abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79184421
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Botuline kan alleen in een zuurstofvrij milieu ontstaan, zoals in olie, en niet in een zuur milieu...
Dan ben ik nu heel blij dat ik mijn zelfgemaakte basilicumolie maar weggekieperd heb. Er zaten wat rare slierten in en hij rook ook niet meer heel fris.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_79185413
Fijn zo. Had er eentje geproefd en smaakte goed, zou jammer zijn om weg te gooien
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_79186548
Heb net een zooitje gedroogde rode pepers in een flesje met olie gedaan, doel is peperolie. Neem aan dat hier geen botuline ontstaat aangezien de pepers al gedroogd zijn?

Oh en ze blijven allemaal drijven, is daar wat aan te doen of maakt het sowieso niet zo veel uit?
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 15 maart 2010 @ 22:26:48 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79190142
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:24 schreef jakkop het volgende:
Heb net een zooitje gedroogde rode pepers in een flesje met olie gedaan, doel is peperolie. Neem aan dat hier geen botuline ontstaat aangezien de pepers al gedroogd zijn?
Doe er een theelepel azijn bij
quote:
Oh en ze blijven allemaal drijven, is daar wat aan te doen of maakt het sowieso niet zo veel uit?
Je had ze fijn kunnen stampen, of kunnen wellen in wat azijn, maar nu kan je er niet zoveel meer aan doen, regelmatig schudden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_79687649
Heeft er hier iemand ervaring met het maken van leverworst (in weckpotten, dus eigenlijk geen worst)? Is het een beetje houdbaar? Wat zijn de risico's, ruik je het als het niet goed is of merk ik het pas als ik dood ben? Kortom, allemaal vragen
  zondag 28 maart 2010 @ 22:59:51 #131
45206 Pietverdriet
pi_79690875
Zie dit topic net weer oppoppen en bedacht me dat ik nog wat in de kelder had staan. Zelfgemaakte uitjes in het zuur/amsterdamse uien.
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb amsterdamse uitjes ingelegd. 2 kilo uien geschild, zo groot als grote eieren. Kopje suiker kopje zout en 24 laten pekelen hierin, daarna grondig afspoelen. Half water half witte azijn genomen, suiker erbij, envelopje saffraan erbij, peperkorrels, blaadje laurier, mosterdzaad. In een grote glazen pot met deksel en nu een paar maanden wachten op iets moois.
Ze hebben nu 6 maanden gestaan. Ze zijn erg lekker geworden, maar hebben geen fel gele kleur, meer vuilgeel, zoals strandzand met een hint van groen erin.
De smaak is echter vele malen beter dan gekochte uitjes in het zuur.
pi_79696541
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:30 schreef sigme het volgende:
Mijn gepekelde boontjes kom ik voorlopig niet aan toe (om op te eten) want eerst moeten de verse bonen op, dan de 16kg diepgevroren, en dan de melkzure bonen .
Twee weken geleden waren dan de diepgevroren bonen op. Vorige week de laatste portie melkzure bonen gegeten. Allebei een groot succes.

De gepekelde bonen heb ik aan schoonmoeder gegeven: ik wist niet goed hoe ze te bereiden. Zij heeft het inmiddels onder de knie, eerdaags ons maar weer eens te ete laten uitnodigen. Misschien maak ik komende oogsttijd weer een pot, maar waarschijnlijker maak ik meer zure bonen.

De zure bieten zijn ook apart. Gister bietensoep van gemaakt: vreemd maar wel lekker.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_79697692
Ik heb alleen nog een potje komkommers op zuur staan naar een recept van Piet en wat rabarbermoes.
Die laatste moeten we maar eens opeten voordat de rabarber groot genoeg is om van te oogsten.
  Licht Ontvlambaar maandag 29 maart 2010 @ 09:44:37 #134
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79697832
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Zie dit topic net weer oppoppen en bedacht me dat ik nog wat in de kelder had staan. Zelfgemaakte uitjes in het zuur/amsterdamse uien.
[..]

Ze hebben nu 6 maanden gestaan. Ze zijn erg lekker geworden, maar hebben geen fel gele kleur, meer vuilgeel, zoals strandzand met een hint van groen erin.
De smaak is echter vele malen beter dan gekochte uitjes in het zuur.
Dit wil ik ook gaan proberen, moet alleen ergens aan potten zien te komen. De laatste potten die ik had, zijn inmiddels gevuld met komkommer in het zuur en pruimenjam.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_79698320
De buren vragen of naar bijvoorbeeld Dille en Kamille gaan. Die hebben de twist off en weckpotten.
  Licht Ontvlambaar maandag 29 maart 2010 @ 10:27:16 #136
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79698684
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:10 schreef Oceanonix het volgende:
De buren vragen of naar bijvoorbeeld Dille en Kamille gaan. Die hebben de twist off en weckpotten.
Alle buren zijn al verlost van hun jampotten En Dille en Kamille hebben we hier niet
pi_79700662
IKEA is goedkoop
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_79700744
Gisteravond een potje groene pepers open gemaakt, kwamen er lekker uit Had er wat citroenzout aan toegevoegd, was geen slecht idee!
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_79953197
compote chutney picalilly en al dat soort rotzooi met kilos tegelijk maken in wekpotten doen
2 keer door de vaatwasser heen (pasteuriseren 80 graden ofzo)

en u kunt weer een jaartje vooruit
JAWEL!
pi_79992039
verhitten jullie de olies wel die jullie gebruiken?
trouwens knoflook olie en dergelijke lekker laten trekken maar na een tijdje wel je product uit de olie halen en weggooien
olie conserveert wel maar toch zal de knoflook etc gaan schimmelen
JAWEL!
  donderdag 8 april 2010 @ 23:43:13 #141
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80107267
Morgen trek ik mijn eerste potje komkommerschijven open
pi_80687462
Weet misschien iemand waar ik in nederland parafine zou kunnen kopen om inmaak mee af te dekken? Ik Duitsland en Luxemburg zie ik het wel eens in de supermarkt liggen, maar in NL heb ik het volgens mij nog nooit gezien.
  zondag 25 april 2010 @ 10:04:21 #143
45206 Pietverdriet
pi_80687676
quote:
Op zondag 25 april 2010 09:44 schreef stavromulabeta het volgende:
Weet misschien iemand waar ik in nederland parafine zou kunnen kopen om inmaak mee af te dekken? Ik Duitsland en Luxemburg zie ik het wel eens in de supermarkt liggen, maar in NL heb ik het volgens mij nog nooit gezien.
Waarom zou je een zo ouderwetse methode willen toepassen?
pi_80691671
quote:
Op zondag 25 april 2010 09:44 schreef stavromulabeta het volgende:
Parafine = kaarsvet. Een doos waxinelichtjes voldoet niet?
  zondag 25 april 2010 @ 13:04:17 #145
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_80691954
17,50 euro voor 2,50 kilo : http://www.labstuff.nl/contents/nl/d97.html

Lijkt me wel smerig trouwens.
  zondag 25 april 2010 @ 13:32:12 #146
45206 Pietverdriet
pi_80692818
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Parafine = kaarsvet. Een doos waxinelichtjes voldoet niet?
Maar niet alle kaarsen zijn parafine
pi_80693245
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar niet alle kaarsen zijn parafine
En daarnaast wil ik liever geen kaarskleurstoffen en -parfums op m'n inmaak. Ik ben meer op zoek naar iets dat specifiek voor voeding bedoeld is.
pi_80693341
quote:
Op zondag 25 april 2010 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou je een zo ouderwetse methode willen toepassen?
Omdat ik laatst wat schimmelplekjes boven op m'n chutney had en ik hoop om dat hiermee te voorkomen. Dan wordt de chutney 3-dubbel beschermd, door z'n eigen zuur en suiker, door de deksel op de gesteriliseerde pot en ook nog door een afdekking van parafine.
  zondag 25 april 2010 @ 14:00:43 #149
45206 Pietverdriet
pi_80693620
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:49 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Omdat ik laatst wat schimmelplekjes boven op m'n chutney had en ik hoop om dat hiermee te voorkomen. Dan wordt de chutney 3-dubbel beschermd, door z'n eigen zuur en suiker, door de deksel op de gesteriliseerde pot en ook nog door een afdekking van parafine.
Weck je je potjes chutney? (zet je ze in een pan kokend water)
  Licht Ontvlambaar zondag 25 april 2010 @ 14:02:51 #150
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_80693670
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:43 schreef Erasmo het volgende:
Morgen trek ik mijn eerste potje komkommerschijven open
Goed bevallen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')