Klacht: Stelletje kutmisleiders die geld willen verdienen aan zo'n stichtingquote:17 juli 2008
In Apeldoorn zijn collectanten gesignaleerd die zeggen namens de stichting VOKK (vereniging voor ouders en kinderen met kanker) kaarten te verkopen.
Het gaat om jongeren tussen 14 en 18 jaar. De stichting VOKK heeft een CBF keurmerk. De collectanten wijzen hierop.
Bij de verkoop wordt de indruk gewekt dat het totaalbedrag naar het goede doel gaat. In werkelijkheid is dit slechts een zeer klein deel. De rest verdwijnt in de in de zak van een tussenorganisatie. Stichting VOKK krijgt ook geen inzicht in de totaalopbrengsten van de verkoop.
Indien u zulke verkoopmethoden aan de deur krijgt, besef dan dat slechts een heel klein deel van het bedrag dat u betaalt, naar stichting VOKK gaat. Deze praktijk is niet verboden, maar doordat de collectanten zich verschuilen achter het CBF keurmerk van het VOKK worden de goede gevers eigenlijk misleid.
Jongens met kutten zijn niet tof.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:21 schreef Olep het volgende:
Als de collectant een kut heeft, wat klaag je dan?
jij snapt hetquote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:22 schreef Mindstate het volgende:
[..]
Jongens met kutten zijn niet tof.
Je bent in het dagelijks leven ook al moderator?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:32 schreef Juup© het volgende:
Vraag jij nooit om een collectevergunning c.q. bewijs van de instantie waarvoor gecollecteerd wordt?
Nee wel iemand die weet dat er regelmatig oplichters aan de deur komen en hun geen geld guntquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:33 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Je bent in het dagelijks leven ook al moderator?
Nog nooit last van gehad. Ik weiger collectanten namelijk geld te geven. Ze smeren je al genoeg aan, dat geteisem.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:36 schreef Juup© het volgende:
[..]
Nee wel iemand die weet dat er regelmatig oplichters aan de deur komen en hun geen geld gunt
Ach ik geef wel wat aan serieuze dingen zoals Koningin Wilhelminafonds en Hartstichting e.d., maar afgelopen week kwam er een gast aan de deur die postkaarten verkocht voor een of ander zogenaamd goed doel (zijn eigen portemonnee misschien) en die heeft 1 zin kunnen zeggen en toen was het van mijn kant "NEE, geen interesse, goedendag"quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:38 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Nog nooit last van gehad. Ik weiger collectanten namelijk geld te geven. Ze smeren je al genoeg aan, dat geteisem.
kneusquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:20 schreef ward1993 het volgende:
haha ja jongens ik ben zo'n kut collectant voor de vokk, ik werk laat maar zeggen voor het bedrijf walking cards, en die hoeven maar ongeveer 1% van de opbrengst aan de vokk te geven, en ik verdien er ook nog eens goud geld aan. dus we laten mensen 6 euro betalen voor een setje kutkaarten en we trekken er een heel zielig gezichtje bij en gaan het daarna lekker opmaken aan bier en wiet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |