abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61867856
Leuke aflevering Ze nam het duidelijk totaal niet serieus, maar so what, ze is 20.

Kritisch: Veels te groot voorgerecht, ik zou gelijk al volzitten. Hoofdgerecht zag er lekker uit, nagerecht......achja Een vijf was een goed cijfer voor het eten dan, maar voor de avond (lekker ongedwongen) zou het van mij een 9 krijgen.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_61869120
quote:
Op woensdag 24 september 2008 01:21 schreef Morwen het volgende:
Leuke aflevering Ze nam het duidelijk totaal niet serieus, maar so what, ze is 20.

Kritisch: Veels te groot voorgerecht, ik zou gelijk al volzitten. Hoofdgerecht zag er lekker uit, nagerecht......achja Een vijf was een goed cijfer voor het eten dan, maar voor de avond (lekker ongedwongen) zou het van mij een 9 krijgen.
Ik zou me er ontzettend aan storen juist. Het toont van weinig respect om op die manier met je gasten om te gaan. Iedereen doet ontzettend zijn/haar best om wat lekkers neer te zetten, dan kan je niet met zoiets aankomen. Of je nou student bent of niet. Ook vond ik haar weinig enthousiast; de manier alleen al hoe ze verbaasd reageerde op het feit dat mensen het dessert verwachten dat op de kaart staat. Het hoofdgerecht was ook te karig voor woorden: een enorme lap vlees met eigenlijk niets degelijks erbij.

De enige manier waarop ik er om kan lachen is omdat ik het (in termen van Ramsay) un-fucking-beliavable vindt dat je het zo voor elkaar krijgt. Maar goed, ik ben ook maar een zuurpruim dat niet tegen zo'n dom wicht kan.
pi_61872351
Ik zit nog even de compilatie van vorige week te kijken omdat ik toen een paar dagen gemist heb maar ik erger me kapot aan de ontevreden bekken van die Simone en Gaja.
Die Simone slaat trouwens echt alles... je doet mee aan een kookprogramma, komt door slechte timing in de knoei met je voorbereiding en in plaats van dan die totaal overbodige en nogal zielige modeshow te laten voor wat hij is ten bate van het eten besluit zij om de amuses maar weg te gooien omdat ze er niet aan toe komt als ze zich nog in een suikerspin wil hijsen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61875045
ik heb me kapot gelachen gisteren ;D

"Oh ja, ik heb trouwens maar 1 mes"
"Ow, jullie verwachtene cht wentelteefjes? Misschien heeft de buurman nog eieren":')

En totaal onverstoorbaar, alsof ze zich helemaal ziek geblowd had van te voren.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_61875064
ze kijkt idd wel de wereld in alsof ze wat gebruikt ja
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 24 september 2008 @ 17:06:49 #156
58921 Day
You can fly!
pi_61881024
Die nep Georgina Verbaan (Soraya) is ook een zeikwijf! Ben benieuwd wat zij gaat koken.
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_61881245
Het valt me altijd op dat domme mensen veelal een punt maken over dat 'het is mijn smaak niet'. Quasi intellectueel doen over waarom ze geen ene flikker eten en dat ze daarom niets lekker vinden. Ze zien het als hun grondrecht dat ze een eigen mening over smaak mogen hebben en maken dit altijd op zo'n overdreven manier aan de buitenwereld duidelijk. Houd dan gewoon je bek dicht, ja!?

Zo, ik draaf wat door geloof ik.
  woensdag 24 september 2008 @ 17:20:21 #158
58921 Day
You can fly!
pi_61881329
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:16 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Het valt me altijd op dat domme mensen veelal een punt maken over dat 'het is mijn smaak niet'. Quasi intellectueel doen over waarom ze geen ene flikker eten en dat ze daarom niets lekker vinden. Ze zien het als hun grondrecht dat ze een eigen mening over smaak mogen hebben en maken dit altijd op zo'n overdreven manier aan de buitenwereld duidelijk. Houd dan gewoon je bek dicht, ja!?

IK vind het nog het schijnheiligst als ze tegen de gastheer/vrouw zeggen dat ze de gerechten lekker vinden en dat later in de interviewtjes weer ontkennen. Wees dan een vent/wijf en zegt het gewoon eerlijk!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_61882051
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:20 schreef Day het volgende:

[..]

IK vind het nog het schijnheiligst als ze tegen de gastheer/vrouw zeggen dat ze de gerechten lekker vinden en dat later in de interviewtjes weer ontkennen. Wees dan een vent/wijf en zegt het gewoon eerlijk!
Eens.
"Goh wat is dit een aparte combinatie zeg. Maar wel heel lekker." = "Jezus trut, dat combineer je toch niet? Wat een varkensvoer."
pi_61882147
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:16 schreef TheSilverSpoon het volgende:
.....

vanavond weer kijken he?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 24 september 2008 @ 19:10:45 #161
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_61883987
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:58 schreef Zana het volgende:
kan mij niet voorstellen dat je mensen uitnodigd en dan geen messen hebt, ook al zijn ze in gebruik, dan was je ze toch snel af

vond wel knap hoe ze in die kleine ruimte met de beperkte middelen ging koken...er zijn ja ook altijd nog een cameraman/ geluidsman mee
Ze had toch gewoon een 4pitsfornuis en een oven? Een een grote keukentafel? Genoeg middelen en ruimte als je mij vraagt.

Ze had gewoon voor gerechten moeten kiezen waar ze bekend mee was en niet eendenborst omdat je wil scoren. Qua timing was zat ze ook aan de verkeerde kant. Ze had eerder moeten beginnen!

Bestek had ze eerder moeten regelen. Glazen had ze toch ook geleend!

Stom half-af toetje omdat ze er op gerekend had dat niemand het toetje zou willen...

Die gore eendenborst had ik niet eens aangeraakt. Hopla hier heb je een homp vlees is geen normaal hoofdgerecht!

En dat voorgerecht was net een bord vol gras.

Kleedt de boel een beetje netjes aan en wees een beetje een goede gastvrouw. Een stuk vlees op een bord klappen en een beetje je gasten dom laten aankloten met hun toetje kan echt niet! En dan nog zeggen dat je echt wil winnen...

[ Bericht 2% gewijzigd door Psych-case op 24-09-2008 19:15:58 ]
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
pi_61885690
wat een gezeik toch steeds van die mensen: ooh tonijn... nou nee das niet bijzonder, we hadden al vis..

Ik vind koken ook leuk hoor maar t hoeft toch niet steeds meer bijzonder, grootser, ingewikkelder, duurder of weet ik het voor het goed is
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61886064
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:12 schreef DarkElf het volgende:
wat een gezeik toch steeds van die mensen: ooh tonijn... nou nee das niet bijzonder, we hadden al vis..

Ik vind koken ook leuk hoor maar t hoeft toch niet steeds meer bijzonder, grootser, ingewikkelder, duurder of weet ik het voor het goed is
Ik vind een simpel gerecht dat goed is klaargemaakt veel interessanter en lekkerder dan een ingewikkeld culinair hoogstandje wat net even te hoog gegrepen is.
Ik snap het wel een beetje hoor, als je zelf een beetje leuk kunt koken dan is al snel weinig bijzonder omdat je het zelf thuis ook wel eens eet op een doordeweekse dag maar dan kan je er toch nog wel van genieten? Het gaat toch uiteindelijk om hóe het smaakt en niet om het circus er omheen?
pi_61886157
quote:

Veel gezeur inderdaad. Waar de eerste afleveringen elkaars kookkunsten nog echt gewaardeerd werden, is het nu vooral sport om elkaar op zoveel mogelijk puntjes te bekritiseren.
pi_61886222
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:31 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Veel gezeur inderdaad. Waar de eerste afleveringen elkaars kookkunsten nog echt gewaardeerd werden, is het nu vooral sport om elkaar op zoveel mogelijk puntjes te bekritiseren.
ja, erg vreemd. Erg negatief ook..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61886328
zag er allemaal lekker uit vandaag, ik zou er zo gaan eten...

ik denk dat de makers de mensen aanmoedigen om vooral ook kritiek te geven, want dat is voor het programma "interessanter"...sommige uitspraken komen misschien nog extra bot over door handig knip en plak werk van de regie
pi_61886362
zoiets zal het wel zijn ja, maar t lijkt me heel vervelend om jezelf dan zo terug te zien én om te zien wat er achter je rug om gesmiespelt is.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61887179
Hee, er is wel een topic over. .

Ik sta er van te kijken hoe onbeschoft mensen zich lijken te gedragen. Ja, Amsterdam maar als ik dan een half uur in de tram moet zitten...buurt blabla. Ja hier had ik toch echt wel een plasma verwacht hoor.
En terwijl de gastvrouw of heer in de keuken staat te zwoegen om zijn of haar gasten een zo fijn mogelijke maaltijd voor te schotelen zitten diezelfde gasten in het hele huis rond te snuffelen en trekken allerlei kasten en toestanden open om over alle persoonlijke dingen te schamperen. Steeds maar overal die negatieve commentaartjes op en echt over alles.

In het begin was dat in mijn beleving helemaal niet zo negatief allemaal.
Het is leuk om te zien hoe de sfeer verandert tussen voor elkaar wildvreemde mensen die slechts 1 ding gemeen hebben nl. dat ze van koken houden of ze het nu kunnen of niet. En wie weet steek ik nog wat kooktruukjes op.

Het gaat hier immers niet om het winnen van een sloot geld maar om de eer. Maar die mensen lijken met dat achterbakse gesmoes bar weinig eer aan zichzelf te houden. .
pi_61888351
Het wordt inderdaad steeds minder leuk. Wat ik me afvraag: zouden deze afleveringen allemaal afgelopen zomer opgenomen zijn of zouden de mensen die nu meedoen de eerste afleveringen gezien hebben? Zoiets is wel van invloed op hoe ze reageren denk ik.
  woensdag 24 september 2008 @ 21:47:03 #170
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_61888837
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:34 schreef MinderMutsig het volgende:
Het wordt inderdaad steeds minder leuk. Wat ik me afvraag: zouden deze afleveringen allemaal afgelopen zomer opgenomen zijn of zouden de mensen die nu meedoen de eerste afleveringen gezien hebben? Zoiets is wel van invloed op hoe ze reageren denk ik.
Je kunt je in ieder geval nog steeds opgeven, al zou dat ook wel voor het volgende seizoen kunnen zijn...
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_61889285
Waar is 'actrice' Soraya in vredesnaam van bekend?
pi_61891515
De aflevering met Sally was echt helemaal top! Men, wat heb ik me rotgelachen bij deze aflevering.
Zag je die koppies van de gasten toen sally vertelde dat ze geen messen voor ze had. Echt geniaal gewoon!!
Tuurlijk, dat koken is wel leuk enzo maar dat is slechts bijzaak vind ik, het is veel interessanter om te volgen hoe 4 wildvreemde mensen/karakters uit verschillende milieus samenkomen met alle gevolgen vandien, dat schept toch meer diepgang en dat heeft Sally en in het verleden ook Eliese heel goed begrepen.
Wat mij betreft televisie zoals televisie behoort te zijn.

[ Bericht 52% gewijzigd door nostres op 24-09-2008 23:09:42 ]
pi_61892774
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:56 schreef nostres het volgende:
De aflevering met Sally was echt helemaal top! Men, wat heb ik me rotgelachen bij deze aflevering.
Zag je die koppies van de gasten toen sally vertelde dat ze geen messen voor ze had. Echt geniaal gewoon!!
Ja leuk was dat.
Oh men... die eendenborstjes dreven in een grijsrozeblubber. .
Die laat zich echt nergens door gek maken. Leuk meisje vind ik het toch wel. Maar ik vind het vreemd dat ze in de uitzending vanavond zo pietluttig was. Het zal allemaal wel wat te veel geregisseerd zijn. Toch zonde, het programma zou leuker zijn wanneer de mensen naturel wat meer uitgelicht zouden worden.
pi_61894122
helemaal mee eens, wat ze nu doen is inderdaad knip en plakwerk met als doel de sensatie te benadrukken daar is op zich niets mis mee maar het komt zo gekunsteld en onnatuurlijk over wat natuurlijk heel goed binnen het commerciele plaatje past, maar het blijft zonde want dit concept zou wat mij betreft met wat meer diepgang beter tot zijn recht komen ze moeten het programma daarom ook veel langer maken(een uurtje ofzo) zodat je een beter beeld krijgt van de deelnemers.
dat koken is dan slechts een bindmiddel.

[ Bericht 25% gewijzigd door nostres op 25-09-2008 00:32:37 ]
pi_61894294
quote:

Zoals je beveelde heb ik weer gekeken hoor. Mijn hart kon het aan.

Ik ben het helemaal met je eens dat men veel te neerbuigend doet over een aantal gepresenteerde gangen. De kwaliteit van de ingrediënten en de uiteindelijke verwerking vind ik vaak belangrijker dan een gecompliceerd geheel dat uiteindelijk maar matig smaakt. Daarmee schiet je alleen maar je doel voorbij. Ik kan erg genieten van de meest simpele gerechten, mits goed uitgevoerd.

Dat Sally überhaupt nog wat durft te zeggen na die aanfluiting van gisteren. Natuurlijk hoef je niet persé zelf een goede kok te zijn om een mening over een ander gerecht te hebben, maar op culinair gebied is ze duidelijk niet ontwikkeld.

Toch zie ik wel in dat het heel lastig is om een mening te geven zonder dat het vervelend over komt op televisie. In dit geval moet je wel eerlijk zijn, terwijl je daar in het echt (tot op zekere hoogte) uit beleefdheid minder direct zou zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')