FOK!forum / Klaagbaak / Slecht gesteld met de docenten van tegenwoordig.
-SG-maandag 18 augustus 2008 @ 18:39
Het was al even bekend maar ik ben er nu met eigen ogen en oren achtergekomen.

Mijn zus is docent op een basisschool en had vandaag haar eerste werkdag van het jaar (Ik heb nog een week vakantie ). Nouja, zoals gewoonlijk vraag ik tijdens het eten hoe het was op het werk (lekker standaard ).

Z (Zus) S (-SG-)

S: En hoe was de eerste werkdag?
Z: Ja het ging wel goed, alleen de kinderen hadden moeite met rekenen. Ik begon maar met een makkelijke vraag; Hoeveel is 1 x 15 en niemand gaf/wist het antwoord.
(even tussendoor ze geeft les aan groep 8 )
S: (eet ondertussen gewoon door met zo'n soort grimas op mijn gezicht en mijn zus gaat door met haar verhaal).
Z: Na een halve uur rekenen gingen we maar wat moeilijke sommen doen. 14 X 1,5. Niemand wist dit!
S: Hoeveel is het dan? (gewoon om te checken)
Z: (op een zelfverzekerde toon (!)) 22,5
S: Hahaha .

Klacht: Slecht gesteld met de docenten van tegenwoordig.
Klacht2: Heb bloemkool gegeten dus het kan enorm gaan stinken hier straks.
Emimichmaandag 18 augustus 2008 @ 18:43
Pics van zus.
Pregomaandag 18 augustus 2008 @ 18:44
bloemkool

OT: je hebt een stomme zus
RozeAnjermaandag 18 augustus 2008 @ 18:44
TS woont nog thuis
-SG-maandag 18 augustus 2008 @ 18:45
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:44 schreef RozeAnjer het volgende:
TS woont nog thuis
Ja idd .

Gek he als je 16 bent .

Hee, maar ik voel het gewoon dat je nog één keer in je leven een leuke opmerking gaat maken ! Als is het maar over de dood van je moeder .
Neurosciencemaandag 18 augustus 2008 @ 18:45
21?
UnderTheWingsOfLovemaandag 18 augustus 2008 @ 18:45
Zus van TS
RozeAnjermaandag 18 augustus 2008 @ 18:46
TS is 16 _!
Chriz2kmaandag 18 augustus 2008 @ 18:46
Een basisschooldocente die nog thuis woont .
RozeAnjermaandag 18 augustus 2008 @ 18:46
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:46 schreef Chriz2k het volgende:
Een basisschooldocente die nog thuis woont .
Dat wilde ik nou net zeggen
-SG-maandag 18 augustus 2008 @ 18:47
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:46 schreef Chriz2k het volgende:
Een basisschooldocente die nog thuis woont .
Ja idd, daarvoor moet je niet bij mij zijn .
afcajosmaandag 18 augustus 2008 @ 18:48
1x15 is 2 keer de helft. dus gewoon 1/2x7.5:15 = 15 hoe kun je dat nou fout doen:S
Neurosciencemaandag 18 augustus 2008 @ 18:48
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:47 schreef -SG- het volgende:

[..]

Ja idd, daarvoor moet je niet bij mij zijn .
Maar je bent er familie van, so it rubs off on you.
Dayuummaandag 18 augustus 2008 @ 18:56
Mijn mentor (27 jarige leraar) woont ook nog thuis
B.E.Dmaandag 18 augustus 2008 @ 19:02
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:48 schreef afcajos het volgende:
1x15 is 2 keer de helft. dus gewoon 1/2x7.5:15 = 15 hoe kun je dat nou fout doen:S

1 x15 is 2 keer de helft
dus het antwoord is 1/4 van 15 = 3.75
Diemietuhriejmaandag 18 augustus 2008 @ 19:04
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:02 schreef B.E.D het volgende:

[..]


1 x15 is 2 keer de helft
dus het antwoord is 1/4 van 15 = 3.75
Noob. Jij kent de Fok! rekenmethodes niet.
B.E.Dmaandag 18 augustus 2008 @ 19:07
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:04 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Noob. Jij kent de Fok! rekenmethodes niet.
2 keer de helft is toch 1/4?
gebrokenglasmaandag 18 augustus 2008 @ 19:08
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:02 schreef B.E.D het volgende:

[..]


1 x15 is 2 keer de helft
dus het antwoord is 1/4 van 15 = 3.75
1 x 15 = 15 x 1 = 15.0 = 2 x 15 / 2 = 4 x 15 / 2 / 2 = 8 x 15 / 2 / 2 / 2 = 8 x 15 / 2 ^ 3
vanBnaarCmaandag 18 augustus 2008 @ 19:14
TS kan er niet mee omgaan
Vodkadruppelmaandag 18 augustus 2008 @ 19:18
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:14 schreef vanBnaarC het volgende:
TS kan er niet mee omgaan
Nee die zus niet.
Firstmaandag 18 augustus 2008 @ 19:21
Pics zus?
Ladidadidamaandag 18 augustus 2008 @ 19:25
Dat komt door het bedroevende niveau op de Pabo
Het_huptmaandag 18 augustus 2008 @ 19:26
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:25 schreef Ladidadida het volgende:
Dat komt door het bedroevende niveau op de Pabo
wat lala zegt
kynamaandag 18 augustus 2008 @ 19:27
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:25 schreef Ladidadida het volgende:
Dat komt door het bedroevende niveau op de Pabo
zelfkennis?
Ladidadidamaandag 18 augustus 2008 @ 19:30
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:27 schreef kyna het volgende:

[..]

zelfkennis?
Heb 2 jaar in die hel gezeten
Ik had serieus docenten die Powerpoint-presentaties bij hun colleges gaven met gigantische spelfouten, of docenten die Afrika een land noemden

[ Bericht 0% gewijzigd door Ladidadida op 18-08-2008 19:32:39 (spellingsfouten :')) ]
Buitendammaandag 18 augustus 2008 @ 19:30
Ho oud is de desbetreffende zus?
UnderTheWingsOfLovemaandag 18 augustus 2008 @ 19:30
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:30 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Heb 2 jaar in die hel gezeten
Ik had serieus docenten die Powerpoint-presentaties bij hun colleges gaven met gigantische spellingsfouten, of docenten die Afrika een land noemden
anoniemmmaandag 18 augustus 2008 @ 19:33
Was die auto nou 0.5x2 = 0.25 of 2.0.5 = 1
PiRANiAmaandag 18 augustus 2008 @ 19:43
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:30 schreef Buitendam het volgende:
Ho oud is de desbetreffende zus?
edit: nvm

[ Bericht 2% gewijzigd door PiRANiA op 18-08-2008 20:02:11 ]
-SG-maandag 18 augustus 2008 @ 20:01
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:30 schreef Buitendam het volgende:
Ho oud is de desbetreffende zus?
23.
Electro-Wormmaandag 18 augustus 2008 @ 20:08
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:46 schreef RozeAnjer het volgende:
TS is 16 _!
Ik ben 15..
Neurosciencemaandag 18 augustus 2008 @ 20:10
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:08 schreef Electro-Worm het volgende:

[..]

Ik ben 15..
Lullig voor je.
nijnjadinsdag 19 augustus 2008 @ 00:13
Robin__dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:32
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:39 schreef -SG- het volgende:

Z: Ja het ging wel goed, alleen de kinderen hadden moeite met rekenen. Ik begon maar met een makkelijke vraag; Hoeveel is 1 x 15 en niemand gaf/wist het antwoord.
(even tussendoor ze geeft les aan groep 8 )

Ja vast?? Ze waren volgens mij gewoon bang voor je zus ofzo dat ze niets durfde te zeggen ofzo :p ach mijn basisschool juffen waren ook stuk voor stuk heksen

In groep 8 moet je toch allemaal van die staatdelingen en weet ik wat kunnen maken :S das de hele tijd met zoveel keer dit en -/+ bladiebla
slindenaudinsdag 19 augustus 2008 @ 00:48
15 omgekeerd is 51
gebrokenglasdinsdag 19 augustus 2008 @ 06:29
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:30 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Heb 2 jaar in die hel gezeten
Ik had serieus docenten die Powerpoint-presentaties bij hun colleges gaven met gigantische spelfouten, of docenten die Afrika een land noemden
Nou maar docenten zijn natuurlijk alleen expert in hun vakgebied. NIemand kan alles weten.
Alleen ICT-ers, die weten alles van computers en kunnen ieder vaag omschreven probleem direct binnen 5 minuten oplossen.
DaFandinsdag 19 augustus 2008 @ 06:41
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 00:32 schreef Robin__ het volgende:


In groep 8 moet je toch allemaal van die staatdelingen en weet ik wat kunnen maken :S das de hele tijd met zoveel keer dit en -/+ bladiebla
Ja idd ik ben 23 en ik denk niet dat ik nog een fatsoenlijke staartdeling op papier krijg. Lukte me in Groep 8 wel
Het_huptdinsdag 19 augustus 2008 @ 07:34
en maar meer geld eissen omdat het werk zo zwaar is
geen wonder dat ze het werk mee naar huis nemen, dan kan de partner het nakijken.
TheVotarydinsdag 19 augustus 2008 @ 08:53
Doet je zus ook trio's?
Heralddinsdag 19 augustus 2008 @ 10:33
ik mis het stuk waarin ze klaagt dat ze het lastig vindt dat er 6 mohammeds in de klas zitten
Ladidadidadinsdag 19 augustus 2008 @ 10:46
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 00:32 schreef Robin__ het volgende:

In groep 8 moet je toch allemaal van die staatdelingen en weet ik wat kunnen maken :S das de hele tijd met zoveel keer dit en -/+ bladiebla
Dat gaat allemaal op papier met een nieuwe methode, niks meer hoofdrekenen
Robin__dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:55
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 06:41 schreef DaFan het volgende:

[..]

Ja idd ik ben 23 en ik denk niet dat ik nog een fatsoenlijke staartdeling op papier krijg. Lukte me in Groep 8 wel
ach hoe je dat exact opschreef weet ik ook niet meer. Je moest iig bekijken hoevaak een getal in een groter getal paste (delen dus). deed je eerst 10x dat getal eraf trekken.. hey dat kan nog een keer, nog 10x eraf he nu gaat het niet meer, nog 5x eraf.. en dan kwam je tot het antwoord van 25.

opzich een goede oefening. Maar hoe leren ze dat tegenwoordig dan
Ladidadidadinsdag 19 augustus 2008 @ 10:56
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:55 schreef Robin__ het volgende:

[..]

ach hoe je dat exact opschreef weet ik ook niet meer. Je moest iig bekijken hoevaak een getal in een groter getal paste (delen dus). deed je eerst 10x dat getal eraf trekken.. hey dat kan nog een keer, nog 10x eraf he nu gaat het niet meer, nog 5x eraf.. en dan kwam je tot het antwoord van 25.

opzich een goede oefening. Maar hoe leren ze dat tegenwoordig dan
Dit systeem bedoel je:

7 / 8 4 5 6 \

?
TheVotarydinsdag 19 augustus 2008 @ 10:57
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:55 schreef Robin__ het volgende:

[..]
Maar hoe leren ze dat tegenwoordig dan
Robin__dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:00
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:56 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Dit systeem bedoel je:

7 / 8 4 5 6 \

?
ja precies, met die 2 schuine streepjes.

en dan moest je gaan kijken hmm daar kan wel 1000x 7 uit.. is 8456-7000 = 1456

hm dan 100x = 756

dan nog 100x = 56

dan 5x = 21 over

dan 3x = 0

en dan gewoon optellen, 1000 + 100 + 100 +5 + 3 = 1208
Robin__dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:01
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:57 schreef TheVotary het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
rekenmachines op de basisschool?
Ladidadidadinsdag 19 augustus 2008 @ 11:01
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:00 schreef Robin__ het volgende:

[..]

ja precies, met die 2 schuine streepjes.

en dan moest je gaan kijken hmm daar kan wel 1000x 7 uit.. is 8456-7000 = 1456

hm dan 100x = 756

dan nog 100x = 56

dan 5x = 21 over

dan 3x = 0

en dan gewoon optellen, 1000 + 100 + 100 +5 + 3 = 1208
Jep, da's hoofdrekenen. Maar dat hoeft nu niet meer in die mate.
Ladidadidadinsdag 19 augustus 2008 @ 11:03
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:01 schreef Robin__ het volgende:

[..]

rekenmachines op de basisschool?
How sad; jep, ook.
Robin__dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:08
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:03 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

How sad; jep, ook.
pfff imho heb je dat ding de eerste 8 jaar echt niet nodig, geloof dat wij alleen in groep 8 soms sommen in het boek hadden met rekenmachine ernaast, maar dat ging meer om het omgaan met een rekenmachine dan om de sommen.

slechte zaak iig.

je ziet het nu al slechter gaan achter de kassa's
wendytjedinsdag 19 augustus 2008 @ 11:32
erg triest dit verhaal, maar idd ik heb ook van die collega's gekend die zulke fouten maakten

vroeger deelde je zo

7/2247\321
21
14
14
07
7
0

nu leren ze het zo
2247:7= 300+20+1x
2100 300x
147
140 20x
7
7 1x
0
Chriz2kdinsdag 19 augustus 2008 @ 11:33
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:32 schreef wendytje het volgende:
erg triest dit verhaal, maar idd ik heb ook van die collega's gekend die zulke fouten maakten

vroeger deelde je zo

7/2247\321
21
14
14
07
7
0

nu leren ze het zo
2247:7= 300+20+1x
2100 300x
147
140 20x
7
7 1x
0
Ik snap er geen flikker van.
Xithdinsdag 19 augustus 2008 @ 11:39
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:33 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Ik snap er geen flikker van.
BobbyBdinsdag 19 augustus 2008 @ 11:41
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:32 schreef wendytje het volgende:
erg triest dit verhaal, maar idd ik heb ook van die collega's gekend die zulke fouten maakten

nu leren ze het zo
2247:7= 300+20+1x
2100 300x
147
140 20x
7
7 1x
0

WTF?!
Ladidadidadinsdag 19 augustus 2008 @ 11:45
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:33 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Ik snap er geen flikker van.
Je moet opschrijven hoeveel alles is, dus een eigen rekenmachine maken

Bv, als je 4925 moet delen door 5, dan ga je eerst de tafel van 5 opschrijven. Daarna schrijf je achter '1x5=5', hoeveel 10x5 is. En daarachter hoeveel 100x5 is. En 1000x5. En dat doe je ook naast '2x5=10'. Daar schrijf je achter hoeveel 20x5 is. Dan krijg je dus een huuuge tabel:

1x5=5 10x5=50 100x5=500
2x5=10 20x5=100 200x5=1000
3x5=15 30x5=150 300x5=1500
4x5=20 40x5=200 400x5=2000
5x5=25 50x5=250 500x5=2500

etc.

Dan kun je dus naar e som kijken, eerst naar de 4000. Dat is 800x. Dus dat vul je vast in. En zo ga je verder. Dit is allemaal uitschrijf- en invulwerk, geen enkel hoofdrekenaspect
Ladidadidadinsdag 19 augustus 2008 @ 11:47
Ik hoop trouwens dat de tafels kloppen. Pabo hè
Chriz2kdinsdag 19 augustus 2008 @ 11:47
Wat een debiele manier dan .
Ladidadidadinsdag 19 augustus 2008 @ 11:48
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:47 schreef Chriz2k het volgende:
Wat een debiele manier dan .
En het kost zo fucking veel tijd
afcajosdinsdag 19 augustus 2008 @ 12:05
Volgens mij rekenen de kinderen vanaf groep 4 die sommetjes al uit met de calculator op hun mobieltje...
Neurosciencedinsdag 19 augustus 2008 @ 12:06
Wat is er mis met een staartdeling dan? (Niet dat ik die ooit nog gemaakt heb na groep 8 )
BobbyBdinsdag 19 augustus 2008 @ 12:17
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:05 schreef afcajos het volgende:
Volgens mij rekenen de kinderen vanaf groep 4 die sommetjes al uit met de calculator op hun mobieltje...
Ik weet nog goed dat ik toen zo'n casio horloge had met rekenmachientje waarmee ik steeds zat te cheaten

quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:47 schreef Chriz2k het volgende:
Wat een debiele manier dan .
Inderdaad. Staartdelingen zijn toch veel simpeler en overzichtelijker?
Mojo-Jojodinsdag 19 augustus 2008 @ 12:26
TS is familie van een leraar
Ladidadidadinsdag 19 augustus 2008 @ 16:34
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:06 schreef Neuroscience het volgende:
Wat is er mis met een staartdeling dan? (Niet dat ik die ooit nog gemaakt heb na groep 8 )
Niet pedagogisch verantwoord? Weet ik veel. Ze verzinnen zoveel onzin in het onderwijs
Nappeklapperapperdinsdag 19 augustus 2008 @ 16:50
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:17 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ik weet nog goed dat ik toen zo'n casio horloge had met rekenmachientje waarmee ik steeds zat te cheaten

[ afbeelding ]
[..]

Inderdaad. Staartdelingen zijn toch veel simpeler en overzichtelijker?
Cool! Kon je die ook niet gebruiken als afstandsbediening voor de TV?
wendytjedinsdag 19 augustus 2008 @ 16:59
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:33 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Ik snap er geen flikker van.
de spaties vallen weg.... ik had het "goed" onder elkaar...
MacorgaZdinsdag 19 augustus 2008 @ 17:08
Groep 8 die 1x15 niet wist? Tuurlijk, ze dachten gewoon "Waarom heeft die vrouw een adamsappel? Huh?".
Nee maar ff serieus, je kan zien dat het niveau achteruit gaat, ik was een tijdje geleden bij de Blokker (don't ask ), en toen moest een caissière 20% korting van 110 euro berekenen voor een andere klant. Het lukte haar ook niet eens, maar toen dacht ze weer aan een of andere kortings-functie op de rekenmachine in de kassa .
Nappeklapperapperdinsdag 19 augustus 2008 @ 17:23
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:08 schreef MacorgaZ het volgende:
Groep 8 die 1x15 niet wist? Tuurlijk, ze dachten gewoon "Waarom heeft die vrouw een adamsappel? Huh?".
Nee maar ff serieus, je kan zien dat het niveau achteruit gaat, ik was een tijdje geleden bij de Blokker (don't ask ), en toen moest een caissière 20% korting van 110 euro berekenen voor een andere klant. Het lukte haar ook niet eens, maar toen dacht ze weer aan een of andere kortings-functie op de rekenmachine in de kassa .
Dat is nog best wel die-hard voor vmbo hoor! Ze moeten namelijk eerst de procenten nemen, dan dat eráf trekken en als klap op de vuurpijl gaat het ook nog onder de 100! The horror!
slindenaudinsdag 19 augustus 2008 @ 17:53
Moet je voor de grap als fokkende basisschoolonderwijzer(es) zo op het bord schrijven:

2x 1/2 = 1/4


Ken je lagge .
gebrokenglasdinsdag 19 augustus 2008 @ 18:30
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:33 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Ik snap er geen flikker van.
Tsja, 't heeft me even dik vijf minuten gekost om te zien hoe dit nu werkt. Heel raar gaat het; dit is toch helemaal niet makkelijker dan een standaard staartdeling? Die nieuwe leermethoden, heb er geen hoge pet van op. Hetzelfde met die spelling en idioom van tegenwoordig, 'k vind de kwaliteit stukken slechter dan pakweg 15 jaar geleden. Woorden als vanavont of moter doet me de tenen krommen; zoiets deed men gewoon niet fout vroeger.
Buitendamdinsdag 19 augustus 2008 @ 20:10
Ik begin volgende week aan de PABO, eens zien of de TT ook op good old Buitendam slaat.
BobbyBdinsdag 19 augustus 2008 @ 20:39
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:50 schreef Nappeklapperapper het volgende:

[..]

Cool! Kon je die ook niet gebruiken als afstandsbediening voor de TV?
Nee, die kon dat jammer genoeg niet, maar die waren er ook ja.
MacorgaZdinsdag 19 augustus 2008 @ 20:46
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 18:30 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Tsja, 't heeft me even dik vijf minuten gekost om te zien hoe dit nu werkt. Heel raar gaat het; dit is toch helemaal niet makkelijker dan een standaard staartdeling? Die nieuwe leermethoden, heb er geen hoge pet van op. Hetzelfde met die spelling en idioom van tegenwoordig, 'k vind de kwaliteit stukken slechter dan pakweg 15 jaar geleden. Woorden als vanavont of moter doet me de tenen krommen; zoiets deed men gewoon niet fout vroeger.
Dat komt gewoon gewoon door MSN, Smsjes en Hyves. Tegenwoordig vindt de jeugd goede spelling niet meer belangrijk, alleen op school misschien (of moet ik misgien zeggen?).
El_Bassiedinsdag 19 augustus 2008 @ 21:21
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 18:30 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Tsja, 't heeft me even dik vijf minuten gekost om te zien hoe dit nu werkt. Heel raar gaat het; dit is toch helemaal niet makkelijker dan een standaard staartdeling? Die nieuwe leermethoden, heb er geen hoge pet van op. Hetzelfde met die spelling en idioom van tegenwoordig, 'k vind de kwaliteit stukken slechter dan pakweg 15 jaar geleden. Woorden als vanavont of moter doet me de tenen krommen; zoiets deed men gewoon niet fout vroeger.
Jouw spelling en zinsbouw zijn ook om te huilen. Woorden doet me de tenen krommen? Terug in de schoolbankjes jij!
Drijfzanddinsdag 19 augustus 2008 @ 21:36
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:01 schreef Robin__ het volgende:

[..]

rekenmachines op de basisschool?

even dertig jaar terugdenken.... Ja, toch wel hoor.
gebrokenglasdinsdag 19 augustus 2008 @ 21:41
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:21 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Jouw spelling en zinsbouw zijn ook om te huilen. Woorden doet me de tenen krommen? Terug in de schoolbankjes jij!
Nou 't valt best wel mee. Zeker niet slechter dan dat van de gemiddelde FOK!ker. En hallo 't is hier ook geen sollicitatieprocedure.
Schatgraverdinsdag 19 augustus 2008 @ 21:44
Bloemkool
slindenaudinsdag 19 augustus 2008 @ 21:44
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:21 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Jouw spelling en zinsbouw zijn ook om te huilen. Woorden doet me de tenen krommen? Terug in de schoolbankjes jij!
Dikke Care pandabear
BobbyBdinsdag 19 augustus 2008 @ 21:45
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:41 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nou 't valt best wel mee. Zeker niet slechter dan dat van de gemiddelde FOK!ker. En hallo 't is hier ook geen sollicitatieprocedure.
Volgens menig taalpurist dien je al je berichten op te stellen alsof je een sollicitatie brief schrijft.
slindenaudinsdag 19 augustus 2008 @ 22:02
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:45 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Volgens menig taalpurist dien je al je berichten op te stellen alsof je een sollicitatie brief schrijft.
Jah, andurs snappeh zeh ut nie .
SarahD.dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:25
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:32 schreef wendytje het volgende:
erg triest dit verhaal, maar idd ik heb ook van die collega's gekend die zulke fouten maakten

vroeger deelde je zo

7/2247\321
21
14
14
07
7
0

nu leren ze het zo
2247:7= 300+20+1x
2100 300x
147
140 20x
7
7 1x
0
De ouderwetse methoden is veul makkelijker en simpele , welke idioot heeft in godsnaam die nieuwe manier bedacht
El_Bassiewoensdag 20 augustus 2008 @ 00:20
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:25 schreef SarahD. het volgende:

[..]

De ouderwetse methoden is veul makkelijker en simpele , welke idioot heeft in godsnaam die nieuwe manier bedacht
De oude methode is een trucje. Nu snappen de kinderen zelf hoe het werkt. Dat schijnt het idee erachter te zijn.
Robin__woensdag 20 augustus 2008 @ 00:59
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:36 schreef Drijfzand het volgende:

[..]


even dertig jaar terugdenken.... Ja, toch wel hoor.
Als je de rest ook ff leest harry..

Bij mij was dat iig echt bijzaak, eind groep 7 en in groep 8 (waarin je toch geen fuck meer doet behalve wat herhaling voor de cito bullshit toets) toen kregen we wat oefeningen mbt rekenmachines. maar dat was gericht op volgorde van intikken enzo, meneer van dale wacht op antwoord verhaal. Het uitrekenen van dingen was niet het doel
PiRANiAwoensdag 20 augustus 2008 @ 11:44
Pabo's stuk minder populair
quote:
Er hebben zich bijna 11 procent minder studenten aangemeld voor de pabo's. Dat zegt de Informatie Beheer Groep, die onder meer de studiefinanciering regelt. Vooral hoogopgeleiden laten de lerarenopleiding links liggen. Ook zijn er veel minder vwo'ers onder de kandidaten.

Wel zijn er meer inschrijvingen uit de groep die toelatingsexamen moest doen omdat hun vooropleiding eigenlijk te laag was. Maar hoe het komt dat er minder studenten naar de pabo willen is onduidelijk.

De HBO-raad denkt dat het misschien iets te maken heeft met de nieuwe rekentoets die nieuwe studenten moeten doen. Er was onlangs veel publiciteit over de gebrekkige taal- en rekenvaardigheden van de pabo-studenten. Meer dan een kwart zakte daar vorig jaar voor en moest met de studie stoppen.
Dus: Meer mensen met een te lage opleiding en minder met een hoge... Waar gaaaat dit heen
Ladidadidawoensdag 20 augustus 2008 @ 11:47
quote:
Maar hoe het komt dat er minder studenten naar de pabo willen is onduidelijk.
Jaja
Illetuinmanwoensdag 20 augustus 2008 @ 11:56
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:45 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Je moet opschrijven hoeveel alles is, dus een eigen rekenmachine maken

Bv, als je 4925 moet delen door 5, dan ga je eerst de tafel van 5 opschrijven. Daarna schrijf je achter '1x5=5', hoeveel 10x5 is. En daarachter hoeveel 100x5 is. En 1000x5. En dat doe je ook naast '2x5=10'. Daar schrijf je achter hoeveel 20x5 is. Dan krijg je dus een huuuge tabel:

1x5=5 10x5=50 100x5=500
2x5=10 20x5=100 200x5=1000
3x5=15 30x5=150 300x5=1500
4x5=20 40x5=200 400x5=2000
5x5=25 50x5=250 500x5=2500

etc.

Dan kun je dus naar e som kijken, eerst naar de 4000. Dat is 800x. Dus dat vul je vast in. En zo ga je verder. Dit is allemaal uitschrijf- en invulwerk, geen enkel hoofdrekenaspect
Wat omslachtig. 1000*5 = 5000, is 75 te veel, dus 15*5 eraf. Antwoord 1000-15=985.
Koewamwoensdag 20 augustus 2008 @ 11:59
"Leraren van tegenwoordig".... TS is 16
slindenauwoensdag 20 augustus 2008 @ 14:17
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 00:20 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

De oude methode is een trucje. Nu snappen de kinderen zelf hoe het werkt. Dat schijnt het idee erachter te zijn.
Psst, wiskunde is alleen maar bepaalde trucjes (aka formules) toepassen .
viagraapwoensdag 20 augustus 2008 @ 14:25
Wij hebben nog net de oude methode van staartdelingen gehad. Maar ik vond dat zulk saai langdradig werk, helemaal omdat je dat natuurlijk 10000000x per week moet doen. Dus ik heb het verdrongen, zou er nu nooit een kunnen maken.
nugetwoensdag 20 augustus 2008 @ 14:27
Pictures or it didnt happen
Fleischmeisterwoensdag 20 augustus 2008 @ 17:58
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:25 schreef viagraap het volgende:
Wij hebben nog net de oude methode van staartdelingen gehad. Maar ik vond dat zulk saai langdradig werk, helemaal omdat je dat natuurlijk 10000000x per week moet doen. Dus ik heb het verdrongen, zou er nu nooit een kunnen maken.
Was sowieso kut met alle sommen... altijd als we gingen 'cijferen', kregen een vel met honderd van die sommen die ook echt allemaal op hetzelfde neerkwamen... Niet dat het steeds moeilijker of uitdagender werd o.i.d., nee gewoon steeds dezelfde soort som met wat willekeurige getallen van dezelfde lengte.

Dus na 10 van die opgaven weet je hoe het werkt, dus waarom zou je de overige 90 nog maken... en je sterft bijna een gruwelijke vervelingsdood voordat de pauze begint.