Daar sluit ik me bij aan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:31 schreef Katermeister het volgende:
Negeren, gewoon rustig doorrijden, het enige zinnige. Remmen wekt agressie op (werkt af en toe wel erg goed overigens...) dus gewoon binnenspiegel op nachtstand en rustig verder negeren.
Negeren is vooruitzien...
je vergeet alleen even dat Nederland een stuk voller is dan Duitsland.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:21 schreef Ab-Normaal het volgende:
Mensen, waarom lukt het in Duitsland wel, daar hebben ze op sommige plaatsen maar 2 banen, rjiden ook mensen soms maar 130km/h, en daar hoef je nooit echt vol te remmen of gaan mensen wel gewoon naar rechts omdat het daar gewoon is van wie harder gaat, gaat voor.
Hier in Nederland kan dat gewoon niet met dat arrogante gedoe, snap het niet hoor.
Ik rij ook vaak in Duitsland. Met vanuit Heerlen richting Dusseldorf, Keulen, Monchengladbach enzo. Dit verhaal gaat echt niet op daar. Het is op deze stukken vaak heel druk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:21 schreef Ab-Normaal het volgende:
Mensen, waarom lukt het in Duitsland wel, daar hebben ze op sommige plaatsen maar 2 banen, rjiden ook mensen soms maar 130km/h, en daar hoef je nooit echt vol te remmen of gaan mensen wel gewoon naar rechts omdat het daar gewoon is van wie harder gaat, gaat voor.
Hier in Nederland kan dat gewoon niet met dat arrogante gedoe, snap het niet hoor.
Oke daar heb je een punt, maar het is wel irritant met het hoe kleine snelheidsverschil mensen hier inhalen, dat het eigenlijk gewoon bijna geen nut heeft om in te halen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:33 schreef RSie het volgende:
[..]
je vergeet alleen even dat Nederland een stuk voller is dan Duitsland.
de filedruk is hoger omdat de dichtheid van auto's per m2 asfalt hoger is dan in Duitsland.
Eigenlijk logisch dus dat je vaker last hebt van files en drukte op de wegen.
Dit ben ik wel met je eens. Mensen geven meestal gas bij als ze even inhalen. Ze gaan in ieder geval niet met 85 Km/h inhalen terwijl een ander auto met 140 komt aanzetten. Vrijwel de enigen die ik dat in duitsland zie doen hebben een nederlands kenteken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:19 schreef Ab-Normaal het volgende:
[..]
Oke daar heb je een punt, maar het is wel irritant met het hoe kleine snelheidsverschil mensen hier inhalen, dat het eigenlijk gewoon bijna geen nut heeft om in te halen.
En het vooral mensen mag je 120 rijden, gaan ze 80 rijden of 100, geef dan gewoon iets gas bij of blij dan tussen de vrachtwagens, sommige mensen rijden echt vreemd.
ook als je in italie rijd. knipperlicht naar links en gassen. lekker 180 knallen en iedereen gaat aan de kant. iedereen die in wilt halen wacht even tot je er voorbij bent.. heerlijk gassen!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:17 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Dit ben ik wel met je eens. Mensen geven meestal gas bij als ze even inhalen. Ze gaan in ieder geval niet met 85 Km/h inhalen terwijl een ander auto met 140 komt aanzetten. Vrijwel de neigen die ik dat in duitsland zie doen hebben een nederlands kenteken.
Over in de spiegel kijken gesproken. Vandaag had ik zo'n situatie zoals jij net beschreef. Ik moest vol in de ankers, omdat iemand met 70 in wilde voegen op de linkerbaan waar ik met 120 aan kwam zetten. Meteen geclaxoneerd en zo'n gebaar van idioot gemaakt. Die vent achter het stuur gaf helemaal geen kik. Hij keek niet eens in zijn spiegels. Volgens mij heeft hij mij nooit gezien.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:21 schreef rival het volgende:
[..]
ook als je in italie rijd. knipperlicht naar links en gassen. lekker 180 knallen en iedereen gaat aan de kant. iedereen die in wilt halen wacht even tot je er voorbij bent.. heerlijk gassen!
en dan komt de ellende.... vlak voor je duikt er eentje met 120 de linkerbaan op... jij moet dan afremmen en komt erg dicht op de bumper van die auto (zo goed als je bent knal je er niet op natuurlijk)
dan kijkt die persoon pas in zijn spiegel.. ow een bumperklever.. laat ik maar 110 rijden net als die vent op de rechterbaan en ernaast blijven hangen!
dan kan het er maar 1tje zijn, nederlands kenteken!
ja of soms krijg je dan als reactie van die wijzende vingers naar het voorhoofd. alsof jij de aso bent dat je iemand met die snelheid er niet tussen wilt laten. ook op invoegstroken, natuurlijk pas ik mijn snelheid aan aan de invoegers. maar dat wordt lastig als je wilt invoegen met 70 waar je 120 mag. die mensen krijgen van mij ook geen ruimte en je raad het al, dan ben ik de asoquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:29 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Over in de spiegel kijken gesproken. Vandaag had ik zo'n situatie zoals jij net beschreef. Ik moest vol in de ankers, omdat iemand met 70 in wilde voegen op de linkerbaan waar ik met 120 aan kwam zetten. Meteen geclaxoneerd en zo'n gebaar van idioot gemaakt. Die vent achter het stuur gaf helemaal geen kik. Hij keek niet eens in zijn spiegels. Volgens mij heeft hij mij nooit gezien.
Veel mensen begrijpen niet, dat je je snelheid aan moet passen. Ik ga uit van een simpele principe. Als ik voor iemand moet remmen die invoegt, dan heeft diegene mij geen voorrang verleend. Moet ik wel aangeven, dat deze principe vervalt als sneller rij dan het limiet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:32 schreef rival het volgende:
[..]
ja of soms krijg je dan als reactie van die wijzende vingers naar het voorhoofd. alsof jij de aso bent dat je iemand met die snelheid er niet tussen wilt laten. ook op invoegstroken, natuurlijk pas ik mijn snelheid aan aan de invoegers. maar dat wordt lastig als je wilt invoegen met 70 waar je 120 mag. die mensen krijgen van mij ook geen ruimte en je raad het al, dan ben ik de aso
Nou dat had niet veel gescheeld of het bumperkleven was een frontale geweest.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:37 schreef Lod het volgende:
Interessante situatie, een bumperklevende spookrijder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |