abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 november 1999 @ 16:22:00 #1
1674 oldno7
i refuse to be mixed
pi_221592
Ligt 't aan mij of wil het de bewoners maar niet lukken met elkaar in de clinch te liggen ? Hier en daar zie ik zo nu en dan iemand een halfzachte poging tot rebellie ondernemen - een Bart die zich niets aantrekt van Karin of Anouk en lekker op bed blijft liggen bijvoorbeeld - maar echt vuurwerk op m'n flatline ? Nou nee.
Da's betreurenswaardig. Niets is lekkerder dan een flinke scheldpartij of een paar rondvliegende vuisten en bloedspetters op de muren. Wil je reality-tv maken, doe het dan ook goed, da's mijn motto.
Neem bijvoorbeeld 'The Real World'. Vijf of zes mensen in een huis, cameraman erbij, geluidsman erbij et voila. Knallen.
Mijns inziens is de grote denkfout die Veronica heeft gemaakt het koppelen van een geldbedrag en publieke stemming aan deelname aan het 'experiment'. Zodra iemand de drang krijgt eens lekker flink uit te halen naar zijn of haar medemens, om wat voor reden dan ook, gloeit het hoofd na de eerste twee woorden op vanwege het knipperende lampje erboven, en veranderen de pupillen van de ogen in dollartekentjes. Dit heb ik al een aantal malen mogen aanschouwen bij Willem die dan als een soort van Wile E. Coyote - tong half uit z'n bek - zit te kwijlen bij de gedachte aan een kwart miljoen minus kansspelbelasting (Tja, we zijn toch Hollanders niet waar ?)
Jammer is het wel. De woede ten opzichte van elkaar (die in 'The Real World' WEL regelmatig tot uiting kwam) wordt nu door iedereen maar opgekropt en opgekropt en de uitbarsting volgt pas bij het verlaten van het huis op 31 december. Gemiste kans voor Veronica en helaas voor mijzelf betekent dit dat ik mij voor een goeie knokpartij nog altijd moet wenden tot Eurosport, Jerry Springer - want DAAR worden pas klappen uitgedeeld, soms zelfs door mensen die elkaar nog maar net ontmoet hebben. Heerlijk ! Jouw kop staat me niet aan *BAF* ! - of de gemiddelde telecompetitie wedstrijd.
Wat het geheel nog treuriger maakt is dat elk van de bewoners het wel in zich heeft om de anderen eens flink de wind van voren te geven.
Bart bijvoorbeeld, waarschuwde van de week iedereen al voor zijn woede-aanvallen ("Dan ga ik net zo lang door tot er geen steen meer overeind staat," zei hij quasi-nonchalent. Geweldig. Hij had er en-passant nog even aan toe moeten voegen "en als iemand nu z'n bek nog open doet ram ik m'n vuist in z'n strot !" Maar ach, het was alvast een aardig begin) en ik moet mezelf bekennen dat ik nu eigenlijk vol spanning zit te wachten op zo'n woede aanval van 'm. Is dit sensatie-geilheid van me ?
Jazeker.

Willem heb ik trouwens al meerdere malen bedenkelijk naar de bijl zien kijken tijdens het dagelijkse houthakken voor beginners (Toch gek dat ik een houthakkende willem altijd in dameskleren voor me ziet terwijl hij "I'm a lumberjack and I'm okay" neuriet). Ik hoop er dan altijd stiekem op dat 'ie het kettinkje doorhakt, het huis binnenstapt en willekeurig ledematen van zijn mede-bewoners (te beginnen met het volledige geslacht van Ruud) begint los te hakken. Of hij dat al dan niet met een door Maurice van ijzerdraad vervaardigd hockey masker doet (geheel in Jason Voorhees traditie) of gewoon in mascara doet er verder niet zoveel toe. Ik weet dat 'ie er al over heeft nagedacht. Vraag me af wat ervoor nodig is hem over z'n drempelvrees te helpen.

Ruud daarentegen lijkt me totaal niet gewelddadig. Dit vond ik in eerste instantie jammer, maar nu ik 'm wat zorgvuldiger bekijk zie ik 'm meer en meer als iemand die met name de dames in het huis nog een zware tijd kan gaan geven. Ik denk hierbij niet direkt aan verkrachting, maar een milde aanranding kan nooit lang meer op zich laten wachten. Kan dus nog interessant worden.

Maurice lijkt me een bijtertje. Dit baseer ik voornamelijk op zijn brede kaken en drie rijen snijtanden en ik weet niet of het toeval is, maar op dagen dat het volle maan in vallen als bij toverslag de internetbeelden op testbeeld. Maurice; a Dutch werewolf in Almere-buiten ? Het zou zomaar kunnen, zeker gezien de plattegronden die ik van het huis gezien heb, waarbij bij een kamer altijd steevast een vraagteken staat. Zou dat de kooi zijn waarin Maurice zijn transformatie moet uitzitten ? Los ik hier het geheim van het geheime kamertje op ?
Lees het morgen in de Story !

------------------
Gold Medal With Palm Leaves - Amsterdam 1981

[Dit bericht is gewijzigd door oldno7 (Datum 20 November 1999).]

Gold Medal With Palm Leaves - Amsterdam 1981
  zaterdag 20 november 1999 @ 17:19:00 #2
215 misterDre
Paint it black!
pi_221593
Volgens mij is het de meeste mensen ontgaan maar de bijl is los. Willem gooide hem afgelopen week nonchalant in de vloer naast de kachel tijdens een geprek met K., R. en M. het geprek viel even stil er is dus nog hoop vond het een LEUK verhaal, tot de volgende!
pi_221594
Kijk, dit zie ik nou graag! Stukjes als deze en die van hebben mij, zolang bovenstaande voorspellingen niet uitkomen , meer vermaakt dan rolf, dufne en alle 162 bewoners van het BB-huis bij elkaar
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_221595
Cool plaatje Pinball!!
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_221596
heel leuk die analyse van de heren.
ik zie daar ook wel wat in ja,en inderdaad de bijl is los!!!!!!!!

Dat gaat nog wat geven!!!!!!

oldno 7 blijf schrijven,het zijn leuke verfrissende stukjes en leuk om te lezen.

ook voor jou,ga zo door!!!!!!!

Lucky 13
pi_221597
quote:
op 11-20-1999 om 04:22 PM schreef oldno7 het volgende:

Neem bijvoorbeeld 'The Real World'. Vijf of zes mensen in een huis, cameraman erbij, geluidsman erbij et voila. Knallen.
Mijns inziens is de grote denkfout die Veronica heeft gemaakt het koppelen van een geldbedrag en publieke stemming aan deelname aan het 'experiment'. Zodra iemand de drang krijgt eens lekker flink uit te halen naar zijn of haar medemens, om wat voor reden dan ook, gloeit het hoofd na de eerste twee woorden op vanwege het knipperende lampje erboven, en veranderen de pupillen van de ogen in dollartekentjes

Ik begrijp niet oldno 7 hoe jij The Real World kan vergelijken met Big Brother. Het is een volstrekt ander project! Deze mensen in Almere zijn opgesloten, hebben zo'n 150 m2 om zich in te bewegen en worden CONTINU geregistreerd. En ik neem niet aan dat ik uit hoef te leggen hoe dat in The Real World werkt. Daar gaat de camera nl pas aan tijdens hoogtepunten. Eerste afspraakje in discotheek met potentieel meisje? Ah! Daar moeten we bij zijn met de camera. Wat betreft dat geldbedrag. Niks denkfout, hartstikke slim juist. Is het juist niet interessant dat de bewoners zich een paar keer bedenken voordat ze snoeihard uithalen naar een ander? Houdt dat de spanning er nu juist niet in? Ieder moment kan er iets gebeuren, iemand zou die 250.000 gulden zo maar opeens even kunnen vergeten en plotseling WEL doorslaan. Daar wachten we met z'n allen op. Heel slim dus van VOO. En juist dat doorzichtige, ik-hou-zo-veel-van-jullie-gedrag van de bewoners vind ik boeiend. Je weet als kijker dat er strubbelingen en spanningen bestaan, maar ze kunnen het zich niet veroorloven er daadwerkelijk iets mee te doen. Want voor je het weet lig niet lekker meer bij het publiek. Een grote hel; je moet nadenken voor je iets zegt, je moet je trucendoos opentrekken, je moet konkelen, slijmen, daadkrachtig optreden en vooral, je moet zaken incalculeren en vooruit kunnen denken.

zondag 21 november 1999 @ 14:37:00 #7
242 Pinball
Electric Monk
pi_221598
quote:
op 11-20-1999 om 05:46 PM schreef Stippel het volgende:
Cool plaatje Pinball!!

Thanx stippel, maarruh, bedoel je mijn "Schijverstalent in 15x15 pixels" of de "Ode aan HTTP 404 met tictactoe" ?

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zondag 21 november 1999 @ 16:48:00 #8
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_221599
Leuk weer, ben benieuwd naar je analyse als een van de bewoners met een blauw oog in de DBK verschijnt......
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')