abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 november 1999 @ 23:46:00 #26
1464 ART
FOK!member
pi_221647
Waar ik bij Anouk een beetje iebel van wordt is dat rolbevestigende UVSV(haar haai-club)-gedrag. De idee is dat bij het corps (de UVSV is de vrouwelijke variant) alleen maar rijkeluiskinderen zitten, die bij god niet weten hoe de minder plezierige kanten van de maatschappij eruit zien (VVD-gebral).
En jawel hoor. 'Zwervers kiezen er zelf voor, ik heb zelf wel eens met een zwerver gepraat' (reactie op stelling over armoede). 'Ik heb er nooit bij stilgestaan dat het in Nederland zo erg is. Je hoort er nooit iets van' (over de pleegkinderen). Nee, niet bij de UVSV.
Anouk blinkt niet uit in levenservaring, maar deze voorbeelden illustreren ook hoe naief ze nog is én hoe beschermd ze is opgevoed. Die haai-groep is haar leven. En die geeft duidelijk niet de bagage om in zo'n project als BB overeind te blijven.
Het is het Gesprek waar het om draait
pi_221648
Beste Moor,

Bedankt voor je uitleg. Helemaal snappen doe ik het nog niet. Ik ga er maar een nachtje (of twee,drie) over slapen.

---------------------------------------------

Al klinkt een gezegde nog zo raar, als hij rijmt dan is het waar.

pi_221649

Art,

Uitgaande van jouw redenatie, is het des te verwerpelijker dat VOO Anouk gevraagd heeft om nog een week te blijven. Het advies van de psych is dus niet door de productie over genomen, of de psych is net zo deskundig als Hummie. Om maar eens een deskundige te noemen.

zondag 21 november 1999 @ 00:15:00 #29
995 PeteRp
What a decade!
pi_221650
Je mag Anouk leuk vinden of niet (ik niet dus). Wat als een paal boven water staat is dat V. er alles aan doet om haar negatief in beeld te brengen (zie quote-berichten van de BB-site door Phileine). V. moet ook wel. Het ergste wat hun kan overkomen is dat Anouk niet weggestemd wordt volgende week.
Kortom: Laten we niet vergeten hoe V. het publiek probeert te beinvloeden en beseffen dat de info die we voorgeschoteld krijgen op dit moment erg gekleurd is. Uit rebellie zou ik willen zeggen: Stemp niet op Anouk!!
Tell the others!
  zondag 21 november 1999 @ 02:31:00 #30
521 ruby
Hell yeah!
pi_221651
Beetje saaie uitzending vanavond. Het enige wat bij me is blijven hangen, is hoe de bewoners zich tegenover Anouk gedroegen (althans zoals VOO dat laat zien dus). Gelukkig voor haar bijt ze wel van zich af. Oké, haar verhalen zijn niet ontzettend spannend, maar om nou zo flauw te doen. Vooral Willem schijnt het nogal stoer te vinden om zo kinderachtig te doen. Zoals op het einde van de aflevering. Anouk zit te vertellen over een bepaald bedrag wat ze ergens voor heeft opgehaald en Willem kan het alleen maar weer de grond in stampen door te zeggen dat het bedrag niets voorstelt en dat het "lekker belangrijk" is of was dat misschien weer een act ofzo? Tevens dat hoofd van Willem toen ze zat te vertellen over die club, hij was blijkbaar niet de enige, maar goed Willem is een beetje aan het provoceren lijkt wel. Oh ja, toen Anoukie bij dat golfgeval stond en de balletjes niet oppakte ofzo, vond Maurice het blijkbaar ook nodig om effe te snauwen. Met die stem van 'm zat ie tegen Anouk te blèren dat ze die balletjes op moest pakken. Zij zei toen nog "sorry" omdat ze dat waarschijnlijk vergeten was en daarop antwoordde Dries weer met dat geluid:"ja, daar sta je toch voor?" (zoiets). Nou ja, het klonk in ieder geval niet zo heel erg sympathiek.

Groetjes

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_221652
En werkelijk niemand van de bewoners die Anouk even een komplimentje gaf voor het feit dat zij de enige was die maar een slag nodig had!

(Ook via de streams konden ze er niet op betrapt worden).

Inderdaad PeterP, geen mooiere actie te bedenken dan massaal te bellen en dan NIET op Anouk te stemmen. Dan moet V daadwerkelijk met de billen bloot!

(en als de strijd tussen Maurice en Anouk zal gaan dan kan het nog wel eens spannend worden, uit de polls van de afgelopen twee dagen blijkt dat ze elkaar niet al te veel meer ontlopen, zie http://www.voorspel.nu/big-brother/default.asp . Je ziet hier overigens de totalen van de afgelopen week. Wil je de wijzigingen per dag zien dan moet je elke dag even de scores noteren).

Maar misschien is dat bellen toch niet zo'n wijs idee. Ze hebben inmiddels wel aangetoond dat ze het er voor over hebben om wat te manipuleren om wat extra geld te verdienen, dus dan zou 't ze toch weer in de kaart spelen. Hmm, wat is het toch ingewikkeld allemaal.

The trick is to keep feeling
  zondag 21 november 1999 @ 09:14:00 #32
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_221653
Ingewikkeld??

Hmz, volgens mij speelt men momenteel een spelletje, iedere sneer wordt lachend afgesloten, vooral de "zogenaamde spanning" tussen Bart en Anouk.

Men heeft ook al een paar keer laten doorschemeren dat "Anouk, nog zo weinig heeft meegemaakt en moet wennen aan de manier waarop iedereen met elkaar omgaat in het BB huis", daar hoort ook bij, adrem reageren etc.(beetje elkaar jennen dus)

Volgens mij zijn de bewoners het programma aan het "opleuken", niets meer en niets minder.

*O ja, het "haai" verhaal, persoonlijk zou ik me er behoorlijk aan ergeren als iemand een verhaal verteld en gelijktijdig de spekkies van de weekopdracht naar binnen zit te proppen

pi_221654
Quenda,
Volgens mij was dat een mandarijntje.
pi_221655
Goedemiddag allemaal

Ergens in deze topic stond dat Sabine nog steeds populair is, ondanks 85% van het volk haar eruit wilde hebben.
Ik denk dat het als volgt zit: Men moest kiezen tussen Bart en Sabine en aangezien Sabine de laatste dagen erg bitchy in beeld was gebracht was de keuze niet echt moeilijk! Bart wordt door veel meer mensen sympathiek bevonden, en als je dan moet kiezen tussen die twee kiest iedereen voor Sabine.
Dit betekent echter niet dat niemand Sabine mag. De mensen hadden gewoon geen keus. Als iemand als Bianca bij de genomineerden had gehoord, was die er zonder enige twijfel uitgevlogen.
Na Big Brother is Sabine in verschillend TV programmas geweest en ik moet zeggen dat ze best wel weer sympathiek overkomt en dat daarom veel mensen haar wel weer terug willen hebben in het Big Brother huis! En natuurlijk ook omdat het weer voor wat spanning zorgt. Conflicten tussen Sabine en Karin, romance tussen Bart en Sabine.
Toch denk ik dat Anouk het wel tot donderdag vol gaat houden en bovendien verwacht ik dat Sabine niet meer in het huis wil. Waarom zou ze? Over anderhalve maand ziet ze iedereen weer, ze weet precies wat er zich buiten het huis afspeeld, ze weet dat ze door het volk is weggestemd en natuurlijk heeft ook zij naar BB gekeken en de hatelijke opmerkingen van vooral Willem gezien. Waarom zou ze in hemelsnaam terug willen?
Ik denk dat Mona de enige persoon is die zou overwegen om terug te gaan..maar die is vrijwillig vertrokken...en ik weet niet of ze haar weer terug in het huis zullen laten.

En tja, waarom de bewoners Anouk niet zo mogen lijkt me eigenlijk wel duidelijk.
Eerder genoemde opmerkingen (zoals die van "Ik wil NU weten wie er op mij gestemd heeft" nadat de genomineerden bekend waren gemaakt) waren bijzonder irritant en Anouk past gewoon niet meer in de o zo hechte club van vijf. Die anderen zijn gewoon zo ontzettend op elkaar ingesteld!

Ach, waar maak ik me eigenlijk druk om? Anouk blijft gewoon tot donderdag, en de rest houdt het waarschijnlijk wel tot het eind vol als het aan hen ligt!

Groetjes maar weer,

Fannetje

pi_221656
Het zal je toch maar gebeuren dat zoiets wordt uitgehaald met je vrienden-groep....
(korte Willem-pauze...)...juist ! Het IS niemands vrienden-groep, en dus zijn ze vogelvrij voor alle stoken, jennen, verkeerd citeren, editen van momenten buiten hun context, en de gratie van net niet of net wel in de avond-uitzending-samenvatting te worden geplaatst. Dat wij hier op de streams-verslagen vaak iets heel anders noteren, laat VOO alleen maar lachen: die grappige alternatieve BB-sites ! Lafbekken zijn het, we zetten ze donderdag wel weer ff te kakken in de live-uitzending met hun T-shirts en hun beertjes...
Tara noemt de bewoners van het BB-huis 'ouderwets'. Dit IS in wezen bedreigend voor het VOO-The YOUNG ONE-imago van het programma. Maar wie is Tara nou - toch net zo'n pionnetje waarvan VOO nog steeds bepaalt of haar BN-schap gemaakt of gebroken wordt...

Citaat uit deze thread:
Inderdaad PeterP, geen mooiere actie te bedenken dan massaal te bellen en
dan NIET op Anouk te stemmen. Dan moet V daadwerkelijk met de billen bloot!

Massaal bellen: prima, doe de CallFactory een plezier.
Niet op Anouk stemmen: ook prima, als een ander eruit gaat, is die een oud-bewoner, en oud-bewoners mogen er weer in, zodra iemand vrijwillig vertrekt. En dat Anouk daarna vrijwillig vertrekt, daar zorgen inmiddels de bewoners zelf wel voor, met als hoofd-jenners Bart en Willem, die Maurice meeslepen om af en toe ook eens een gevatte jen-opmerking te maken. Karin is zo'n beetje aan het eind van haar compassie met zoveel eigenwijsheid, dus een schamper lachje van haar doet ook een duit in 't zakje. Nog ff en Anouk volgt Mona en Bianca, als één bonk zenuwen en zich diep schamend over haar 'afgang', geholpen wsch. door een wrang 'sinterklaas-envelopje' dat ze niet kan weigeren.

Te misselijk voor woorden, eigenlijk. Maar ja, het waren niemands vrienden, dus... who cares ? Hummie in ieder geval niet !

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 21 November 1999).]

zondag 21 november 1999 @ 13:15:00 #36
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_221657
Sorry Dutchie voor deze late reaktie. Ik denk dat je gelijk hebt. Ik kon me niet een punt van omslag van de houding van de groep tegenover Anouk herinneren, maar er waren inderdaad meer van die momenten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')