Schuiven met uren kan bij mij op school gelukkig nog vrij makkelijk, ik heb vandaag zelf een paar uren ingeschoven voor klassen die anders moesten wachten, en dat kan gelukkig zonder al te veel gedoe. Respect voor de roostermakers op school trouwens, wat een werk moet dat toch zijn. En dan kwamen er ook nog een aantal collega's die vanwege hun opleiding toch een dag vrij moesten hebben die ze niet door hadden gegeven. Dat werd nadrukkelijk vermeld bij de redenen waarom het rooster in de eerste twee weken ongeveer veertig keer is veranderd
.
Vandaag een goede dag gedraaid. M'n 2e klas is nog steeds druk, maar vandaag leuk-druk en bezig-druk in plaats van naar-druk. 4e klas was echt heel fijn, ze zijn gelukkig geïnteresseerd in literatuur, pak van m'n hart
. En de brugklas had voor het eerst een repetitie Engels..
"Mevrouw, kunt u mijn handschrift wel lezen, ik had maar een 7 voor netschrijven op de basisschool.
"
!
"Mevrouw, ik ben per ongeluk de datum vergeten op te schrijven op m'n antwoordenblad, is dat erg?
"
!
"Mevrouw, telt een spelfout ook als fout?"
.
Alleen m'n Havo2 (met maar 16) kinderen was echt een chaos vandaag
ik had enorme koppijn, en meneer ADHD en Asperger hadden mot met elkaar. Samen naar de afdelingsleider, samen straf. Het werkte, gelukkig, maar ik moet toch maar eens naar de mentor stappen voor wat meer info over die kinderen.
Wat dat betreft mis ik het wekelijkse teamoverleg van mijn vorige school enorm. Ik zat in "team" 3/4 VWO en moeilijke/lastige leerlingen werden daar besproken, doorgenomen en er was goed overleg in een eenduidige aanpak. Op mijn huidige school moet je het zelf maar uitzoeken, via de mentor en afdelingsleider, en ergens vind ik dat niet kloppen.