"Wat doen de bewoners nu weer met die 465 kartonnen dozen?" vraagt de
voice-over. Ik persoonlijk denk dat ze er het ego van Willem mee gaan verhuizen. Is inmiddels log geworden, deze materie geworden en buiten het lichaam getreden hoogmoedswaanzin. Het leeft!
Ruuds leven zal ooit door een slechte Nederlandse filmer worden verfilmd als
De Vlaai, waarin Ruud, volledig aan de grond, dus wat moet je, door een genetisch experiment, uitgevoerd in een niet goed aangeveegde bakkerij, langzaam verandert in De Vlaai. Maar Willems leven wordt verfilmd als een onvervalste saga. Geboorte tijdens het aardappel rooien, plop, zo in de modder, liefdevol opgenomen in gezin, vechtersmentaliteitje opgebouwd en daarna uitgegroeid tot Oebi Er Is Maar Wan Willem. Het werd vanavond nog iets genanter dan gisterenavond. Ja, Willem, hadden ze gezegd, je moet oppassen dat je niet te sociaal wordt. Willem gaat het niet winnen, ben ik bang, onze socio-rakker.
Nog even iets uitgebreider over de uitzending van gisterenavond. Mooie spanning in de studio omdat Theo van Gogh live in de studio was. Wouters kon een met zeep ingesmeerd vulpotlood-grafietstaafje tussen zijn billen klemmen, zo gespannen zat hij er bij. Dronken familielid, op verjaardag, die ieder moment, bij voorkeur als het bittergarnituur op tafel komt, opeens kan beginnen over de scheefgegroeide met haar en mee-eters overwoekerde horrelvoet van Tante Kobi, die naast hem zit. Die spanning.
Ik dank wel iedere donderdagavond opnieuw in alle toonaarden de God waar ik niet in geloof dat ik zo verstandig ben geweest om niet plaats te nemen tussen deze verzameling kansarmen.
Na vorige week, de uitzending met de familie van Cyril, die in een interview een misselijkmakende Fame-achtige saamhorigheid uitstraalden, namelijk tijdens het praten veel aan elkaars lichaam zitten en heel hoog gillend lachen om werkelijk alles dat ten berde wordt gebracht, na die uitzending dacht ik; erger kan het niet worden, maar jawel.
Die plaatsvervangend schaamtevoorzitter van de Anouk fanclub! Daar had ik graag bij willen zijn toen die de videoband terug zag. Honderden leuke one-liners verzonnen op weg naar de studio, beetje oefenen nog op het toilet : "Hoe bedoel je Rolf, wat suggereer jij nou Rolf" en op het moment zelf, met Wouters akelig dicht naast hem, volkomen imploderen van de zenuwen en alleen maar kunnen stamelen, na wat gerommel in een Zeemanzakje, : "we hebben een beertje voor Anouk".
Video gekeken. Net als Rex Gildo zullen zijn laatste woorden zijn: "Alles gaat goed". Live een Beertje aanbieden, kan het lulliger?
Ja, het kan lulliger. De ouders van Maurice. Ook heel mooi. Weten we meteen het koosnaampje waarmee hij tot de orde wordt geroepen als hij weer een dominant buitje heeft. "Gefeliciteerd met je plaat, Ina."
Mooie tekst van Maurice, alleen weer net iets voor zijn beurt. "Ik had een foto van een hele zeehond op mijn kamer, en autootjes natuurlijk". Je zag hem daarna ontzettende spijt krijgen van deze bekentenis toen bleek dat Ruud en Willem grote jongensposters op hun kamer hadden gehad. Adembenemend verhaal van Willem over Mohamed Ali, in dit tijdsgewricht overigens in mimiek en belevingswereld de donkere equivalent van Ruud. Wat hing men weer aan zijn lippen! Morgen zal
Oom Willem nog eens over de landing op de Maan vertellen en over de marathonuitzending van Mies Bouwman. Toon Hermans gaat weer een voorstelling schrijven en drie uur staan lullen over een eierdopje en de Mounties zijn de grootste niet levende komieken ooit. Vroeger, toen was het gezellig. "Ik zag een vraagteken, een sapcentrifuge, een transistorradio en een appelboortje". De tijd is om! Rechts, rechts, rechts, VUUR!
Ja dat waren nog eens tijden en dat komt nooit meer terug mensen!
Bianca vond ik heel origineel, tijdens de foto-shoot van de kerstspecial. Een ongerezen kerstbrood onder je oversized alpinopet met je meedragen, opdat het brood heel langzaam gaar wordt door de afgegeven lichaamswarmte. Des avonds rolt er zo een prachtige kerststol uit de muts. Leuk woonidee!
Weer een profetie van mij uitgekomen. De bewoners filosoferen over Waku Waku en zitten heel hard te lachen om hun onvermijdelijke toekomst. In mijn eerste column geloof ik al uitgebreid over gehad.
Kan iemand mij tenslotte nog vertellen wat Maurice voor witte ijzerloze drol zat te kneden aan tafel? Hij ging er erg in op, in het manipuleren van deze bal stopverf. Boetseert hij een zeehondje, op schaal? Je ziet het morgen in....
Tot morgen, Nico
quote:
op 11-19-1999 om 10:16 PM schreef doordevil het volgende:
De ouders van Maurice. Ook heel mooi. Weten we meteen het koosnaampje waarmee hij tot de orde wordt geroepen als hij weer een dominant buitje heeft. "Gefeliciteerd met je plaat, Ina."
Dat vind ik dus echt geniaal gevonden. Er is al veel gereageerd over de uitspraak van Dries' z'n pa. Maar deze link! Petje af.
P.S.: mijn moon morgenavond bij Carlo, kan ze toch echt zingen. Ze ziet er uit als een ster!
Ga zo doordevil
[Dit bericht is gewijzigd door Juffrouw Jannie (Datum 20 November 1999).]
-------------
Sprakeloos
hij was weer goed Doordevil!!!!!!
elke dag geniet ik er weer van.
------------------
no one understands me at all !!
[Dit bericht is gewijzigd door Bully© (Datum 20 November 1999).]
Prachtig dit stukje en de rest natuurlijk.
De pot appelmoes noem je niet maar hoe dan ook, Rolf X stijf van de zenuwen en de hele poppenkast.
Vet Nico, continu s.v.p.
quote:
Die plaatsvervangend schaamtevoorzitter van de Anouk fanclub! Daar had ik graag bij willen zijn toen die de videoband terug zag.
Kijk en nog een gratis tip voor Rolf X erbij ook. Dat is een nieuw programma dat ik graag met jullie zou volgen.
groet, Jaap
Groeten van goedbedoelende
Ergens in mijn geluidsarchief moet ik volgens mij trouwens nog een radio-opname hebben waarin hij ruzie heeft met zijn vrouw en haar toebijt: "Ik wou dat ik het verstand had dat jij tekort komt!"
Ik vond deze ook wel leuk
quote:
Na vorige week, de uitzending met de familie van Cyril, die in een interview een misselijkmakende Fame-achtige saamhorigheid uitstraalden, namelijk tijdens het praten veel aan elkaars lichaam zitten en heel hoog gillend lachen om werkelijk alles dat ten berde wordt gebracht
"Gefeliciteerd met je plaat, Ina."
Haha, Nico, wellicht te wijten aan een overmatig inname-beleid gisteravond maar ere wie ere toekomt.....
De eerste kwoot was echt spijker op de kop, wat een ziek stelletje nichten! tweede kwoot was inderdaad erg leuk....
Al met al een erg geestig stukje, nou nog verfrissend (ego-geilerij past je niet 'daar heb ik het in mijn eerste stukje al over gehad lieve mensen, WakuWaku profetie komt uit hoor, weten jullie dat nog??!!') en dan hou Ik het nog wel even vol....
Keep it up!
Ga zo door.
verder weer ontzettend knap
quote:
op 11-20-1999 om 01:16 PM schreef Re het volgende:
een opmerkinkje... De zeehondjes van Maurice waren naar voren ge-edit.. (zie oude streams)
[Dit bericht is gewijzigd door 160bits (Datum 20 November 1999).]
Heb helaas mijn signature naar aanleiding van je verhaal moeten veranderen....
Grtz.
quote:
op 11-19-1999 om 11:50 PM schreef Moor het volgende:
Bij het kijken draait tegenwoordig een apart spoor in m'n hoofd waar ik me voorstel hoe jij kijkt, maakt het nóg leuker !
Moor,
Hier hebben we het zelfde probleem, tijdens de uitzending wordt al gegist, hoe het stuk van Doordevil zal zijn....
Erg he??
Misschien een vertaling van zijn naam:
De Devil nestelt zich in je brains, en gaat maar Door en Door en Door.
Maar wel om van te genieten!
We zijn het er dan ook over eens, dat we na 31 december hulp moeten gaan zoeken......
Grtz.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |