abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_61212238
Death Magnetic Track-by-Track review:
http://www.thequietus.com(...)eiwed-track-by-track
Stop rockin' the boat.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:20:47 #177
159915 -Menn0-
MNO
pi_61215614
Nou het is meer een algemene review van het hele album.
,,/
pi_61216232
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:20 schreef -Menn0- het volgende:
Nou het is meer een algemene review van het hele album.
Het is niet heel gedetaillerd, hetgeen natuurlijk lastig is al je het album maar 1 keer mag horen. Toch nog wel een impressie van de verschillende nummers op het album.
Stop rockin' the boat.
pi_61228122
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:43 schreef AgeEll het volgende:
Wat doet iedereen hier toch moeilijk. Metallica maakt volgens velen al 18 jaar slechte albums, maar nog steeds reageren ze zwaar pissed over alles wat Metallica doet. Als je ze niks vind, let er dan niet meer op. Bands ontwikkelen zich, dat was ook met de eerste 4 albums zo. Ik kan alleen maar heel blij worden van DM.


Oh, omdat de verhevene AgeEll een mening heeft, moet de rest zich maar stil houden? Kom op zeg, dit is een discussie board, waar je te maken hebt met veel meer al dan niet gefundeerde meningen.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:27:08 #180
159915 -Menn0-
MNO
pi_61229641
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:42 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Het is niet heel gedetaillerd, hetgeen natuurlijk lastig is al je het album maar 1 keer mag horen. Toch nog wel een impressie van de verschillende nummers op het album.
True
,,/
pi_61247439
Nou kan er niets aan doen maar vind The Day That Never Comes een heerlijk nummer
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:11:19 #182
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_61247747
Ik vind zowel The Day That Never Comes als My Apocalypse HEERLIJKE nummers.

Cyanide ook, maar ik heb gewoon een studioversie nodig nu ik de zojuist genoemde nummers gehoord heb
  FOK!fotograaf zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:26:37 #183
159915 -Menn0-
MNO
pi_61248009
My Apocalypse kicks ass! The Day That Never Comes heb ik nog niet echt goed naar geluisterd. Tijdgebrek zuigt
,,/
pi_61249867
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:15 schreef Viper2k1 het volgende:

[..]

Is, denk ik, niet helemaal juist. Ze hebben ook 'The New Song' (Metallica concert hier in Nederland (2006??)) nu verder afgewerkt volgens mij. Die heb ik ook al ergens voorbij horen komen. Dan zijn ze, in elk geval deze song, al langer bezig.
ze hebben daarvan puur wat riffs gebruikt en in een andere song verwerkt.

alle nummers uit die tijd zijn dus van de baan verder, zo ook het nummer the other new song.

ik vermoed (en heb gelezen) dat de nummers dus pas enkele maanden voor het album geschreven zijn.
  FOK!fotograaf zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:50:10 #185
159915 -Menn0-
MNO
pi_61252432
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 19:08 schreef monco76 het volgende:

[..]

ze hebben daarvan puur wat riffs gebruikt en in een andere song verwerkt.
Hier kan je hem horen.

Vanaf 00:15
,,/
pi_61256549


Dit is gewoon geweldig, Unforgiven III ... wordt echt epic als ik het zo hoor.
pi_61261346
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:55 schreef Theoden het volgende:


Dit is gewoon geweldig, Unforgiven III ... wordt echt epic als ik het zo hoor.
Klinkt goed ja. De vergelijkingen op andere fora met hun eerdere werk gaat me veel te ver (dat bereiken ze nooit meer) dit doet me meer denken aan de LOAD periode.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_61261405
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:55 schreef Theoden het volgende:


Dit is gewoon geweldig, Unforgiven III ... wordt echt epic als ik het zo hoor.
Oké, ik ben er nu zeker van dat ik dit album 3 x niks vind. De hoop op een goed nieuw album kan ik bij deze officieel vaarwel zeggen. Jammer.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  zondag 31 augustus 2008 @ 12:22:57 #189
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_61262409
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:55 schreef Theoden het volgende:


Dit is gewoon geweldig, Unforgiven III ... wordt echt epic als ik het zo hoor.
Hmm, klinkt veelbelovend idd... Ik hoop echt dat het een goed nummer is, The Unforgiven is nl mijn favoriete nummer aller tijden, the Unforgiven 2 vind ik al iets minder, dus ik was al bang dat deel 3 ronduit bagger zou worden..

Er is nog hoop!
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_61264280
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 11:22 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Oké, ik ben er nu zeker van dat ik dit album 3 x niks vind. De hoop op een goed nieuw album kan ik bij deze officieel vaarwel zeggen. Jammer.
Dat jij het niet goed vind wil niet zeggen dat het niet goed is.

Ik denk dat sommige mensen eens wakker moeten worden uit de jaren 80 droom. De wereld draait door ..... Ik zeg niet dat Metallica alleen maar goeie albums heeft gemaakt (luister nauwelijks naar St.Anger bijvoorbeeld) maar ze doen wat ze doen en daar heb ik respect voor. Ik wordt echt zo strontziek van mensen die constant zeiken zonder ook maar enige opbouwende kritiek.

St. Anger vind ik zelf bijvoorbeeld echt bagger klinken, maar na het zien van SKOM heb ik wel begrip en respect voor zo'n album. Load/Reload niet mijn ding, maar goed als Metallica er lol in had dan is dat toch mooi?

MoP blijft voor mijn beste album ooit, maar DM gaat zeker wel hoog scoren. Het klinkt gewoon goed....en live zou het wel weer gruwelijk rocken
pi_61264494
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 13:56 schreef Theoden het volgende:

[..]

Dat jij het niet goed vind wil niet zeggen dat het niet goed is.

Ik denk dat sommige mensen eens wakker moeten worden uit de jaren 80 droom. De wereld draait door ..... Ik zeg niet dat Metallica alleen maar goeie albums heeft gemaakt (luister nauwelijks naar St.Anger bijvoorbeeld) maar ze doen wat ze doen en daar heb ik respect voor. Ik wordt echt zo strontziek van mensen die constant zeiken zonder ook maar enige opbouwende kritiek.

St. Anger vind ik zelf bijvoorbeeld echt bagger klinken, maar na het zien van SKOM heb ik wel begrip en respect voor zo'n album. Load/Reload niet mijn ding, maar goed als Metallica er lol in had dan is dat toch mooi?

MoP blijft voor min beste album ooit, maar DM gaat zeker wel hoog scoren. Het klinkt gewoon goed....en live zou het wel weer gruwelijk rocken
  zondag 31 augustus 2008 @ 16:08:30 #192
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_61267357
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 13:56 schreef Theoden het volgende:

[..]

Dat jij het niet goed vind wil niet zeggen dat het niet goed is.

Bullshit opmerking gezien het feit dat hij ook niet aangeeft dat het album niet goed is... Hij meld er expliciet bij dat het ZIJN MENING is..

Begrijpend lezen blijft moeilijk voor sommigen..Op deze manier kun je de discussie eindeloos doorvoeren. Ooit gehoord van meningen en smaken die verschillen?
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  zondag 31 augustus 2008 @ 16:40:35 #193
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_61268194
Ben ik dan een van de weinigen die de Load/Reload periode wel gaaf vind?
Sorry maar nummers als Until It Sleeps en Low Man,s Lyric gaan er hier nog altijd in als zoete koek.
En Ain,t My Bitch beukt nog steeds als de tering.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_61268311
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 16:40 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ben ik dan een van de weinigen die de Load/Reload periode wel gaaf vind?
Sorry maar nummers als Until It Sleeps en Low Man,s Lyric gaan er hier nog altijd in als zoete koek.
En Ain,t My Bitch beukt nog steeds als de tering.
Bleeding me
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  zondag 31 augustus 2008 @ 17:17:33 #195
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_61269202
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 11:18 schreef Longmen het volgende:

[..]

Klinkt goed ja. De vergelijkingen op andere fora met hun eerdere werk gaat me veel te ver (dat bereiken ze nooit meer) dit doet me meer denken aan de LOAD periode.
Doet me eigenlijk (naast die eerste riff van The End of the Line, die daarna totaal NIET) helemaal niet denken aan Load. Het doet mij het meest denken aan AJFA, met een modern tintje.. wat me overigens erg bevalt!
pi_61271578
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 13:56 schreef Theoden het volgende:

[..]

Dat jij het niet goed vind wil niet zeggen dat het niet goed is.

Ik denk dat sommige mensen eens wakker moeten worden uit de jaren 80 droom. De wereld draait door ..... Ik zeg niet dat Metallica alleen maar goeie albums heeft gemaakt (luister nauwelijks naar St.Anger bijvoorbeeld) maar ze doen wat ze doen en daar heb ik respect voor. Ik wordt echt zo strontziek van mensen die constant zeiken zonder ook maar enige opbouwende kritiek.

St. Anger vind ik zelf bijvoorbeeld echt bagger klinken, maar na het zien van SKOM heb ik wel begrip en respect voor zo'n album. Load/Reload niet mijn ding, maar goed als Metallica er lol in had dan is dat toch mooi?

MoP blijft voor mijn beste album ooit, maar DM gaat zeker wel hoog scoren. Het klinkt gewoon goed....en live zou het wel weer gruwelijk rocken
Onder jouw reactie is het reeds gezegd: ik geef mijn mening, door explicitet 'ik vind' te zeggen. Dat schrijf je overigens niet met -dt-, zoals jij 'ik wordt' schrijft. Daarnaast eindig je je 'betoog' met 'het klinkt gewoon goed', alsof dat wel een vaststaand feit is. Hoe kun je jezelf tegenspreken.

Als je even had teruggelezen in dit topic, had je kunnen zien dat ik haarfijn uitleg waarom ik dit album niks aan ga vinden. Naar mijn smaak is het te simpel en op sommige punten te geforceerd.

My Apocalypse is daar een goed voorbeeld van. Ze nemen een polka-beat met wat simpele riffjes en wat solo's en hup: ze hebben weer eens een snel nummer gemaakt met solo's! Maar dat betekent niet meteen dat ik het goed vind. Het is niet catchy in mijn oren, en zoals Torben Ulrich zou zeggen: 'My advise would be: delete that. To me it doesn't cut it.'
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_61276211
Jij speelt de mening kaart en geeft dan aan als een feit dat my apocalypse een Polka beat is

Gast Blackened heeft een hardcore techno riff...

Mensen die Metallica nog graag hebben gaat er bij jou niet in, dus kraak jij ze af met de mening kaart
Jij hebt juist een anti-metallica bril op!
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:21:24 #198
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_61277502
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 21:43 schreef Ilovepie het volgende:
Jij speelt de mening kaart en geeft dan aan als een feit dat my apocalypse een Polka beat is

Gast Blackened heeft een hardcore techno riff...

Mensen die Metallica nog graag hebben gaat er bij jou niet in, dus kraak jij ze af met de mening kaart
Jij hebt juist een anti-metallica bril op!
Nee, ieder hardcore techno riff heeft het van Blackened.
Oftewel zo kan je door blijven gaan.

Het lijkt mij trouwens weer een top album te worden.
0 topics op naam. 14.gif
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:48:18 #199
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_61278250
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 16:40 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ben ik dan een van de weinigen die de Load/Reload periode wel gaaf vind?
Sorry maar nummers als Until It Sleeps en Low Man,s Lyric gaan er hier nog altijd in als zoete koek.
En Ain,t My Bitch beukt nog steeds als de tering.
Nee hoor, ik vind die twee albums erg gaaf. Naar mijn mening mogen ze wel wat meer nummertjes spelen van die twee albums live
  maandag 1 september 2008 @ 11:22:15 #200
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_61286864
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 19:27 schreef kriele het volgende:

[..]

Oh, omdat de verhevene AgeEll een mening heeft, moet de rest zich maar stil houden? Kom op zeg, dit is een discussie board, waar je te maken hebt met veel meer al dan niet gefundeerde meningen.
Maar hier bij Metallica is het al 10 jaar dezelfde discussie die nooit gaat eindigen. Ik zeg trouwens niet dat iemand zich stil moet houden. Ik vraag me alleen af waar iedereen zich zo druk over blijft maken. Elke band die +20 jaar bezig is, ontwikkeld zich en gaat experimenteren. Dit kan ik alleen maar toejuichen en bij Metallica vind ik het behoorlijk goed uitgepakt.

ff iets anders:
Kaarten zijn besteld voor Berlijn
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')