abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60879799
Daar ga je dan met de bus:

.

Beelden van tornado in Polen: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/7565187.stm

http://www.polskieradio.pl/thenews/news/?id=89297
quote:
Four people die in freak weather, southern Poland
Created: 16.08.2008 10:18
A whirlwind swept through southern Poland on Friday night, killing at least four people. Many more were injured.

Four people died and over thirty are in hospital, thousands of trees were broken, hundreds of houses and cars destroyed, roofs torn off during the whirlwind and violent winds that swept over a few of Poland's southern provinces.

One man died near Czestochowa, southern Poland, after a tree crashed onto his holiday cottage. A 22-year-old woman was crushed by the ceiling of her house in Rusinowice.

In central Poland, a man was electrocuted in Lodz when he stepped into a puddle in which a fallen wire torn off by the wind was lying. A woman died in the same way.

In the Opolskie Province, strong winds turned over a bus, injuring 15 people. Roofs were torn off from over a hundred houses in the Silesian Province. According to witnesses, the storm destroyed everything in its path.

Strong winds swept through the A4 section near Opole, overturning cars, even lorries, and blocking the motorway for three hours. Broken trees lying on many local roads have made it difficult for the firemen to reach some localities.
http://www.nu.nl/news/170(...)Europese_landen.html
quote:
Noodweer eist levens in Europese landen

TURIJN/WARSCHAU/WENEN - Zeker vijf mensen zijn om het leven gekomen door zwaar noodweer dat vrijdag over onder meer Italië, Polen en Oostenrijk trok.

In Nederoostenrijk botsten op de A1 na zware regenval 25 auto's op elkaar. Daardoor raakten 22 mensen gewond, van wie vier ernstig.

Italië

In Italië vielen twee doden en raakte een Duitse vermist, die ondanks het slechte weer in zee was gegaan. Het noorden had te maken met stormachtige wind en onweer.

Op sommige plaatsen vielen 4 centimeter grote hagelstenen. Door de storm knakten bomen en waaiden daken van huizen.

De tegenstelling met het zuiden van Italië was groot. Daar woedden ongeveer honderd bosbranden, die door de wind in vlammenzeeën veranderden.

Turijn

In de noordelijke stad Turijn werd een 10-jarige jongen door de bliksem getroffen; in Genua verdronk een man in zee.

In de zuidelijke stad Bari moesten zestig ouderen door de oprukkende vlammen uit een verpleeghuis worden geëvacueerd. De brandweer rukte in het hele land meer dan honderd keer uit.

Polen

Ook in het zuiden van Polen richtte noodweer zware schade aan en waren er twee doden te betreuren. Hagelstenen ter grootte van tennisballen vielen in de regio Silezië op auto's; in de plaats Gliwice drong de watermassa de kelders van twee ziekenhuizen binnen en werden daken van huizen geblazen.

Oostenrijk

In Stiermarken in Oostenrijk kwam een groep wandelaars in een hagelstorm terecht. Een 41-jarige vrouw zocht beschutting onder een boom, maar die woei door de storm om.

De door de boom geraakte vrouw stierf ter plekke voor de ogen van haar man en haar dochter, aldus het Oostenrijkse persbureau APA.

De atmosfeer staat op ontploffen #259 Regen-droog-regen Polen:

zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:14:05 #2
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_60879853
Shit man heb ik geluk gehad

Ik was in april nog in polen
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_60879886
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 16:14 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

Ik in 2004.
pi_60879991
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 16:14 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik in 2004.
Ik zag net nog een Pool voorbijrijden.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:42:03 #5
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_60880931
wtf
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_60882798
Gisteren was ESTOFEX level 3 in Polen. Wel interessant weer.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_60883723
Ik heb medelijden met Polen!
Hij komt toch niet deze kant op?
pi_60884995
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 16:42 schreef Oldbie het volgende:
Ik was laatst op de zuidpool
Gelukkig was het mooi strandweer
Life is Music
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:49:45 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_60889973
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 16:14 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

April? Als je nou had gezegd 'ik was de dag ervoor nog op die plaats in Polen'.....

Anyway, dit zie je niet vaak in Europa.
pi_60892120
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 16:42 schreef Oldbie het volgende:
Ik was laatst op de zuidpool
Gelukkig was het mooi strandweer
Als MaGNeT heb ik ook 2 polen.
pi_60892211
Die storm die in Groningen enige tijd geleden raasde was toch ook van behoorlijk onbekende kracht voor Nederlandse stormbegrippen?
Een hond die met hondenhok en al vele meters in de lucht werd meegedragen, etc.

Iets van de laatste tijd?
pi_60897378
Niks aan de hand.
pi_60897417
Praag ligt net buiten het gebied zo te zien. Da's mooi want ik hoef geen hagelkogels door m'n dakraam. Paar maanden terug al genoeg waterschade gehad.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_60903732
wow filmpje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')