Helemaal goedquote:Op woensdag 10 september 2008 00:29 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
[ afbeelding ]
Villa Casparus
Ontwerp van de Amsterdamse architect A. Salm.
Gebouwd in opdracht van Casparus Johannes van Houten (van de fa van Houten Cacao).
Ik zat zelf meer naar de kust te zoeken, het was de cacaobus die het hem deedquote:Op woensdag 10 september 2008 00:51 schreef Maizena het volgende:
Goed hoor...helemaal overheen gekeken...wel in Weesp geweest![]()
het is bijna te geefquote:Op woensdag 10 september 2008 00:33 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Er staat een 3-kamer appartementje te koop op de begane grond voor slechts 750.000 euro
http://www.brixter.nl/?command=WWIDetails&activeObjectId=199647&hoofdMenu=woningaanbod&subMenu=kopen&tabId=details
Ik vind hem hardstikke goed.,,,quote:Op woensdag 10 september 2008 16:45 schreef Maizena het volgende:
Walburg College Zwijndrecht, Locatie Norderstedtplein
Start nieuw schooljaar?
Of bedoel je het Theater?
Helemaal goed hoorquote:Op woensdag 10 september 2008 23:12 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
warmtekrachtcentrale op de Uithof in Utrecht, architect moet ik nog even zoeken
Perfect!quote:Op donderdag 11 september 2008 14:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Volgens mij het kasteel van Helmond, tegenwoordig gemeentemuseum
aha, de kennis wordt in de familie doorgegevenquote:Op donderdag 11 september 2008 22:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het is helemaal goed hoor. Behalve het toonaangevende werk dan. Over het type boerderij zelf (inderdaad, de stolpboerderij) schreef L. Brandts Buys (mijn grootvader) een heel erg dik boek, wat als standaardwerk mbt de stolpboerderijen wordt gezien: 'De landelijke bouwkunst in Hollands Noorderkwartier'
En een wat was er niet echt, een vijver
en ook niet moekesgatquote:Op vrijdag 12 september 2008 01:13 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
volgens mij is het niet de kerk van Stampersgat...
helemaal goed!quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:42 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
[ afbeelding ]
Mysterieuze reeks vernielingen van Ford Ka's in Oosterhout is opgelost. De politie heeft zeven jongens van 13 tot 15 jaar aangehouden. De meesten van hen hebben bekend.
Eind vorig jaar werd maar liefst 44 keer aangifte gedaan van vernielingen en dat zorgde voor veel onrust in Oosterhout. Vanaf eind november werden bijna dagelijks Ford Ka's vernield in dezelfde wijk; de wijk waarin ook de jongens woonden. Na alle media-aandacht op 4 januari stopten de vernielingen ineens, blijkbaar waren de vandaaltjes van die aandacht geschrokken.
Volgens de politie was het een raar, uit de hand gelopen spelletje.
Hier uitgebreider nog eens het het hele verhaal:
http://www.storp.nl/plaat(...)lingen-ford-kas.html
Hmm dat is snel!quote:Op vrijdag 12 september 2008 20:08 schreef JDude het volgende:
Er liggen nogal veel van die krengen voor 's lands kust, maar dit exemplaar ligt bij Scheveningen, nabij de hoek Scheveningseslag/Strandweg.
Hoi Achterdeur, leuk dat je ook mee wil doen, maar leest eerst even de eerste post van dit topic. Dan weet je meteen hoe e.e.a. in z'n werk gaat.quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:53 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
psst, achterdeur,
Het is hier in principe de bedoeling dat je eerst een opgave raadt voordat je een nieuwe plaatst (tenzij zih het best vindt en niet meedoet met de opgave)
Redunzl, je plaatst Oosterhout in Zuid Holland, maar als echte Brabantse (weliswaar met een harde G!) weet ik toch zeker dat Oosterhout in Noord Brabant ligt.quote:.....
Zuid-Holland:
Leiden, Hortus Botanicus
Ottoland, straten 'A' en 'B'
Streefkerk, Broekmolen
Zwijndrecht, Walburgcollege
St. Janbasiliek in Oosterhout
Maakt niet uit hoor!quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:01 schreef achterdeur het volgende:..]
Hmm dat is snel!
Excuses dat ik mij op deze brutale manier meng in de topic. Ik zal voortaan eerst raden waar de gebouwen/foto's/google maps/earth plaatsen zich bevinden. Maar ik vond dit wel lachen en moest het even delen.
dom dom dom!quote:Op zaterdag 13 september 2008 02:09 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
[..]
Redunzl, je plaatst Oosterhout in Zuid Holland, maar als echte Brabantse (weliswaar met een harde G!) weet ik toch zeker dat Oosterhout in Noord Brabant ligt.
ik had wat moeite met de naam van het water, vlgs mij is het de Groote Tjariet .quote:Op zaterdag 13 september 2008 19:11
schreef TARAraboemdijee het volgende:
Shit, had het ook net gevonden., maar was op zoek gegaan naar de naam van het water
Het is dus de Meedstermaar die onder de Eemshavenweg (N46) doorgaat, tussen Roodeschool en Oosternieland
quote:Op zondag 14 september 2008 19:04 schreef Maizena het volgende:
Het is de Ir. F.E.D. van Enschedeweg met rotonde, Benschop, Lopik...
dat is 'mquote:Op zondag 14 september 2008 19:43 schreef Rockfire het volgende:
Ik gok (omdat ze allebei op de foto met iets in de hand staan wat op een GPS lijkt) dat het zo bijzonder is dat het op de coordinaten N 52 00.000 E 5 00.000 ligt
Ja hoor....houdt het nog even spannendquote:Op zondag 14 september 2008 20:51 schreef redunzl het volgende:
[..][..]
dat is 'm![]()
akkoord met allebei een half punt?
Dat vind ik zo goed van jou gevonden...Mag jij de nieuwe doenquote:Op zondag 14 september 2008 20:01 schreef Rockfire het volgende:
De personen op de foto's zijn dus Jan en Renate
quote:Op maandag 15 september 2008 00:41 schreef Maizena het volgende:
[..]
Ja hoor....houdt het nog even spannend![]()
(maar ik vind het wel een kul bijzonderheid
)
Eigenlijk vond ik dat jij het hele punt wel had verdiend, maar vooruit dan maar:quote:Op maandag 15 september 2008 00:43 schreef Maizena het volgende:
[..]
Dat vind ik zo goed van jou gevonden...Mag jij de nieuwe doen
is ook goed wat mij betreft, in de tussenstand kom ik wel vaker halve punten tegen, weet niet zo goed wat gebruikelijk is??quote:Op maandag 15 september 2008 11:07 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Eigenlijk vond ik dat jij het hele punt wel had verdiend, maar vooruit dan maar:
quote:Op zondag 14 september 2008 20:51 schreef redunzl het volgende:
dat is 'm![]()
Dan krijgt Redunzl de 0,5 van Barny erbij want dat was hetzelfde geval...En die doet toch niet echt mee
Update Tussenstand
Maizena 20
redunzl 17
Rockfire 7
SpiekerJozef 6
zonnetjeinhuis 6
TARAraboemdijee 4
JDude 5
Vandaag 2
Its-Jojo-4you 3
Maartena 2
Dr_Flash 1
Wat is er al langs gekomen topic 26:
Groningen:
Woudbloem, Gemaal Woudbloem
Roodeschool, Meedstermaar
Drenthe:
Hoogeveen, Verzorgingstehuis De Westerkim
Matsloot, Nachtclub "De Woeste Hoeve"
Veenhuizen, Gevangenismuseum Veenhuizen
Flevoland:
Zeewolde, Recreatiepark RCN, geografisch centrum Nederland èn speciaal windsurfers strand
Gelderland:
Apeldoorn, Kristalbad
Wageningen, Steenoven de Plasserwaard
Woeste Hoeve, monument voor de 117 gefusilleerden WO2.
Beneden Leeuwen, einde afrit Willem Alexander brug (zuidzijde)
Utrecht:
Breukelen, Hotel-Restaurant Van der Valk
De Meern, Veldhuizen, restanten van kasteel Nijevelt.
Hekendorp, Goejanverwellesluis
Langbroek, Kasteel/landgoed Sandenburg
Utrecht, Energiecentrale, De Uithof
Ir. F.E.D. van Enschedeweg met rotonde, Benschop, Lopik
Noord-Holland:
Amstelveen, Kruiskerk
Amsterdam, het houtzagertje, 't Leidsebosje
Beverwijk, Koepelkerk\St. Agathakerk
Bloemendaal, Het kopje van Bloemendaal, uitkijktoren
Haarlem, Nieuwbouw 'De Ripperda'
Laren, theehuis 't Bluk
Spaarnwoude, Spaarnwoude Resort
Weesp, Villa Casparus
Zandvoort, Circus
Zuid-Holland:
Leiden, Hortus Botanicus
Ottoland, straten 'A' en 'B'
Streefkerk, Broekmolen
Zwijndrecht, Walburgcollege
Zeeland:
Middelburg, Miniatuur Walcheren
St. Anna ter Muiden, Grensovergang (meest westelijke punt van Nederland)
Veere, Molen "De Koe"
Zierikzee, Gemeentehuis
Noord-Brabant:
Helmond, Kasteel Helmond
Peerenboom
Tilburg, Popcentrum 013
Oosterhout, St. Janbasiliek
Veghel, vm. spoorbrug Zuid-Willemsvaart
Limburg:
Klein Kuttingen, Grenspaal 12 (zuidelijkste punt van Nederland)
Offenbeek, Keulseweg
Simpelveld, Huize Damiaan
Dank en dank voor al je noeste arbeid...quote:Op maandag 15 september 2008 17:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik heb, nu het einde van dit topic dichterbij komt en Maizena een ronde heeft gewonnen (gefeliciteerd trouwens) de lijst geflushed en in de OP op de wiki gezet:
http://wiki.fok.nl/index.(...)uiz_Editie_Nederland
Hij is dus weer helemaal bijgewerkt en is voor het nieuwe topic zo over te nemen
Tja ik dacht laat ik een moeilijke opgave nemen, omdat het tenslotte nog om het laatste (halve) puntje voor Maizena ging.quote:Op maandag 15 september 2008 19:59 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Maar wie weet nou die laatste opgave van Rockfire te vinden?
Zelf heb ik geen flauw idee.
En waar is Spiekerjozef gebleven?
Klopt!quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:47 schreef redunzl het volgende:
Het St. Efrem de Syriër klooster in Glane
Even nagezocht, en hoewel het niet fout is zoals het er nu staat, klopt het dat De Witte Stein zich daar bevind. Ik zal het aanpassen (kun je zelf ook doen in de wiki hoor)quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Kleine fout in de OP (ja lekker laat opgemerkt) Keulseweg Reuver. Misschien veranderen Witte stein/ Keulseweg Reuver. Witte stein is hoe iedereen het noemt, is tevens de naam van het bovenste restaurant op de foto.
Nog steeds geen flauw idee, weet je wel hoeveel opstandige stammen er wel niet waren in die tijd. Daar zijn Asterix & Obelix en consorten niets bij!quote:Op woensdag 17 september 2008 22:54 schreef redunzl het volgende:
dit wordt ingewikkeld
deze opstandige stam uit de romeinse tijd:
quote:Op donderdag 18 september 2008 00:49 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
[..]
Nog steeds geen flauw idee, weet je wel hoeveel opstandige stammen er wel niet waren in die tijd. Daar zijn Asterix & Obelix en consorten niets bij!
het gaat om een opstandige stam in NEDERLAND, dit is toch de GEQ Nederlandse editiequote:Op donderdag 18 september 2008 01:40 schreef Maizena het volgende:
Dit zijn Picten...opstandige getatooeerde Schotten...Maar geen flauw idee waar ze in te passen zijn...![]()
![]()
quote:Op donderdag 18 september 2008 08:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik dacht misschien de Batavieren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |