quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:58 schreef Roquefort het volgende:
Hehe, ik denk eigenlijk vergelijkbaar met Scorpie, maar dan precies omgekeerd.
Ik probeer me er elke dag bewust van te zijn hoe bijzonder het is dat mijn vrouw naast mij wakker wordt. Dat lukt me in deze relatie al 10 jaar.
In vorige relaties is me dat niet gelukt, en ik kan niet anders dan constateren dat het feit dat ik sommige dingen for granted begon te nemen een belangrijk deel van het probleem was.
Wat maakt het nou uit of je relatie gebaseerd is op verliefdheid, of op houden van, het zijn tijdelijke labeltjes. Een relatie hou je duurzaam goed, door elkaar elke dag het gevoel te geven dat je blij met elkaar bent.
Jij bent bijzonder voor mij. Elke dag zou ik opnieuw voor je kiezen. Elke dag zie ik je staan. Elke dag ben ik blij om thuis te komen. Elke dag probeer ik je dat in al mijn onvolkomenheid te laten merken.
Hier van hetzelfde, 1 jaar en 9 maanden. Alleen in mijn geval wilde ik het niet meer proberen...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:28 schreef Spittie het volgende:
Ik ben hier zelf ook tegenaan gelopen na een relatie van 1 jaar en 8 maanden. De twijfels waren wederzijds, dus besloot mijn ex er maar een einde aan te maken. Waarschijnlijk valt hier gewoon aan te werken, maar zij dacht hier dus anders over...
Dat dus.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:58 schreef Roquefort het volgende:
Jij bent bijzonder voor mij. Elke dag zou ik opnieuw voor je kiezen. Elke dag zie ik je staan. Elke dag ben ik blij om thuis te komen. Elke dag probeer ik je dat in al mijn onvolkomenheid te laten merken.
En af en toe lees je in de krant weer eens dat vanwege de gejaagde levenstijl van tegenwoordig die dips zich relatie sneller voordoen. Kortom, als je alles moet geloven dan kun je je eigenlijk ieder jaar van je relatie wel druk gaan maken om een mogelijke dip en dan heb je kans op een self-fulfilling prophecy.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:18 schreef misteriks het volgende:
Ik meende te herinneren dat die cyclus eerder 3 , 7 , 14 en 21 jaar zou zijn.
Na 3 jaar zou de kalverliefde echt wel in oprechte liefde moeten omgezet zijn.
Na 7 jaar staat m'n voor de belangrijke beslissing dat dit het nu echt is waar men voor wil gaan voor de rest van hun leven
Na 14 jaar maakt men een balans op.
En na 21 jaar zou er sprake zijn van midlife/identiteitscrisis.
tuurlijk varieert dat wel en zijn er soms ook externe factoren, kinderen , financien enzo dat meespreken.
Meeste heftige periode verliefdheid duurt een maand of 3, daarna kom je op het punt van elkaar ontdekken op andere vlakken, wensen doelen in het leven etc.. En vanaf dat moment wordt het serieuzer en maken de heftige vlinders geleidelijk plaats voor een dieper gevoel van "houden van". Ik denk dat na pak em beet 1 a 2 jaar je kan spreken van een echt serieuze relatie. En de daling van de verliefdheid is iets dat heel geleidelijk gaat en eigenlijk merk ik er niks van. Behalve dan dat het wat rustiger wordt en niet zo "hyper" als aan het begin. Is zoiets als "go with the flow" (in mijn geval dan)quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:12 schreef RobRobert het volgende:
Ja je moet ook geen waarde hechten aan mijn 1.5 jaar stelling.
Maar meer aan het feit dat de fikse verliefdheid van het begin meestal rond die koers gaat afnemen.
Dat kan inderdaad ook al een jaar eerder en ook een jaar later zijn.
Ik wil in dit topic dus van de mensen horen hoe ze zelf hun daling van verliefdheid hebben aangepakt. Of dat een groot verschil werd in de relatie, of dat ze zo vloeiend overging in 'houden van' dat er nauwelijks wat veranderde...
Hit me
Ik heb het meer mensen horen zeggen dat echte verliefdheid maar 3 maanden duurt. Maar dat vind ik zelf wel erggg weinig. Ik zit nu op een jaar en ben nog superverliefd. Dat zou dan 4 keer langer dan gemiddeld zijn. Klinkt vreemd.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:16 schreef WaiWai het volgende:
[..]
Meeste heftige periode verliefdheid duurt een maand of 3, daarna kom je op het punt van elkaar ontdekken op andere vlakken, wensen doelen in het leven etc.. En vanaf dat moment wordt het serieuzer en maken de heftige vlinders geleidelijk plaats voor een dieper gevoel van "houden van". Ik denk dat na pak em beet 1 a 2 jaar je kan spreken van een echt serieuze relatie. En de daling van de verliefdheid is iets dat heel geleidelijk gaat en eigenlijk merk ik er niks van. Behalve dan dat het wat rustiger wordt en niet zo "hyper" als aan het begin. Is zoiets als "go with the flow" (in mijn geval dan)
Balansdagquote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:18 schreef misteriks het volgende:
Ik meende te herinneren dat die cyclus eerder 3 , 7 , 14 en 21 jaar zou zijn.
Na 3 jaar zou de kalverliefde echt wel in oprechte liefde moeten omgezet zijn.
Na 7 jaar staat m'n voor de belangrijke beslissing dat dit het nu echt is waar men voor wil gaan voor de rest van hun leven
Na 14 jaar maakt men een balans op.
En na 21 jaar zou er sprake zijn van midlife/identiteitscrisis.
tuurlijk varieert dat wel en zijn er soms ook externe factoren, kinderen , financien enzo dat meespreken.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:27 schreef RobRobert het volgende:
[..]
Ik heb het meer mensen horen zeggen dat echte verliefdheid maar 3 maanden duurt. Maar dat vind ik zelf wel erggg weinig. Ik zit nu op een jaar en ben nog superverliefd. Dat zou dan 4 keer langer dan gemiddeld zijn. Klinkt vreemd.
En dat van een manquote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:58 schreef Roquefort het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |