abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60913396
Met regelmaat bestel ik via ebay internationaal wat spulletjes, en een nadeel daarbij is dat ik dus niet altijd weet wanneer pakketjes op welke dag aankomen, en hoe dat zit met evt verzekeringen. Vaak is het ook zo dat ik rond het middaguur niet thuis ben wanneer pakketjes bij ons in de straat bezorgd worden. Daarom worden pakketjes als ik afwezig ben standaard bij de buren bezorgd. Alleen zelf wil ik echt niet meer dat buren mijn pakketjes in handen krijg. Wat kan ik het beste doen? Is het mogelijk om een soort postbus als consument zijnde te nemen? of aan mijn duitse/amerikaanse/britse etc... verzender vragen of ze het verzekerd verzenden?

Ik heb één keer meegemaakt dat een brits pakketje verzekerd werd verzonden, maar bij TNT onverzekerd was, waardoor het pakketje bij mijn buren werd bezorgd.

[ Bericht 9% gewijzigd door F04 op 18-08-2008 00:50:10 ]
pi_60913548
ik snap die hele regel niet... afleveren bij de buren... moeten ze hier eens doen in de VS... heb je meteen een rechtzaak.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_60913565
Het beste wat je kan doen is een postbus nemen.

TNT ziet "bezorgen bij de buren" als een service. Er is dan ook nergens een mogelijk om aan te geven dat je niet wil dat je pakketten bij de buren terecht komt. En aangezien bezorgers betaald worden per hoeveelheid die ze kunnen afleveren willen ze zo snel mogelijk weer verder, pakketten bij het postkantoor afgeven kost ze dan weer extra tijd, dus gaat het naar de buren.

Misschien dat er ooit een tijd komt dat ze het gaan snappen bij TNT, maar voor alsnog is een postbus de enige 100% betrouwbare oplossing.
So we just called him Fred too
pi_60913696
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 00:52 schreef Cothen het volgende:

TNT ziet "bezorgen bij de buren" als een service. Er is dan ook nergens een mogelijk om aan te geven dat je niet wil dat je pakketten bij de buren terecht komt. En aangezien bezorgers betaald worden per hoeveelheid die ze kunnen afleveren willen ze zo snel mogelijk weer verder, pakketten bij het postkantoor afgeven kost ze dan weer extra tijd, dus gaat het naar de buren.

Misschien dat er ooit een tijd komt dat ze het gaan snappen bij TNT, maar voor alsnog is een postbus de enige 100% betrouwbare oplossing.
Maar is het mogelijk om als consument zijnde voordelig een PAKKETpostbus te nemen? Want het enige wat ik zie is dat je alleen als je een ebdrijf hebt een postbus aanvragen, en dat deze alleen voor brieven is.
pi_60913727
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 00:52 schreef Cothen het volgende:

Als je bij een webshop besteld, is er bij een enkele maar een optie waarbij ze de TNT sticker 'niet bij buren bezorgen hebben ' en ze hem kunnen er op plakken, alleen internationaal is dit niet mogelijk.
pi_60913771
http://www.tntpost.nl/voo(...)e/postbus-aanvragen/

Dan kan je hem direct via internet aanvragen (ook als particulier)

Heb het zelf uiteindelijk niet gedaan omdat ik verhuisde naar een wijk waar de buren nog wel te vertrouwen zijn.
pi_60913795
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 01:02 schreef F04 het volgende:

[..]

Als je bij een webshop besteld, is er bij een enkele maar een optie waarbij ze de TNT sticker 'niet bij buren bezorgen hebben ' en ze hem kunnen er op plakken, alleen internationaal is dit niet mogelijk.
Vragen of de verzender het er gewoon op kan schrijven?
'Niet bij buren bezorgen'
pi_60913803
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 01:02 schreef F04 het volgende:
Het nadeel is dat dit nergens wordt geregistreerd bij het verzenden, dus zo'n pakket kan dan alsnog bij de buren terecht komen als de bezorger geen zin heeft om het netjes naar het postkantoor te brengen.
En geloof me, ik heb regelmatig pakketten met dergelijk opschrift bij de buren mogen ophalen.
pi_60913841
Gewoon op je eigen deur een grote sticker "PAKKETJES NIET BIJ BUREN BEZORGEN" met daaronder de tekst "ik haal liever af bij het postkantoor" doet de truc. Hier iig.
pi_60914112
Ik heb eens op een pakketje laten zetten dat die niet bij de buren afgeleverd mocht worden. Kom ik thuis, ligt het pakketje daar toch.

TNT
pi_60914139
En waarom TNT dat doet is omdat ze per afgeleverde adres verdienen, althans de ingehuurde bezorgers. En een pakket mee terug meenemen betekent dus minder verdienen dus dan bij de buren afleveren

TNT is klote en
  maandag 18 augustus 2008 @ 01:35:54 #12
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_60914156
Bij mij bellen ze geregeld aan om pakketjes voor de buren af te leveren. ik weiger altijd op basis, dat ik de verantwoordelijkheid niet wil nemen. Want TNT is natuurlijk wel zo slim om de schuld op jou af te schuiven als er iets achteraf kapot blijkt te zijn.
Horrible Cunt!
pi_60914226
Zeg tegen de buren dat ze jouw pakketjes dan niet moeten aannemen?
pi_60914272
Heb je dan aan beide kanten klote buren?

Anders kan je voor zorgen dat alleen bij de ene kant word bezorgt ofzo als je er niet bent.
............................
pi_60914657
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 01:09 schreef erikkll het volgende:
Gewoon op je eigen deur een grote sticker "PAKKETJES NIET BIJ BUREN BEZORGEN" met daaronder de tekst "ik haal liever af bij het postkantoor" doet de truc. Hier iig.
Geen zin om onze buurvrouw met haar grote bek tegen het hoofd te stoten.
pi_60914675
Sticker op je eigen deur werkt idd een stuk beter dan op het pakket zelf. Aan de andere kant, als je dan in een flat woont, of een andere plek waar je buren voortdurend voorbij je voordeur lopen, zien ze natuurlijk ook die tekst. Heel-erg-aso buren hebben dan meteen zoiets van "hey die kloothommel denkt dat ik n crimineel ben, ik voel me beledigd, ik zal m ff in elkaar timmeren!"
  maandag 18 augustus 2008 @ 03:02:38 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60914736
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 01:35 schreef tong_poh het volgende:
Bij mij bellen ze geregeld aan om pakketjes voor de buren af te leveren. ik weiger altijd op basis, dat ik de verantwoordelijkheid niet wil nemen. Want TNT is natuurlijk wel zo slim om de schuld op jou af te schuiven als er iets achteraf kapot blijkt te zijn.
Precies. Daarom doe ik het ook niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_60914763
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 01:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
En waarom TNT dat doet is omdat ze per afgeleverde adres verdienen, althans de ingehuurde bezorgers. En een pakket mee terug meenemen betekent dus minder verdienen dus dan bij de buren afleveren

TNT is klote en
Dattum. En je moet een hitrate van 94% halen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_60915189
Ik vroeg me dit laatst ook al af, mijn pakketjes worden standaard afgegeven bij die buurman waar ik niet zo'n goede verstandhouding mee heb
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  FOK!fotograaf maandag 18 augustus 2008 @ 08:37:57 #20
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_60915987
Het zou zowiezo handig zijn als je bepaalde opties kan aangeven. Ik ben nooit thuis op werkdagen... omdat ik werk dan. Zo komt het dus dat ik altijd pas op de derde dag mijn pakketje kan afhalen bij het postkantoor.
  maandag 18 augustus 2008 @ 08:42:13 #21
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_60916025
Ben juist blij dat ze het doen. Ik werk buiten de stad dus elke keer naar de lokale tnt primera oid om een pakketje op te halen na 0900 's ochtends is een flinke inbreuk op mn werkdag. Baal juist als DHL oid de verzender is, die doen dat namelijk niet
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_60916544
Kan je niet gewoon een stickertje op je brievenbus plakken met "niet bezorgen bij de buren"
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_60916552
Officieel mag het niet dacht ik ..
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_60916578
Niet de mogelijkheid om een grote brievenbus bij je deur te plaatsen?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_60916607
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 09:28 schreef GizartFRL het volgende:
Niet de mogelijkheid om een grote brievenbus bij je deur te plaatsen?
Niet veilig, dan zou iedereen het er ook zo uit kunnen halen, tenzij je een heeele grote in de deur hebt maar dan zou iedereen kunnen inbreken
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')