Ik was dus naar een talenkamp in Zuid-Frankrijk en daar leerde ik een jongen uit Polen kennen. Hij zat altijd alleen en droeg altijd zwart, best een kutalto dus. Hij was heel knap en ik vond hem leuk. Ik begon een gesprek met hem (ik vroeg wat voor taal ze in Polen spraken en of het leek op Duits) en hij vond mij volgens mij best dom.
Twee meisjes uit mijn groep vroegen aan hem of hij een vriendin had. Toen hij nee zei, vroegen ze of hij misschien homo of bi was. Hij gaf geen antwoord en toen kwamen ze naar ons toe en riep: "HIJ IS EEN HOMO." Stiekem hoopte ik wel dat hij bi was. Hij had een bloemetjesschoudertas, hij droeg een parelarmband en eentje met aardbeitjes en in de pauze zat hij zijn nagels te vijlen met een hartjesvijl. Ik zat hem een minuut aan te staren toen. Sommige mensen wisten echt niet wat ik in hem zag. Toch hoopte ik dat hij niet homo was. Maar als hij hetero was, was hij wel fucked up. Dus hopelijk was hij bi.
Later gingen we naar de schaatsbaan met de hele talenschool (het is 40 graden in Zuid-Frankrijk en dan ga je naar een overdekte schaatsbaan..) maar ik ging niet mee en ik zag dat hij ook niet meedeed. Ik zat een halfuur te stressen of ik hem aan zou spreken. Maar de gedachte dat hij homo zou zijn, tergde mijn hersentjes. Uiteindelijk vroeg ik hem om wat wisselgeld voor de snoepautomaat en daarna hadden we een heel gesprek over drugs in Amsterdam. De volgende ochtend gaf hij me kauwgom. Een doorbraak: ik ben nu degene die hij heet meest vertrouwt. Maar de dagen daarna wist ik niet wat ik tegen hem moest zeggen en ik liep steeds meer blauwtjes. En hij praatte steeds meer met het dikke meisje. Hij bood haar zelfs kauwgom aan. Ik vroeg aan haar waar ze het zoal over hadden, zei ze: "Religie en de holocaust." Hij vond Hitler grappig. En hij had een shirt met een hakenkruis met een zwaard erdoor en de tekst "The only good fascist is a dead one." En op zijn tas had hij ook allemaal hakenkruisen met een zwaard erdoor. Ik was zo verliefd op hem.
Toen we op de laatste avond uitgingen, zat hij op die loungebanken en was ik beneden. Een gast wilde hem naar beneden halen.
"Come on, that girl wants to dance with you!"
"Nooo...!"
Daarna vertrok hij naar zijn gastgezin en om 05.00 zat hij in de bus terug naar Polen. Ik had zijn msn en zijn telefoonnummer niet gevraagd. Snif. Ik heb anderhalf uur lang op mijn kamer naar het plafond gestaard.
Gemiste kans. Nu weet ik nog steeds niet of hij homo was of bi en dat hij me gewoon niet moest.
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.