1 |
quote:Op maandag 1 september 2008 22:23 schreef Farenji het volgende:
Ik gok dat je niet het juiste ipadres of de juiste hostnaam hebt ingevuld.
quote:Database-server: sql10.pcextreme.nl (sql10.pcextreme.nl)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $mysqlserver = "sql10.pcextreme.nl"; $user = "user"; $password = "password"; $database = "database"; $connect = mysql_connect($mysqlserver, $user, $password) or die (mysql_error()); // echo "<p>Er is een connectie opgezet met de MySQL-server: <strong>" . $mysqlserver . "</strong>. "; mysql_select_db($database) or die (mysql_error()); // echo " Van deze MySQL-server is de database <strong>" . $database . "</strong> geselecteerd.</p>"; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | echo '<SELECT MULTIPLE SIZE=10>'; while($row = mysql_fetch_array($result)){ echo '<OPTION VALUE='.$row["id"].'>'; echo $row["name"]; } echo "</SELECT>"; ?> |
Behalve een veld van het type set, maar die ben ik nog nooit in het wild tegengekomen.quote:Op maandag 1 september 2008 23:53 schreef Farenji het volgende:
Een veld in mysql bevat altijd 1 waarde; geen lijst van waardes.
Dan wordt het tijd om ander werk te zoeken of de opdracht te weigeren. Serieus. Je gebruikt een relationele database.quote:Op dinsdag 2 september 2008 00:07 schreef Hafez het volgende:
Nogmaals dit slaat natuurlijk nergens op, maar dit is een test voor een complexere situatie waar ik geen andere keus heb op dit moment.
dit ging over nummers met een punt bvquote:Die nummers kun je het beste opslaan als een mediumint (signed/unsigned, afhankelijk van of je wel/geen negatieve nummers tegenkomt).
Wat denk je er zelf vanquote:Op dinsdag 2 september 2008 08:52 schreef Chandler het volgende:
nu wil ik ze ook precies zo opslaan (met de punt) en dat doe ik nu in een varchar 10, echter zou ik willen weten of hier ook een andere functie data type voor is?![]()
Waarom zou je de subquery niet willen uitvoeren in je WHERE clause?quote:Op woensdag 3 september 2008 00:50 schreef wipes66 het volgende:
Maar hoe kan je dan bijvoorbeeld selecteren op 'd'? (zonder de subquery uit te voeren bij 'WHERE')
Omdat hij dan 2x wordt uitgevoerd? (of wordt dat automatisch geoptimaliseerd? )quote:Op woensdag 3 september 2008 01:07 schreef slakkie het volgende:
[..]
Waarom zou je de subquery niet willen uitvoeren in je WHERE clause?
Kan je dan niet beter zoiets doen:quote:Op woensdag 3 september 2008 01:50 schreef wipes66 het volgende:
SELECT id, name, (SELECT COUNT(id) FROM feed_items WHERE product_id = products.id) AS numshops
FROM products WHERE (SELECT COUNT(id) FROM feed_items WHERE product_id = products.id) > 0
ik zou zeggen dat MAX(num) sneller is, om de eenvoudige reden dat deze gemaakt is voor de handeling... maar ik kan het niet onderbouwen ofzoquote:Op woensdag 3 september 2008 00:50 schreef wipes66 het volgende:
Weet iemand welke sneller is?
SELECT num FROM products ORDER BY num DESC LIMIT 0,1
of
SELECT MAX(num) FROM products
tnxquote:Op woensdag 3 september 2008 03:59 schreef slakkie het volgende:
[..]
Kan je dan niet beter zoiets doen:
SELECT products.id as p_id, products.name as p_name, COUNT(feed_items.id) as numshops
FROM products, feed_items
WHERE feed_items.product_id = p_id
GROUP BY p_id, p_name, numshops
HAVING numshops > 0
En ik wil de data uit de array ophalen.quote:SELECT a.*, b.*
FROM a, b
WHERE a.id = b.id
wat mij het meest logische leek, werkt niet.quote:while ($rij = mysql_fetch_array($result)) {
$id = $rij['a.id'];
$name = $rij['b.name'];
}
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |