-SG- | maandag 18 augustus 2008 @ 18:39 |
Het was al even bekend maar ik ben er nu met eigen ogen en oren achtergekomen. Mijn zus is docent op een basisschool en had vandaag haar eerste werkdag van het jaar (Ik heb nog een week vakantie ![]() ![]() Z (Zus) S (-SG-) S: En hoe was de eerste werkdag? Z: Ja het ging wel goed, alleen de kinderen hadden moeite met rekenen. Ik begon maar met een makkelijke vraag; Hoeveel is 1 x 15 en niemand gaf/wist het antwoord. (even tussendoor ze geeft les aan groep 8 ![]() S: (eet ondertussen gewoon door met zo'n soort grimas op mijn gezicht ![]() Z: Na een halve uur rekenen gingen we maar wat moeilijke sommen doen. 14 X 1,5. Niemand wist dit! S: Hoeveel is het dan? (gewoon om te checken) Z: (op een zelfverzekerde toon (!)) 22,5 S: Hahaha ![]() ![]() Klacht: Slecht gesteld met de docenten van tegenwoordig. Klacht2: Heb bloemkool gegeten dus het kan enorm gaan stinken hier straks. | |
Emimich | maandag 18 augustus 2008 @ 18:43 |
Pics van zus. | |
Prego | maandag 18 augustus 2008 @ 18:44 |
bloemkool ![]() OT: je hebt een stomme zus | |
RozeAnjer | maandag 18 augustus 2008 @ 18:44 |
TS woont nog thuis ![]() | |
-SG- | maandag 18 augustus 2008 @ 18:45 |
quote:Ja idd ![]() ![]() Gek he als je 16 bent ![]() Hee, maar ik voel het gewoon dat je nog één keer in je leven een leuke opmerking gaat maken ![]() ![]() | |
Neuroscience | maandag 18 augustus 2008 @ 18:45 |
21? | |
UnderTheWingsOfLove | maandag 18 augustus 2008 @ 18:45 |
Zus van TS ![]() | |
RozeAnjer | maandag 18 augustus 2008 @ 18:46 |
TS is 16 ![]() | |
Chriz2k | maandag 18 augustus 2008 @ 18:46 |
Een basisschooldocente die nog thuis woont ![]() | |
RozeAnjer | maandag 18 augustus 2008 @ 18:46 |
quote:Dat wilde ik nou net zeggen ![]() | |
-SG- | maandag 18 augustus 2008 @ 18:47 |
quote:Ja idd, daarvoor moet je niet bij mij zijn ![]() | |
afcajos | maandag 18 augustus 2008 @ 18:48 |
1x15 is 2 keer de helft. dus gewoon 1/2x7.5:15 = 15 hoe kun je dat nou fout doen:S | |
Neuroscience | maandag 18 augustus 2008 @ 18:48 |
quote:Maar je bent er familie van, so it rubs off on you. ![]() | |
Dayuum | maandag 18 augustus 2008 @ 18:56 |
Mijn mentor (27 jarige leraar) woont ook nog thuis | |
B.E.D | maandag 18 augustus 2008 @ 19:02 |
quote: ![]() 1 x15 is 2 keer de helft dus het antwoord is 1/4 van 15 = 3.75 | |
Diemietuhriej | maandag 18 augustus 2008 @ 19:04 |
quote:Noob. ![]() | |
B.E.D | maandag 18 augustus 2008 @ 19:07 |
quote:2 keer de helft is toch 1/4? | |
gebrokenglas | maandag 18 augustus 2008 @ 19:08 |
quote:1 x 15 = 15 x 1 = 15.0 = 2 x 15 / 2 = 4 x 15 / 2 / 2 = 8 x 15 / 2 / 2 / 2 = 8 x 15 / 2 ^ 3 | |
vanBnaarC | maandag 18 augustus 2008 @ 19:14 |
TS kan er niet mee omgaan | |
Vodkadruppel | maandag 18 augustus 2008 @ 19:18 |
quote:Nee die zus niet. | |
First | maandag 18 augustus 2008 @ 19:21 |
Pics zus? | |
Ladidadida | maandag 18 augustus 2008 @ 19:25 |
Dat komt door het bedroevende niveau op de Pabo ![]() | |
Het_hupt | maandag 18 augustus 2008 @ 19:26 |
quote:wat lala zegt ![]() | |
kyna | maandag 18 augustus 2008 @ 19:27 |
quote:zelfkennis? ![]() | |
Ladidadida | maandag 18 augustus 2008 @ 19:30 |
quote:Heb 2 jaar in die hel gezeten ![]() Ik had serieus docenten die Powerpoint-presentaties bij hun colleges gaven met gigantische spelfouten, of docenten die Afrika een land noemden ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Ladidadida op 18-08-2008 19:32:39 (spellingsfouten :')) ] | |
Buitendam | maandag 18 augustus 2008 @ 19:30 |
Ho oud is de desbetreffende zus? | |
UnderTheWingsOfLove | maandag 18 augustus 2008 @ 19:30 |
quote: ![]() ![]() | |
anoniemm | maandag 18 augustus 2008 @ 19:33 |
Was die auto nou 0.5x2 = 0.25 of 2.0.5 = 1 | |
PiRANiA | maandag 18 augustus 2008 @ 19:43 |
quote:edit: nvm [ Bericht 2% gewijzigd door PiRANiA op 18-08-2008 20:02:11 ] | |
-SG- | maandag 18 augustus 2008 @ 20:01 |
quote:23. | |
Electro-Worm | maandag 18 augustus 2008 @ 20:08 |
quote:Ik ben 15.. ![]() | |
Neuroscience | maandag 18 augustus 2008 @ 20:10 |
quote:Lullig voor je. | |
nijnja | dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:13 |
![]() | |
Robin__ | dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:32 |
quote:Ja vast?? Ze waren volgens mij gewoon bang voor je zus ofzo ![]() ![]() ![]() In groep 8 moet je toch allemaal van die staatdelingen en weet ik wat kunnen maken :S das de hele tijd met zoveel keer dit en -/+ bladiebla | |
slindenau | dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:48 |
15 omgekeerd is 51 | |
gebrokenglas | dinsdag 19 augustus 2008 @ 06:29 |
quote:Nou maar docenten zijn natuurlijk alleen expert in hun vakgebied. NIemand kan alles weten. ![]() Alleen ICT-ers, die weten alles van computers en kunnen ieder vaag omschreven probleem direct binnen 5 minuten oplossen. ![]() | |
DaFan | dinsdag 19 augustus 2008 @ 06:41 |
quote:Ja idd ik ben 23 en ik denk niet dat ik nog een fatsoenlijke staartdeling op papier krijg. Lukte me in Groep 8 wel ![]() | |
Het_hupt | dinsdag 19 augustus 2008 @ 07:34 |
en maar meer geld eissen omdat het werk zo zwaar is ![]() geen wonder dat ze het werk mee naar huis nemen, dan kan de partner het nakijken. | |
TheVotary | dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:53 |
Doet je zus ook trio's? | |
Herald | dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:33 |
ik mis het stuk waarin ze klaagt dat ze het lastig vindt dat er 6 mohammeds in de klas zitten | |
Ladidadida | dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:46 |
quote:Dat gaat allemaal op papier met een nieuwe methode, niks meer hoofdrekenen ![]() | |
Robin__ | dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:55 |
quote:ach hoe je dat exact opschreef weet ik ook niet meer. Je moest iig bekijken hoevaak een getal in een groter getal paste (delen dus). deed je eerst 10x dat getal eraf trekken.. hey dat kan nog een keer, nog 10x eraf he nu gaat het niet meer, nog 5x eraf.. en dan kwam je tot het antwoord van 25. opzich een goede oefening. Maar hoe leren ze dat tegenwoordig dan | |
Ladidadida | dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:56 |
quote:Dit systeem bedoel je: 7 / 8 4 5 6 \ ? | |
TheVotary | dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:57 |
quote: ![]() | |
Robin__ | dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:00 |
quote:ja precies, met die 2 schuine streepjes. en dan moest je gaan kijken hmm daar kan wel 1000x 7 uit.. is 8456-7000 = 1456 hm dan 100x = 756 dan nog 100x = 56 dan 5x = 21 over dan 3x = 0 en dan gewoon optellen, 1000 + 100 + 100 +5 + 3 = 1208 | |
Robin__ | dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:01 |
quote:rekenmachines op de basisschool? | |
Ladidadida | dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:01 |
quote:Jep, da's hoofdrekenen. Maar dat hoeft nu niet meer in die mate. | |
Ladidadida | dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:03 |
quote:How sad; jep, ook. | |
Robin__ | dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:08 |
quote:pfff imho heb je dat ding de eerste 8 jaar echt niet nodig, geloof dat wij alleen in groep 8 soms sommen in het boek hadden met rekenmachine ernaast, maar dat ging meer om het omgaan met een rekenmachine dan om de sommen. slechte zaak iig. je ziet het nu al slechter gaan achter de kassa's | |
wendytje | dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:32 |
erg triest dit verhaal, maar idd ik heb ook van die collega's gekend die zulke fouten maakten vroeger deelde je zo 7/2247\321 21 14 14 07 7 0 nu leren ze het zo 2247:7= 300+20+1x 2100 300x 147 140 20x 7 7 1x 0 | |
Chriz2k | dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:33 |
quote:Ik snap er geen flikker van. | |
Xith | dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:39 |
quote: ![]() | |
BobbyB | dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:41 |
quote: WTF?! ![]() ![]() | |
Ladidadida | dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:45 |
quote:Je moet opschrijven hoeveel alles is, dus een eigen rekenmachine maken ![]() Bv, als je 4925 moet delen door 5, dan ga je eerst de tafel van 5 opschrijven. Daarna schrijf je achter '1x5=5', hoeveel 10x5 is. En daarachter hoeveel 100x5 is. En 1000x5. En dat doe je ook naast '2x5=10'. Daar schrijf je achter hoeveel 20x5 is. Dan krijg je dus een huuuge tabel: 1x5=5 10x5=50 100x5=500 2x5=10 20x5=100 200x5=1000 3x5=15 30x5=150 300x5=1500 4x5=20 40x5=200 400x5=2000 5x5=25 50x5=250 500x5=2500 etc. Dan kun je dus naar e som kijken, eerst naar de 4000. Dat is 800x. Dus dat vul je vast in. En zo ga je verder. Dit is allemaal uitschrijf- en invulwerk, geen enkel hoofdrekenaspect ![]() | |
Ladidadida | dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:47 |
Ik hoop trouwens dat de tafels kloppen. Pabo hè ![]() | |
Chriz2k | dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:47 |
Wat een debiele manier dan ![]() | |
Ladidadida | dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:48 |
quote:En het kost zo fucking veel tijd ![]() | |
afcajos | dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:05 |
Volgens mij rekenen de kinderen vanaf groep 4 die sommetjes al uit met de calculator op hun mobieltje... ![]() | |
Neuroscience | dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:06 |
Wat is er mis met een staartdeling dan? (Niet dat ik die ooit nog gemaakt heb na groep 8 ![]() | |
BobbyB | dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:17 |
quote:Ik weet nog goed dat ik toen zo'n casio horloge had met rekenmachientje waarmee ik steeds zat te cheaten ![]() ![]() quote:Inderdaad. Staartdelingen zijn toch veel simpeler en overzichtelijker? | |
Mojo-Jojo | dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:26 |
TS is familie van een leraar ![]() ![]() | |
Ladidadida | dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:34 |
quote:Niet pedagogisch verantwoord? Weet ik veel. Ze verzinnen zoveel onzin in het onderwijs ![]() | |
Nappeklapperapper | dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:50 |
quote:Cool! Kon je die ook niet gebruiken als afstandsbediening voor de TV? ![]() | |
wendytje | dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:59 |
quote:de spaties vallen weg.... ik had het "goed" onder elkaar... | |
MacorgaZ | dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:08 |
Groep 8 die 1x15 niet wist? Tuurlijk, ze dachten gewoon "Waarom heeft die vrouw een adamsappel? Huh?". Nee maar ff serieus, je kan zien dat het niveau achteruit gaat, ik was een tijdje geleden bij de Blokker (don't ask ![]() ![]() | |
Nappeklapperapper | dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:23 |
quote:Dat is nog best wel die-hard voor vmbo hoor! Ze moeten namelijk eerst de procenten nemen, dan dat eráf trekken en als klap op de vuurpijl gaat het ook nog onder de 100! The horror! ![]() | |
slindenau | dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:53 |
Moet je voor de grap als fokkende basisschoolonderwijzer(es) zo op het bord schrijven: 2x 1/2 = 1/4 Ken je lagge ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:30 |
quote:Tsja, 't heeft me even dik vijf minuten gekost om te zien hoe dit nu werkt. Heel raar gaat het; dit is toch helemaal niet makkelijker dan een standaard staartdeling? Die nieuwe leermethoden, heb er geen hoge pet van op. Hetzelfde met die spelling en idioom van tegenwoordig, 'k vind de kwaliteit stukken slechter dan pakweg 15 jaar geleden. Woorden als vanavont of moter doet me de tenen krommen; zoiets deed men gewoon niet fout vroeger. | |
Buitendam | dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:10 |
Ik begin volgende week aan de PABO, eens zien of de TT ook op good old Buitendam slaat. | |
BobbyB | dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:39 |
quote:Nee, die kon dat jammer genoeg niet, maar die waren er ook ja. ![]() | |
MacorgaZ | dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:46 |
quote:Dat komt gewoon gewoon door MSN, Smsjes en Hyves. Tegenwoordig vindt de jeugd goede spelling niet meer belangrijk, alleen op school misschien (of moet ik misgien zeggen?). | |
El_Bassie | dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:21 |
quote:Jouw spelling en zinsbouw zijn ook om te huilen. Woorden doet me de tenen krommen? Terug in de schoolbankjes jij! | |
Drijfzand | dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:36 |
quote: ![]() even dertig jaar terugdenken.... Ja, toch wel hoor. | |
gebrokenglas | dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:41 |
quote:Nou 't valt best wel mee. Zeker niet slechter dan dat van de gemiddelde FOK!ker. En hallo 't is hier ook geen sollicitatieprocedure. | |
Schatgraver | dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:44 |
Bloemkool ![]() | |
slindenau | dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:44 |
quote:Dikke Care pandabear ![]() | |
BobbyB | dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:45 |
quote:Volgens menig taalpurist dien je al je berichten op te stellen alsof je een sollicitatie brief schrijft. | |
slindenau | dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:02 |
quote:Jah, andurs snappeh zeh ut nie ![]() | |
SarahD. | dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:25 |
quote:De ouderwetse methoden is veul makkelijker en simpele ![]() ![]() | |
El_Bassie | woensdag 20 augustus 2008 @ 00:20 |
quote:De oude methode is een trucje. Nu snappen de kinderen zelf hoe het werkt. Dat schijnt het idee erachter te zijn. | |
Robin__ | woensdag 20 augustus 2008 @ 00:59 |
quote:Als je de rest ook ff leest harry.. Bij mij was dat iig echt bijzaak, eind groep 7 en in groep 8 (waarin je toch geen fuck meer doet behalve wat herhaling voor de cito bullshit toets) toen kregen we wat oefeningen mbt rekenmachines. maar dat was gericht op volgorde van intikken enzo, meneer van dale wacht op antwoord verhaal. Het uitrekenen van dingen was niet het doel | |
PiRANiA | woensdag 20 augustus 2008 @ 11:44 |
Pabo's stuk minder populairquote:Dus: Meer mensen met een te lage opleiding en minder met een hoge... Waar gaaaat dit heen ![]() | |
Ladidadida | woensdag 20 augustus 2008 @ 11:47 |
quote:Jaja ![]() | |
Illetuinman | woensdag 20 augustus 2008 @ 11:56 |
quote:Wat omslachtig. 1000*5 = 5000, is 75 te veel, dus 15*5 eraf. Antwoord 1000-15=985. | |
Koewam | woensdag 20 augustus 2008 @ 11:59 |
"Leraren van tegenwoordig".... TS is 16 ![]() | |
slindenau | woensdag 20 augustus 2008 @ 14:17 |
quote:Psst, wiskunde is alleen maar bepaalde trucjes (aka formules) toepassen ![]() | |
viagraap | woensdag 20 augustus 2008 @ 14:25 |
Wij hebben nog net de oude methode van staartdelingen gehad. Maar ik vond dat zulk saai langdradig werk, helemaal omdat je dat natuurlijk 10000000x per week moet doen. Dus ik heb het verdrongen, zou er nu nooit een kunnen maken. | |
nuget | woensdag 20 augustus 2008 @ 14:27 |
Pictures or it didnt happen | |
Fleischmeister | woensdag 20 augustus 2008 @ 17:58 |
quote:Was sowieso kut met alle sommen... altijd als we gingen 'cijferen', kregen een vel met honderd van die sommen die ook echt allemaal op hetzelfde neerkwamen... Niet dat het steeds moeilijker of uitdagender werd o.i.d., nee gewoon steeds dezelfde soort som met wat willekeurige getallen van dezelfde lengte. Dus na 10 van die opgaven weet je hoe het werkt, dus waarom zou je de overige 90 nog maken... en je sterft bijna een gruwelijke vervelingsdood voordat de pauze begint. |