abonnement Unibet Coolblue
pi_61005025
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 23:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat ik trouwens wel merk is dat ik nu veel sneller dan vorig jaar doorheb waar de kinderen ongeveer zitten qua niveau en welke kinderen wat extra hulp nodig hebben.

Aan de andere kant: leerpunt voor mij blijft wel het evenredig verdelen van aandacht over de aandachttrekkers en de stillere kinderen dat vind ik moeilijk, en ik voel me echt schuldig over de jongens en meisjes die goed hun best doen maar eigenlijk weinig contact met mij hebben omdat er nog teveel aandacht naar andere kinderen gaat. Meer complimenten voor die kinderen dus, en zorgen voor een goede werksfeer. Zodat dat ook kan . Poeh. Ik doe m'n best.
Ja, dat vond ik ook altijd wel lastig! Ik heb vorig jaar een briefje op m'n bureau gelegd, met het woord complimentjes en dan wat namen eronder. Werkte echt! Na een week was het niet meer nodig en ging het vanzelf. Was een tip van een collega... vond het eerst maar raar. Vooral bang dat leerlingen het zouden zien, maar dat is niet gebeurd.

Ik ben trouwens wel bang dat ik het lesgeven verleerd ben!! Haha! Ik hoef pas over anderhalve week te beginnen, maar ik durf niet zo goed!! Ik heb er wel superveel zin in!!
I ♥ PB
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:58:30 #27
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_61005041
'Gelukkig' heb ik maar 1 vast lokaal enzo .
Ik weet nog niet echt of ik op de basisschool wil werken, anders lijkt HBO of MBO (richting onderwijs) mij ook erg leuk om les te geven, maar het middelbaar trekt mij niet zo
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_61011251
Ik heb mijn eerste lesdag ook achter de rug. Het waren maar drie uurtjes, maar toch spannend..

Havo 4 is even afwachten, de ene groep vond ik heel leuk, de andere was wat drukker(dat kan ook aan het tijdstip liggen). Atheneum 5 leek mij leuk, maar erg kritisch, dus daar moet ik goed voorbereid verschijnen.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:35:49 #29
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_61052948
Ik begin woensdag. Maandag hebben we een vergaderdag, dinsdag introductiedag en woensdag beginnen de lessen. Vandaag kwamen de leerlingen hun boeken halen. Altijd weer even leuk om de ouders achter de kinderen te zien. En er waren er behoorlijk veel die vroegen of ze mij dit jaar weer kregen. Vond ik toch wel leuk. Dat zijn dan weer de kleine opstekers die ons werk zo leuk maken.
.
pi_61053419
Ik geef gelukkig maar een paar uur in de week les, naast mijn studie.
Vind het af en toe best spannend...en maar hopen dat ze het leuk vinden en interessant, en vooral dat het mij lukt om orde te houden...

Ik ga dit topic in de gaten houden:) Wellicht staan er nog wat nuttige tips tussen...
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:37:56 #31
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_61134134
Gister introductie van de Pabo gehad, een docente van me wist 100% zeker dat ze me kende, maar ze wist niet waarvan. Ik alle opties aankaarten, van ik heb hier al eerder gezeten (toen ik dat traject volgde, zodat ik de pabo verkort kan doen), mijn moeder geeft les op een basisschool, klopte allemaal niet....

Op een gegeven moment was alles uitgelegd over de studie enzo, alleen was de stage nog niet behandeld, dus ik vragen hoe dat zit... Vroeg ze: Waar heb jij stage gelopen? 'Daar en daar'. Ja, daar zitten 3 kinderen van mij op school!

Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:50:13 #32
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_61170955
Zo, de eerste lesdag zit er weer op. Weer even wennen. De leerlingen zaten volgens mij ook nog met hun hoofd ergens bij de vakantie. Wat een rust.. hahaha..
.
pi_61171001
Zo, halverwege week 2. Ik ben moe . Het is echt wennen, 7 klassen en 20 lesuren per week, ik ben nu bezig met orde in mijn chaos te scheppen. Mijn klassen zijn leuk, m'n Atheneum 3 en Gymnasium 2 zijn pittig, daar ben ik nu mee bezig om daar orde te krijgen en te houden, jammer dat dat niet automatisch gaat .

De bovenbouwklassen gaan OK, kosten wel veel tijd qua voorbereiding maar dan heb je ook wat. Ik ben tot nu toe wel steeds 's avonds bezig, tot laat omdat ik op school tussendoor niet echt de rust kan vinden om voor te bereiden. Ik hoop dat dat nog komt.

Oh, en m'n brugklas is lief . Waar gaat het toch mis in dat 1e jaar, wanneer houden ze op met lief-zijn

Hebben jullie op school trouwens ook zo'n administratiegezeur? Ik moet aan het begin van de les in de PC alle absenten invoeren, moet leerlingen eruit sturen met een officieel formulier, moet leerlingen na laten blijven met een officieel formulier, moet mijn computerlokaal resereven met een officieel formulier, moet studiewijzers maken volgens een officiele vormgeving... Mijn administratie kan in ieder geval een stuk beter nog een leerpuntje. Het zijn er nogal wat, die leerpuntjes van mij, gelukkig hebben we lieve begeleiders vanuit de school, volgende week komt de eerste op lesbezoek (op aanvraag), ik vind het fijn om wat feedback te krijgen nu ik zo in het diepe "spartel"voor het eerst.
pi_61171059
TVP, begin volgende week aan de lerarenopleiding voor het voortgezet onderwijs
pi_61171339
Ik ben ook halverwege mijn tweede week, en ook ik ben kapot..
De bovenbouwklassen gaan best ok, omdat er veel herhaald wordt valt de voorbereiding daar ook nog wel mee..

Mijn twee brugklassen en mijn tweede klas zijn daarentegen een ander verhaal. Het orde scheppen, en dan ook houden, ik vind het zo moeilijk. ik hoop dat ik het voor elkaar ga krijgen de komende weken.

Administratiegezeur valt hier wel mee. Ik heb 1 formulier waarop ik vermeld wie er te laat zijn, absent zijn, en eruit gestuurd worden. Ik moet er alleen om denken dat ik het formulier meepak, en invul. Studiewijzers heb ik al voor elkaar, en toetsroosters probeer ik mij ook aan te houden.

Het is nu gewoon even de grotere hoeveelheid lessen die mij overspoelt, en ik ben dan ook blij dat woensdag mijn vrije dag is, dan kan ik rustig bijkomen, en me voorbereiden op donderdag en vrijdag, als ik toch niet heel veel lessen heb..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_61173088
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:11 schreef teigan het volgende:
Ik ben ook halverwege mijn tweede week, en ook ik ben kapot..
De bovenbouwklassen gaan best ok, omdat er veel herhaald wordt valt de voorbereiding daar ook nog wel mee..

Mijn twee brugklassen en mijn tweede klas zijn daarentegen een ander verhaal. Het orde scheppen, en dan ook houden, ik vind het zo moeilijk. ik hoop dat ik het voor elkaar ga krijgen de komende weken.

Administratiegezeur valt hier wel mee. Ik heb 1 formulier waarop ik vermeld wie er te laat zijn, absent zijn, en eruit gestuurd worden. Ik moet er alleen om denken dat ik het formulier meepak, en invul. Studiewijzers heb ik al voor elkaar, en toetsroosters probeer ik mij ook aan te houden.

Het is nu gewoon even de grotere hoeveelheid lessen die mij overspoelt, en ik ben dan ook blij dat woensdag mijn vrije dag is, dan kan ik rustig bijkomen, en me voorbereiden op donderdag en vrijdag, als ik toch niet heel veel lessen heb..
Ik herken het helemaal. Ik weet wel wat ik moet doen, hoe je orde houdt, wat belangrijk is, maar ik moet het echt nog leren in de praktijk te brengen. Vorig jaar al wel een boel geleerd en dat werpt nu ergens wel vruchten af, maar het blijft toch een worsteling. Je moet zoveel keuzes maken in een les, en je steeds afvragen "wat vind ik hiervan", "wat doe ik hiermee". Stapje bij stapje kom ik erachter hoe ik over dingen denk, waar mijn grenzen liggen, en dat is ook wat waard.

Gelukkig heb ik lieve collega's die altijd willen luisteren, en zijn er op dit moment veel beginnende docenten, dus ik ben niet de enige. Op de paar "ach, je moet gewoon zus en zo..."-ers na komen ze echt met goede tips en relativerende opmerkingen. Ik draai 20 lessen in de week, die kunnen niet alle 20 precies zo gaan als ik wil, moet ik maar denken. En de leuke lessen, daar krijg je zoveel energie van, dat is zo leuk . Dus daar maar op focussen .
  woensdag 27 augustus 2008 @ 22:33:41 #37
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_61178723
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Hebben jullie op school trouwens ook zo'n administratiegezeur? Ik moet aan het begin van de les in de PC alle absenten invoeren, moet leerlingen eruit sturen met een officieel formulier, moet leerlingen na laten blijven met een officieel formulier, moet mijn computerlokaal resereven met een officieel formulier, moet studiewijzers maken volgens een officiele vormgeving... Mijn administratie kan in ieder geval een stuk beter
Wij hebben een absentiebriefje waar je op schrijft wie in je les afwezig was en aan het einde van de dag lever je dat in bij de coordinator. Leerlingen worden verwijderd met een aparte kaart. In de bovenbouw gebruik ik een PTA, dat gaat inderdaad volgens een officiele vormgeving, maar we krijgen die aangeleverd zodat het alleen nog maar een kwestie van invullen of wijzigen is. Maar dat zijn allemaal dingen, als je eenmaal je draai gevonden hebt, dan gaat dat allemaal vanzelf. In het begin is het inderdaad even puzzelen ja. Had ik destijds ook.
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Je moet zoveel keuzes maken in een les, en je steeds afvragen "wat vind ik hiervan", "wat doe ik hiermee".
.. en "wat zijn de gevolgen van die keuze?".
quote:
Stapje bij stapje kom ik erachter hoe ik over dingen denk, waar mijn grenzen liggen, en dat is ook wat waard
Inderdaad.
.
pi_61184435
Ik heb vandaag een vergadering, maandag een wendag voor de brugklas en dinsdag echt beginnen! Eerst vrijdag maar m'n diploma ophalen!

Ik word wel bang, nu ik die verhalen zo lees... ik ga 21 uur lesgeven en op de domderdag nog mijn opleiding tot docent Engels (afgestudeerd docent Nederlands).... Ik hoop dat ik geen burn-out krijg op 220jarige leeftijd
I ♥ PB
pi_61192133
Ik had het er vanmorgen over met een ervaren collega, en die maakte de opmerking dat ik ook mijn vrije tijd in moet plannen..

Een hele terechte opmerking, en daar ga ik ook zeker wat mee doen.
Morgen heb ik weer een hele drukke tweede klas. Ik heb zelf het idee dat ik bij de onderbouwklassen erop moet letten dat ik ze niet niks laat zitten doen, omdat ze dan afdwalen. Dus ik moet ook voor mezelf heel duidelijk hebben wat ik die les wil doen. Verder denk ik dat het ook een kwestie van rustig blijven word, en van elke les weer wat moet leren..
Klinkt allemaal heel logisch, maar ik krijg toch wel een beetje een knoop in de maag als ik erbij nadenk.

Ik kan ook altijd nog iemand vragen om te komen kijken in de les, maar dat vind ik ergens zo eng.. ik heb dan altijd het idee dat ze dan ineens zullen zien dat ik absoluut geen les kan geven..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:16:34 #40
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_61193750
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:41 schreef miss-scofield het volgende:
Ik word wel bang, nu ik die verhalen zo lees... ik ga 21 uur lesgeven en op de domderdag nog mijn opleiding tot docent Engels (afgestudeerd docent Nederlands).... Ik hoop dat ik geen burn-out krijg op 220 jarige leeftijd
Ik zie me niet met 220 jaar nog voor de klas staan eigenlijk Maar ga er gewoon voor. Natuurlijk zal het wennen zijn, natuurlijk zullen er moeilijke momenten tussen zitten en natuurlijk loopt niet elke les zoals je gepland had. Maar dat hoort nu eenmaal bij het leerproces en per maand/jaar zul je merken dat veel dingen soepeler gaan lopen. En schroom niet om je collega's te vragen.. Die hebben ooit ook in het zelfde schuitje gezeten. Ik zie het elk jaar opnieuw en dit jaar weer: nieuwe docenten zie zich heel "kwetsbaar" opstellen en die dus ook geholpen worden, en de "ik weet het allemaal al dus vertel me vooral niet wat ik moet doen" tiepjes.
.
pi_61194333
dat zei mijn collega vanmorgen ook nog... Dat je beter nu al hulp kan vragen, aangezien je de eerste weken je stempel moet zetten, en je dan dus beter maar gelijk in kan grijpen zeg maar..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_61197863
Tijd voor jezelf inplannen.. dat is wel een goede. Ik eet nu tenminste in de pauzes dus dat gaat goed. Ook drink ik sinds vandaag weer koffie, en dat helpt toch ook wel (ik werd er altijd zo hyper van, maar nu blijf ik wakker.. ).

Verder heb ik een groot organisatieprobleem . Mijn taak voor volgende week: mapjes met nakijkbladen maken, mapjes met uitgedeelde opdrachten maken, een goede te laat / spullen niet in orde / huiswerk niet gemaakt-lijst voor elke klas maken en kopieen maken van alle luisterCD's. Enzo.

En volgende week komt er iemand bij me in de les kijken, ik vind dat juist erg fijn. Het is de nieuwe-docenten-begeleider en hij komt er puur om te kijken, niet om te beoordelen. Het is ook de vertrouwenspersoon, dus het is ook niet van invloed op een vaste aanstelling enzo. Ik mis gewoon de feedback die ik kreeg van mijn stagebegeleidster vorig jaar!
pi_61199617
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:16 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Ik zie me niet met 220 jaar nog voor de klas staan eigenlijk Maar ga er gewoon voor. Natuurlijk zal het wennen zijn, natuurlijk zullen er moeilijke momenten tussen zitten en natuurlijk loopt niet elke les zoals je gepland had. Maar dat hoort nu eenmaal bij het leerproces en per maand/jaar zul je merken dat veel dingen soepeler gaan lopen. En schroom niet om je collega's te vragen.. Die hebben ooit ook in het zelfde schuitje gezeten. Ik zie het elk jaar opnieuw en dit jaar weer: nieuwe docenten zie zich heel "kwetsbaar" opstellen en die dus ook geholpen worden, en de "ik weet het allemaal al dus vertel me vooral niet wat ik moet doen" tiepjes.
Hahaha, je hebt gelijk! 22 jaar dan maar, het - en de 0 liggen dicht naast elkaar

Oh, hulp vraag ik zo! Daar heb ik geen problemen mee.. gelukkig maar!! En iedereen is welkom in mijn lessen Niet alleen om mij te helpen... vorig jaar heb ik ook collega's geholpen... Iedereen had problemen met een klas, behalve ik. Toen is iedereen even langs gekomen om te kijken wat 'mijn geheim' was!! Haha, ik vond het wel grappig, ik als stagiair!

Vandaag voor het eerst naar school geweest en nu heb ik helemaal zin om te beginnen!! Kwam nog een leerling tegen, die heel blij was om mij te zien. Ze riep keihard MEVROUW!!! en ik viel bijna van m'n fiets van schrik! Erg leuk!

Kom maar op
I ♥ PB
pi_61202308
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Tijd voor jezelf inplannen.. dat is wel een goede. Ik eet nu tenminste in de pauzes dus dat gaat goed.
Ik ben voor komend schooljaar ook vastbesloten de pauzes voortaan heilig te laten zijn. Dus niet nog effe snel wat kopieren, geen leerlingen te woord staan die altijd met massa's in de deur van de docentenkamer staan omdat ze even iemand iets willen vragen, geen ouders te woord staan die door de concierges verzocht worden in de pauze even terug te bellen. Het is niet gezond als ik na m'n ontbijt vervolgens pas weer om vier uur iets eet of drink Heb wat stressgerelateerde gezondheidsklachten gehad vorig jaar, dus ik ga maar eens wat beter oppassen. Collega's krijgen dus direct maandag te horen dat ik er niet ben als er in de pauze voor me wordt gebeld, concierges dat ze ouders die voor mij bellen niet in de pauze terug moeten laten bellen, en leerlingen dat ze altijd dingen aan me mogen komen vragen, maar niet in de pauze.
pi_61202452
't Is toch eigenlijk wat. Bij mijn oude bank-bijbaantje zaten mijn collega's soms de klok weg te kijken, een uur koffie te leuten of uitgebreid te lunchen. En nu? Ik heb het Heel Druk, mijn collega's hebben het ook allemaal Heel Druk, en eten doe ik wel - maar erbij gaan zitten nog niet altijd eten bij het kopieerapparaat is tenslotte ook eten, zullen we maar zeggen .

Ik benijd die enkele docent die met een klein tasje op school komt (hoe kan iemand nou alleen maar boterhammen meenemen terwijl ik altijd een halve verhuizing meesjouw.. ), met dat zelfde kleine tasje om 16u weer vertrekt, en vertelt 's avonds en in het weekend nooit bezig te zijn. Hoe dan .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2008 20:45:02 ]
pi_61202574
Die heeft waarschijnljk alleen eerste en tweede klassen. Dan heb je het tijdens bepaalde lessen wel zwaar, maar om de lessen heen veel minder. Bovenbouw is andersom: tijdens de lessen eenvoudig te doen, maar mijn god al die voor- en nabereiding.

Ik had ook eens een baan waarbij ik om de twee minuten op de klok keek. Daar werd ik depressief. Nu klaag ik wel over de hectiek maar eigenlijk heb ik een hectische werkomgeving gewoon nodig
pi_61202614
Ik heb vanavond bewust de toetsen even de toetsen gelaten... Ik was wel op tijd thuis vanmiddag, maar ik moest echt even bijkomen. Als ze maandag de cijfers hebben, dan is het vroeg genoeg...

De pauzes wil ik ook gewoon blijven benutten, en ik merk nu al als leerpunt dat ik dus mijn woensdag strakker in moet delen. Scheelt een hoop stress op donderdag en vrijdag.. Maarja, ik heb nu bijna mijn eerste volledige week gehad, dus ik heb nog een heleboel weken om het te leren...
Toch vrees ik ergens dat ik straks de herfstvakantie nodig heb om bij te trekken, maar dat zie ik dan wel...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_61202677
Het bank-voorbeeld was ook niet terugverlangend bedoeld mijn god, dat was saai. Dan heb ik toch liever een discussie met V4 over wat literatuur nou eigenlijk is, of een brugklas die allemaal hun woordenboek mee hebben genomen want die stonden op de lijst juf - euh - mevrouw .

Nu alleen m'n tweede en derde klas nog onder de duim krijgen en dan komt 't vast allemaal goed. Ohja, en tien miljoen snelhechters gaan kopen om een nakijkbladen-uitgedeeldeopdrachten-leesteksten-leukedingen-archief aan te gaan leggen.
pi_61202742
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 20:49 schreef ShadyLane het volgende:
Die heeft waarschijnljk alleen eerste en tweede klassen. Dan heb je het tijdens bepaalde lessen wel zwaar, maar om de lessen heen veel minder. Bovenbouw is andersom: tijdens de lessen eenvoudig te doen, maar mijn god al die voor- en nabereiding.

Ik had ook eens een baan waarbij ik om de twee minuten op de klok keek. Daar werd ik depressief. Nu klaag ik wel over de hectiek maar eigenlijk heb ik een hectische werkomgeving gewoon nodig
ik heb het bij de bovenbouw inderdaad in de lessen erg rustig, maar dat komt straks ook nog wel weer als ik echt begin met nieuwe lesstof, in plaats van herhaling.. Het nakijken kost veel tijd..

De brugklassen en mijn tweede klas vind ik tijdens de lessen inderdaad erg pittig... Ik denk dat ik gewoon een hele strakke indeling voor mijzelf moet gaan maken, aangezien ze dan hopelijk minder snel alle kanten uitstuiteren. Maar ik vind dat zo moeilijk. Dat vind ik weer leuker van de bovenbouw, je zet natuurlijk wel een grote lijn uit, maar je moet soms echt flink improviseren om dingen duidelijk te maken.. Bij de lagere klassen ben je veel meer bezig met de leerlingen met de neuzen dezelfde kant uit te krijgen, iets wat ik lastig vind, omdat ik niet goed weet hoe ik dat voor elkaar krijg.
Zeggen dat ze stil moeten zijn, en allemaal recht moeten gaan zitten gaat nog, maar hoe ga je dan verder?
Ik wil in ieder geval proberen om hun mogelijkheden tot afleiding wat te beperken, dus geen agenda's op tafel en dergelijke, maar veel verder kom ik nog eventjes niet.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_61202806
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 20:56 schreef teigan het volgende:

[..]

ik heb het bij de bovenbouw inderdaad in de lessen erg rustig, maar dat komt straks ook nog wel weer als ik echt begin met nieuwe lesstof, in plaats van herhaling.. Het nakijken kost veel tijd..

De brugklassen en mijn tweede klas vind ik tijdens de lessen inderdaad erg pittig... Ik denk dat ik gewoon een hele strakke indeling voor mijzelf moet gaan maken, aangezien ze dan hopelijk minder snel alle kanten uitstuiteren. Maar ik vind dat zo moeilijk. Dat vind ik weer leuker van de bovenbouw, je zet natuurlijk wel een grote lijn uit, maar je moet soms echt flink improviseren om dingen duidelijk te maken.. Bij de lagere klassen ben je veel meer bezig met de leerlingen met de neuzen dezelfde kant uit te krijgen, iets wat ik lastig vind, omdat ik niet goed weet hoe ik dat voor elkaar krijg.
Zeggen dat ze stil moeten zijn, en allemaal recht moeten gaan zitten gaat nog, maar hoe ga je dan verder?
Ik wil in ieder geval proberen om hun mogelijkheden tot afleiding wat te beperken, dus geen agenda's op tafel en dergelijke, maar veel verder kom ik nog eventjes niet.
Wat ik wel merk in de onderbouw is dat beginnen met uitleg in mijn klassen slecht werkt. Ik doe de absentie, voer 't in in de PC (dat moet aan het begin van de les ), vat kort samen wat we de vorige les hebben gedaan, vertel wat we deze les gaan doen, en zet ze dan aan een eerste opdracht. Als ik klassikaal met uitleg begin dan verzand 't vaak, terwijl ik, als ik ze eerst aan het werk zet en dat na een tijdje onderbreek voor wat uitleg, het een stuk beter gaat omdat dan de "werksfeer" erin zit.

Dit klinkt als een succesverhaal, maar dat is het niet hoor elke les gaat er wel weer iets ander mis waarvan ik denk "ohja, volgende keer anders doen".

Testen of gekopieerde CD's het doen enzo .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')