weer zo'n SBS 6 programma waarvan de audities geniaal zijn.quote:Tooske Ragas en Henkjan Smits presenteren komend najaar een nieuwe serie van Het Beste Idee van Nederland. Wie heeft het allerbeste idee en wiens idee wordt daadwerkelijk uitgevoerd, in productie genomen en is straks te koop in de winkels? De nieuwe serie begint meteen met een record, want er hebben zich wel 3851 kandidaten aangemeld. Allemaal hopen ze straks in de live show met hun idee Nederland te veroveren. En misschien ook te worden uitgenodigd door niemand minder dan Prins Willem-Alexander en Máxima.
Maar liefst 3851 uitvinders schreven zich in voor Het Beste Idee van Nederland in de hoop de vakjury er van te overtuigen dat hun idee het beste idee van Nederland is. En allemaal hopen ze hét ultieme idee te hebben dat daadwerkelijk tot een product wordt ontwikkeld en straks overal te koop is. Tooske Ragas en Henkjan Smits laten iedere zaterdagavond zien hoe dromen werkelijkheid worden.
De nieuwe serie begint met de audities waarin de uitvinders voor het eerst de kans krijgen om hun idee te presenteren aan de vakjury. Die jury bepaalt of het idee kans van slagen heeft en stuurt de uitvinder door naar de volgende ronde of naar huis. De jury bestaat, net als vorig jaar, uit voorzitter Bernd Schneider (uitvinder en maatschappelijk ondernemer), Han Brezet (professor in duurzame productontwikkeling), Manon Navarro (designer) en Erland Bakkers (industrieel ontwerper).
De editie van 2007 werd gewonnen door Cees Stam en Jolanda van den Berg met hun ‘Pietje Belt’. De ‘Pietje Belt’ is een autogordel die los springt als hij in contact komt met water waardoor de kans op verdrinking kleiner wordt. De uitvinding van Cees en Jolanda bleef niet onopgemerkt. De winnaars werden persoonlijk uitgenodigd door Prins Willem-Alexander en Prinses Máxima en mochten aanschuiven bij een Koninklijke lunch in Paleis Noordeinde. Voor deze zogenaamde uitblinkerslunch werden 21 mensen uitgenodigd die in 2007 iets bijzonders hadden gepresteerd.
Het begon pas om 20.15 ongeveer.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:23 schreef Wooldoor het volgende:
20 minuten bezig en 90 seconde aan nieuwe ideeen gezien
Hey!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:41 schreef Asskicker14 het volgende:
Echte entrepreneurs doen mee aan Dragon's Den, pauper sjonnies en een verdwaalde student met een weddenschap doen hieraan mee. Het is zo pijnlijk om te zien.
Al die mensen met het idee van een padcuphouder.![]()
Een grote joystick om kinderen aan het bewegen te krijgen, leuk idee, maar dat werkt niet omdat er spellen voor gemaakt moet worden en dan nog welk platform. Teveel opstart kosten dus.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:20 schreef rene90 het volgende:
Nu dus begint het. Ik ben trouwens geen van de ooit "beste ideeen" gezien in een winkel of whatever trouwens. Allemaal redelijk geflopt dus lijkt me, of heb ik dat mis?
En Autistisch.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:13 schreef Asskicker14 het volgende:
Dat jochie gaat later een meganerd worden.
Ik vond het opzich ook wel redelijk briljant, als ik af en toe denk hoevaak ik naar de wc moest rennenquote:
Of na het kotsen netjes terugzetten op de lamp.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:09 schreef RoyalFuss het volgende:
Is pas echt leuk, als je met je dronken kop denkt een kotslamp te pakken en dit het niet is
Ja inderdaad, grafjury, is niet normaal toch denk eens na. Hetzelfde met dat muggenoprol ding, wat die vrouw zei: "ja dan kan je zelf kiezen op welke hoogte je het hangt"quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:16 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Wat zitten er een kutideeën tussen.
En die kotslamp gaat ook nog door.
Die met dat krat bier vond ik best geniaal. Maar die ging niet door.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:35 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik heb geen één idee gezien waarvan ik denk..ja dat is nou een goed idee, jullie wel?
Ja ik zat ook even na te denken, alleen een kratje bier weegt toch best nog wat, en volgens mij gaat dat best snijden dan.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:38 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Die met dat krat bier vond ik best geniaal. Maar die ging niet door.
Dat vond ik met dat regenpak met flappen voor over je schoenen. Motivatie om het niet door te laten gaan was: "Het ziet er niet uit." Alsof je er ooit wél leuk uitziet in een regenpak!quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:38 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Die met dat krat bier vond ik best geniaal. Maar die ging niet door.
Dat was hetzelfde als met dat kappersding van vorig jaar.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat vond ik met dat regenpak met flappen voor over je schoenen. Motivatie om het niet door te laten gaan was: "Het ziet er niet uit." Alsof je er ooit wél leuk uitziet in een regenpak!
Beetje slap van de jury idd.quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:16 schreef Razor21 het volgende:
Ze lieten hem denk enkel doorgaan omdat hij schattig was en nog jong.
Je dat vond ik inderdaad ook nog best wel een goed idee, even vergeleken met de rest dan.quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:04 schreef Erasmo het volgende:
Die elektrische kraan was best wel een goed idee, jammer dat de presentatie suckte.
En wat nou als het een alarm was met alleen een aantal relais zonder accu! He He He! wat dan!quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:40 schreef rene90 het volgende:
[..]
Je dat vond ik inderdaad ook nog best wel een goed idee, even vergeleken met de rest dan.
Dat alarm stelde geen reet voor haha, dat hij stiekem even zei "ja het werkt met een aantal relais-tjes"
Ja een tipje van de sluier is dat het bestaat uit een aantal relais.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 08:50 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
En wat nou als het een alarm was met alleen een aantal relais zonder accu! He He He! wat dan!
Ik dacht ook half 9.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:31 schreef Liquidootje het volgende:
Hey wtf. het is al weer begonnen!
Mja, zit wel wat in op zich. Je kan ook gewoon buttoms drukken. (krijg wel een beetje jodenster gevoel erbij)quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:31 schreef veldmuis het volgende:
Een relatiesymbool.
Kun je heel je garderobe weggooien na een match!
blokkerquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:31 schreef Liquidootje het volgende:
Hey wtf. het is al weer begonnen!
Krijgen ze soms die rode dozen of waar haalt iedereen ze
Zeker, goed bedacht.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:51 schreef veldmuis het volgende:
Die beschuitpwner was wel tof eigenlijk.
Nee, het was een magneetdienblad. Ik zou onder de glazen dan ook magneetjes plakken die het dienblad afstotenquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 21:11 schreef Liquidootje het volgende:
Glazen met magneetjes vind ik eigenlijk best wel vet. Vooral als je ooit in de horeca hebt gewerkt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |