omg gast ik wil dan niet weten wat voor fulltime werk jij doetquote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:30 schreef sinadO het volgende:
Sorry Chillah maar ook voor jou komt het moment dat het gedaan is met de lol. Dan kun je nu nog wel leuk een klacht erover schrijven en er luchtig over doen maar als jij na je studie terugkomt van je wereldreis moet ook jij eraan geloven. Dan word je óf loonslaaf, óf kleine zelfstandige die onder bijstandsniveau leeft, óf huisvrouw, óf uitkeringsprofiteur. Welkom in de echte wereld, geniet er nog van zolang het kan.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen er na hun studie daadwerkelijk gaan reizen. Ik denk dat er velen zullen moeten werken voor de kost of om hun studieschuld af te betalen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:22 schreef Chillah.Bee het volgende:
...wanneer een scholier/student dan een keer klaagt over z'n studie/school heel stoer met de opmerking: "wacht maar tot je straks werkt" oid komen
Wie gaat er dan ook meteen na z'n studie van 9 tot 5 op kantoor zitten alsof je leven al over is. Ga lekker op reis ofzo of ga leuke dingen doen. En als je dat niet wilt, zeur dan niet dat je leven zwaar/saai is
Ik had het over mijzelf denk je?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:58 schreef Syd het volgende:
[..]
omg gast ik wil dan niet weten wat voor fulltime werk jij doet
Je hebt net reactie met de zelfde strekking verwijderd.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:59 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel mensen er na hun studie daadwerkelijk gaan reizen. Ik denk dat er velen zullen moeten werken voor de kost of om hun studieschuld af te betalen.
Sssssst! Juup is met het verkeerde been uit bed gestapt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:01 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je hebt net reactie met de zelfde strekking verwijderd.
Dan nog doen de meeste mensen alsof fulltime werken ineens je dood is, tjha als men niet wilt studeren dan krijg je een kutbaan maar studeer je en heb je diploma's dan zoek ik echt wel een baan die hierop aansluit en zal ik me heus geen "loonslaaf" voelen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:59 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel mensen er na hun studie daadwerkelijk gaan reizen. Ik denk dat er velen zullen moeten werken voor de kost of om hun studieschuld af te betalen.
O? Foutje dan sorryquote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:01 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je hebt net reactie met de zelfde strekking verwijderd.
Dat is jouw keuze, er zullen heus andere mensen zijn die er anders over denken maar dat is natuurlijk ieder zijn/haar persoonlijk keuzequote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:02 schreef Syd het volgende:
[..]
Dan nog doen de meeste mensen alsof fulltime werken ineens je dood is, tjha als men niet wilt studeren dan krijg je een kutbaan maar studeer je en heb je diploma's dan zoek ik echt wel een baan die hierop aansluit en zal ik me heus geen "loonslaaf" voelen.
Ik sluit me hierbij aan, behalve dan dat ik niet terug kijk naar mijn school/studie tijd. Op de vele vrije tijd na mis ik het voor geen meter.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:11 schreef sinadO het volgende:
Gast weet je, ik ben inmiddels 30. Ik werk al sinds mijn 16e naast school en studie. Ik heb zelfs tijdens de studie een eigen bedrijfje gehad. Sinds een jaar of zeven, acht, werk ik fulltime. Inmiddels vijf jaar in dezelfde branche. Daar heb ik geen opleiding voor gehad, daar ben ik via een UZB ingerold. En inmiddels behoorlijk doorgegroeid. Ik verdien genoeg om een hypotheek te kunnen betalen (in mijn eentje) en ik heb werk dat afwisseling genoeg biedt om het leuk te houden. Ik hou dit nog wel heel wat jaartjes vol zo. MAAR! Als ik terugkijk op zeg maar de eerste 20 jaar van mijn leven en ik vergelijk het met nu... ik zou er heel wat voor over hebben om naar die tijd terug te kunnen gaan. Het leven is zo leuk als je het zelf maakt maar de vrijheid die je in je jeugd, vóór je werkzame leven hebt is ongekend. Dat komt pas weer terug na je pensioen. Neem dat nu maar van mij aan. Dus zorg maar dat je de baan krijgt die je graag doet en zorg dat je het werk leuk blijft vinden. Daar gaat het om. Anders red je het niet.
Eens.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:11 schreef sinadO het volgende:
[...blaat...]
Dus zorg maar dat je de baan krijgt die je graag doet en zorg dat je het werk leuk blijft vinden. Daar gaat het om. Anders red je het niet.
Het hangt er vanaf hoe je het aanpakt. Ik heb over twee jaar een inkomen van meer dan E2000 netto per maand en hoef er niks voor te doen. Heb een zombie netwerk van honderden domeinnamen en stuur alle klanten door naar een eigen white label site van een pay site. Ik zorg alleen voor de klanten en de rest handeld mijn partner af. Ik ben nu 24 en als het meezit dan zit ik over 2 jaar regelmatig in Pattaya Thailand. Wie zegt dat je je hele leven een loonslaaf moet zijn?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:22 schreef Chillah.Bee het volgende:
...wanneer een scholier/student dan een keer klaagt over z'n studie/school heel stoer met de opmerking: "wacht maar tot je straks werkt" oid komen
Wie gaat er dan ook meteen na z'n studie van 9 tot 5 op kantoor zitten alsof je leven al over is. Ga lekker op reis ofzo of ga leuke dingen doen. En als je dat niet wilt, zeur dan niet dat je leven zwaar/saai is
Tja de mijne was ook niet alleen maar rozengeur en manenschijn maar ik heb er al bij al toch wel erg van genoten. Zeker de kindertijd, waarin alles nog nieuw en on-ontdekt is en de wereld immens groot lijkt maar beetje bij beetje steeds kleiner lijkt te worden tot het moment dat je ineens alles overziet en er niets meer te ontdekken valt. En dan ben je 'groot'.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:16 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik sluit me hierbij aan, behalve dan dat ik niet terug kijk naar mijn school/studie tijd. Op de vele vrije tijd na mis ik het voor geen meter.
Omdat mensen met weinig levenservaring, zoals TS, serieus denken dat er alleen maar 9-5 kantoor baantjes zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:17 schreef Atreyu het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf hoe je het aanpakt. Ik heb over twee jaar een inkomen van meer dan E2000 netto per maand en hoef er niks voor te doen. Heb een zombie netwerk van honderden domeinnamen en stuur alle klanten door naar een eigen white label site van een pay site. Ik zorg alleen voor de klanten en de rest handeld mijn partner af. Ik ben nu 24 en als het meezit dan zit ik over 2 jaar regelmatig in Pattaya Thailand. Wie zegt dat je je hele leven een loonslaaf moet zijn?
Ja, okee, kindertijd was natuurlijk wel geweldig. Lekker ravotten en (boom)hutten bouwen in het bosch.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:20 schreef sinadO het volgende:
[..]
Tja de mijne was ook niet alleen maar rozengeur en manenschijn maar ik heb er al bij al toch wel erg van genoten. Zeker de kindertijd, waarin alles nog nieuw en on-ontdekt is en de wereld immens groot lijkt maar beetje bij beetje steeds kleiner lijkt te worden tot het moment dat je ineens alles overziet en er niets meer te ontdekken valt. En dan ben je 'groot'.
Tja, dat kan ook he. Vind ik op het randje van goed fatsoen (als het is wat ik denk dat het is) maar wat mag dat mag.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:17 schreef Atreyu het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf hoe je het aanpakt. Ik heb over twee jaar een inkomen van meer dan E2000 netto per maand en hoef er niks voor te doen. Heb een zombie netwerk van honderden domeinnamen en stuur alle klanten door naar een eigen white label site van een pay site. Ik zorg alleen voor de klanten en de rest handeld mijn partner af. Ik ben nu 24 en als het meezit dan zit ik over 2 jaar regelmatig in Pattaya Thailand. Wie zegt dat je je hele leven een loonslaaf moet zijn?
Wat antwoord jij als men je vraagt naar je beroep(stitel)?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:17 schreef Atreyu het volgende:
[..]
Opaquote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:20 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Omdat mensen met weinig levenservaring, zoals TS, serieus denken dat er alleen maar 9-5 kantoor baantjes zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |