abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60967603
Op zich zijn er natuurlijk maar twee revoluties geweest in de popmuziek: de uitvinding van de electrische gitaar en de toepassing van (electrische) synthesizers en sampling voor muziek. Alles daarna is evolutie daarvan, soms met kleine stapjes, soms met wat grotere aardverschuivingen.

Daarnaast doe je de electronische muziek te weinig eer aan met "house is iets van 20 jaar geleden". Onzin, want als er in 1 stroming nog ruimte is voor vernieuwing en experiment is dat in die hoek. (bijna) Alles wat op tradionele instrumenten als gitaar, piano en drums leunt is uitgeexperimenteerd en lui.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_60968746
Jumpstyle Het was vrij 'nieuw' maar ik ben blij dat het alweer dood is.
pi_60982411
Zo nieuw was dat niet, al zeker 10 jaar oud, en het is een slap aftreksel van Underground Construction wat alweer verder teruggaat.

Verder wel blij dat het weer dood is ja hehe
pi_61005512
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Op zich zijn er natuurlijk maar twee revoluties geweest in de popmuziek: de uitvinding van de electrische gitaar en de toepassing van (electrische) synthesizers en sampling voor muziek. Alles daarna is evolutie daarvan, soms met kleine stapjes, soms met wat grotere aardverschuivingen.

Daarnaast doe je de electronische muziek te weinig eer aan met "house is iets van 20 jaar geleden". Onzin, want als er in 1 stroming nog ruimte is voor vernieuwing en experiment is dat in die hoek. (bijna) Alles wat op tradionele instrumenten als gitaar, piano en drums leunt is uitgeexperimenteerd en lui.
the moog als grote revolutie
pi_61013357
Ik vind The Mars Volta altijd wel erg vernieuwend. Als je begint met luisteren lijkt alles voor zichzelf te spelen (ik heb het om die reden zelfs een paar jaar zowat gehaat) maar op een gegeven moment valt het kwartje. Een album als Frances The Mute is erg bijzonder.

Maar once again, ontoegankelijke muziek, dus een revolutie zal het wel nooit opleveren.
"de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
pi_61018775
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:22 schreef Tommy2K het volgende:
Ik vind The Mars Volta altijd wel erg vernieuwend. Als je begint met luisteren lijkt alles voor zichzelf te spelen (ik heb het om die reden zelfs een paar jaar zowat gehaat) maar op een gegeven moment valt het kwartje. Een album als Frances The Mute is erg bijzonder.

Maar once again, ontoegankelijke muziek, dus een revolutie zal het wel nooit opleveren.
Dat is het probleem. Wil je nu nog een revolutie ontketenen moet je heel experimenteel bezig zijn denk ik.
En ik vrees dat de massa nooit het hele experimentele geneuzel gaat omarmen.
Ik ben bang dat de muziek steeds "dommer" gaat worden afgaande op wat er in de top 40 verschijnt de laatste aantal jaren. Misschien is dat op zich ook een revolutie te noemen? .
pi_61018952
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:18 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Dat is het probleem. Wil je nu nog een revolutie ontketenen moet je heel experimenteel bezig zijn denk ik.
En ik vrees dat de massa nooit het hele experimentele geneuzel gaat omarmen.
Ik ben bang dat de muziek steeds "dommer" gaat worden afgaande op wat er in de top 40 verschijnt de laatste aantal jaren. Misschien is dat op zich ook een revolutie te noemen? .
Waarom zou je nou weer experimenteel zijn? Alsof er iets nieuws en experimenteel was aan bv. grunge. (R)evolutie is gewoon de tijdsgeest weten te pakken en knallen maar.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_61019454
Ik zou niet eens weten hoe ik iets revolutionairs zou moeten herkennen in de huidige hysterie. Als er één bandje een scheet in de goede richting laat, dan wordt het meteen tot het belachelijke aan toe de hemel in geprezen. Elke Lolita met een microfoon wordt aangekondigd als "van de MEGAHIT".
De laatste goede inslag was Nirvana, en daar prikte ik ook toen al doorheen.
Ik ben een oud en verbitterd mens en vroeger was alles beter
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_61020507
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:42 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik zou niet eens weten hoe ik iets revolutionairs zou moeten herkennen in de huidige hysterie. Als er één bandje een scheet in de goede richting laat, dan wordt het meteen tot het belachelijke aan toe de hemel in geprezen. Elke Lolita met een microfoon wordt aangekondigd als "van de MEGAHIT".
De laatste goede inslag was Nirvana, en daar prikte ik ook toen al doorheen.
Ik ben een oud en verbitterd mens en vroeger was alles beter
Hoe prikte jij daarin dan?
pi_61031051
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Waarom zou je nou weer experimenteel zijn? Alsof er iets nieuws en experimenteel was aan bv. grunge. (R)evolutie is gewoon de tijdsgeest weten te pakken en knallen maar.
Klopt ja. Het hoeft inderdaad niet per se experimenteel te zijn.
Maar toch werd grunge altijd als iets heel nieuws gezien. En volgens mij nog steeds door sommige mensen.
En Kurt is een of andere messias voor ze.

Maar goed, dat is weer een ander verhaal.
pi_61031117
Wat is experminteel? Dat is aan vele muziek van toepassing.
pi_61031157
De muziek die ik te gek vind, heeft niet zoveel liefhebbers.
pi_61031481
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:22 schreef kraakschandaal het volgende:
Wat is experminteel? Dat is aan vele muziek van toepassing.
Vind je? Ik vind 't wel meevallen..
pi_61046629
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:18 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Klopt ja. Het hoeft inderdaad niet per se experimenteel te zijn.
Maar toch werd grunge altijd als iets heel nieuws gezien. En volgens mij nog steeds door sommige mensen.
En Kurt is een of andere messias voor ze.

Maar goed, dat is weer een ander verhaal.
En terecht natuurlijk. Het is het moment geweest waarop de scheiding mainstream/alternative wegviel en ook nooit meer terugkwam. Er zal nooit meer een muzikale beweging zoveel invloed hebben als tijdens die periode. Je ziet dat bijvoorbeeld aan de mode. Neem als voorbeeld Allstars. Iedereen draagt ze. Het is jammer dat de marketing en commercie destijds de boel heeft overgenomen.

Overigens kan het ook niet meer dankzij de technische vooruitgang van de laatste jaren.
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:13:43 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_61056670
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:23 schreef kraakschandaal het volgende:
De muziek die ik te gek vind, heeft niet zoveel liefhebbers.
Zoals ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 02:02:17 #91
225100 Ensenata
He who Saw the Deep
pi_61057333
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:22 schreef kraakschandaal het volgende:
Wat is experminteel? Dat is aan vele muziek van toepassing.
Uhm... sowieso is muziek die overal op de radio komt enzo niet meer experimenteel, experimenteel is een fase, een ontwikkeling, iets wat nog nooit zo gedaan is, of wel zo gedaan maar dan op een andere manier andere stijl andere context.
Zo zou je dus ook gewoon een hoop lawaai kunnen maken met potten en pannen of ander keukengerei, riedeltje op de gitaar erdoor gooien en je hebt experimentele muziek, drummachine aanzetten, klaar.

ALS het maar ANDERS is.
You think you can't
You wish you could
I know you can
I wish you would
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 augustus 2008 @ 02:54:20 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_61057912
Anders zegt niks.

Ik kan het geluid opnemen van mijn stoelgang en uitbrengen op een album.

Ben ik dan experimenteel ?

Het moet wel betekenis hebben

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 03:14:30 #93
225100 Ensenata
He who Saw the Deep
pi_61058072
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 02:54 schreef tong80 het volgende:
Anders zegt niks.

Ik kan het geluid opnemen van mijn stoelgang en uitbrengen op een album.

Ben ik dan experimenteel ?

Het moet wel betekenis hebben


Dat verzin je er natuurlijk bij, als je je stoelgang dan opneemt en het uitbrengt is dat best experimenteel te noemen ja. Niet dat mensen dat dan geen luisteren ofzo, maar je verzint wel wat anders.
You think you can't
You wish you could
I know you can
I wish you would
pi_61058555
is zeker al eens gedaan. dus op de grote schaal is dat niet experimenteel.. maarja het expirementele kanop vele niveaus zitten. als jijzelf wilt proberen om geluiden van je stoelgang in muziek te verwerken is dat experimenteel wat jou betreft.

experimenteel is ook bijna per definitie niet altijd 'goede' muziek. het gaat wel eens fout, daarvoor zijn het experimenten. je gaat buiten de dingen die je volledig kunt voorspellen
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 augustus 2008 @ 07:23:00 #95
7889 tong80
Spleenheup
pi_61058611
Zeker en de eersten krijgen zelden de credits. Zie UDS en Rage against the machine die met de wereldroem gingen strijken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_61058886
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Hoe prikte jij daarin dan?
Ik prikte nergens in
Ik dacht bij het horen van Nevermind: oooh, ze hebben gewoon de punk langzamer gezet! Vind het best een leuke plaat hoor, maar revolutionair was ie muzikaal gezien niet echt, alleen de beweging die erdoor ontstond was dat. Dat bandjes ineens allemaal max 4 akkoorden per nummer met zware distortion zonder intro en met thematiek als "ik wil doohood" gingen spelen. Dat je klasgenoten gaten in hun dure Levi's gingen knippen (of de broeken met gaten er al in kochten) en in kisten gingen lopen, dat het een sport werd om zo obscuur mogelijke bandjes te kennen, dat soort dingen.
Ik "prikte erdoorheen" (voor zover dat kan op die leeftijd ) doordat ik alles wat Nirvana deed al ergens anders beter of leuker had gezien. De zwarte thematiek kwam ik op een onnoemelijk hardere en grappigere manier al bij Type O Negative en Carnivore gevonden, de minimalistische akkoorden bij weetikveel hoeveel punkbands en het rockattitude bij Guns 'n' Roses, Aerosmith en noem maar op.
Nirvana/grunge is vergeleken bij hiphop bijvoorbeeld een stuk minder vernieuwend vind ik. Dat is imo de laatste echt grote vernieuwing geweest
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 08:34:21 #97
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_61058950
Natuurlijk was Nirvana niet revolutionair op muzikaal gebied. Nirvana was niks meer dan een kruising tussen The Beatles, The Stooges en vleugje Sonic Youth. De revolutie van Nirvana was zoals eerder opgemerkt dat het massaal door de Top40 kids werd opgepakt. Of je daar nu blij mee bent of niet. Daarmee brak alternatieve muziek door naar de mainstream.
Verder is het natuurlijk gewoon een goed rock-album, het is echter ver verwijderd van bv Revolver waar mee het wel vaak vergeleken wordt.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:41:13 #98
225100 Ensenata
He who Saw the Deep
pi_61061820
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 08:34 schreef Waaghals het volgende:
Natuurlijk was Nirvana niet revolutionair op muzikaal gebied. Nirvana was niks meer dan een kruising tussen The Beatles, The Stooges en vleugje Sonic Youth. De revolutie van Nirvana was zoals eerder opgemerkt dat het massaal door de Top40 kids werd opgepakt. Of je daar nu blij mee bent of niet. Daarmee brak alternatieve muziek door naar de mainstream.
Verder is het natuurlijk gewoon een goed rock-album, het is echter ver verwijderd van bv Revolver waar mee het wel vaak vergeleken wordt.
Nee, Nevermind is niet te vergelijken met Revolver, met geen 1 Beatles Album, Beatles is gewoon iets aparts. En zoiets zal ook nooit meer komen jammer genoeg.
You think you can't
You wish you could
I know you can
I wish you would
pi_61062028
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:41 schreef Ensenata het volgende:

[..]

Nee, Nevermind is niet te vergelijken met Revolver, met geen 1 Beatles Album, Beatles is gewoon iets aparts. En zoiets zal ook nooit meer komen jammer genoeg.
En één van de redenen waarom is omdat mensen als Roy Orbison, Elton John en de Beatles zelve Idols-technisch gezien niet meer "kunnen". Mensen met evenzoveel talent en vernieuwing blijven tot in de eeuwigheid in de marge heden ten dage. Niet dat ik ze zou weten te vinden hoor, ben niet zo'n connoisseurs-type
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_61062546
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:41 schreef Ensenata het volgende:

[..]

Nee, Nevermind is niet te vergelijken met Revolver, met geen 1 Beatles Album, Beatles is gewoon iets aparts. En zoiets zal ook nooit meer komen jammer genoeg.
Oh please
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')