Sta ik gistermiddag in de supermarkt netjes te wachten om mijn gedane boodschappen af te rekenen. Wachten is niet mijn favoriete hobby, maar iedereen moet het. Ineens begin ik een hele penetrante lucht te ruiken. Een beetje die lucht die ook om die mensen heenhangt die de daklozen krant altijd aan me proberen te slijten. Dus ik kijk zo om. Zie ik daar zo'n gast staan die in de puberteit is blijven hangen en graag zijn uberunieke levenstijl openlijk etaleert doormiddel van een 10 jaar oud doorschimmeld Metallica shirt die je nieuw voor een tientje kan bestellen. En alsof dat niet genoeg was had hij ook nog een metgezel bij zich, je kent ze wel typetje 'ik ben helemaal vrij en trek me niks aan van de rest van de wereld'. Nou, dat was goed te zien (en te ruiken!).

Zelf hadden ze hun hele karretje volzitten met euro shopper bier en een pak koekjes.
Dus ik voel me eten al omhoog komen en ben aan het bedenken hoe ik deze situatie kan oplossen. Ineens bedenk ik me dat ik natuurlijk kan doen alsof ik nog iets moet hebben uit de winkel. Dit gezelschap lijkt me asociaal genoeg om gelijk door te schuiven nadat ik even weg ben en dan kan ik dus quasi-kwaad achteraan aansluiten ver weg van de stank zonder dat ik iemand voor de kisten stoot. En verrek ik had gelijk, plaatsje direct weg. Ik blij, natuurlijk nog wel even een korte boze blik naar die behaarde man gegeven toen ik terugkwam achteraan in de rij om het wel echt te laten lijken.
Klacht: Mensen waarvan de bijstand nog niet binnen is en dus moeten bezuinigen op de douche, kapper en kleding en waardoor ik in de stank moet staan!
[ Bericht 0% gewijzigd door TheVotary op 17-08-2008 23:49:03 ]