het slaat alleen als een lul op een drumstel om je eenmanszaak holding te noemen. het komt ook wel erg amateuristisch over. als ik een schilder zoek en ik zie bv "Jan de Schilder Holding VOF"quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:11 schreef Rekkie het volgende:
Holding mag, groep ook.
Ja èn? Dat was de vraag nietquote:Op maandag 18 augustus 2008 12:34 schreef Homdeck het volgende:
[..]
het slaat alleen als een lul op een drumstel om je eenmanszaak holding te noemen. het komt ook wel erg amateuristisch over. als ik een schilder zoek en ik zie bv "Jan de Schilder Holding VOF"staan kijk ik wel een deurtje verder.
Ik ook - een schilder moet op zijn minst een hoogontwikkelde zakenman zijn, het liefst met internationale ervaring. Of ie ook goed schildert is een bijzaak.quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:34 schreef Homdeck het volgende:
[..]
het slaat alleen als een lul op een drumstel om je eenmanszaak holding te noemen. het komt ook wel erg amateuristisch over. als ik een schilder zoek en ik zie bv "Jan de Schilder Holding VOF"staan kijk ik wel een deurtje verder.
Hij heeft waarschijnlijk ook visitekaartjes met "CEO" als functiequote:Op maandag 18 augustus 2008 12:34 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Nee, dit is anders, hier gaat het om een onjuiste voorstelling van zaken. TS kan zichzelf net zo goed inschrijven als groenteboer of aaroliemaatschappij, dat is hij net zo min als een holding of groep.quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:43 schreef Rizz0 het volgende:
[..]
Ik ook - een schilder moet op zijn minst een hoogontwikkelde zakenman zijn, het liefst met internationale ervaring. Of ie ook goed schildert is een bijzaak.
ik wou dat ik net zo gevat was als jijquote:
iddquote:Op maandag 18 augustus 2008 12:43 schreef Rizz0 het volgende:
[..]
Ik ook - een schilder moet op zijn minst een hoogontwikkelde zakenman zijn, het liefst met internationale ervaring. Of ie ook goed schildert is een bijzaak.
Jammer, dat is onmogelijk!quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:13 schreef Homdeck het volgende:
[..]
ik wou dat ik net zo gevat was als jij
Nee, dit mag allebei niet. Een handelsnaam mag niet misleidend zijn over de aard van het bedrijf. Met Holding zou je de indruk wekken dat het bedrijf een overkoepelende BV is. 'Groep' is wat minder duidelijk, maar zou m.i. toch de indruk wekken dat je bedrijf deel uitmaakt van een samenwerkingsverband van bedrijven, of van een groep bedrijven met een enkele eigenaar, terwijl je maar één bedrijf hebt (bent). Voor meer informatie zie de Handelsnaamwet en hier bij de KvK.quote:Op zondag 17 augustus 2008 22:23 schreef wwwer het volgende:
wwwer groep
of
wwwer holding
mag je dit zomaar?
"Holding" of "groep" gebruiken zorgt volgens mij helemaal niet voor verwarring, en is volgens mij ook niet misleidend. Je telecombedrijf KNP noemen dan weer wel.quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:11 schreef dvr het volgende:
Een handelsnaam mag niet misleidend zijn over de aard van het bedrijf. Met Holding zou je de indruk wekken dat het bedrijf een overkoepelende BV is. 'Groep' is wat minder duidelijk, maar zou m.i. toch de indruk wekken dat je bedrijf deel uitmaakt van een samenwerkingsverband van bedrijven, of van een groep bedrijven met een enkele eigenaar, terwijl je maar één bedrijf hebt (bent).
Ik denk dat je gelijk hebtquote:Op maandag 18 augustus 2008 15:11 schreef dvr het volgende:
[..]
Nee, dit mag allebei niet. Een handelsnaam mag niet misleidend zijn over de aard van het bedrijf. Met Holding zou je de indruk wekken dat het bedrijf een overkoepelende BV is. 'Groep' is wat minder duidelijk, maar zou m.i. toch de indruk wekken dat je bedrijf deel uitmaakt van een samenwerkingsverband van bedrijven, of van een groep bedrijven met een enkele eigenaar, terwijl je maar één bedrijf hebt (bent). Voor meer informatie zie de Handelsnaamwet en hier bij de KvK.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |