Bedankt allemaal trouwens voor de posts. Wat een heerlijk topic dit !quote:Op zondag 28 maart 2010 22:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Zie dit topic net weer oppoppen en bedacht me dat ik nog wat in de kelder had staan. Zelfgemaakte uitjes in het zuur/amsterdamse uien.
[..]
Ze hebben nu 6 maanden gestaan. Ze zijn erg lekker geworden, maar hebben geen fel gele kleur, meer vuilgeel, zoals strandzand met een hint van groen erin.
De smaak is echter vele malen beter dan gekochte uitjes in het zuur.
Geelwortel smaakt bitter, saffraan heeft een hele mooie complexe smaak.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:55 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Bedankt allemaal trouwens voor de posts. Wat een heerlijk topic dit !
Piet, ik wil je uien maken want ik ben dol op amsterdamse uien. Nu vind ik de gele kleur ook wel leuk en bedacht me dat saffraan idd niet sterk genoeg kon zijn. Denk je dat ik ermee wegkom als ik er geelwortel in doe voor de kleur? Of is dat smaaktechnisch niet slim?
Ik heb nog wat Iraanse potjes staan, wel al een half jaar oud. Hoeveel erin doen denk je? Voor rijst gebruik ik meestal een theelepel en dat wordt knalgeel. Ik kan me echter voorstellen dat een ui minder snel kleurt?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geelwortel smaakt bitter, saffraan heeft een hele mooie complexe smaak.
Saffraan heeft een heel sterke kleurstof, maar je moet wel genoeg gebruiken.
Oeh courgette, goed idee!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:58 schreef sigme het volgende:
Ik heb kurkuma door de ingemaakte courgette. Prachtig knalgeel, en heerlijk. Ik zou uien in geelwortelpoeder zeker doen
Hoeveel? Ik gebruik een pluk, geen idee hoeveel dat is, heb geen weegschaal die microgrammen weegtquote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:03 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ik heb nog wat Iraanse potjes staan, wel al een half jaar oud. Hoeveel erin doen denk je? Voor rijst gebruik ik meestal een theelepel en dat wordt knalgeel. Ik kan me echter voorstellen dat een ui minder snel kleurt?
Ik ook niet, maar jouw pluk was niet genoeg zei je. 2 plukken dusquote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoeveel? Ik gebruik een pluk, geen idee hoeveel dat is, heb geen weegschaal die microgrammen weegt
Nee, dat ligt niet aan het saffraan, maar eerder aan de niet al te witte uien.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:09 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar jouw pluk was niet genoeg zei je. 2 plukken dus![]()
Laat je weten hoeveel genoeg is geweest. Neemt kleur nog toe na weken of denk je dat ik in een week kan inschatten of de gebruikte hoeveelheid genoeg was?
Danku voor het antwoorden.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:45 schreef sigme het volgende:
Ik heb verschillende inmaakazijn gebruikt, van de jumbo (bij aankoop al over de datum), van de golff(idem). Gewone natuurazijn gebruik ik ook wel, en dan vind ik die van Lidl wel lekker.
Sigme's voorraadkast... Daar ben ik ook wel benieuwd naar! (dat geldt trouwens ook voor die van Pietverdriet).quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:54 schreef .Julie. het volgende:
[..]
Danku voor het antwoorden.
Zou je een foto van hoe jij je voorraadkast hebt willen tonen?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 06-08-2010 13:29:40 ]ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Nee, dat wordt niet gewaardeerd.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:06 schreef kwaliteits-kookspullen.nl het volgende:
Ik weet niet ok ik reclame mag maken
Guiltyquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:50 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
HEEEEERLIJK!! overalbij!!
andere mensen ook met een pickled hot peper verslaving??
Leuk! Bedankt voor het delen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 08:21 schreef sigme het volgende:
Eind vorig jaar was de voorraadkast af, nadat ik 'm volgeladen had heb ik er foto's van gemaakt. Oogst 2009 dus.
Wegens groot succes vorig jaar, vandaag bijna 11kg boontjes op bovenstaande wijze ingemaakt. Het 15-litervat is overigens maar 10 liter groot en er past net 7kg boontjes in. In een ander vat paste 4kg net niet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:13 schreef sigme het volgende:
Vandaag nog weer hard gewerkt:
In het 15-liter zuurkoolvat heb ik 5 kg boontjes gedaan:
• 5 minuten geblancheerd
• af laten koelen
• per kg bonen 7gr zout erdoor gemengd
Daarna 3,7 liter water met 60 gr zout & 3dl karnemelk eroverheen gegoten
En nu wachten..
Karnemelk, doe je dat voor de melkzuurbacteriën?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Wegens groot succes vorig jaar, vandaag bijna 11kg boontjes op bovenstaande wijze ingemaakt. Het 15-litervat is overigens maar 10 liter groot en er past net 7kg boontjes in. In een ander vat paste 4kg net niet.
7 gram zout per kilo boontjes en 15gram zout per liter water, net zolang tot 't goed onderstaat. En een scheut karnemelk.
Ja. Het recept schrijft melk voor, maar ik heb alleen houdbare melk.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:38 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Karnemelk, doe je dat voor de melkzuurbacteriën?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |