abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 november 1999 @ 13:35:00 #1
1133 Doorsneu Opdroef
Kind van de gePeperde rekening
pi_221215
Op een concurrent (Eyenet's Big Brother) (Vreemdgaan mag, zolang het niet ten koste van mij gaat) vond ik deze theorie van Goodyman. Ik heb deze hier nog niet kunnen vinden en wil hem U niet onthouden. Royalties gaan richting Goodyman, die ik hier schaamteloos en ongeautoriseerd quote:

Voorstel Anouk - Theorie.

Veronica heeft Anouk dus het voorstel gedaan te ruilen met de bewoner die volgende
week wordt weggestemd. Natuurlijk is dit op zich tegen de regels. Echter kan wel een
constructie worden bedacht waarbinnen dit voorstel wel tot uitvoering gebracht kan
worden. Namelijk de volgende.

Een van de bekende en geldende regels is, als een bewoner vrijwillig het huis verlaat, er
een nieuwe bewoner voor in de plaats kan komen. Deze nieuwe bewoner kan echter ook
een eerder weggestemde bewoner zijn.

Het kwartje valt al?

Volgende week zijn de nominaties. Stel als gevolg van die nominaties moet Ruud het huis
verlaten. Dan gaat Ruud donderdagavond het huis uit. Door nominatie. Als vervolgens
Anouk het huis vrijwillig verlaat, dan mag er een nieuwe bewoner het huis in, of een door
nominaties weggegane bewoner. Op die manier kan Ruud dus weer terugkeren in het huis,
en heeft Anouk op legale wijze geruild met de weggestemde bewoner.

Eerlijk is natuurlijk anders.....maar het gedane voorstel kan dus wel degelijk legaal worden toegepast.....

Goodyman

End quote.

Tja. Zou Veronica er dan toch mee wegkomen door zich te beroepen op hun regels? (A first...) Het zit in elk geval netjes in elkaar, die theorie van Goodyman. Reacties graag. En nog een vrolijke dag toegewenst.

...got so distracted he forgot to fall, so he didn't...

pi_221216
Dan zou Ruud ook even naar de studio mogen om bibi te knuffelen!!
Ik ben online
pi_221217
Leuke theorie, maar ver gezocht. V heeft hier echt niet over nagedacht toen ze begonnen met BB. Er mochten toch geen nieuwe bewoners komen? Dat hebben ze ook al gedaan. En bewoners mochten niet terug komen (zie Mona toen ze erachter kwam dat er thuis niet aan de hand was)!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 19 november 1999 @ 14:32:00 #4
1166 Kleine PiepDruif
meer lezer dan plaatser...
pi_221218
Misschien vergezocht, maar alles wat V met dit programma uitspookt vind ik vergezocht. Het zou mij niet verbazen als het zo nog zou gaan ook. Misschien houden ze degene die wordt weggestemd zelfs wel in afzondering van de buitenwerled, min of meer...
Ik heb echt zulk haar!

vrijdag 19 november 1999 @ 14:43:00 #5
1544 Tonto
King of the Piel
pi_221219
Veronica past continu de regels aan. Dus kunnen ze ook gewoon een nieuwe regel maken. Een tijdje terug werd keihard gesteld; eenmaal het huis uit is niet meer terug, ongeacht wat. En afgelopen gisteren; er kan ook een van de oude bewoners terugkomen.
- shit.
De balleuh... en houw ze wèrrem

pi_221220
Zit wel wat in...die teejoorie
Maar inderdaad vreemd, want toen Ruud Steriel even wilde helpen met haar bagage, werd hij er ook aan herinnerd
Voor wie het huis verlaat is geen weg meer terug...

Ik denk trouwens wel dat Rolf op Steriel doelde toen hij het over een ex-bewoner had.
De anderen zijn tenslotte al te lang weg ,(behalve als bovenstaande teejoorie klopt), en dan wordt de verdeelsleutel wel erg ingewikkeld

Kapot is leuker
  vrijdag 19 november 1999 @ 17:16:00 #7
995 PeteRp
What a decade!
pi_221221
Ik denk dat V. sowieso een probleem heeft als ze oude bewoners opnieuw toelaten tot het huis. Misschien niet wat de regels betreft. Die maken ze tenslotte zelf, maar wel wat de acceptatie door het publiek betreft. Ik vond persoonlijk die actie met Anouk en Cyrille ipv Mona en Bianca op het randje.

Maar even to the point. Wat de weggestemde ex-bewoners betreft heeft V. een probleem met het publiek (dat heeft betaald om iemand weg te kunnen stemmen). Dan kun je het niet zo maar maken om daaraan voorbij te gaan en die mensen weer in huis te halen (niet geloofwaardig). Dat geldt in versterkte mate voor de situatie die Goodyman schetst. Als het publiek massaal Ruud (waarschijnlijker; Maurice) wegstemt, kun je hem niet de volgende dag via de achterdeur weer binnenhalen ( = minachting mening publiek).

Blijven dus over: oude bewoners die niet zijn weggestemd. Voor een deel is dat een bewuste keuze van die mensen geweest (Tara), en voor een deel is dat op utlokking van V. gebeurd, tegen betaling van 10.000,-. Dat levert dus ook een probleem op. De andere bewoners zullen niet zomaar accepteren dat ze opnieuw moeten concurreren met Bianca of Mona, terwijl die er ook nog eens vet aan verdiend hebben ook!
Terugbetalen van de 10.000,- is een optie, maar lijkt me voor de betrokken ex-bewoners een hele ferme gok ('t is toch een boel geld).

Kortom, ik denk dat V. sowieso een geloofwaardigheidsprobleem krijgt in deze situatie. Het is natuurlijk nog maar de vraag of ze zich daar iets van aantrekken, maar alla. Ik denk dat V. zit te bidden dat het publiek Anouk eruit stemt. Ze zal sowieso genomineerd worden en ik denk dat het publiek haar ook wel zal wegstemmen (zie schaduw-polls). In dat geval is er voor V. geen vuiltje aan de lucht.

We kunnen het dus spannend maken door met zijn allen niet op Anouk te gaan stemmen, maar op Willem bijvoorbeeld (niet toevallig gekozen, die naam)!

[Dit bericht is gewijzigd door PeteRp (Datum 19 November 1999).]

Tell the others!
pi_221222
Nog maar even mijn posting van gisteren herhalen (uit de 22:30 uitzending topic0:

Bij alle acties om Anouk in het huis te houden is de bewoners toegezegd, dat mocht onverhoopd bij de volgende stemming Anouk niet eruit gestemd wordt maar een ander, dat Anouk dan vrijwillig het huis uitgaat, en de eruitgestemde mag blijven. De mededeling van Rolf X. was kennelijk om het publiek hierop voor te bereiden, aangezien deze toezegging alleen op de streams te horen is geweest, maar (natuurlijk) niet de uitzending heeft gehaald. Er is hierbij nog wel een addertje onder het gras: Er is een redelijke kans dat degene van de bewoners die eruit gestemd is, niet onder deze condities in het huis wil blijven. O.a. heeft Bart dit gemeld.

vrijdag 19 november 1999 @ 17:36:00 #9
995 PeteRp
What a decade!
pi_221223
quote:
op 11-19-1999 om 05:25 PM schreef wich het volgende:
Nog maar even mijn posting van gisteren herhalen (uit de 22:30 uitzending topic0:

Bij alle acties om Anouk in het huis te houden is de bewoners toegezegd, dat mocht onverhoopd bij de volgende stemming Anouk niet eruit gestemd wordt maar een ander, dat Anouk dan vrijwillig het huis uitgaat, en de eruitgestemde mag blijven. De mededeling van Rolf X. was kennelijk om het publiek hierop voor te bereiden, aangezien deze toezegging alleen op de streams te horen is geweest, maar (natuurlijk) niet de uitzending heeft gehaald. Er is hierbij nog wel een addertje onder het gras: Er is een redelijke kans dat degene van de bewoners die eruit gestemd is, niet onder deze condities in het huis wil blijven. O.a. heeft Bart dit gemeld.

Je hebt welliswaar gelijk Wich, maar dat laat onverlet het verhaal dat V. dan problemen krijgt met de acceptatie van het publiek. Da's toch niet voor te stellen, dat je heel Nederland laat bellen en de volgende dag meldt: we doen het anders? They'r not going to get away with that!!

Tell the others!
pi_221224
quote:
op 11-19-1999 om 05:36 PM schreef PeteRp het volgende:
Je hebt welliswaar gelijk Wich, maar dat laat onverlet het verhaal dat V. dan problemen krijgt met de acceptatie van het publiek. Da's toch niet voor te stellen, dat je heel Nederland laat bellen en de volgende dag meldt: we doen het anders? They'r not going to get away with that!!

PeterRp,
Het zal ook boeiend zijn om te zien hoe V. zich in alle bochten zal wringen om dit aan het publiek te verkopen (Ik zou dat niet kunnen/durven).

vrijdag 19 november 1999 @ 18:10:00 #11
995 PeteRp
What a decade!
pi_221225
quote:
op 11-19-1999 om 05:52 PM schreef wich het volgende:
PeterRp,
Het zal ook boeiend zijn om te zien hoe V. zich in alle bochten zal wringen om dit aan het publiek te verkopen (Ik zou dat niet kunnen/durven).

Daarom hoop ik het ook dat het publiek inderdaad iemand anders dan Anouk wegstemt!! (kneukel, kneukel)

Tell the others!
  vrijdag 19 november 1999 @ 18:21:00 #12
1201 tina
Fok!Member
pi_221226
Ik vind de theorie goed... maar waar hebben we het nu eigenlijk nog over??? Aan de polls te zien is het toch al duidelijk wie er weg gaat (bijv.http://www.voorspel.nu/big-brother/default.asp). Ook al wilde Anouk er niet vrijwillig uit dan ging ze er toch sowieso uit ze is namelijk TE irritant! Dat heeft het NL publiek nu eindelijk eens door.
Maar omdat ze er toch uit gaat is het niet meer nodig om te bellen, je bent dus dom als je dat wel doet. Het lijkt me trouwens wel lachen als er echt helemaal niemand gaat bellen, maar ja dat krijg je toch niet voor elkaar.

------------------
Greetz Tina

[Dit bericht is gewijzigd door tina (Datum 19 November 1999).]

Greetz Tina

vrijdag 19 november 1999 @ 18:36:00 #13
521 ruby
Hell yeah!
pi_221227
Ik hoop dat Sabientje haar koffers alweer heeft ingepakt. Zij mag van mij best terugkomen, eindelijk weer wat sensatie in het huis. In de plaats daarvan hoeft Anoukie van mij niet persé weg. Wie wel, zou ik eerlijk gezegd niet zo snel weten. Bartje vind ik best een irritant mannetje maar mocht Sabientje terugkomen en Noukie blijft ook, wie weet wat dat allemaal oplevert (ik loop helemaal niet op de zaken vooruit ofzo).
Niets verbaast mij meer wat VOO allemaal uitvoert, elke keer komen ze weer om de hoek met hun verrassingen.

Bye bye

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_221228

Doorsneu opdroef,

Je theorie is aardig gevonden. Als je de moeite genomen had om de stream-verslagen door te lezen had je kunnen weten dat deze constructie uitgebreid door de bewoners is besproken en nadrukkelijk juist door de hele groep is verworpen.

.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')