quote:Draag je een bril maar kom je toch nog steevast met hoofdpijn thuis na een dag computerwerk? Dansen de letters als je de krant wil lezen? Ben je erg gevoelig voor fel licht of heb je last om afstanden in te schatten? Zien je ogen rood of jeuken ze op het einde van de dag? Heb je moeilijkheden om je te concentreren?
Bronquote:De oplossing zit niet in een andere bril of in ander werk, maar in brilglazen met een ingebouwd prisma. Zo'n prisma zorgt ervoor dat de lichtstraal op een bepaalde manier wordt gebroken, en ze alsnog perfect als één punt op het netvlies van beide ogen terechtkomt. Het spreekt vanzelf dat zo'n prisma heel nauwkeurig, en perfect op maat van de klant moet worden gemaakt.
Bronquote:Oogstand afwijkingen kunnen vervelende klachten tot gevolg hebben, zoals:
- Hoofdpijn
- Nek en Schouderklachten
- Fotofobie (lichtgevoelig)
- Moeilijk kunnen "focussen"
- Dubbel zien
18.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 17:38 schreef DABAMaster het volgende:
LedZep, mag ik je vragen hoe oud je bent?
en kan je me vertellen welke kosten er bij zo'n orthoptist komen kijken, of dat (in jouw geval) vergoed werd door de verzekering enz?quote:
Er zijn geen kosten voorzover ik weet. Is een polikliniek in het ziekenhuis (hier iig, neem aan overal wel) waar je gewoon een afspraak kunt maken. Vervolgens krijg je daar een handvol testjes (15-20 minuten), al dan niet met oogdruppels.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 17:43 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
en kan je me vertellen welke kosten er bij zo'n orthoptist komen kijken, of dat (in jouw geval) vergoed werd door de verzekering enz?
Bij Pearle valt het wel onder standaardglas.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 19:43 schreef Lois het volgende:
Wees er wel van bewust dat prisma glazen niet onder standaard glaswerk vallen bij bijv. ketens als Hans Anders e.d.
Ik heb zelf ook prisma's, al 10 jaar hetzelfde prisma trouwens, en ik val altijd buiten de boot met aanbiedingen als "nu een complete zonnebril op sterkte gratis" of "gratis glazen in deze monturen".
Hallo maffemaniak,quote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:10 schreef maffemaniak het volgende:
Hallo,
Ik weet dat het een oud topic is maar ik probeer het gewoon om te kijken of er nog leven is hier dmv een schopje.
Mijn situatie:
Ik ben 27 en heb altijd na 1 á 1,5 uur last van hele vermoeide ogen bij lezen of film kijken. Ik heb ook vaak last van tranende ogen, dubbel zien bij vermoeidheid, problemen met 3-d films kijken en ik merk dat ik aan het turen ben naar mijn computerbeeldscherm. en wallen onder mijn ogen (weet niet of dat ook met een prismaafwijking te maken heeft?). Vandaag sprak ik er eens over met een bevriende huisarts die ook een bril heeft. Zij heeft min 1 dus ik probeerde haar bril eens om te kijken, maar zag niet beter of minder. Zij bleek beter te zien op afstand met een bril dan ik.
Ik heb vandaag een afspraak gemaakt en er kwam uit dat ik geen min of plus heb, maar (je raadt het al) een afwijking met mijn prisma's (of zoiets) Het verhaal van de opticien kwam in ieder geval overeen met het verhaal in dit topic. De opticien heeft mij inderdaad doorverwezen naar de orthopist en verteld dat er een operatie mogelijk is of een bril.
Zo ver de inleiding, door naar wat vraagjes aan jullie!
- Klopt het dat de brilglazen van een prismabril verschillen in dikte? Is dat heel duidelijk te zien voor anderen? (jampotglazen?)
- En er is sinds 2008 (laatste post in dit topic) veel veranderd mbt vergoeding, geven prismabrillen ook meer kosten dan gewone brillen? Zoja, heeft iemand een indicatie hiervan?
- Kan je elk montuur nemen met prismaglazen? Ben al een beetje aan het orienteren en ik wil wel een hippe bril!
Zoiets als hieronder:
[ afbeelding ]
Alvast bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop