abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84865049
Ik heb verschillende inmaakazijn gebruikt, van de jumbo (bij aankoop al over de datum), van de golff(idem). Gewone natuurazijn gebruik ik ook wel, en dan vind ik die van Lidl wel lekker.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_84865421
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Zie dit topic net weer oppoppen en bedacht me dat ik nog wat in de kelder had staan. Zelfgemaakte uitjes in het zuur/amsterdamse uien.
[..]

Ze hebben nu 6 maanden gestaan. Ze zijn erg lekker geworden, maar hebben geen fel gele kleur, meer vuilgeel, zoals strandzand met een hint van groen erin.
De smaak is echter vele malen beter dan gekochte uitjes in het zuur.
Bedankt allemaal trouwens voor de posts. Wat een heerlijk topic dit !

Piet, ik wil je uien maken want ik ben dol op amsterdamse uien. Nu vind ik de gele kleur ook wel leuk en bedacht me dat saffraan idd niet sterk genoeg kon zijn. Denk je dat ik ermee wegkom als ik er geelwortel in doe voor de kleur? Of is dat smaaktechnisch niet slim?

Ik overweeg dezelfde procedure voor balsamico uien , door sjalotten in boter te garen en dan in te maken in hele oude balsamico. Gaat dat werken denk je?
pi_84865533
Ik heb kurkuma door de ingemaakte courgette. Prachtig knalgeel, en heerlijk. Ik zou uien in geelwortelpoeder zeker doen
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 4 augustus 2010 @ 20:02:00 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84865713
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:55 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Bedankt allemaal trouwens voor de posts. Wat een heerlijk topic dit !

Piet, ik wil je uien maken want ik ben dol op amsterdamse uien. Nu vind ik de gele kleur ook wel leuk en bedacht me dat saffraan idd niet sterk genoeg kon zijn. Denk je dat ik ermee wegkom als ik er geelwortel in doe voor de kleur? Of is dat smaaktechnisch niet slim?

Geelwortel smaakt bitter, saffraan heeft een hele mooie complexe smaak.
Saffraan heeft een heel sterke kleurstof, maar je moet wel genoeg gebruiken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84865752
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geelwortel smaakt bitter, saffraan heeft een hele mooie complexe smaak.
Saffraan heeft een heel sterke kleurstof, maar je moet wel genoeg gebruiken.
Ik heb nog wat Iraanse potjes staan, wel al een half jaar oud. Hoeveel erin doen denk je? Voor rijst gebruik ik meestal een theelepel en dat wordt knalgeel. Ik kan me echter voorstellen dat een ui minder snel kleurt?
pi_84865794
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:58 schreef sigme het volgende:
Ik heb kurkuma door de ingemaakte courgette. Prachtig knalgeel, en heerlijk. Ik zou uien in geelwortelpoeder zeker doen
Oeh courgette, goed idee!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 20:07:25 #182
45206 Pietverdriet
pi_84865922
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:03 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Ik heb nog wat Iraanse potjes staan, wel al een half jaar oud. Hoeveel erin doen denk je? Voor rijst gebruik ik meestal een theelepel en dat wordt knalgeel. Ik kan me echter voorstellen dat een ui minder snel kleurt?
Hoeveel? Ik gebruik een pluk, geen idee hoeveel dat is, heb geen weegschaal die microgrammen weegt
:P
pi_84866006
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoeveel? Ik gebruik een pluk, geen idee hoeveel dat is, heb geen weegschaal die microgrammen weegt
:P
Ik ook niet, maar jouw pluk was niet genoeg zei je. 2 plukken dus 8-)
Laat je weten hoeveel genoeg is geweest. Neemt kleur nog toe na weken of denk je dat ik in een week kan inschatten of de gebruikte hoeveelheid genoeg was?
  woensdag 4 augustus 2010 @ 20:11:27 #184
45206 Pietverdriet
pi_84866091
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:09 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar jouw pluk was niet genoeg zei je. 2 plukken dus 8-)
Laat je weten hoeveel genoeg is geweest. Neemt kleur nog toe na weken of denk je dat ik in een week kan inschatten of de gebruikte hoeveelheid genoeg was?
Nee, dat ligt niet aan het saffraan, maar eerder aan de niet al te witte uien.
pi_84911824
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:45 schreef sigme het volgende:
Ik heb verschillende inmaakazijn gebruikt, van de jumbo (bij aankoop al over de datum), van de golff(idem). Gewone natuurazijn gebruik ik ook wel, en dan vind ik die van Lidl wel lekker.
Danku voor het antwoorden.

Zou je een foto van hoe jij je voorraadkast hebt willen tonen? 8-)
pi_84912911
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:54 schreef .Julie. het volgende:

[..]

Danku voor het antwoorden.

Zou je een foto van hoe jij je voorraadkast hebt willen tonen? 8-)
Sigme's voorraadkast... Daar ben ik ook wel benieuwd naar! (dat geldt trouwens ook voor die van Pietverdriet).
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_84925980
Eind vorig jaar was de voorraadkast af, nadat ik 'm volgeladen had heb ik er foto's van gemaakt. Oogst 2009 dus. (In een spoiler zodat mensen met een moderne layout niet zo'n enorme scrollpagina hebben.)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 06-08-2010 13:29:40 ]
pi_84934445
_O_
pi_84938046
Je bent in ieder geval goed voorbereid op een nucleaire aanval. :D (Qua voedsel dan ;))

Impressive. :)
  zondag 8 augustus 2010 @ 21:21:03 #190
45206 Pietverdriet
pi_85023295
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:06 schreef kwaliteits-kookspullen.nl het volgende:
Ik weet niet ok ik reclame mag maken
Nee, dat wordt niet gewaardeerd.
Als je met inhoudelijk waardevolle posts zou komen, ja, maar je webshop pushen is not done.
Ik ben investeerder in een webshop en verkopen cosmetica, maar daar zal ik ook nooit reclame voor maken.
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:19:59 #191
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_85039669
Laatst een potje met Sweet Relish gekocht om te proberen:

Best lekker op oa. een broodje hamburger :9 Heeft hier iemand toevallig zelf al gepoogd zoiets in te maken?
pi_85042170

HEEEEERLIJK!! overalbij!!

andere mensen ook met een pickled hot peper verslaving??
pi_85043741
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:50 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]

HEEEEERLIJK!! overalbij!!

andere mensen ook met een pickled hot peper verslaving??
Guilty :@

ik flikker de pepers echt overal doorheen. Al blijft mijn favoriet een ordinair bordje met goede , vette feta, een flink stuk turks brood, gesneden rode ui en pepers. En dan alles tegelijk in je snuit proppen :9~
Er is ook zoveel smaakverschil in ingemaakte pepers. Echt een keur aan smaken. Heerlijk.
Niet teveel eten natuurlijk, want het is ontzettend verneukeratief voor je smaakpapillen en mijns inziens dus niet geschikt voor subtiele smaken/gerechten. :+
Boers en da's soms echt fantastisch.
pi_85044096
die pepers zijn erg lekker, vooral op een Italiaanse bol die je belegd met veel lekkere kaas, chorizo en die pepers en dan nog even in de oven :9~
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85047862
Receptje? O-)
pi_85191322
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 08:21 schreef sigme het volgende:
Eind vorig jaar was de voorraadkast af, nadat ik 'm volgeladen had heb ik er foto's van gemaakt. Oogst 2009 dus.
Leuk! Bedankt voor het delen.
pi_85284687
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:13 schreef sigme het volgende:
Vandaag nog weer hard gewerkt:
In het 15-liter zuurkoolvat heb ik 5 kg boontjes gedaan:
• 5 minuten geblancheerd
• af laten koelen
• per kg bonen 7gr zout erdoor gemengd
Daarna 3,7 liter water met 60 gr zout & 3dl karnemelk eroverheen gegoten

En nu wachten..
Wegens groot succes vorig jaar, vandaag bijna 11kg boontjes op bovenstaande wijze ingemaakt. Het 15-litervat is overigens maar 10 liter groot en er past net 7kg boontjes in. In een ander vat paste 4kg net niet.
7 gram zout per kilo boontjes en 15gram zout per liter water, net zolang tot 't goed onderstaat. En een scheut karnemelk.
pi_85286165
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Wegens groot succes vorig jaar, vandaag bijna 11kg boontjes op bovenstaande wijze ingemaakt. Het 15-litervat is overigens maar 10 liter groot en er past net 7kg boontjes in. In een ander vat paste 4kg net niet.
7 gram zout per kilo boontjes en 15gram zout per liter water, net zolang tot 't goed onderstaat. En een scheut karnemelk.
Karnemelk, doe je dat voor de melkzuurbacteriën?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_85286228
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:38 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Karnemelk, doe je dat voor de melkzuurbacteriën?
Ja. Het recept schrijft melk voor, maar ik heb alleen houdbare melk.
In plaats daarvan gebruik ik wat voorhanden is: karnemelk, kwark of yoghurt.
pi_85287676
Wat voor bonen zijn het?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')