abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60944883
Kom je daar nog mee weg bij het gemeentehuis? Voor ov was het geen probleem Maar tegenwoordig doen ze zo moeilijk. Ik vind het nl te zot voor woorden om ¤9,- te betale voor 4 van die kutfoto's zo ja, tips?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:59:38 #2
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60944958
Zolang hij maar aan de regels voldoet
pi_60945102
En dan vooral de technische eis voor zo'n foto... Je achtergrond moet dus echt 18% grijs zijn, anders wordt de foto niet geaccepteerd.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_60945420
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:05 schreef HMaster-II het volgende:
En dan vooral de technische eis voor zo'n foto... Je achtergrond moet dus echt 18% grijs zijn, anders wordt de foto niet geaccepteerd.
Dat valt wel mee. Volgens de fotomatrix "lichtgrijs, lichtblauw of wit"
Ik heb nu voor 4 personen pasfoto's geschoten en die meegenomen naar het gemeentehuis. Ze controleren de foto wel, maar soepeler dan de fotomatrix 07 stelt. Ze controleren wel nauwkeurig of het hoofd binnen de gestelde grenzen valt, er voldoende contrast aanwezig is en de er geen grove fouten als een verlopende achtergrond of wat dan ook aanwezig zijn. Ze controleren niet of je achtergrond wel 18% grijs is.

http://www.paspoortinformatie.nl/dsc?c=getobject&s=obj&!sessionid=1xTagM35UqYCWNZ1zySrobBeqys3l54qVBDU@p5K78Ld!zmM!2Az1FIodrhoUhCp&objectid=5126&!dsname=BPRextern&isapidir=/gvisapi/&getastype=PDF
Blaat,
Roy
pi_60945443
WTF, het is maar ¤9. Tenzij je tijd te veel hebt en je kan er zelf één in elkaar prutsen.

Bij een OV worden geen eisen gesteld. De gemeente doet het wel.

18% grijs, niet lachen, de juiste verhouding etc.

(zodat je gezicht opgenomen kan worden in een database met meerdere pasfoto's voor evt. opsporingsdoeleinden)
pi_60945766
Tja 'maar ¤9,-'. Als ik het zelf doe kost het me niks, zou jij ¤9,- uit je portomonee trekken en op straat gooien?
pi_60946341
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:20 schreef Devlinsect het volgende:
WTF, het is maar ¤9. Tenzij je tijd te veel hebt en je kan er zelf één in elkaar prutsen.

Bij een OV worden geen eisen gesteld. De gemeente doet het wel.

18% grijs, niet lachen, de juiste verhouding etc.

(zodat je gezicht opgenomen kan worden in een database met meerdere pasfoto's voor evt. opsporingsdoeleinden)
'Maar' 9 euro voor vier kleine kutfoto's waar je persoonlijk zelf geen flikker aan hebt, vind ik zonde van mijn geld!
pi_60946840
Bij onze gemeente gelden deze criteria:

kleurenfoto (zwart/wit is niet toegestaan)
minimale resolutie 400 dpi
geen reproductie (kopie)
achtergrond egaal lichtgrijs
recht van voren, ooraanzet zichtbaar
afmetingen 35 x 45 mm
neutrale gezichtsuitdrukking (niet lachend, mond dicht)

Moet toch te doen zijn.
pi_60946985
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:11 schreef heaven7 het volgende:

geen reproductie (kopie)
afmetingen 35 x 45 mm

Moet toch te doen zijn.
Hoe moet dat dan met een hazenlip?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:17:58 #10
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_60947006
Het mooiste is dat je een gemeente-proof foto laat maken in plaats a, vervolgens zou moeten inleveren op plaats b, waar ze zeggen dat ie net niet voldoet aan de eis, om je dan naar de lokale fotograaf te sturen, schuin tegenover het gemeentehuis
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_60947207
Je mag wel glimlachen. Dus mond dicht en glimlach.
Let ook op het kwaliteit papier waarop je het zou laten printen.
Daar kijken ze ook wel naar. Ben benieuwd of ze het doen.
pi_60947293
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:11 schreef heaven7 het volgende:

geen reproductie (kopie)
afmetingen 35 x 45 mm

Moet toch te doen zijn.
Er gelden ook afstanden en grootte etc. Dat is voor iedere gemeente gelijk:

De ooraanzet moet bepaald kunnen worden om de breedte van het gezicht te kunnen bepalen. Die moet minimaal 16 mm en maximaal 30 mm zijn. De lengte van het gezicht van kin tot kruin bedraagt minimaal 26 mm en maximaal 30 mm.
Voor kinderen tot en met 10 jaar gelden andere maten: breedte: minimaal 16 mm en maximaal 20 mm; lengte: minimaal 19 mm en maximaal 30 mm.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:52 schreef Logitik het volgende:

[..]

'Maar' 9 euro voor vier kleine kutfoto's waar je persoonlijk zelf geen flikker aan hebt, vind ik zonde van mijn geld!
Nee, 9 euro voor 4 biertjes in de kroeg, daar heb je wel wat aan!

De andere foto's kun je gebruiken voor je ID-bewijs, paspoort, rijbewijs of sollicitaties waar ze een foto voor willen hebben.

Nee, we zijn NL'ers en het liefst besteed ik een halve dag aan een foto maken met een webcam, met de juiste maten en kleur achtergrond zodat het me 9 euro scheelt.
pi_60947359
Ow, en waarom gelden er bepaalde maten voor een foto:

"De nieuwe reisdocumenten bevatten een chip die het mogelijk maakt de gegevens elektronisch te controleren. Dit gebeurt door de gedrukte gegevens in het paspoort te vergelijken met de kenmerken van de drager van dat paspoort. Hierbij gaat het om biometrische kenmerken (de exacte positie van ogen, neus, mond, ogen en dergelijke). Dat maakt het moeilijker het document te vervalsen of gebruik te maken van een reisdocument van iemand anders. Omdat de chip ook een weergave van de foto in kleur bevat, moet de foto's aan zeer hoge eisen voldoen".

Het kan zijn dat de gemeente van TS hele andere paspoorten / ID bewijzen heeft dan de rest van NL.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:29:49 #14
3185 Adelante
To let it go now
pi_60947391
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:30:47 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_60947416

toffe muts wel dat die mag
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:31:34 #16
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60947446
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:33 schreef heaven7 het volgende:
Tja 'maar ¤9,-'. Als ik het zelf doe kost het me niks, zou jij ¤9,- uit je portomonee trekken en op straat gooien?
Het kost je fotopapier wat door de gemeente geaccepteerd wordt, het kost je inkt, en het kost je veel frustraties en pogingen aangezien het waarschijnlijk niet in een keer zal lukken.

Per saldo ben je waarschijnlijk meer geld kwijt, dan wanneer je even naar een fotograaf toestapt.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60947503
(Printer van paps en mams, mij kost het dus niets )
pi_60947509
Nee wrs ga ik het ook niet doen maar ik vroeg het me af.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:34:20 #19
3185 Adelante
To let it go now
pi_60947534
En je moet recht in de camera kijken, dus als je een trijntje oosterhuis blik hebt ben je sowieso kansloos
pi_60948318
Als je ze vaak nodig hebt kun je ook 1 keer pasfoto's laten maken en die inscannen
Als je ze daarna bij de hema laat afdrukken en weer uitknipt heb je er een hele berg voor bijna nop.

Ennuh... 9 euro voor 4 pasfotootjes valt wel mee?
En als ze je 6 jaar geleden 20 gulden hadden gevraagd voor diezelfde fotootjes?
Maar goed, de 100% inflatie dankzij de euro is een ander onderwerp
  Eindredactie Games dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:02:15 #21
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_60948390
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:33 schreef heaven7 het volgende:
dan mot je van die 9 euro je eigen uurloon eraf trekken, energieverbruik en afschrijving van je computer printer en camera, de inkt en ook nog eens de mogelijkheid bereken dat ie wordt afgekeurd.

Succes!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_60950039
Als je de foto al op je pc hebt staan is het alleen een kwestie van afdrukken
Narf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: