Zijn doelwitten achtereenvolgens: Ruud (2 dagen geleden), Bart en Anouk (uitzending van vanavond). Daarbij gaat het mij niet om bronnen uit de stream-verslagen, maar uit de TV-uitzendingen, dwz. 'wat men de kijkers wil voorschotelen'.
[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 20 November 1999).]
Van mij mag Noukie blijven! Misschien krijgen we dan eindelijk eens een paar knallende ruzies
Anouk ligt wel erg slecht bij de groep (het haai-verhaal). Zouden er nou nog tv-kijkers zijn die denken dat ze nog kan blijven na donderdag? Onbeschaamd: die aankondiging voor de nominaties en de belronde.
De juiste aankondiging zou moeten zijn: donderdag gaat Anouk het huis uit, wie gaat er met haar mee?
quote:
op 11-20-1999 om 09:20 PM schreef Hunter het volgende:
De juiste aankondiging zou moeten zijn: donderdag gaat Anouk het huis uit, wie gaat er met haar mee?
Maar mag vervolgens, bij hoge uitzondering, meteen weer terug..
Of zou het nominatie-bedrog zo duidelijk zijn dat hij weet dat hij genomineerd en eruit gestemd kan worden en meteen weer terug erin?
O, nee hé! Nu ik dat opschrijf snap ik opeens waarom Bart zo klierig doet tegen Anouk!!!!! Hij hoopt (of heeft gehoord?) dat Sabine zo terug kan komen!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 20 November 1999).]
quote:
op 11-20-1999 om 09:35 PM schreef Hunter het volgende:
Het lijkt wel of iedereen uit alle macht probeert Anouk er voor donderdag uit te jagen. Zouden ze weten dat ze zo het onheil over zich afroepen?O, nee hé! Nu ik dat opschrijf snap ik opeens waarom Bart zo klierig doet tegen Anouk!!!!! Hij hoopt (of heeft gehoord?) dat Sabine zo terug kan komen!!!
Hunter, hoe kan Bart dat gehoord hebben, anders dan via de DBK ?
En zo ja, denk je dat hij bezig is te proberen A. alsnog tot een voortijdig 'vrijwillig' vertrek te bewegen dan ?
Of begrijp ik je redenatie verkeerd ?
Dit zou nl. betekenen dat de Regie doelbewust bewoners als W. en B. inzet/programmeert, om in de groep als 'intrigant' te fungeren.
quote:
op 11-20-1999 om 09:35 PM schreef Hunter het volgende:
O, nee hé! Nu ik dat opschrijf snap ik opeens waarom Bart zo klierig doet tegen Anouk!!!!! Hij hoopt (of heeft gehoord?) dat Sabine zo terug kan komen!!!
Bart vindt het heerlijk om Anouk op de kast te krijgen. Punt. Dat deed hij in het leger ook, lekker sarren. En thuis zit hij ook zijn broertje te jennen. "Kluifkind dat je d'r bent!" Hij weet niet beter.
Weet je nog, van vroeger, dat er altijd een pispaaltje van de klas was? Anouk is het pispaaltje. Het is de gewoonte dat iedereen hier aan mee doet, anders hoor je er niet bij.
VvP?
-----------------------------------------------------
Anouk valt buiten de groep
Ze is nu al ruim twee weken een bewoner van het Big Brother-huis, maar het lukt Anouk niet om te integreren met de anderen. Niemand neemt haar serieus, vaak wordt ze compleet genegeerd. Vooral Bart lijkt er een sport van te hebben gemaakt om op elke opmerking van Anouk met een scherpe reactie te komen. Ook bij ‘makkelijkere’ mensen als Willem heeft ze weinig in te brengen. Vanavond kookt hij Anouks ‘lievelingskostje’ forel. Omdat ze daar al twee keer ziek van is geworden, wil ze graag brood eten, maar van Willem mag ze niet zeuren. Uiteraard maakt hij wat anders voor haar, maar er wordt niet met Anouk overlegd wat ze wil.
Vaak als Anouk aanstalten maakt om iets te doen, besluit de groep het juist te laten. Zo zette ze gisteravond na de uitreiking van de platina-plaat spontaan het Big Brother-lied in, de anderen hielden gelijk hun mond. Een dag eerder zong ze over haar huisgenoten. Ze had hier grote lol in, maar al snel werd ze overstemd door de anderen. Het maakt niet uit wat ze zegt of doet, de anderen hebben heel weinig belangstelling voor Anouks verrichtingen.
Ook de buitenwereld ziet haar nog niet als een van de groep. In een briefje van een van de afzenders van de cadeaus aan ‘de vrienden van BB’ wordt haar naam als enige tussen haakjes geschreven. “Ik ben er helemaal kapot van”, zegt ze ironisch. Maar als de anderen onder het eten nog eens opnoemen hoe leuk het is dat ze met naam zijn genoemd in de brief blijft het toch angstvallig stil bij de Utrechtse.
19/11/99
20:20
Anouk aan het woord
Het is na het avondeten tijd voor een stelling. Karin: “Zullen we nog even een bestelling doen?” Ruud staat op en haalt een stelling uit de koffer: ‘Haai’. Het onderwerp hoort bij Anouk. Haai is haar jaarclub. Het is een groep van twintig meiden als onderdeel van de studentenvereniging.
Niemand lijkt echt geïnteresseerd in wat Anouk te vertellen heeft. “Ondertussen vertel ik gewoon verder”, probeert Anouk, maar nog steeds luistert niemand. Dus probeert ze maar: “Ik wacht wel totdat iemand überhaupt geïnteresseerd is.” De rest is meer bezig met het jongleren van mandarijnen en de discussie hoe je ‘haai’ schrijft (hi, high, hai). Uiteindelijk mag Anouk. “Het is een onderdeel van mijn leven. Het zijn mijn vriendinnen”, begint ze.
Vooral het feit dat het om twintig meiden gaat, intrigeert de bewoners toch wel. Ze willen meer weten. Hoe ze bij elkaar komen en wat ze doen. Anouk vertelt verder. “Het blijft je hele leven door bestaan. Je kunt het vergelijken met bijvoorbeeld de voetbalclub.” Maurice: “Het is bijna een sekte.” Anouk: “Maar wel een leuke sekte. Je hebt heel saamhorigheid, een groepsgevoel. Het is hetzelfde als wij hier. Je hebt hetzelfde meegemaakt.”
Karin snapt het niet erg en zit aan de andere kant van de tafel lacherig te doen. Anouk geïrriteerd: “Karin, ik gooi een kaars in je gezicht als je nu niet ophoudt!” Hierna is het onderwerp snel afgelopen. Anouk probeert het nieuw leven in te blazen nu ze weer een beetje aandacht heeft gehad: “Is er nog iemand die iets over een haai wil zeggen?” Maar de reacties zijn niet erg enthousiast. Anouk haar tijd zit er op voor vanavond.
----------------------------------------------------------
volgens mij ook wel erg gekleurde informatie. In de uitzending waarin dat zingen van Anouk werd uitgezonden vond ik dat de medebewoners nog best leuk erop reageerden moet ik zeggen, enkelen zongen zelfs mee. Willen ze zo graag dat men Anouk eruit stemt?
[Dit bericht is gewijzigd door phileine (Datum 20 November 1999).]
quote:
op 11-20-1999 om 09:53 PM schreef Moor het volgende:
Denk je dat hij bezig is te proberen A. alsnog tot een voortijdig 'vrijwillig' vertrek te bewegen dan ?
Het zou kunnen. Op het ogenblik zoek ik overal iets achter. Naar mijn gevoel is de redactie nadat ze Anouk met behulp van Gigi hebben overgehaald om te blijven, overgeschakeld naar het andere idee van het terugbrengen van de oude bewoners.
Ik heb er geen bewijs voor, maar ik vind het gedrag van Bart (en ook Willem) wel eigenaardig. Het lijkt wel alsof ze boos op Anouk zijn dat ze heeft besloten om tot donderdag te blijven. In het geval van Bart kan ik me voorstellen dat als hij denkt dat Sabine terug zou kunnen komen dat hij er alles aan doet om Anouk het huis uit te werekn. En dat idee kan hij alleen maar via de DBK gekregen hebben.
Wat Willem er mee zou kunnen winnen weet ik niet.
quote:
op 11-20-1999 om 10:03 PM schreef Hunter het volgende:
<snip>
Wat Willem er mee zou kunnen winnen weet ik niet.
Over de ex-bewoner die terug zou kunnen komen, eergisteren heeft iemand me hier het volgende verteld (ik weet niet meer wie): Veronica vertelt dit zodat, mocht er iemand anders dan Anouk weggestemd worden, Anouk met hem kan ruilen en zo zou een ex-bewoner (de weggestemde persoon) weer terug het huis in kunnnen.
Zo praten ze dus zelf die ruil goed want ze hebben het van tevoren aangekondigd.
Zou dat waar kunnen zijn denken jullie?
quote:
Karin zegt dan: “Ik wil er niet te veel over praten. Het ligt natuurlijk best wel gevoelig.”
Anouk vindt het allemaal machtig interessant. Ze blijft doorvragen maar Karin geeft nogmaals aan er niet teveel over te kunnen praten omdat ze geen mensen wil kwetsen. Wel zegt ze dat er een groot tekort is aan pleegouders. Anouk: “Ik heb er nooit bij stilgestaan dat het hier in Nederland zo erg was. Je hoort er nooit wat van.”
quote:
op 11-20-1999 om 10:20 PM schreef liz het volgende:Ik voel me als de Anouk van het Fok!Forum...
Hé, zei daar iemand wat?
Sorry, Liz. Ik had je reactie even over het hoofd gezien. Als je denkt dat Sabine niet terug zou kunnen komen omdat het 'volk' tegen haar heeft gestemd moet je voor de gein eens bij de voorlopige resultaten van de poll op http://members.tripod.lycos.nl/bigbro/ kijken. Dat spreekt toch boekdelen?
En wat Willem betreft: je hebt zelf kunnen zien hoe hij reageerde toen hem door de psych een leiders-rol werd aangepraat. Die man is juist zeer gevoelig en bevattelijk voor suggesties van anderen.
[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 20 November 1999).]
quote:
op 11-20-1999 om 10:29 PM schreef Hunter het volgende:
Als je denkt dat Sabine niet terug zou kunnen komen omdat het 'volk' tegen haar heeft gestemd moet je voor de gein eens bij de voorlopige resultaten van de poll op http://members.tripod.lycos.nl/bigbro/ kijken. Dat spreekt toch boekdelen?
Bedankt voor je aandacht, Hunter (snif/ snotter)
Deze cijfers drukken volgens mij alleen de populariteit van de ex- bewoners uit.
Als Sabine terug mag komen dan is die hele tweede nominatieronde toch helemaal voor niets geweest? Dan zijn de huidige bewoners compleet onmondig verklaard en is in een (1) keer duidelijk dat V. vanaf dag 1 al weet wie er zou moeten winnen.
---------------------------------------------
En wat Willem betreft: je hebt zelf kunnen zien hoe hij reageerde toen hem door de psych een leiders-rol werd aangepraat. Die man is juist zeer gevoelig en bevattelijk voor suggesties van anderen.
-----------------------------------------
Slechts die suggesties van anderen zijn al genoeg om Willem te laten doordraven. Hij voelt zich, sinds Anouk in het huis zit, helemaal het mannetje (de leraar) en gedraagt zich daar ook sterk naar. Ik denk dat nu de ware Willem aan het bovendrijven is. Dat gaf hij zelf ook aan, in de 'aanrecht-scene' van 18 november.
[Dit bericht is gewijzigd door liz (Datum 20 November 1999).]
quote:
op 11-20-1999 om 10:46 PM schreef liz het volgende:
Als Sabine terug mag komen dan is die hele tweede nominatieronde toch helemaal voor niets geweest? Dan zijn de huidige bewoners compleet onmondig verklaard en is in een (1)keer duidelijk dat V. vanaf dag 1 al weet wie er zou moeten winnen.
En Liz zag het licht! Dat is precies wat ik denk. I rest my case.
quote:
op 11-20-1999 om 10:52 PM schreef Hunter het volgende:
En Liz zag het licht! Dat is precies wat ik denk. I rest my case.
I rest my case NOT!
Onmogelijk!
Ik zie slechts zwart voor ogen nu!
Ach, zo zijn er wel meer voorbeelden. Het opvallende vind ik dat er niet openlijk over gesproken wordt. Maar het is alsof de oude ploeg een stilzwijgende afspraak heeft gemaakt om Anouk eruit te pesten en misschien ook wel het afscheid zo minder pijnlijk te maken. 1 ding staat vast, Noekie heeft het verbruid en moet nu netjes haar tijd uitzingen (liever niet trouwens, want ze zingt vals). De bewoners hebben zich schijnbaar voorgenomen om deze resterende tijd niet makkelijk te maken. Opvallend, omdat de bewoners over het algemeen leven met het principe: Leven en laten leven.
quote:
op 11-20-1999 om 11:03 PM schreef Panther het volgende:
Moet je de tv weer aandoen. Gaat het een stuk beter.
Ik kan de AB niet vinden.
Dit is chatten.
Ik ben ook niet aardig.
grrrrrrrrrrrrr
[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 20 November 1999).]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |