abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:57:16 #1
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_60800447
Als je zo'n bak shoarma/gyros bij de lokale supermarkt koopt, zit daar dan vlees in van 1, 5 , of 20varkens?

Ik krijg het idee altijd als ik dat zit te eten dat het van een heleboel varkens komt.. doordat ieder stukje echt anders smaakt

Kleeft er aan dit soort vlees een groter risico..? > kan ik zelf ook shoarma maken van 1 stuk vlees?
(met wat voor kruiden?)
  Redactie Frontpage woensdag 13 augustus 2008 @ 18:06:17 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_60800632
Heb niet de illusie dat je vlees proeft van zo'n bak shoarma. Je proeft alleen kruiden en zout.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:08:15 #3
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_60800666
ieder stukje smaakt écht anders

damn you've got issue's
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:12:31 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_60800750
Mag ik vragen hoe je er bij shoarmareepjes achter komt dat ieder stukje anders zou smaken? Eet je je Snickers ook in acht stukjes met mes en vork?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:18:33 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60800863
it's all in your head.
Huilen dan.
pi_60800954
ik maak altijd zelf van kipfilet en shoarma/giros kruiden. da's veel lekkerder. (vlees in kleine stukjes: beetje olijfolie in bakje, flink kruiden erbij, ff roeren, vlees erbij, wellicht een paprika en een uitje, ff roeren en in laten trekken, en dan bakken maar)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_60801142
De vraag is of je iets als shoarma en gyros van gewoon normaal vlees kan maken, één soort, en niet iets wat niet na te trekken is en volgegooid is met kruiden.
pi_60801374
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:32 schreef OldJeller het volgende:
De vraag is of je iets als shoarma en gyros van gewoon normaal vlees kan maken, één soort, en niet iets wat niet na te trekken is en volgegooid is met kruiden.
da's geen vraag, want dat lukt je idd niet
maar als alternatief is zelf maken *veel* lekkerder dan voorgedingest in de supermarkt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 13 augustus 2008 @ 19:12:38 #9
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_60802260
ja precies, als het een beetje mee zit.... proberen we van de week jouw recept

aankomende 20jaar eet ik geen shoarma meer van de supermarkt, jezus wat is dat spul ranzig

volgens mij zou je op zich van gekruide 'runderreepjes' ook wel een soort shoarma kunnen maken
(alleen is dat dan iets taaier niet?)
pi_60803622
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:42 schreef simmu het volgende:

[..]

da's geen vraag, want dat lukt je idd niet
maar als alternatief is zelf maken *veel* lekkerder dan voorgedingest in de supermarkt.
Klopt, maar kip zelf gaan kruiden proeft toch veel anders dan wat je in zo'n shoarmatent krijgt.
Maar dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan het feit dat je nu wel écht kip eet, en in zo'n tent je waarschijnlijk meerdere soorten verschillend vlees eet.
pi_60806542
Als ik de stukjes vet in die bakken van de supermarkt zie ga ik al rillen, en dan heb ik het nog niet eens over de vreemdsoortige enge harde stukjes die je nog kan tegenkomen tijdens het eten (ik heb het dus wel geprobeerd). Ik maak het dus ook zelf van kipfilet of een varkenshaasje of zo.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_60815990
Gyros is onmogelijk zelf te maken. De Grieken krijgen dat aan geleverd en grillen het al lang voordat jij het besteld. Het vlees wordt dichtgeschroeid uren lang. Ze kruiden het tussendoor en grillen het.

Shaorma ook maar die schroeien ze dicht op het moment dat je het besteld onder een gloeiend hete oven. Een goeie "bakker" weet de verhouding tussen kruiden en afbakken.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_60816889
Bij een echte shoarma ~boer~
Krijg je niet die zenige in stukken gehakte lappen vol zeen en pees.
Je krijgt malse lam,of tegenwoordig kip of zelfs varkens shoarma!
Shoarma hoort lamsvlees te zijn,maar uiteraard is het commerciele oogpunt ook belangrijk dus hup kip,varken en wat je nog meer kan verzinnen er ook bij.
Mijn perfecte broodje is een pitah met een goede vulling van gaar,sappig en toch hier en daar krokant vlees..dan wat knoflook of rode shoarma saus erover.
UIteraard wat groenvoer,dus andijvie,sla of wat je maar kan verzinnen,
hoewel de naturel shoarma bij mij het hoogste inzet met hooguit wat amper bestaand groenvoer.
de supermarkt aftreksels raken daarbij totaal in het vergetelhoekje!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 05:27:02 #14
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_60817054
De kipshoarma van Albert Heijn is anders goed te eten, wel duur. Gisteren nog gegeten omdat de poelier van de markt op vakantie is.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:41:31 #15
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_60863511
zieke mensen hier zeg... andijvie bij je shoarma
en ook pita pitah noemen...
jullie hebben zeker ook een macro biologische groentetuin thuis
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_60907332
Shoarma hoort van lamsvlees te zijn gemaakt. Die ranzige reepjes bij de supermarkt verdienen de naam shoarma niet.
  maandag 18 augustus 2008 @ 00:08:23 #17
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_60912797
pffffft, jij met je lamsvlees....
pi_60914058
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:57 schreef dgbw het volgende:
Als je zo'n bak shoarma/gyros bij de lokale supermarkt koopt, zit daar dan vlees in van 1, 5 , of 20varkens?

Ik krijg het idee altijd als ik dat zit te eten dat het van een heleboel varkens komt.. doordat ieder stukje echt anders smaakt

Kleeft er aan dit soort vlees een groter risico..? > kan ik zelf ook shoarma maken van 1 stuk vlees?
(met wat voor kruiden?)
Varkensshoarma, Hollandser kan het echt niet. En dan verbaast zijn in alanya op breezervakantie dat ze het niet hebben
La derecha oprime, la izquierda libera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')