abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60872005
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 07:59 schreef MLF het volgende:
dat is niet helemaal waar, ik ben een keer aangereden door een lul eerste klas enz en (hij in een auto en ik op de fiets) en kon gewoon naar huis (fiets stuk, ik stuk), politie nam alleen mijn naam op.
het was wel zijn schuld, maar dat was niet zo belangrijk
Het is dan ook niet aan de politie om de schade te verhalen. Jij zult zelf die automobilist aansprakelijk moeten stellen.

De automobilist heeft waarschijnlijk wel een bekeuring gekregen maar daar schiet jij weinig mee op.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:21:06 #27
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_60877046
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 03:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dat is dus een denkfout.

Anticiperen enzo...
Nee hoor, gewoon gassen, zeker als je het verkeer in Amsterdam gewend bent.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_60877179
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 03:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dat is dus een denkfout.

Anticiperen enzo...
Het probleem is dat mensen daardoor gaan denken dat ze helemaal geen rekening meer met anderen hoeven te houden. Waarom is er anders een verkeersregel dat je voorrang van rechts heb als je het toch niet krijgt en het blijkbaar ook niet mag verwachten. Als iedere verkeersdeelnemer nu eens zijn eigen verantwoording neemt, maar nee iedereen heeft haast en iedereen wil als eerste thuis zijn en dat gaat gewoon niet in zo'n overbevolkt landje. En als iedereen dan ook nog eens als een mongool zich door het verkeer waant, en dan ook nog zo'n houding aanneemt van "ze stoppen toch wel voor mij" dan hadden ze verkeerslichten en voorrangsregels beter niet kunnen uitvinden.

Ik ben er voor dat ze een regel in voeren waarin je een fietser (desnoods met ff bij gassen) flink hard aan mag rijden als deze meent geen voorrang te verlenen, door rood te rijden, onverwachts over te steken of geen richting aangeeft.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_60877212
En dat terwijl de fietsers veel gevaarlijker zijn
pi_60877236
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 14:21 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon gassen, zeker als je het verkeer in Amsterdam gewend bent.
Ik moet zeggen dat ik liever in Amsterdam rond rijd dan in Arnhem. Man wat een paupers daar in Arnhem. Is wel te zien dat het CBR daar niet zulke hogen eisen stelt. Lijkt net of ze daar hun eigen verkeersregels hebben.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_60877347
Met een fiets is het best lastig grote schade veroorzaken. Maar als je met een voorwerp van 1500 kg 50 km per uur gaat rijden dat niet tegen een stootje kan dan loopt het al snel in papieren wanneer verkeersdeelnemers elkaar ongelukkig tegenkomen.

Het grootste deel van de schade die dan ontstaat is terug te voeren op de keuze van vervoermiddel van de automobilist. Logisch dat je daar dan via de premie voor betaalt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60877437
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 14:28 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik liever in Amsterdam rond rijd dan in Arnhem. Man wat een paupers daar in Arnhem. Is wel te zien dat het CBR daar niet zulke hogen eisen stelt. Lijkt net of ze daar hun eigen verkeersregels hebben.
Ik heb eigenlijk nooit problemen met het rijden in Arnhem
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')