abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 november 1999 @ 19:16:00 #1
566 mobro
mostly reader
pi_221618
van de BB site

Boekverbranding

Bij het maken van de pakketjes voor de kinderen stuiten Maurice en Bart op een – op zijn zachtst gezegd - een apart soort stripboek. Het blijkt over Adolf Hitler en het derde rijk te gaan. Bart en Maurice reageren geschokt. Als de andere bewoners hiervan horen, besluiten ze de meteen deze strip niet in de pakketjes te stoppen. Ruud kijkt het boek in en loopt zonder veel woorden naar de vuurkorf. Daar verbrandt hij het. Iets later vertelt hij aan Karin: “Ik was echt kwaad. Dat geef je toch niet aan kinderen. Met die boekverbranding wilde ik een symbolische daad stellen.”

20/11/99
18:40

Het kan aan mij liggen maar ik vind het een beetje vreemd dat dit soort kado,s beschikbaar zijn gesteld voor kleine kinderen
het lijkt mij toch niet meer dan normaal dat de beschikbaar gestelde kado,s eerst gecontroleerd zijn door bv de redaktie van BB
(of vinden ze dit ook normaal?)

pi_221619
Je hebt tegenwoordig van die stripboeken die de geschiedenis in beeld vertellen. Ik ken een jongen van tien die alle twintig delen heeft en er behoorlijk enthousiast over is (hij heeft en veel van geleerd). Volgens mij zijn die dingen redelijk objectief.

Als het zoiets was dan was het niet nodig het ding te verbranden. Geschiedenisboeken over de oorlog verbrand je toch ook niet.

Dit is afgezien van het feit of het een leuk sinterklaaskadootje is.

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  zaterdag 20 november 1999 @ 19:31:00 #3
566 mobro
mostly reader
pi_221620
bedankt hunter voor deze informatie
ik wist niet dat er van deze geschiedenis boeken waren, als dit inderdaad zo,n geschiedenisboek was dan hoop ik wel dat de bewoners even de moeite hebben genomen om wat verder te kijken dan het woordje hitler en het derde rijk
want een geschiedenisboek in stripvorm lijkt mij een uitstekende manier om de jeugd op de hoogte te houden van de vaderlandse geschiedenis
pi_221621
Boekverbranding?? Was dat niet juist een van de favoriete activiteiten van onze 'vriend' Hitler?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')