles (wepkem enzo)?
Verder moet ik natuurlijk wel goggles music manager gaan installen en gebruiken aangezien die gecode is door een neef van me.

Accuduur lijkt wel wat weinig, dat is ook wel hetgene waar ik (bijv op tweakers) de meeste klachten over heb gelezen. Moert nog kijken hoe het is na een paar keer laden.
[KNE]-Mod
  donderdag 4 september 2008 @ 11:31:39 #121
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61371532
Accuduur valt me ook wel tegen, maar dit is de 4cells versie van de accu, er schijnen 6 cells te vinden te zijn voor rond de 90 euro...
Get woke, go broke!
  donderdag 4 september 2008 @ 11:37:00 #122
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61371656
Yep, er schijnen meerdere soorten (grotere) accu's te zijn, die dan ook fysiek wle iets groter zijn en dus wat uitsteken. Toch eens naar kijken want een extra accu is sowieso wel handig.
[KNE]-Mod
  donderdag 4 september 2008 @ 13:32:02 #123
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_61374116
Even een vraagje om het zeker te weten.

Als je op een SD-kaart/USB-Stick zo'n Live-Linux versie instaleerd (Bijvoorbeeld Backtrack3). Dan kan je daar toch gewoon van opstarten? Als je in de bios opstarten van USB aanzet.
  donderdag 4 september 2008 @ 16:35:55 #124
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61378450
Vanaaf eeebuntu eens op mijn flashcardje zetten en "kijken wat ie doet"!
[KNE]-Mod
pi_61380787
quote:
Op donderdag 4 september 2008 11:31 schreef HeatWave het volgende:
Accuduur valt me ook wel tegen, maar dit is de 4cells versie van de accu, er schijnen 6 cells te vinden te zijn voor rond de 90 euro...
Had hem toegevoegd aan favorieten
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')