Dan ben ik nu heel blij dat ik mijn zelfgemaakte basilicumolie maar weggekieperd heb. Er zaten wat rare slierten in en hij rook ook niet meer heel fris.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Botuline kan alleen in een zuurstofvrij milieu ontstaan, zoals in olie, en niet in een zuur milieu...
Doe er een theelepel azijn bijquote:Op maandag 15 maart 2010 21:24 schreef jakkop het volgende:
Heb net een zooitje gedroogde rode pepers in een flesje met olie gedaan, doel is peperolie. Neem aan dat hier geen botuline ontstaat aangezien de pepers al gedroogd zijn?
Je had ze fijn kunnen stampen, of kunnen wellen in wat azijn, maar nu kan je er niet zoveel meer aan doen, regelmatig schudden.quote:Oh en ze blijven allemaal drijven, is daar wat aan te doen of maakt het sowieso niet zo veel uit?
Ze hebben nu 6 maanden gestaan. Ze zijn erg lekker geworden, maar hebben geen fel gele kleur, meer vuilgeel, zoals strandzand met een hint van groen erin.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb amsterdamse uitjes ingelegd. 2 kilo uien geschild, zo groot als grote eieren. Kopje suiker kopje zout en 24 laten pekelen hierin, daarna grondig afspoelen. Half water half witte azijn genomen, suiker erbij, envelopje saffraan erbij, peperkorrels, blaadje laurier, mosterdzaad. In een grote glazen pot met deksel en nu een paar maanden wachten op iets moois.
Twee weken geleden waren dan de diepgevroren bonen op. Vorige week de laatste portie melkzure bonen gegeten. Allebei een groot succes.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:30 schreef sigme het volgende:
Mijn gepekelde boontjes kom ik voorlopig niet aan toe (om op te eten) want eerst moeten de verse bonen op, dan de 16kg diepgevroren, en dan de melkzure bonen.
Dit wil ik ook gaan proberen, moet alleen ergens aan potten zien te komen. De laatste potten die ik had, zijn inmiddels gevuld met komkommer in het zuur en pruimenjam.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Zie dit topic net weer oppoppen en bedacht me dat ik nog wat in de kelder had staan. Zelfgemaakte uitjes in het zuur/amsterdamse uien.
[..]
Ze hebben nu 6 maanden gestaan. Ze zijn erg lekker geworden, maar hebben geen fel gele kleur, meer vuilgeel, zoals strandzand met een hint van groen erin.
De smaak is echter vele malen beter dan gekochte uitjes in het zuur.
Alle buren zijn al verlost van hun jampottenquote:Op maandag 29 maart 2010 10:10 schreef Oceanonix het volgende:
De buren vragen of naar bijvoorbeeld Dille en Kamille gaan. Die hebben de twist off en weckpotten.
Waarom zou je een zo ouderwetse methode willen toepassen?quote:Op zondag 25 april 2010 09:44 schreef stavromulabeta het volgende:
Weet misschien iemand waar ik in nederland parafine zou kunnen kopen om inmaak mee af te dekken? Ik Duitsland en Luxemburg zie ik het wel eens in de supermarkt liggen, maar in NL heb ik het volgens mij nog nooit gezien.
Parafine = kaarsvet. Een doos waxinelichtjes voldoet niet?quote:Op zondag 25 april 2010 09:44 schreef stavromulabeta het volgende:
Weet misschien iemand waar ik in nederland parafine zou kunnen kopen om inmaak mee af te dekken? Ik Duitsland en Luxemburg zie ik het wel eens in de supermarkt liggen, maar in NL heb ik het volgens mij nog nooit gezien.
Maar niet alle kaarsen zijn parafinequote:Op zondag 25 april 2010 12:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Parafine = kaarsvet. Een doos waxinelichtjes voldoet niet?
En daarnaast wil ik liever geen kaarskleurstoffen en -parfums op m'n inmaak. Ik ben meer op zoek naar iets dat specifiek voor voeding bedoeld is.quote:Op zondag 25 april 2010 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar niet alle kaarsen zijn parafine
Omdat ik laatst wat schimmelplekjes boven op m'n chutney had en ik hoop om dat hiermee te voorkomen. Dan wordt de chutney 3-dubbel beschermd, door z'n eigen zuur en suiker, door de deksel op de gesteriliseerde pot en ook nog door een afdekking van parafine.quote:Op zondag 25 april 2010 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je een zo ouderwetse methode willen toepassen?
Weck je je potjes chutney? (zet je ze in een pan kokend water)quote:Op zondag 25 april 2010 13:49 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Omdat ik laatst wat schimmelplekjes boven op m'n chutney had en ik hoop om dat hiermee te voorkomen. Dan wordt de chutney 3-dubbel beschermd, door z'n eigen zuur en suiker, door de deksel op de gesteriliseerde pot en ook nog door een afdekking van parafine.
Goed bevallen?quote:Op donderdag 8 april 2010 23:43 schreef Erasmo het volgende:
Morgen trek ik mijn eerste potje komkommerschijven open
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |