En natuurlijkquote:Spouge is a style of Barbadian popular music created by Jackie Opel in the 1960s. It is said to be primarily a fusion of Jamaican ska with Trinidadian calypso, but is also influenced by a wide variety of musics from the British Isles and United States, include sea shanties, hymns and spirituals. Spouge instrumentation originally consisted of cowbell, bass guitar, trap set and various other electronic and percussion instruments, later augmented by saxophone, trombone and trumpet. Janice Millington, musician and author, lists the American and British influences as including Welsh, Scottish and Irish elements, "transmitted through literature and poetry (Shakespeare and Milton), rhymes, folk songs, sea shanties, classical music, hymns, and other songs of praise (all of which have) been constantly available, providing entertainment, edification and general education to all people of Barbados. North American love songs, parlor songs, African-American spirituals and folk hymns, and hillbilly music have also contributed to a cultural mixture in which the love of a song, the expression through movement, and demand for theater continue to be of paramount importance".
Het ene labeltje werd opgenomen in het andere. Big whoop.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 18:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het is het moment geweest waarop de scheiding mainstream/alternative wegviel en ook nooit meer terugkwam.
Die Freakbeat is wel leuk, maar vind dit toch wel leuker:quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:23 schreef loempiavreter het volgende:
Tijd om gewoon wat obscurdere genre's te gaan opzoeken.
Bijvoorbeeld Freakbeat uit de jaren 60 (neem een Beat band, zoals Beatles in de vroegste jaren, gooi daar een hoop gitaar effecten in feedback, fuzz, distortion en stormende drums en een hoop chaos).
En dan krijg je dit ongeveer:
Chica uit peru (psych gecombineerd met peruaanse volksmuziek).
Spouge (spreek uit als spooge), haal eht ff van wiki vandaan
[..]
En natuurlijk
Northern Soul, obscure vaak moeilijk te krijgen Soul en R&B op hoog en mid tempo.
Early Reggae - Reggae voordat Jackie Mittoo het mellower maakte, Sneller, rauwer en veel organ, maar ook niet vies van een blazersectie, proto-rappers (toasters), harmonisch gezang.
en als uitvloeisel daarvan (samplecultuur) en steeds groter wordende computerkracht in de jaren 90 hardcore, jungle en drum n bass en hun uitvloeiselsquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 08:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Nirvana/grunge is vergeleken bij hiphop bijvoorbeeld een stuk minder vernieuwend vind ik. Dat is imo de laatste echt grote vernieuwing geweest
Klinkt wel aardig, maar is mij iets te psych. The Misunderstood klinkt nog wel een beetje Freakbeat achtig (die drums, en een 1966 release in UK zou nog best freak kunnen zijn), maar 13th Floor Elevators is onvervalste psychquote:
(vooral *tukutukutukutuku* op de achtergrond is geniaal)
Je snap de gevolgen daarvoor toch wel mag ik hopen?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het ene labeltje werd opgenomen in het andere. Big whoop.
arcade fire is erg goedquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:31 schreef Neontetra het volgende:
Ik vond de albums van Arcade Fire toch wel iets revolutionairs hebben! Ook enorm gehypet natuurlijk, maar bracht toch iets nieuws.
Neon Bible in de lift
Intervention (met kerkorgel) @ Glastonbury
Blijkbaar niet, anders zou ik ze wel op hetzelfde voetstuk plaatsen als jij doet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je snap de gevolgen daarvoor toch wel mag ik hopen?
Denk dat we allebei iets anders bedoelen met deze discussie. Het pure muzikale aspect boeit mij namelijk wat minderquote:Op zondag 24 augustus 2008 01:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, anders zou ik ze wel op hetzelfde voetstuk plaatsen als jij doet.
ja, arcade fire en sigur ros zijn zeker vernieuwend, mag ik ook Aux Raus even noemen? Dat is totaal nieuw.quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:00 schreef Rubbish11 het volgende:
Tjah vernieuwende dingen zie ik vooral in bands als: Mars Volta, Arcade Fire en Sigur Rós om even wat bekendere voorbeelden te pakken. Geen van deze zal waarschijnlijk ooit worden opgepikt door top40 volk, maar het is toch vrij bijzondere nieuwere muziek.
Helemaal mee eens. En Arcade Fire en Sigur Ros zijn ook niet echt zo groundbreaking.quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:36 schreef trebremmit het volgende:
Aux Raus is echt totaal niet vernieuwend, Atari teenage riot deed dat 15 jaar geleden al.
Leuk, dat iedereen zijn ideeën kan uitvoeren zoals hij/zij dat wilt.quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:33 schreef Rubbish11 het volgende:
Ja Aux Raus is ook erg tof! Maar ik kan wel inkomen met wat jij zegt, deze tijd staat niet meer centraal aan één bepaalde stroming. Iedereen kan zijn ideeën uitvoeren als hij of zij wilt, en er wordt minder raar opgekeken bij nieuwere dingen. Vroeger werden veel dingen controversieel beschouwd en daardoor ook erg groot, maar tegenwoordig is niets meer controversieel in de muziek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |