Oh nee zo bedoel ik het (denk ikquote:Op zaterdag 6 september 2008 22:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt maar op die manier hoeft een mens ook geen vakantie te nemen he? Das immers maar drie weekjes lol en daarna weer werken.
Deze vergelijking gaat een beetje mank, dus ik denk dat het grappig bedoeld is.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt maar op die manier hoeft een mens ook geen vakantie te nemen he? Das immers maar drie weekjes lol en daarna weer werken.
100% mee eens. Het gaat juist om die extra's die maken dat je aan de grond raakt. Als de wasmachine stuk is, of als er amper geld voor brood is, maar er nog een abo moet komen voor 4 kinderen, EN er liggen vast nog wat brieven van een deurwaarder.... enz. enz....quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh nee zo bedoel ik het (denk ik) niet. Ik snap wel dat ze het ook NIET kunnen doen, maar ik zou zeggen, doe het dan realistischer. Net wat Tinkepink bedoelt te zeggen (nogmaals: denk ik
). Want ze houden nu 600 euro over in die maand om van te eten enzo, maar zij hoeven daar niets van apart te zetten voor Onroerend Zaak Belasting die verder in het jaar komt, voor de auto die binnenkort vervangen moet worden, voor schoolgeld of - spullen enzo. Snap je wat ik bedoel? Ik denk niet dat dit een realistisch beeld schept (en zeker niet met het vooruitzicht, dus de geruststelling, dat ze daarna gewoon weer thuis zitten). Zij hoeven niet wakker te liggen van te betalen rekeningen in tegenstelling tot mensen die ECHT geen cent te makken hebben, zoals de titel van het programma luidt
Dat deed ik al.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh nee zo bedoel ik het (denk ik) niet. Ik snap wel dat ze het ook NIET kunnen doen, maar ik zou zeggen, doe het dan realistischer. Net wat Tinkepink bedoelt te zeggen (nogmaals: denk ik
). Want ze houden nu 600 euro over in die maand om van te eten enzo, maar zij hoeven daar niets van apart te zetten voor Onroerend Zaak Belasting die verder in het jaar komt, voor de auto die binnenkort vervangen moet worden, voor schoolgeld of - spullen enzo. Snap je wat ik bedoel? Ik denk niet dat dit een realistisch beeld schept (en zeker niet met het vooruitzicht, dus de geruststelling, dat ze daarna gewoon weer thuis zitten). Zij hoeven niet wakker te liggen van te betalen rekeningen in tegenstelling tot mensen die ECHT geen cent te makken hebben, zoals de titel van het programma luidt
Denk dat Rene toch beter moet weten dan aan zon gesponsord programma meedoen, aangezien hij uit de Jordaan komt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:08 schreef Greys het volgende:
Het geeft natuurlijk totaal geen stress als je dit een maandje doet, wetende dat na een maand je gewoon weer in je dikke villa zit en toegang hebt tot je riante bankrekening. Daarom snap ik het doel er van niet helemaal. Met Geer en Goor had ik er denk ik meer tv-waarde in gezien, als ze een maand lang hun Dolce Dolce Dolce zonnebrillen niet mochten hebben, in een afgetrapt Opeltje moesten rijden ipv in de Hummer en dat soort dingen. Die gaan er echt aan kapot denk ik, een maand lang afzienDe Frogers niet.
enge kopquote:Op zondag 7 september 2008 11:30 schreef Samson het volgende:
Tja, dat je met zulke koppen uberhaupt nog niet vanzelf in de bijstand bent gerold...![]()
[ afbeelding ]
Dat snapte ik ook al niet. Toen ik hoorde welk bedrag ze vrij te besteden hadden, dacht ik ook bij mezelf, zo erg is dat nou ook weer niet, zeer zeker niet voor een maand.quote:Op maandag 8 september 2008 06:24 schreef brambor het volgende:
Volgens mij is de norm bij de voedselbank dat je minder dan 150 euro vrij te besteden hebt en daar komt dan 50 euro bovenop per persoon in het geval van een meerpersoonshuishouden. Dus hoe geeft dit een realistisch beeld van mensen die echt zwaar in de financiële zorgen zitten, als ze het dubbele bedrag vrij kunnen besteden?
400 euro vaste lasten is ook wel erg weinig. Of krijgen ze tv en eventueel internet gratis?
quote:Op maandag 8 september 2008 06:33 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Maakt dat nog uit voor de bijstand dan?
Ja, ik las het ook, zullen wel grachtengordel-tiepjes worden, eigenlijk vind ik het AT5-onwaardig...quote:Op zondag 14 september 2008 17:52 schreef Samson het volgende:
AT5 doet trouwens nu ook een oproep om gezinnen te porren een weekend op bijstandsniveau te gaan leven. Blijkbaar zien de programmamakers hier toch de nodige potentie in. Het zal mij niet echt kunnen boeien
Bizar is dat toch, mensen waar eigenlijk niets aan moet gebeuren lopen de deur plat bij de chirurg en deze havik/heksentronie vind het allemaal wel ok. Als ik als vrouw toch zo'n gok had had ik al jaren eerder een belletje naar de PC gedaan...quote:Op maandag 22 september 2008 01:17 schreef LoveProfusion het volgende:
ZIJ komt uit een stinkend rijk gezin. ZIJ is rijker dan hem:)
Heb het ergens gelezen dat haar vader megarijk is. Jammer dat ze zo'n doorleefde kop heeft.
Een datum heb ik niet gelezen, alleen dat het dit najaar wordt uitgezonden. Ondertussen wordt haar programma Hart in Actie flink uitgevent. Weten we moeder Theresa's Natasja's motto al? "Mijn motto is altijd al 'pluk de dag' geweest, maar dat heb ik sinds ik dit programma maak nog veel meer. Zeur niet om wat je niet hebt, maar geniet en wees blij om alles wat je wel hebt." Waarom doe je dan mee een maand je als bijstander voor te doen, men moet toch maar blij wezen met wat men hebt. Waarom laat je je tits dan opliften/opvullen?quote:Op maandag 22 september 2008 18:20 schreef Harajuku. het volgende:
Wanneer begint dit?
quote:Rene en Natasja Froger in de uitverkoop.
De opnames van Effe Geen Cent Te Makken zijn in volle gang, maar het huishoudgeld van Rene en Natasja Froger is bijna op. Daarom hebben ze delen van hun inboedel te koop aangeboden op Marktplaats.
Maandagochtend zijn de combimagnetron en een paar stenen ganzen uit de tuin door de kopers opgehaald, zo meldt RTL Boulevard.
Voor het programma moeten de Frogers rondkomen van een bedrag dat gelijk staat aan een bijstandsuitkering. Voor de inrichting van hun nieuwe woning kregen ze slechts duizend euro, zodat ze een beroep moeten doen op bijvoorbeeld internet en de Kringloopwinkel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |