quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 23:25 schreef Marble het volgende:
[..]
Ja maar ik maak me zorgen om zijn entourage. Een fashion industry insider als Dyanne Beekman wil die crematie natuurlijk voor geen goud missen en die is zo blank als een stopcontact dus straks wordt ze nog gerassenhaat en uitgemoord daar op Bonaire!.
quote:Herhaling De Lama’s schokkeert televisiekijker
Geplaatst op zondag 17 augustus 2008 om 8:51
Kijkers die vrijdagavond de herhaling van De Lama’s hebben gezien, zijn geschokt over een grap over de donderdag overleden Percy Irausquin. Tijdens de uitzending grapte Lama Ruben Nicolai over de naam van de modeontwerper. Dat staat op verschillende inernetsites te lezen. Het uitzendmoment van de herhaling vinden verschillende kijkers slecht getimed. “Ik vind het te triest voor woorden“, zegt een kijker op de website Fok.nl. “Dat dít gewoon wordt uitgezonden, een dag na zijn overlijden!“
Precies, is gewoon een foutje, beetje ongelukkig maar ach.quote:Op zondag 17 augustus 2008 15:36 schreef rena het volgende:
Overdrijven is ook een vak.. Het is niet alsof het een recente uitzending is die opzettelijk een kwetsend grapje maakt.
quote:Familie Percy houdt uitslag sectie voor zichzelf.
De familie van de overleden modeontwerper Percy Irausquin heeft besloten niet naar buiten te treden met de resultaten van de sectie.
De Arubaanse familie wil de resultaten binnen eigen kring houden, zegt Irausquins woordvoerder Thijs Willekes zondag. Vrijdag is sectie verricht op het lichaam van de couturier die een dag eerder dood werd aangetroffen in zijn Amsterdamse woning.
In eerste instantie werd aangenomen dat de ontwerper een fatale val maakte in zijn badkamer. Of de sectie anders heeft uitgewezen, wil Willekes niet zeggen.
Het stilzwijgen heeft in ieder geval niets te maken met de aard van het resultaat, zegt hij. "Er was niet veel nieuws, maar de familie wil het eerst zelf verwerken. Dat is natuurlijk begrijpelijk."
Rapport
De politie bevestigt zondag dat de sectie is voltooid. Uit een voorlopig rapport blijkt in ieder geval dat Irausquin niet om het leven is gekomen door een misdrijf, zegt een woordvoerder. Verdere informatie wordt uit privacyoverwegingen niet gegeven.
De begrafenis van de couturier vindt naar alle waarschijnlijkheid zaterdag plaats. Vrijdag wordt zijn lichaam naar Aruba gevlogen, vertelt Willekes.
De katholieke mis is vooral voor Arubaanse vrienden en familieleden. "Maar ook een paar van zijn vrienden uit Nederland gaan erheen", zegt Willekes. Begin september vindt in Nederland een herdenking plaats voor Irausquin.
Ja, want wie zwijgt, heeft tenslotte wat te verbergen (denken ze).quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:59 schreef shiNinG_staR het volgende:
Genoeg voer voor de roddelbladen weer dus.
In eerste instantie werd aangenomen dat de ontwerper een fatale val maakte in zijn badkamer. Of de sectie anders heeft uitgewezen, wil Willekes niet zeggen.quote:Op zondag 17 augustus 2008 17:32 schreef KinkyGiraf het volgende:
@ Jeanne Darc: kijk eerst even voordat je iets post?
Nee, het hele artikel staat 2 posts boven je.quote:Op zondag 17 augustus 2008 17:37 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
In eerste instantie werd aangenomen dat de ontwerper een fatale val maakte in zijn badkamer. Of de sectie anders heeft uitgewezen, wil Willekes niet zeggen.
Het stilzwijgen heeft in ieder geval niets te maken met de aard van het resultaat, zegt hij. "Er was niet veel nieuws, maar de familie wil het eerst zelf verwerken. Dat is natuurlijk begrijpelijk."
Bedoel je dit? Ze willen het resultaat van het onderzoek niet naar buiten brengen omdat het te vers is?
Nee, omdat het hele artikel 3 posts boven je staat.quote:Op zondag 17 augustus 2008 17:37 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Bedoel je dit? Ze willen het resultaat van het onderzoek niet naar buiten brengen omdat het te vers is?
quote:Op zondag 17 augustus 2008 17:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee, het hele artikel staat 2 posts boven je.
Ja dat dacht ik dus ook... Als hij ´gewoon´ rottig is gevallen, een hartaanval of een hersenbloeding heeft gehad, dan kun je dat toch meteen zeggen? Zoiets is tenslotte al bekend.. Hun goed recht om niets te zeggen, maar je gaat haast denken ´had hij misschien medicijnen/drugs whatever op en is dat verkeerd gevallen, of was hij levensmoe?' of andere roddelverhalen... Ik zou het als familie zijnde gewoon naar buiten brengen, maar goed.... ik ben de familie nietquote:Op zondag 17 augustus 2008 17:59 schreef Samson het volgende:
Vind het wel vaag dat de familie het resultaat van de sectie niet naar buiten wil brengen. Als daar gewoon uit naar voren komt dat hij door een ongelukkige val om het leven is gekomen, waarom zou je daar dan moeilijk over gaan doen? Er speelt waarschijnlijk meer omdat ie vantevoren ook al niet lekker was. Maar ja, natuurlijk hebben ze het recht om er niet over te willen spreken.
Ben ik het mee eens. Als het een 'gewone' val is kun je dat best naar buiten brengen. Voorkom je speculaties.quote:Op zondag 17 augustus 2008 17:59 schreef Samson het volgende:
Vind het wel vaag dat de familie het resultaat van de sectie niet naar buiten wil brengen. Als daar gewoon uit naar voren komt dat hij door een ongelukkige val om het leven is gekomen, waarom zou je daar dan moeilijk over gaan doen? Er speelt waarschijnlijk meer omdat ie vantevoren ook al niet lekker was. Maar ja, natuurlijk hebben ze het recht om er niet over te willen spreken.
Misschien heeft de familie schijt aan speculaties en media? En willen ze het definitieve gewoon voor zichzelf houden. Waarom wordt dat toch altijd een beetje verdacht gevonden? Hij was niet alleen een BN-er maar vooral een mens dat gewoon familie en vrienden heeft.quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:28 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Als het een 'gewone' val is kun je dat best naar buiten brengen. Voorkom je speculaties.
Wij zullen moeten afwachten wat zijn doodsoorzaak is..quote:Op zondag 17 augustus 2008 17:59 schreef Samson het volgende:
Achteraf vond ik t een beetje smakeloos van mezelfquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Sorry, maar hier moest ik dan toch wel stiekem beetje om lachen.![]()
Het is nogal logisch dat dit verdacht wordt gevonden. Als er namelijk geen twijfel bestond over de doodsoorzaak laat je namelijk niet zo snel een sectie uitvoeren. Er zal dus wel degelijk twijfel zijn geweest die ergens op gebasseerd zal zijn. Tel daarbij op dat hij vantevoren zich al niet goed voelde en naar huis was gegaan, dan kom je toch wel bij de nodige twijfels uit. Tja, en dat BN-er. Dit krijg je nu eenmaal als je vaak in de media gespot wordt. Dat kan de familie natuurlijk ook wel verwachten. Toch blijft de keus aan hen natuurlijk.quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:35 schreef vencodark het volgende:
[..]
Misschien heeft de familie schijt aan speculaties en media? En willen ze het definitieve gewoon voor zichzelf houden. Waarom wordt dat toch altijd een beetje verdacht gevonden? Hij was niet alleen een BN-er maar vooral een mens dat gewoon familie en vrienden heeft.
Dit weet ik. Ik heb dit toch ook niet tegengesproken?quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:50 schreef Samson het volgende:
[..]
Het is nogal logisch dat dit verdacht wordt gevonden. Als er namelijk geen twijfel bestond over de doodsoorzaak laat je namelijk niet zo snel een sectie uitvoeren. Er zal dus wel degelijk twijfel zijn geweest die ergens op gebasseerd zal zijn. Tel daarbij op dat hij vantevoren zich al niet goed voelde en naar huis was gegaan, dan kom je toch wel bij de nodige twijfels uit.
Als iemand zo jong dood neervalt, wordt er meestal wel sectie uitgevoerd. Niks geks aan.quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:50 schreef Samson het volgende:
[..]
Het is nogal logisch dat dit verdacht wordt gevonden. Als er namelijk geen twijfel bestond over de doodsoorzaak laat je namelijk niet zo snel een sectie uitvoeren.
Ah, dat wist ik niet, een kennis van mij is ook rond die leeftijd overleden maar daar werd niet eens over de optie van sectie gesproken. Het was gewoon duidelijk wat het was.quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:49 schreef Toeps het volgende:
[..]
Als iemand zo jong dood neervalt, wordt er meestal wel sectie uitgevoerd. Niks geks aan.
Ja, dat kan natuurlijk ook.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:27 schreef Samson het volgende:
[..]
Ah, dat wist ik niet, een kennis van mij is ook rond die leeftijd overleden maar daar werd niet eens over de optie van sectie gesproken. Het was gewoon duidelijk wat het was.
Ja, ook voor erfelijke dingen en zo. Soms blijkt dat iemand bijvoorbeeld al heel zijn leven een lekkende hartklep heeft gehad oid, maar nooit last van gehad, en dan kan de rest van de familie dat ook hebben. Maar zomaar dood neervallen kunnen zo veel dingen zijn...quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk ook.
Maar dood gevonden in een badkamer...tja, uitglijden is te makkelijk gezegt. Dus kan me goed voorstellen (samen met het feit dat hij zich de dag ervoor al niet lekker voelde) dat ze kijken of er niet nog een andere reden is.
Je moet namelijk wel erg ongelukkig vallen, wil je doodgaan bij een glijer in de douch.
Daarom. Dus het is absoluut niet raar dat ze sectie uitvoeren en ook niet dat de familie dit eerst zelf wil verwerken voordat het officieel openbaar wordt gemaakt. Verwacht wel dat dit met de tijd nog zal gebeuren. Maar laat die mensen gewoon even. Ze zijn hun vriend of familielid kwijt. Dan mag je rouwen zonder dat die klote media zich er weer me bemoeit.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:59 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ja, ook voor erfelijke dingen en zo. Soms blijkt dat iemand bijvoorbeeld al heel zijn leven een lekkende hartklep heeft gehad oid, maar nooit last van gehad, en dan kan de rest van de familie dat ook hebben. Maar zomaar dood neervallen kunnen zo veel dingen zijn...
Beetje naïeve reactie van die familie. Juist nu zullen de media hun rouwperiode verstoren door zich als wolven op de 'doodsoorzaak' te storten, want er valt een primeur te halen. Dat roept die familie toch echt over zichzelf af. Het zijn dus óf nogal wereldvreemde types, óf ze willen iets verbergen. Ook in het tweede geval komen de media er wel achter, kortom: voor de draad ermee, dan kan er rustig en in een zelfgekozen tempo gerouwd worden.quote:Op zondag 17 augustus 2008 22:01 schreef vencodark het volgende:
Daarom. Dus het is absoluut niet raar dat ze sectie uitvoeren en ook niet dat de familie dit eerst zelf wil verwerken voordat het officieel openbaar wordt gemaakt. Verwacht wel dat dit met de tijd nog zal gebeuren. Maar laat die mensen gewoon even. Ze zijn hun vriend of familielid kwijt. Dan mag je rouwen zonder dat die klote media zich er weer me bemoeit.
En shownieuws zoals altijdquote:Op zondag 17 augustus 2008 21:02 schreef Skaai het volgende:
Ochjee, hebben de Weekend, Party, Story en Privé weer een goede reden om elk 4 pagina's vol speculaties te publiceren.
Inderdaad.quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:07 schreef KinkyGiraf het volgende:
óf ze zijn gewoon zo verdrietig dat ze elke vorm van media-aandacht afwijzen.
hij vertelde in een interview dat zijn broer een paar jaar geleden is overleden. Was iets van een hersenbloeding. Dit kan idd erfelijk zijn.quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Inderdaad.
Wat wat Toeps 2 postst boven mij zegt, misschien familieconditie enz.
Kijk, nu weten we het. Arme man. Maar stomme vraag misschien, hoe houdt migraine verband met hersenbloeding?quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:05 schreef spapaars het volgende:
ORANJESTAD - Modeontwerper Percy Irausquin is overleden ten gevolge van een hersenbloeding. Dat heeft de familie op Aruba maandag bekendgemaakt.
..
Volgens de familie leed Percy al enige tijd aan een vorm van migraine, maar zweeg daarover naar buiten. Hij was er ook voor naar de dokter geweest. De politie in Amsterdam maakte eerder al bekend dat er geen sprake is van een misdrijf.
http://www.telegraaf.nl/p(...)erleden__.html?p=1,1
Ik denk het ook. Zelfde situatie als bij mijn schoonzus. 'Onverklaarbare' hoofdpijnen die resulteerden in een beroerte.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:42 schreef Malahide het volgende:
Lijkt mij in het geval van Irausquin eerder dat hij hoofdpijnen had die een voorteken waren voor zijn hersenbloeding - want dat kan dus wél - en dat die per abuis voor (een vorm van) migraine werden aangezien.
quote:Percy Irausquin begraven op Aruba
Percy Irausquin is maandag onder grote belangstelling begraven op Aruba. Zo'n zevenhonderd mensen bewezen de modeontwerper de laatste eer, onder wie de familie en de vriend van Irausquin. Ook de Arubaanse premier Nelson Oduber was aanwezig, melden verschillende Arubaanse media.
De katholieke uitvaartdienst begon rond 14.00 uur plaatselijke tijd in de San Francisco-kerk in Oranjestad. Het lichaam van Irausquin kwam bij de kerk aan in een witte begrafenisauto. De simpele bruine kist, die was bedekt met een wit laken met witte bloemen, werd door acht in zwart geklede mannen naar binnen gedragen. De vloer van de kerk was bezaaid met bloemblaadjes.
Na de dienst werd het lichaam van Percy overgebracht naar de begraafplaats Sabana Basora, waar hij werd bijgezet in het familiegraf. Irausquin overleed op 14 augustus aan een hersenbloeding in zijn Amsterdamse woning. Hij was 39 jaar.
In Nederland was woensdag in een Amsterdams uitvaartcentrum voor enkele genodigden gelegenheid tot afscheid nemen van Irausquin. Volgende week wordt naar verwachting nog een herdenkingsdienst georganiseerd. Waar en wanneer dat precies moet plaatsvinden, is nog onbekend.
quote:Geert Hoes mist maatje Percy.
De Arubaanse couturier oveleed op 39-jarige leeftijd aan een hersenbloeding.
Geert Hoes mist zijn overleden maatje Percy Irausquin nog dagelijks. "We hadden een diepgaande vriendschap", vertelde hij vrijdag in RTL Boulevard. "Hij was iemand met wie ik alles kon delen, die ik iedere dag sprak. Ik denk dat hij de liefste jongen is die ik ooit heb gekend."
Op 14 augustus overleed de Arubaanse couturier op 39-jarige leeftijd aan een hersenbloeding. "Als zo'n bericht komt stort je wereld eigenlijk helemaal in elkaar", zei hij. "Je beseft het niet echt. Ik was bij mijn zus en we zijn meteen naar Amsterdam gereden om bij vrienden te zijn."
De 25-jarige Hoes herinnert zijn vriend Percy vooral als iemand die 'gelukkig, vrij en vrolijk' was. "Percy was iemand die altijd aan alles dacht. Hij was een sociaal beest."
Irausquin werd begraven op Aruba. "Aruba is zijn thuis, een plek tussen de bloemen, de kolibri's en de mooie zee", vertelde hij. "Er zal een moment komen dat ik daar weer heen zal gaan."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |