Ik was er al bang voor. Wrs net als schimmel op een appel he? Dan kun je het wegscheppen maar zit het al door de hele appel heen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:33 schreef Piles het volgende:
Als het echt schimmel is kun je het alleen beperken voor dit jaar, niet helemaal wegkrijgen vrees ik
Heb je foto's van hoe de bladeren er uit zien? Zijn nogal veel schimmels namelijk
Ook bedankt voor je reactie. Ga het linkje even lezen en dan slapen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:49 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Niet weghalen. De schimmels breken de organische stoffen af tot oplosbare zouten.
Veel planten gedijen ook beter met sommige schimmels op de wortels zoals Mycorrhiza:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mycorrhiza
Overigens moet je schimmels op de bladeren enzo wel direct bestrijden.
Ik heb het overal in en op gestrooid omdat ik dacht dat het een goeie daad zou zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:52 schreef Piles het volgende:
Heb er trouwens nog nooit van gehoord dat het zo plotseling allemaal gaat schimmelen![]()
Heb je de koemest op de bladeren gegooid, of echt op de grond?
Als je het op de bladeren gooit kan het er in branden, maar dat is vooral met kunstmest volgens mijquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:55 schreef Stali het volgende:
Ik heb het overal in en op gestrooid omdat ik dacht dat het een goeie daad zou zijn..
Ah joh, dat valt wel mee tochquote:Maar echt, ik heb geen verstand van tuinieren he?
Vooral met kunstmest ja. Het zijn volgens mij zink-ionen die voor verbranding zorgen. Organische mest op bladeren is echt zinloos.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je het op de bladeren gooit kan het er in branden, maar dat is vooral met kunstmest volgens mij
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 17:54 schreef Piles het volgende:
Ik blijf je stalken![]()
![]()
Heb het vandaag nog even gevraagd, maar de schimmel ontstaat gewoon door de regen die er op valt
Kun je gewoon doorharken, en voor de rest niks aan de hand
Das best raar jaquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:49 schreef sigme het volgende:
Overigens staat op mijn zak koemest uitdrukkelijk vermeld dat het GEEN meststof is. Van zo'n mededeling krijg ik allemaal errors in mijn hoofd maar soit.
De schimmel ontstaat pas als het nat geworden is, dus door regenquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:57 schreef Stali het volgende:
Dat is wel heel typisch, Sigme. Die zak is al weg, dus kan het niet nakijken. Het spul was van de Intratuin.
Het gekke is dat ik voorheen als ze het weer eens hadden twee een keer emmer bij de Aldi heb meegenomen en dat heeft echt nog nooit geschimmeld.
Gras gewoon een keer verticuteren (dode gras eruit) en bijzaaien, dan heb je volgend jaar een prachtig gazonquote:Piles, je hebt wel gelijk, heb inmiddels maar 1 potplant weg hoeven gooien en ik heb die grijze vlokken voor het grootste deel eraf gehaald maar die staan er wel goed bij. Al zijn sommige bladeren een beetje raar in de zin van dat ze droog lijken. Dat gras komt wel een keer goed en die perkplanttjes zijn het ook niet. Het valt gelukkig mee inderdaad. Maar vreemd vind ik het wel.
Geen probleem, tuinieren is leukquote:Bedankt voor jullie reacties trouwens.
Die heb ik hier in het paars staan volgens mij. Geen idee hoe ie heet, maar als het dezelfde is is het een orangerieplant, en dus niet winterhard. En zelfs al is ie winterhard, je pot kan goed sneuvelen als het vriestquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:59 schreef Stali het volgende:
Btw, mag ik van de gelegenheid gebruik maken om jullie te vragen wat voor plant dit is?
[ afbeelding ]
De bloemetjes zijn wit, bloeien 1 dag en lijken net van papier. Maar ik weet niet wat het voor plant is en of hij winterhard is.
Maar kunnen dat soort planten in het donker in de schuur overwinteren dat jij weet?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Die heb ik hier in het paars staan volgens mij. Geen idee hoe ie heet, maar als het dezelfde is is het een orangerieplant, en dus niet winterhard. En zelfs al is ie winterhard, je pot kan goed sneuvelen als het vriest
Zul je niet veel op vinden denk ik, is zo'n beetje de verzamelnaam voor alle niet-winterharde plantenquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:12 schreef Stali het volgende:
Zal alvast zoeken op Orangerieplant..
Ja, met koemestkorrels kan niet gegarandeerd worden dat er een bepaalde NPK-verhouding aanwezig is, dus vandaar denk ikquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:14 schreef sigme het volgende:
Gewoon, om te laten zien dat ik niet gek ben:
[ afbeelding ]
Belangrijkste bescherming: droge voeten! Knip een cikel uit landbouwplastic (desnoods een vuilniszak), snee erin tot het midden, rond de voet leggen. (Verzwaring erop tegen wegwaaien).quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Zul je niet veel op vinden denk ik, is zo'n beetje de verzamelnaam voor alle niet-winterharde planten
En zolang ze maar vorstvrij staan moeten ze het wel overleven volgens mij
Anders eerst je mooiste planten veiligstellen, en wat niet meer past, of niet perse bewaard hoeft te worden inpakken in bubbelplastic? Met die Nederlandse winters tegenwoordig overleeft het misschien wel
Ja, dat zal wel, maar het blijft onzin te zeggen dat mest geen meststof isquote:[..]
Ja, met koemestkorrels kan niet gegarandeerd worden dat er een bepaalde NPK-verhouding aanwezig is, dus vandaar denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |